To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Sportowy filtr powietrza

mateuh - Czw Lis 11, 2010 11:02
Temat postu: Sportowy filtr powietrza
Panie i Panowie klubowicze szukam i znaleźć nie mogę
allegro upchane stożkami i wkładami oraz czymś takim
http://www.pistonheads.co.../17784/bn-L.jpg
al to by wyglądało jak by mi ktoś kupę na silnik zrobił

więc szukam czegoś takiego
http://www.pistonheads.co.../17784/bn-L.jpg

silnik który mam zamiar wsadzić będzie wyglądał jak ten 1,6 z tym że będzie miał 2.0

oczywiście ten brzydki talerz ma być zmieniony na sportowy a silnik wymyty pomalowany i ładny a nie jak ten śmietnik

Bushido - Czw Lis 11, 2010 11:21

Dobry stożek nie jest zły, a jak jest obudowany to już w ogóle cena nie gra roli. Nigdy nie miałem problemów ze stożkami firmy Jacky Racing mimo że w norauto kosztują 35zł. Co do tego co masz na zdjęciu to raczej ma działanie podobne do stożka, a nawet gorsze bo przecież powietrze tylko przez zewnętrzne ścianki dojdzie do silnika bo z góry i z dołu masz wielki talerz a stożek to prawie 100% powierzchni filtrującej. Taki mi się osobiście wydaje ale mogę się mylić ;) Szkoda wydawać kasę na bzdury które ładnie wyglądają a działają gorzej od stożka z biedronki :P
mateuh - Czw Lis 11, 2010 11:35

Bushido, jo a ile ci ten stożek daje kunia 10? 15? nic?
Takie filtry stosowane są w dużych amerykańskich silnikach a nie wiem czy jak obliczymy powierzchnię ssąca na takim talerzu czy nie wyjdzie podobna powierzchnia jak na stożku z tektury i siatki z klatki dla ptaków
Także bez urazu olo ale niebieska mam być zrobiana na lans machine a nie na zapierdatatola
mi już chyba przeszło latanie w tą i z powrotem miedzy światłami a co do zabawy to będzie coś w stylu daro, wydmuszka głośno rycząca z zaspawanym dyfrem

Tym czasem do niebieskiej wsadzę pewnie 2.0 OHC gaźnik i dlatego ma być świecacy talerz pomalowane pokrywy itd silnik ma ładnie brzmieć i wyglądać
docelowo ma być V 2,9 albo 2,3 z akcentem na 2.3 ze względu na dzwięk
może jestem dziwny ale nie wszystkie samochody muszą byc do wyścigów czy do driftu
ale rozumiem Twoje podejscie, młody jesteś
u mnie powoli ale do przodu, jakbym miał kasę wstawił bym sierrę do karamby a po roku wyjechał z silnikiem kosy czy nissana skyline
ale puki co zbieram na silnik za 400 zł i na zrobienie go

Bushido - Czw Lis 11, 2010 11:43

mateuh, a od kiedy stożki dają konie mechaniczne? Widzę że propaganda z allegro o 15KM i 30NM dzięki stożkowi, działa skutecznie na wyobraźnię :D

Możliwe że masz rację z tą powierzchnią ssania, ale tak czy siak ten talerz jest tuż nad silnikiem i wciąga gorące powietrze, więc odizolowany stożek wsadzony w air boxa wg mnie jest lepszym i tańszym wyjściem.

mateuh napisał/a:
jak na stożku z tektury i siatki z klatki dla ptaków


No tu się muszę zgodzić że pewnie z tego się to produkuje :D Ja tam jestem zadowolony z tanich stożków bo są tanie, polepszają walory akustyczne wydechu no i można je wrzucić do seryjnej obudowy filtra by zrobić z nich air boxa (niestety tylko w nie każdym aucie się da ale w e36 i w Preludzie idzie to bez problemu zrobić)

D2 - Czw Lis 11, 2010 12:15

Mocy stożki praktycznie wcale nie dają... a przy tych z allegro filtrowanie się znacznie pogarsza i syfy lecą do silnika :P tutaj mały teścik http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/

jeśli chodzi o ten filtr to patrzyłeś po ofertach producentów typu K&N? Może w intercarsie by ci pomogli? Dobrze byłoby, gdybyś podał jakieś oznaczenie silnika...

Bushido - Czw Lis 11, 2010 12:27

Cytat:
Wszystkie Filtry do testu zostały przygotowane zgodnie ze specyfikacjami, i instrukcjami obsługi danego filtra... każdy filtr była zaciśnięty obejmą zaciskową by nie uzyskać efektu "lewego" powietrza. Każdy z testowanych filtrów był testowany dwa, trzy razy dla wykluczenia błędu pomiaru. Po każdym teście pomieszczenie w którym odbywały się pomiary było schładzane. Pojazd również był studzony a filtry miały odpowiedni nadmuch by zasymulować jak najbardziej zbliżone warunki drogowe


A już myślałem że się przyczepię a tu masz :sad: :mrgreen:

Z tego co widać to filtr z alledrogo za 3 dychy nie jest zły tylko gorszy od najlepszego a to nic złego bo przecież dobry kosztuje 150zł więc 5x więcej. Gówniany filtr trzyma serię więc nie jest źle bo gorzej by było jakby zaduszał silnik

D2 - Czw Lis 11, 2010 16:46

sam pytałem o te wyniki znajomego z PXS i stwierdził, że problem nie leży wcale w mocy, a w tym, że filtr z alledrogo wpuszcza do silnika pewnie 5x więcej syfu niż porządne markowe filtry :P a filtr ma przede wszystkim filtrować, a nie buczeć :P
mateuh - Pią Lis 12, 2010 00:35

a mi się podoba taki błyszczący talerz i koniec :D

oznaczenie silnika jescze nie wiem co kupie

tuptus - Pią Lis 12, 2010 00:55

z tego wynika że stożek poprawia tylko akustykę. a co daje cały airbox ? bo zastanawiam się nad tym, lecz nic ciekawego nie widzę szukając pomocy u wujka Google. a na allegro każdy zachwala i mówi że dodaje moc :P
conpress - Pią Lis 12, 2010 01:08

D2 napisał/a:
sam pytałem o te wyniki znajomego z PXS i stwierdził, że problem nie leży wcale w mocy, a w tym, że filtr z alledrogo wpuszcza do silnika pewnie 5x więcej syfu niż porządne markowe filtry :P a filtr ma przede wszystkim filtrować, a nie buczeć :P


zgadzam się w zupełności.. filtr filtrowi nie równy.. Warto tu dodać że nawet taki K&N wpuszcza już do silnika więcej powietrza (a co za tym idzie i syfu) aniżeli standardowy filtr fabryczny, lub uznanego producenta typu MANN, Knecht a co dopiero produkt z alledrogo Made in PRC

co do filtrów okrągłych-pierścieniowych, które wskazał mateuh - jeśli jest markowy to w układach gaźnikowych i jednopunktowych chyba zdawał egzamin bo w stanach widziałem tego sporo i była to jedna z częstszych modyfikacji klasycznych aut

powierzchnie filtrujące łatwo policzyć prostymi wzorami geometrycznymi, pamiętając też że wartość przepływu powietrza wyrażaną najczęściej w m3/sek jest iloczynem prędkości średniej i średnicy przekroju przewodu ..tak, tak.. sprawdźcie najpierw średnicę przepustnicy/przepływki w Waszych wolnossących silnikach, odpowiadając na pytanie czy warto.. (tutaj link do artykułu )

..i jeszcze jedno - wszelki filtry stożkowe (i nie tylko) typu K&N są obsługowe!! czyścimy je i po wyszyszczenie nakładamy cienką warstwę oleju do tego przeznaczonego!!!

Bushido - Pią Lis 12, 2010 01:19

tuptus napisał/a:
z tego wynika że stożek poprawia tylko akustykę. a co daje cały airbox ? bo zastanawiam się nad tym, lecz nic ciekawego nie widzę szukając pomocy u wujka Google. a na allegro każdy zachwala i mówi że dodaje moc :P


Air box to nic innego jak odizolowany filtr od komory silnika by nie zaciągał ciepła. Skrzyneczka w której jest filtr i do tej skrzyneczki rurą jest doprowadzane świeże powietrze najczęściej ze zderzaka przedniego. Przecież w Preludzie miałem takie coś zrobione ręcznie z seryjnej obudowy filtra, nie pamiętasz? Jak nie to luknij do mojego działu z Preludą z 92 roku tą bordową to tam zobaczysz nawet jak go zrobiłem ;)

tuptus - Pią Lis 12, 2010 16:33

Pamiętam pamiętam, i już widzę różnicę. Dzięki :)
Krzysztof - Pon Lis 15, 2010 00:54

kto mi kiedyś powiedział że sportowy filtro to taki co zatrzymuje małe gałązki i ptaszki :D a resztę wpuszcza do silnika. Wiadomo że im więcej powietrza tym lepiej dla mocy ale gorzej dla silnika skoro więcej syfu idzie więc po co montować coś co może popsuć auto przeważnie nie dając nic w zamian.
mateuh - Pon Lis 15, 2010 01:42

Krzysztof, znalazłem taką obudowę z nierdzewki co sie do niej wkłada zwykłe filtry
150 zł za szt plus dorpbienie podstawy
i jest lans i jest zdrowo

Krzysztof - Pon Lis 15, 2010 10:27

mi też sie podobają takie obudowy z nierdzewki ale czy nie będzie jeszcze lepiej jak sam to zrobisz chromem :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group