To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Przygotowanie auta do driftingu

Bushido - Czw Sty 27, 2011 15:01
Temat postu: Przygotowanie auta do driftingu
Jakie modyfikacje najlepiej wpływają na lepsze latanie bokiem?

:arrow: Jako Hondziarz jestem za redukcją masy by silniczek miał mniej kilogramów zbędnych do niesienia po drodze :)

:arrow: Szpera lub migoszpera, żeby było można lepiej przewidzieć zachowanie auta i płynniej je prowadzić w poślizgu.

:arrow: Zawieszenie hmmm tu za pewne im twardsze i niższe tym lepsze by obniżyć środek ciężkości i żeby buda się nie przechylała w zakręcie oraz żeby auto nie miało szans żeby złapać trakcję wtedy kiedy jej nie chcemy :D

:arrow: Dłubanie w silniku to koniecznie ogarnięcie chłodzenia bo silnik trzeba kręcić wysoko przez co jego temperatura też idzie wysoko. Wiadomo im więcej mocy tym lepiej ale do driftu jest lepsze N/A czy jakiś kompresor lub turbo ?

:arrow: We wnętrzu najlepiej wstawić kubełki żeby dupsko nie latało po całym aucie, zmatowić deskę rozdzielczą żeby nic w oczka nie świeciło i jak już mówiliśmy o redukcji mas to i szyby z poliwęglanów warto wbić.

:arrow: Warto zainwestować w hydrauliczny hamulec ręczny żeby nie musieć balansować masą auta żeby wyszedł dobry poślizg bo przez to trzeba brać duży zakręt albo z dużą prędkością

:arrow: Oponki na niskim profilu bo balony 50+ raczej się nie sprawdzają tak super bo pracują we feldze na zakrętach i pewnie ich rozmiar daje inne przełożenie w stosunku do
felgi

:arrow: klatka bezpieczeństwa najlepiej z zastrzałami do kielichow co by bude usztywnić i aby przy lataniu w parach czasem kawałek drzwi nam się w przeponę nie wbił :razz:

:arrow: zwiększenie kąta skrętu przez co można uzyskiwać większe wychylenia oraz zostaje większy margines na skontrowanie


Takie jest moje pojęcie a Wasze?

lokinios - Pią Sty 28, 2011 03:57

czytałem, że zakładanie za wąskiej opony na felgę przy lataniu bokami pomaga... początkującym przy mniejszych prędkościach ;) Przy takim naciągnięciu zmniejsza się wysokość ścianki bocznej dzięki czemu osiąga się bardziej gładkie przejścia i szybszą reakcje na gaz. Niestety osiąga się mniejszą przyczepność, dlatego dla początkujących jest to zaleta, a dla zawodowców przeciwnie. Japończycy i na to znaleźli sposób biorą opony o normalnej szerokości i montują na znacznie szersze fele :mrgreen:
Bushido - Pią Sty 28, 2011 04:17

Też ciekawe podejście :D Ja mam alusy 16' z oponami 225 i wystają poza obrys felgi co mi się nie podoba i pewnie na spalanie też ma to wpływ a boka strzelić to graniczy z cudem nawet na trochę sypkim gruncie :D
lokinios - Pią Sty 28, 2011 04:34

do tego co my tam bokami polecimy to się nadają jak najwęższe kółka ;] raz "testowałem" opony z cinquenento bo fele od cc mają taki sam rozstaw śrub ;P i na mokrym bardzo fajnie się sprawowaly a poza tym to wesoło bejca na czymś takim wygląda xD

dopisz do tej listy
:arrow: zwiększenie kąta skrętu przez co można uzyskiwać większe wychylenia oraz zostaje większy margines na skontrowanie

Bushido - Pią Sty 28, 2011 04:40

Z tymi felgami od cc to mnie rozwaliłeś :D Muszę to wypróbować w lecie, przypalę laczka w 1.6 to będzie dopiero spektakl :lol:
daro_8828 - Pią Sty 28, 2011 10:21

nie przypalisz bo e30 ma 4x100 a ty 5x120 :) do ciebie od cc nie podejda ,wogole to cc ma 4x98 dokladnie
conpress - Pią Sty 28, 2011 14:07

daro_8828 napisał/a:
nie przypalisz bo e30 ma 4x100 a ty 5x120 :) do ciebie od cc nie podejda ,wogole to cc ma 4x98 dokladnie


:idea: zgadza sie w 100% :cool:

do tego o ile dobrze pamiętam to w E30 muszą być bębny na tyle, bo przy tarczach niektóre fiatowskie (4J podajże) felgi trą o zacisk..

Tomek - Pią Sty 28, 2011 14:34

kolejny ważny element:
:arrow: klatka bezpieczeństwa najlepiej z zastrzałami do kielichow co by bude usztywnić i aby przy lataniu w parach czasem kawałek drzwi nam się w przeponę nie wbił :razz:

Jankes - Pią Sty 28, 2011 16:00

Bushido napisał/a:
Muszę to wypróbować w lecie, przypalę laczka w 1.6 to będzie dopiero spektakl


Możesz przypalić nawet bez felg od CC :mrgreen:

Pierwszy lepszy filmik z YT...
http://www.youtube.com/watch?v=efqP82u8tLQ

Nawet bez filmiku wiem ze idzie :mrgreen:

Bushido - Pią Sty 28, 2011 16:33

No właśnie byłem w szoku że od cc wejdzie do mojego bmw i że wąziuteńka felga w ogóle się na piastę zmieści :D Dzięki za sprostowanie bo już chciałem na złom jechać szukać takich kółek od cc :D


Ale by były jaja jakbym wstawił klatkę do 1.6 i wychodził jak pająk z niej :D

lokinios - Pią Sty 28, 2011 18:29

mam bębny z tyłu i może dla tego wszystko pasowało ;) a ford też ma 4x98 ? bo takie też miałem już u siebie ;p

dobrze że jeszcze zimówki na satalówkach od golfa zostały bo te na bank mają 4x100

Bushido dodawaj te zaznaczone " :arrow: " pomysły do swojego pierwszego postu żeby od razu było wiadomo co i jak (nie trzeba czytać całego temtu :razz: )

Bushido - Pią Sty 28, 2011 19:05

Oki dodałem o klatce i zwiększonym koncie skrętu ;)

Czekam na więcej pomysłów :)

Tomek - Pią Sty 28, 2011 19:07

ford ma 4x108 :smile:
Bushido - Pią Sty 28, 2011 19:17

Hondy Civic i CRX oraz pochodne mają 100x4 więc też podpasują ;)

Mam dwie dojazdówki 114,3 x4 od Preludy i niestety nic mi nie daje a szkoda bo zajebiście by bejca na nich wyglądała jak z cyrku :lol:

Karol - Pią Sty 28, 2011 19:23

Hondy tak 4x100 , czyli tak jak przy VW Golfie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group