Elektryka i elektronika - Ford Escape 3,0 V6 - odpala i gaśnie przy dużej wilgoci
Krzysztof - Śro Paź 17, 2012 00:09 Temat postu: Ford Escape 3,0 V6 - odpala i gaśnie przy dużej wilgoci Od jakiegoś czasu mam taki problem, że moje auto odpala i od razu gaśnie. Wygląda to raczej tak że obroty pójdą w górę że ja odpuszczam starter a on gaśnie.
Dzieje się tak od czasu jak są mgły i jest duża wilgotność powietrza.
Jak dam gaz w podłogę to auto odpala.
To Ford Escape 3,0 V6 podobny silnik jak w mondeo
MICHAŁ - Śro Paź 17, 2012 00:32
chyba bym szukał coś przy krokowym.albo wyłaczniku przepustnicy . (nie znam sie zbyt na tych konstrukcjach)
mateuh - Śro Paź 17, 2012 05:12
Krzysztof, a jak się mają kabelki wysokiego napięcia???
Jak chcesz możesz sobie moje pożyczyć jak od koloni podejdą, wszystko jest u Huragana
krist-off - Śro Paź 17, 2012 08:55
Tak jak pisze mateuh, sprawdź kable czy iskra nie przeskakuje, następnie palec i kopułkę. Jak miałem Megankę zagazowaną i była duża wilgotność powietrza (czyt. mgły) to również miałem takowy przypadek.
mateuh - Śro Paź 17, 2012 10:01
Moja sierra która przy dużej wilgotności powietrza czyli jak stała około metra od kałuży. to iskra skakała między kablem WN a tym cienkim od cewki i to srało tak że ... siekiera sama chciała w dach się wbić.
Ale ten Twój V6 to pewnie ma pół miliona czujników i innych cudów że może trzeba na kompa jechać.
Jak moje kable zadziałaja u Ciebie to się dogadamy. Sa w miare nowe i odporne na dużą wilgotość (sprawdzone pęknietym wężem od wody)
Krzysztof - Śro Paź 17, 2012 14:57
tylko u mnie jest cewka na każdy cylinder;
Natomiast jedno co to jak pada deszcz nie ma znaczenia jaki to auto odpala normalnie, ten problem z odpaleniem dzieje się tylko w momencie jak jest duża wilgotność powietrza, mgła itp.
A jak dam gaz do dechy to auto odpali.
mateuh - Śro Paź 17, 2012 17:15
hmmm filtr powietrza? dziwaczne to
Krzysztof - Nie Lut 09, 2014 22:46
no i problem trochę urósł,
a mianowicie występuje trochę częściej czyli raz na dwa tygodnie
I teraz jak już tak złapie to jak by się ssanie wyłączyło i muszę go chwilkę na gazie przytrzymać by nie zgasł, i po chwili jak załapie to czuć jak by się włączyło ssanie,
Macie jakieś pomysły.
Co takiego działa jak auto jest zimne a jak ciepłe to nie zawsze. Albo co to takiego co działa głównie przy odpalaniu silnika.
Karol - Nie Lut 09, 2014 23:32
Silniczek krokowy. On podnosi Ci obroty na zimnym silniku (ssanie automatyczne) a później w miarę rozgrzewania się auta obniża.
Często wystarczy przeczyszczenie w/w elementu. W Civicu znajduje się pod kolektorem ssącym, nie wiem jak w Fordzie.
Mi wyciągnięcie krokowca zajęło 15 minut
|
|
|