To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Podwozie - Na czym trzyma sie koło ??

Krzysztof - Pią Lis 02, 2012 16:35
Temat postu: Na czym trzyma sie koło ??
Zastanawiam się nad taka kwestią na czym trzyma sie koło,

czy trzyma je otwór centrujący w piaście dociśnięty śrubami, czy śruby i siła tarcia trzymają koło,

znam kilka samochodów gdzie nie ma otworu centrującego np. niektóre peugeoty, chyba też citroeny, ale jak macie doświadczenia to dajcie znać.

Bzyk - Pią Lis 02, 2012 16:41

Z tego co mi wiadomo to otwór centrujący , centruje koło aby było równo założone.
A trzyma połączenie śrubowe :)

mateuh - Pią Lis 02, 2012 19:48

Jakby nie było otworu centrującego to koło by się ustawiało krzywo - luz na szpilkach. Citroeny i bełkoty też mają tylko mają pełne felgi i ich nie widać.

2 sprawa na samych szpilkach felga nie utrzyma się i utnie szpilki, stało się kiedyś tak na zlocie jak typ upalał sierrą na kołach od audi czy peżóta z większym otworem. Wypustki na piastach trzymają koło góra dół i przód tył a szpilki tylko żeby to koło nie odjechało i nie pracują wtedy tak mocno na ścinanie jak na rozciąganie. Siła tarcia też ma znaczenie oczywiście bo bez tego przy ostyrym starcie mogło by ściąć szpiki.
Żeby i tak zmiejszyć ryzyko ścięcia stosuje się nakrętki stożkowe (a w alu powinny być pływające do amortyzacji ścicania w tym wypadku felgi) które zwiększają średnicę i wytrzymałość tego trzpienia.
Ale to moja teoria :mrgreen:

broj83 - Pią Lis 02, 2012 20:14

Popieram przedmówców, centrowanie musi być :!: te peugeoty i citroeny mogą mieć centrowanie na felgach po zewnętrznej stronie piasty tak jak jest to stosowane w felgach RH :?: :roll:
Krzysztof - Pią Lis 02, 2012 22:41

broj83 napisał/a:
te peugeoty i citroeny


to sie dowiem w poniedziałek, bo jadę do wulkanizacji peugeotem,

mateuh - Sob Lis 03, 2012 09:43

Miałem kiedyś kupić felgi od bełkota takie pełne (rozstaw śrub pasi do sierry) ale nie było od zewnątrz otworu centr. Pogadałem na wulkanizacjach to wyważanie jest maskarą
Tomek - Sob Lis 03, 2012 12:56

Bzyk ma rację.

Kołnierz centrujący jest tylko po to żeby w szybki sposób założyć równo felgę bo bez niego było by to dość trudne.
Więc nie spełnia on żadnej innej funkcji niż poprawa komfortu wymiany koła.

A to że komuś się tam w sierze szpilki urwały to tak jak napisałem, typ nie założył równo felgi bo nie było odpowiedniego kołnierza który by mu w tym pomógł i wtedy rzeczywiście w szpilce pojawiło się oprócz rozciągania ścinanie i się urwało :grin:

mateuh - Sob Lis 03, 2012 15:24

Tomek, jakoś jestem innego zdania
badred - Sob Lis 03, 2012 21:36

kolo trzyma sie na srubach :P a na czym to jest wiele opcji .. w zalweznosci od tego co sie ma na mysli bo mielismy kiedys przypadek co odpadlo nam kolo razem z pulosia w zuku i w lpolonezie trucku
Bzyk - Sob Lis 03, 2012 22:56

Cytat:
a na czym to jest wiele opcji .. w zalweznosci od tego co sie ma na mysli bo mielismy kiedys przypadek co odpadlo nam kolo razem z pulosia w zuku i w lpolonezie trucku

Sorry że się znów przyczepię, ale czy ty Człowieku nie czytasz tego co żeś nabazgrał , przed wysłaniem tego w świat ?

Huragan - Nie Lis 04, 2012 16:35

koło trzyma sie na przyczepce :) )
mateuh - Nie Lis 04, 2012 17:47

Huragan, albo w ogródku :P hahaha


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group