To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Nasze samochody - BMW E46 by grzeszak

grzeszak - Pią Lut 21, 2014 21:53

conpress napisał/a:
broj83 napisał/a:
(..)
7. Ile waży auto
Nie znam się na silnikach BMW ale myślę że jest zasilany pompą rotacyjną (jaki model) tak ?
:mrgreen:


z tego co pamiętam po mojej dawnej E46 w touringu to chyba 1400-1450kg a 150PS były zawsze na CR


Masz rację, na pewno jest to CR.

broj83 - Pią Lut 21, 2014 21:57

grzeszak napisał/a:
6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej.


Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW :mrgreen:
Za resztę odpowiedzi dzięki :wink: tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem :)
Btw: bardzo ładne wnętrze auta.

conpress - Pią Lut 21, 2014 22:21

broj83 napisał/a:
grzeszak napisał/a:
6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej.


Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW :mrgreen:
Za resztę odpowiedzi dzięki :wink: tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem :)
Btw: bardzo ładne wnętrze auta.


dzięki broj83 za pogrubienie mego nicka ;-) przeniesienie napędu to typowy duży LUK 240mm na dwumasie.. (tak jak grzeszak pisał to samo co 330d, oraz co ciekawe prawie identyczny zestaw jak np w 540i) ..w sumie, żeby co nieco polepszyć, nie wiem czy nie podpasowałby zestaw z E39 M5.. ;-)

KOSA - Pią Lut 21, 2014 22:38

Świetnie się prezentuje, a dane robią wrażenie, dawaj na spoty i na Wilcze latem.
broj83 - Sob Lut 22, 2014 00:59

grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?
conpress - Sob Lut 22, 2014 03:03

broj83 napisał/a:
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?


znowu się wtrynię.. :twisted:

odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..

wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. :wink:

grzeszak - Sob Lut 22, 2014 13:06

conpress napisał/a:
broj83 napisał/a:
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?


znowu się wtrynię.. :twisted:

odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..

wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. :wink:



Tak jak napisałeś, przekładka raczej nie wchodzi w grę, tylko zestaw customowy albo dołożenie spieków i mocniejszy docisk.

A o skrzyni też już myślałem, obecna trochę mnie ogranicza, chodzi o Vmax.

conpress - Pią Mar 07, 2014 03:53

..widziane na żywo, autko robi robotę jak trzeba..

(a żeby startować z S7 to chyba nawet większa suszarka z coolerem na 3/4 przodu może nie wystarczyć.. :wink: )

Krzysztof - Pią Mar 07, 2014 10:52

conpress napisał/a:
autko robi robotę jak trzeba..


a tam, bo dwójka mi nie weszła, i temperatura powierza była za niska, a dodatkowo to grzeszak, ruszył o 1 minutę wcześniej, :D


a na poważnie auto bardzo szybkie :D powodzenia

grzeszak - Sob Mar 15, 2014 23:46

Wczoraj wpadła rozpórka kielichów Staffa. Pierwsze wrażenia mega pozytywne. Z kolorem nie trafiłem :)



Dzisiaj autko było na hamowni, wynik trochę mnie zaskoczył, pozytywnie oczywiście.


broj83 - Nie Mar 16, 2014 00:03

Wynik bardzo pozytywny, ale chyba dużo czasu spędziłeś na hamowni bo temperatura zdążyła spaść o 14*C a ciśnienie o 3kPa :D
grzeszak - Nie Mar 16, 2014 00:14

Poprzedni wynik był robiony na tej samej hamowni jakiś rok temu. wtedy seria dostała tylko program. Teraz jest trochę pogrzebane.
Bartek - Nie Mar 16, 2014 03:26

fajne Nm :razz:
grzeszak - Wto Mar 25, 2014 00:05

Dzisiaj wpadł komplet łączników stabilizatora Lemforder.


grzeszak - Pią Kwi 25, 2014 01:32

Niestety stała się rzecz straszna... Podczas killowania Passata B5 obróciło panewkę, uszkodziło wał, korbowód, tłok, komorę silnika. Najgorsza z możliwych opcji. Silnik na złom.

Prośba a zarazem pytanie do forumowiczów: ma ktoś dojście do dobrych silników?
Chyba, że jest ktoś zainteresowany kupnem auta z rozwalonym silnikiem?

Rozważę każdą propozycję.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group