Mechanika - E30 2.5 grzeje sie
Artur - Pon Gru 01, 2014 16:43 Temat postu: E30 2.5 grzeje sie siema, mam na warsztacie bmw e30 2.5 benzyna. Sprawa wyglda nastepująco:
beemka grzala sie na wolnych obrotach podczas postoju na swiatlach, po dodaniu gazu mniej wiecej na 1500-1700obr temperatura wracala do normy. Niezwlocznie wymienilismy uszczelke pod glowica, bylo widac slady plynu w oleju. Wleciala rowniez nowa pompa wody, cały ukld przeczyszczony + nowa chlodnica wody. Dzis złożylismy do kupy pyk odpaliła, chodzi na wolnych obrotach a tu ta sama objawa... ma ktos jakies sugestie ? mi na mysl przychodzi glupi korek od zbiorniczka.. wisko dziala, uklad odpowietrzony
cimar - Pon Gru 01, 2014 17:16
może termostat ? czujnik temperatury ?
Artur - Pon Gru 01, 2014 17:51
zapomnialem dodac, te rzeczy tez zostaly wymienione..
MICHAŁ - Pon Gru 01, 2014 18:52
nie chce nic mówić ale kolega miał w e30 podobny problem z tym ze nie zdążył wymienić pół silnika . winny takiego stanu był czujnik temperatury . wymieniliśmy i temperatura przestała wariować
Artur - Pon Gru 01, 2014 19:10
zamowilem korek, jutro bede zmienial jesli to nie pomoze to trzeba bedie dalej myslec..
Karol - Pon Gru 01, 2014 21:10
U mnie w E30 też wskazywało grzanie się silnika. Zmieniłem obydwa czujniki temperatury i problem znikł. Auto się nie grzało, tylko czujnik po prostu był kaput i źle wskazywał. Przy okazji była zmieniona uszcz. kolektora ssącego, bo w IS'e czujniki były pod ssakiem.
conpress - Wto Gru 02, 2014 00:21
tak jak koledzy piszą:
MICHAŁ napisał/a: | nie chce nic mówić ale kolega miał w e30 podobny problem z tym ze nie zdążył wymienić pół silnika . winny takiego stanu był czujnik temperatury . wymieniliśmy i temperatura przestała wariować |
Karol napisał/a: | U mnie w E30 też wskazywało grzanie się silnika. Zmieniłem obydwa czujniki temperatury i problem znikł. Auto się nie grzało, tylko czujnik po prostu był kaput i źle wskazywał. Przy okazji była zmieniona uszcz. kolektora ssącego, bo w IS'e czujniki były pod ssakiem. |
E30 to już leciwy wóz.. najpierw sprawdzamy co proste- tj elektrykę, czujniki i zegary, oraz połączenia elektryczne..!!
dwa - jak już sciągamy głowicę, koniecznie sprawdzamy ją pod kątem szczelności, planujemy a blok wygładzamy np. świeżym kamieniem szlifierskim..
na koniec nowe śruby.. R6 jest w tej kwestii niezwykle wymagające..
Artur - Wto Gru 02, 2014 01:04
opisze dokladniej co robilem od A do Z
-zwalona głowica (planowanie - sprwdzanie szczelnosci)
-czyszczenie całego układu
-gumki zaworowe
-nowa chlodnica wody
-uszczelka kolektora +/=
-uszczelka glowicy
-uszczelka pokrywy zaworow
-pompa wody
-termostat
-rolka/pasek
-nowy plyn
-olej castrol gtx + filtr
-czujnik temp
-sprawdzalem instalacje
-wisko dziala
-uklad odpowietrzony..
wymiana uszczelki byla konieczna zamiast oleju było kakao !!
Artur - Wto Gru 02, 2014 15:59
problemem okazlal sie korek , wlecial FEBI koszt 12 zł, wszystko gra
Lincoln - Wto Gru 02, 2014 16:48
Nie chce krakać, ale w 2.5 płyn w oleju to mało kiedy wina UPG...
Ogólnie nie wiedziałem, że tak ostro w mechanice działasz.
Artur - Wto Gru 02, 2014 18:33
UPG ?
jak mam czas to cos tam zrobie.
cimar - Wto Gru 02, 2014 19:30
uszczelka pod głowicą
|
|
|