Mechanika Motocyklowa - Blokady w skuterze ZIPP
mateuh - Nie Kwi 26, 2015 22:16 Temat postu: Blokady w skuterze ZIPP Siema.
Ciepło się zrobiło a mi się taboret odziedziczyło
Jest to Zipp Vapor z 2008 roku
Odpala, jedzie i nie wysypuje sie z niego ryż na każdym zakręcie jednak jedzie za wolno
Doczytałem o magicznym różowym kabelku co czyta obroty i blokuje "wkręcanie" się silnika
Ucięty
Doczytałem o zawirowaczu spalin - zaspawany
Doczytałem o filtrze powietrza i gaźniku - usunieta zwężka w gaźniku nie było już tej śrubki
Został wariator i dystansik - nie wyrobiłem się w czasie ;p
We wtorek wywalę i zobaczę co się stanie
jedzie szybciej bo nawet 65 a było 45 (sprawdzane samochodem z navi bo mam linke prędkości urwaną) tylko strasznie muli jakby zalewało (świeca nowa) i rozpędzanie trwa długo a górki to masakra a przecież ma 2 kunie . Przed "tunningiem" nie mulił ale czuć było jak blokuje obroty silnika np z górki albo jak sie rozpędził
Ciekawi mnie tylko moduł CDI a raczej jego odblokowanie - jak tego gotowca szukać??
I czy może coś jeszcze zrobić??
"Sportowego" wydechu nie mam zamiaru zakładać bo i tak nie słychać własnych myśli
Może u nas znajdą się magicy od skuterków co wpomogą wiedzą
pojazd ma mnie wozić do pracy i do domu więc CB RADIO, tuba basowa i dody są mi nie potrzebne - no może ogrzewane gacie bo mi jajka wymarzły jak diabli jak po mieście jeździłem
Z góry dzięki
Jaca! - Pon Kwi 27, 2015 00:00
Jak odblokowałeś suszarkę to daj teraz większą dyszę gaźnika. Nie wiem co masz obecnie ale przykładowo z 65 na 70 albo 75 i potem wyreguluj gaźnik. Będzie dobrze. Chyba że nie chce Ci się grzebać to przywieź go do Siwiałki
mateuh - Pon Kwi 27, 2015 08:43
Gaźnik ogarniemy z kolegą - on lubi te wynalazki
Do Siwiałki .... albo musiałbym Combo rozpakować albo jechać cały dzień
A gdzie kupić akumulator?? I jaki bo coś nie trzyma prądu zbytnio
bo koszt to pewnie jakieś 50 zł co
Jaca! - Pon Kwi 27, 2015 21:02
jak ogarniecie gaźnik to pojedzie i 70kmh :p co do akumulatora to najlepiej wyciągnąć stary, pomierzyć wymiary i sprawdzić Ah i zamówić taki sam. Z tego co wiem to na przymorzu w jednym sklepie motoryzacyjnym maja dobre ceny chyba ze zgłosisz się do naszych forumowych kolegów
mateuh - Wto Kwi 28, 2015 09:22
a ten dystans na wariatorze to się normalnie ściąga czy trzeba go stoczyć??
https://www.google.pl/sea...tml%3B640%3B480
mateuh - Czw Kwi 30, 2015 08:58
A jeszcze jedno.
Jak wygląda wymiana dysz w gaźniku?
broj83 - Czw Kwi 30, 2015 16:52
Proste jak drut wyjmujesz gaźnik, dokręcasz dolną część i masz dwie dysze, w części środkowej dysza główna i gdzieś bardziej z boku dysza ssania, odkręcasz normalnie kluczem płaskim/nasadowym lub nawet jakimiś szczypcami.
mateuh - Pią Maj 01, 2015 10:22
Ale skąd mam wziąć większą dyszę... mam to ulepic z plasteliny czy wystrugać z patyka ??
Jaca! - Pią Maj 01, 2015 13:32
kupujesz w skuterkowym sklepie, na pewno będą mieli.
mateuh - Pon Maj 04, 2015 09:28
Kurcze Jaca!, tych sklepów jest pierdylion. Ja nie mam o tym gównie pojęcia. Na forach piszą same gnojki i dupie maryni i teoriach ze snów...
Nie mam czasu na szukanie zamawianie i wywalanie do kosza
Może ktoś napiszę kup dyszę "TAKĄ" i zmień
to samo co do wydechu - rozwiercić czy zamówić sporta?
Zawirowacz spalin wywalony już
To będzie gotowiec?
http://allegro.pl/gaznik-...p2,1&bi_c=29735
mateuh - Wto Maj 26, 2015 22:31
W każdym razie problem rozwiązany.
Megabajty przeczytanych bzdur, godziny obejrzanych filmików niby poradników i udało się
Skuter jedzie swobodnie 70-75 km/h (po prostej) a dziś z górki jechałem 96,6 wg GPS
Pewnie by jeszcze poszedł ale ta prędkość plus gangsterskie alu 10 spowodowały we mnie strach
Co zrobiłem, gdy by komuś jeszcze strzeliło do głowy tanie przemieszczanie się, a się opłaca bo zamiast prawie 100 wydaję tygodniowo około 17 zł na paliwo
Teraz pewnie spalanie wzrośnie o jakieś 50% procent i będę musiał wydać ze 25 zł na tydzień
Do rzeczy:
Mowa o silniku z ryżu o oznaczeniu GY6, czyli klasyczna 50 z chin
Blokada nr 1 - pierścionek na wariatorze - jak się rozbierze od razu wiadomo o co chodzi
Z czasem dam foto patentu do rozkręcania wario, to jak go będę zmieniał na lekki
to tak jak zamach w samochodzie
Blokada nr 2 - Zawirowacz spalin - cienka rurka wychodząca z wydechu i idąca do filtra
Obciąć zaspawać,
Blokada nr 3 - Piszą o jakieś śrubce w gaźniku, ale to nie to - regulacja iglicy czyli przesunięcie
pierścienia ograniczającego na niższą pozycję
Dałem go na sam dół i dławił się, rowek wyżej i jest OK
Blokada nr 4 - Dysza główna gaźnika - zmienić na 8 (standart ok 6)
Po pkt 3 i 4 trzeba wyregulwać gaźnik - proste
Blokada nr 5 - Rolki wariatora - zmieniłem z 7 gr na 4,5 - lepiej się zbiera.
Blokada nr 6 - "Różowy kabelek" obcięcie przewodu czujnika obrotów pomaga jednak zmiana moduły
odblokowany pozwala silnikowi nieco wyżej się kręcić
Poza blokadami pozmieniałem pasek napędowy na kewlarowy, zrobiłem porting wydechu i założyłem "gładki" dolot, Rozwierciłem wydech i czekam na przesyłkę ze stożkiem.
Nie wiem ile przybyło mocy ale zamiast 45-50 jedzie teraz jak pisałem 70-75 a to spora różnica
Teraz kolej na sierrę tylko nie wiem gdzie tam jest wariator
Postaram się podokładąć jakieś fotki dla... nie wiem mam nadzieję że komuś się przyda
jakby co chętnie posłużę pomocą przy jakiś prostych motocyklach 2 i 4t
A w planach jeszcze zmiana cylindra na 80 ccm i sprzedanie grata
Ps koszt całego tunningu to:
pasek,rolki, uszczelka pokrywy napędu, linka prędkości - 39 zł
Dysza główna gaźnika, dolot - 11 zł
Odblokowany moduł - 17 zł
Stożek - 7 zł
kask czarny mat - 60 zł
czyli razem 134 plus koszty wysyłki plus trochę pracy
Warto ?
Jaca! - Nie Cze 07, 2015 16:10
mateuh napisał/a: | Blokada nr 3 - Piszą o jakieś śrubce w gaźniku, ale to nie to - regulacja iglicy czyli przesunięcie
pierścienia ograniczającego na niższą pozycję
Dałem go na sam dół i dławił się, rowek wyżej i jest OK
Blokada nr 4 - Dysza główna gaźnika - zmienić na 8 (standart ok 6)
Po pkt 3 i 4 trzeba wyregulwać gaźnik - proste
Blokada nr 5 - Rolki wariatora - zmieniłem z 7 gr na 4,5 - lepiej się zbiera. |
Co do "blokad" 3 i 4 to tego bym w ten sposób nie nazwał, po prostu zwiększyłeś mu dawkę paliwo-powietrze.
mateuh napisał/a: | kask czarny mat - 60 zł |
Tuning
mateuh - Pon Cze 08, 2015 09:24
A jak nazwać coś co blokuje moc jak nie blokadą
skoro jest ograniczona dawka mieszanki to jest swego rodzaju blokada
ale mniejsza z piździkiem zaraz będzie na sprzedaż a ja chciałbym zainteresowac się 125 ccm
|
|
|