To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Auto Rozmowy - FWD vs RWD vs AWD - dyskusja

EDI - Sob Sty 21, 2017 15:35

marasss2 napisał/a:
Wydajność quattro można by pokazać przy starcie z fwd albo rwd ale to chyba nie trzeba udowadniać :wink: ogólnie dobrze idą fajny pomysł

Mielcarek ma fwd i robił 1.6x na 18 metrów więc nie do końca rwd też jak dobrze sklei to może zawstydzic nie jedno awd

domin - Nie Sty 22, 2017 01:24

chce aby fwd mnie zawstydzilo? kiedy i gdzie?
pozdrawiam

marasss2 - Nie Sty 22, 2017 08:58

EDI napisał/a:
marasss2 napisał/a:
Wydajność quattro można by pokazać przy starcie z fwd albo rwd ale to chyba nie trzeba udowadniać :wink: ogólnie dobrze idą fajny pomysł

Mielcarek ma fwd i robił 1.6x na 18 metrów więc nie do końca rwd też jak dobrze sklei to może zawstydzic nie jedno awd

Chodziło mi o wydajność napędu, a nie opon.

Krzysztof - Nie Sty 22, 2017 12:13

domin napisał/a:
chce aby fwd mnie zawstydzilo? kiedy i gdzie?


wiele rund GP Polski, to dla leniwych co nie chcą za daleko jechać. Generalnie jeździ po całej europie, Edi dał przykład jednego z najszybszych FWD n/a chyba w Europie, domin, on ma N/A i w FWD a ty Turbo w 4x4

dla jasności chodzi o tego człowieka Mielcarek rekord 10,85

a tak wygląda jego auto.


więc dawanie takich przykładów to lipa, możemy dać przykład wielkich Dragsterów które są RWD i na 1/4 mili nic szybszego chyba nie ma.

rusek13 - Wto Sty 24, 2017 21:49

awd jest ciężkie jak Menhir Obelixa, a najszybciej przyspieszającym pojazdem na ziemi jest Top Fuel Dragster (rwd) :twisted: dla mnie to oczywisty argument, z resztą tor top gear pokazywał chyba nie raz słuszność mojej tezy, 4wd to trakcja zakręty chyba itp, a nie brutalna siła w przyspieszeniu, purysta ze mnie i moim zdaniem tylko rwd (nie żeby robić rifty pod kerfem na mokrym w 2.0) po postu klasyka :grin:
Krzysztof - Śro Sty 25, 2017 12:04

ja uważam, że każdy napęd ma swoje zalety i swoje wady, awd by dawało dużo zabawy to musi być śnieg lub dużo dużo mocy, co do RWD to daje dużo zabawy prawie zawsze.
Natomiast zwykła jazda jak pada deszcz, śnieg czy jest ślisko to zdecydowanie fajnie mieć AWD, wyjazd pod górki itp. nie stanowi wyzwania.

Nie da się powiedzieć, że to czy tamto jest najlepsze. Teraz na BBS leci Top Gear w poszukiwaniu źródeł Nilu i można zobaczyć jak E39 daje sobie radę tak samo jak FWD a nawet lepiej. Tam gdzie było mocne błoto to AWD Subaru jednak się przydawało.

Na co dzień człowiek nie jeździ jednak po błocie po śniegu itp. i powstaje pytanie czy warto spalać więcej paliwa cały rok mieć auto, którego awaria może kosztować więcej na te 30 dni w roku gdzie to się na prawdę przydaje.
Każdy będzie uważał co innego. Osobiście dla rodziny zdecydowanie AWD polecam, żona jeździ bezpieczniej.

marasss2 - Śro Sty 25, 2017 14:38

Każdy ma inne priorytety dlatego jest wybór co nie zmienia faktu że coraz częściej mocne auta są dostępne 4x4 (bo jest to modne, jest na tym inters czy pewniej się prowadzi każdy uważa inaczej) ja po przesiadce z fwd wiem, że do tego napędu nie wrócę już nigdy jak rownierz nie ciągnie mnie w stronę rwd.
Krzysztof, akurat program Top Gear jest dla mnie tylko programem rozrywkowym i na pewno nie sugerowalbym się tym co tam pokazują,mówią itd.

Krzysztof - Śro Sty 25, 2017 14:53

marasss2 napisał/a:
Krzysztof, akurat program Top Gear jest dla mnie tylko programem rozrywkowym i na pewno nie sugerowalbym się tym co tam pokazują,mówią itd.


może i rozrywkowym co nie zmienia faktu, że autami jeżdżą w takich warunkach gdzie w innych programach to się nie dzieje. Teraz właśnie przykład tego wypadku w poszukiwaniu Źródeł Nilu.
To samo ich tor - jeździ tam kierowca wprawiony i po liście też widać, że nie do końca chodzi o napęd.

Jak wpisałem lista z toru Top Gear to mamy:

http://autoblog24.pl/2016...ajlepsze-czasy/

http://autokult.pl/12755,...ze-top-gear,all

Tomek - Śro Sty 25, 2017 15:36

z współczesnymi RWD jest taki problem że nie montuje się w nich szpery
dla porównania:
-- w E39 nie ma szpery, jest ASC i mam bardzo dobre zimówki - jak kilka tyg temu ostro padał śnieg to mialem mega problemy żeby gdziekolwiek dojechać bo na wzniesieniach ASC hamowało kola i ograniczalo obroty przez co auto sie zatrzymywało, po wyłączeniu ASC jedno kolo szybko tracilo przyczepnosc i konczylo sie zatrzymaniem,
-- w E36 mam szpere 25% i jakieś śmietnikowe zimówki, warunki pogodowe byly takie same a nawet gorsze bo dosypalo wiecej sniegu ale ANI razu nie mialem problemu żeby gdzieś wjechać lub wydostać się z zaspy + nieporównywalna przewidywalność zachowania samochodu

Marynarz - Śro Sty 25, 2017 16:58

Cytat:
RWD jest taki problem że nie montuje się w nich szpery

Z tym się zgodzę, dopiero od roku mam szperę więc mogę stwierdzić że jest to bez porównania że zwykłym dyfrem

Krzysztof - Śro Sty 25, 2017 20:36

wiadomo jak każda dyskusja, pogadać możemy przedstawić argumenty za i przeciw po to by każdy mógł sobie poczytać jak będzie chciał zdecydować.

Ja osobiście uważam, że do różnych celów różne napędy. Jeżeli miałbym wybrać jeden do jazdy na co dzień to zdecydowanie AWD.

Lincoln - Czw Sty 26, 2017 00:17

Ostatnio w czasie tych mocno "śnieżnych" dni zginął jeden z właścicieli hurtowni - sobie myśle - w takich warunkach, przeciez każdy wolno jeździ itd, w dodatku dość majętny chłop, więc żadnym śmietnikiem nie jechał...jak sie okazało chyba za bardzo zaufał Q, bo A6 jechał...

Tomek DSC lepiej śie sprawdza w BMW

broj83 - Czw Sty 26, 2017 00:27

Jak ktoś nie jeździ z głową to i czołg by nie pomógł :twisted:
Krzysztof - Czw Sty 26, 2017 08:46

W sumie niezaleznie od napedu hamulce dzialaja tak samo 😁
Dębica - Czw Sty 26, 2017 22:10

jak dla mnie najlepsza frajdę z jazdy i dużo zabawy dał napęd 4x4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group