autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E36 - rozmowa na temat konkretnego modelu
Autor Wiadomość
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 21:17   BMW E36 - rozmowa na temat konkretnego modelu

BMW SERIA 3 E36


Lata produkcji: 1990 - 2000
Segment:Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).

Troche suchych danych

Moc silników 90-321 KM

Poj. silników 1 596-3 201 cm3

Prędkość maks. 175-250* km/h

Przyspieszenia 0-100 5,4-15,0 s

Zalety
+ Układ jezdny
+ Silnik
+ Skrzynia biegów
Wady
- Wentylacja i ogrzewanie
- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- Koszty utrzymania

Dla kogo E36 ?

BMW E36 to coś dla osób, które cenią sobie sportowy charakter i lubią niemieckie auta. Ta generacja serii 3 to przykład typowej Bawarki. Dynamiczna linia nadwozia, która przez lata stała się obiektem kultu, nie tylko wsioków z 1.6 i pakietu Allegro. BMW serii 3 jest to auto dla osób młodych, które lubią czasem przycisnąć. Dla tych, którzy nie przeliczają każdego przejechanego kilometra i nie chcą za wszelką cenę oszczędzać na paliwie .

Zakup Trójki nie wiąże się raczej z przypadkowym wyborem, to auto trzeba chcieć. !



Troche info z seriwsu Autokult

Właściciele Trójek chwalą sobie w tych autach jakość wykonania, niemiecką solidność oraz komfort podróżowania. W sedanie oraz kombi, bez najmniejszych problemów podróżować może czteroosobowa rodzina, gorzej jest już w wersjach z nadwoziem coupe oraz kompakcie, z odciętym tyłem, który jest o 23 centymetry krótszy od sedana i coupe.

Kilka słów odemnie
Z tym komfortem i jakością wykonania jest róznie . O ile silnik , zawieszenie, blachy to naprawde kawał solidnej niemieckiej niezawodności i dopracowania . Tak wnętrze nie porywa (przynajmniej mnie) broni się jedynie wersja w tzw. M Pakeicie z skórami i dobrym wyposarzeniem .



Trochę historii

Produkcję tego modelu w wersji sedan rozpoczęto pod koniec 1990 roku. Samochód od razu przypadł do gustu fanom motoryzacji. Nic dziwnego. Jak na tamte czasy miał nowoczesną karoserię, mocne silniki, no i to co fani motoryzacji lubią najbardziej, a co jest wizytówka koncernu z Bawarii... napęd na tylne koła.


Dwa lata później na rynku pojawiła się wersja coupe, a w 1994 roku compact, którym bawarski koncern chciał podebrać klientów volkswagenowi rywalizując m.in. z Golfem. Z kolei w 1995 roku do salonów wjechała wersja kombi, czyli touring. BMW E 36 produkowane było również w wersji kabriolet. Ostatni samochód z tej serii zjechał z taśm produkcyjnych w 1998 roku.

Wygląd zewnętrzny – może się jeszcze podobać

Karoseria BMW E 36 jeszcze dziś co u niektórych budzi emocje. Mimo upływu czasu samochód może się podobać. Z przodu na pierwszy plan wybija się duży, charakterystyczny dla marki grill i podwójne okrągłe reflektory zamknięte w prostokątnym kloszu. Patrząc na auto z boku w oczy rzuca się klinowaty kształt karoserii. Fajne wrażenie robią też masywne progi.


Kabina – ach ten kokpit

Zaglądamy do środka. BMW przyzwyczaiło już nas do kokpitów jakie montuje w swoich maszynach. Zasiadając w fotelu kierowcy od razu czujemy się jak w sportowym wozie. Nie inaczej jest w modelu E 36. Środkowa część kokpitu, w której jest nadmuch powietrza, radio, przełączniki wentylacji oraz półeczka, skierowane są w stronę kierowcy.

Lewarek umieszczony na środkowym tunelu jest krótki, a gałka fajnie leży w dłoni. Wszystko chodzi lekko i precyzyjnie, dzięki czemu zmiana biegów to prawdziwa przyjemność. Zestaw zegarów składa się z dużego prędkościomierza i obrotomierza.

Po bokach są mniejsze kontrolki – z lewej poziomu paliwa, z prawej ciśnienia oleju i temperatury silnika. Materiały użyte do wykończenia kabiny nie są może z najwyższej półki znanej z nowoczesnych samochodów, ale przecież E 36 ma już swoje lata.

M3? Chodziło o stworzenie ekstremalnej wersji rynkowego średniaka, jakim była seria 3.

M3 miało być autem, które na autostradzie zawstydzi naburmuszonych właścicieli Porsche, a jednocześnie nie skomplikuje życia właścicielowi. Szwajcarski scyzoryk upakowany w niepozorną, ale za to bardzo dopracowaną formę , nie wyróżniał się zbytnio na parkingu pod centrum handlowym, a jednocześnie pozwalał właścicielowi startować w amatorskich wyścigach bez większego przygotowania sprzętowego.

BMW M3 od samego początku jest liderem w swoim segmencie. Audi RS4 czy Mercedes klasy C AMG nigdy nie były tak perfekcyjne, ale nie spotykały się też z tak silą falą krytyki. Wiele osób uważa, że o tym, jakie jest auto, najlepiej świadczą jego właściciel. BMW M3 przejęło pod tym względem niechlubną schedę po standardowej serii 3. Jednak właśnie dzięki tylnemu napędowi, precyzyjnemu układowi kierowniczemu oraz stosunkowo niskiej cenie model ten otworzył drogę do motosportu wielu fanom rajdów, driftu czy wyścigów, a nie tylko domorosłym tunerom.



Okiem mechanika

- Generalnie BMW E 36 to bardzo udany samochód i bardzo rzadki gość w warsztatach. Z poważniejszych usterek jakie dotykały te auta to awarie układu chłodzenia, zwłaszcza w dieslach – mówi Jan Wolny, mechanik z Opola.- Serwisu wymaga też zawieszenie, ale to raczej wina polskich dróg, niż samochodu. Zużywają się przede wszystkim amortyzatory. Naprawa układu chłodzenia to koszt około 300 zł, zawieszenia 500 zł. Modele z początkowej fazy produkcji chętnie atakuje rdza. Problem ten jest już jednak marginalny w autach wyprodukowanych po 1993 roku.

Podsumowanie

Przez lata BMW E 36 kojarzył się jako samochód, którym jeździli „żołnierze” polskich grup przestępczych, gangsterzy niższego szczebla. Dziś polska bandytka przesiała się do nowszych modeli. Starą „trójkę” wciąż jednak kochają młodzi fani motoryzacji w naszym kraju.

Nic dziwnego za przyzwoite pieniądze można mieć całkiem mocny i szybki samochód z napędem na tylne koła, którym można jeszcze poszaleć i zaimponować kolegom i koleżankom. Zadbane egzemplarze można kupić już za około 10 zł. Na rynku jest też wiele tańszych aut, ale ich stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Dlatego przed zakupem takiego auta należy bardzo starannie je sprawdzić.
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 21:37   

a czy ten model ma jakiś rodowód ze sportów samochodowych.

Bo wiadomo upalanie pod tesco to prawie tradycja :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 23:47   

Ciekawy artykuł. Jeżeli wejdziecie na stronę imcdb.org dowiecie sie ze np e36 występuje 1154 razy ;) )
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Sty 25, 2016 01:51   

Tomix napisał/a:
Przez lata BMW E 36 kojarzył się jako samochód, którym jeździli „żołnierze” polskich grup przestępczych, gangsterzy niższego szczebla.


ojj takie stwierdzenie to raczej dotyczy e34 lub e39 :P

E36 jest spoko i warto zachowac zadbane egzemplarze bo beda zyskiwaly na wartosci tak jak to jest z e30, a te bardziej zmeczone katowac bo to auto które duzo znosi i można sie na nim wiele nauczyc :D
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 17:04   

w sumie to miałem 3/4 tego auta, i jeżeli auto 1/1 jest tak samo dobre jak moje 3/4 to trzeba przyznać, że to świetny samochód. Oczywiście stylistyka to kwestia dyskusyjna. Bo wnętrze nie wygląda jako super, jest proste i nudne może nie jak w vovlo :) ale jednak nie ma tego czegoś.
Wiem już dlaczego właściciele tych samochodów tak często je zmieniają w sensie stylingu itp.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Sob Lis 19, 2016 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 18:03   

Wnętrze compacta to nie wnetrze E36 ;) mogłeś to zaznaczyc
_________________
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 18:41   

Bartek napisał/a:
Wnętrze compacta to nie wnetrze E36 ;) mogłeś to zaznaczyc


To raczej wie kazdy moj compat to.tez zly przyklad bo wnetrze bylo przerobione.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Nie Lis 20, 2016 10:59   

Nie wiem ale we mnie ten model BMW nie trafia wcale.. jest taki nijaki
chodzi mi oczywiście o wygląd z zewnątrz - nie miałem zamiaru nikogo urazić oczywiście
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Nie Lis 20, 2016 13:41   

Volvo ma dużo brzydsze wnętrze niż BMW , według mnie ;)
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Lis 21, 2016 15:09   

OSKA napisał/a:
Volvo ma dużo brzydsze wnętrze niż BMW , według mnie ;)


ja w sumie nie wiem czy brzydsze czy ładniejsze na pewno tak samo nudne, moim zdaniem oczywiście.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11