autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Krzysztof
Czw Cze 04, 2015 16:16
BMW M5 - Lincoln
Autor Wiadomość
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie Wrz 13, 2020 09:12   

Krzysztof, u was jest spotkanie elity z filmików przecież?

Podczas naszego spota również bedzie zbiórka na chorą Anastazje która walczy z SMA, oczywiście zbiórka zgłoszona puszki zaplombowane pełen legal bo z tym teraz trzeba uważać bo nie każdy urzędnik rozumie że ktoś chce pomagać innym.

Ogólnie od jakieś czasu staramy się trzymać wysoki poziom naszych imprez , wiadomo że część druga czyli wyścigi nie są do końca legal ale nikomu nie przeszkadzają więc nie mamy problemów
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Wrz 13, 2020 12:03   

Zobaczymy Panowie, ale dziś będzie ciężko.

Jakby ktoś się obawiał, że M5 jest upierdliwe w trasie, to na jednym tankowaniu można robić przejazdy po 600km:


W tym czasie auto w pełni załadowane, głównie w trasie, ale też w korkach na półwyspie, małymi gonitwami z Tesla S i 335i, więc do zniesienia :wink:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Wrz 13, 2020 21:59   

Kędzior napisał/a:
Krzysztof, u was jest spotkanie elity z filmików przecież?
na to był przygotowany specjalny parking a reszta aut jakie się zgłosiły miały miejsce na drugim parkingu.
Lincoln napisał/a:
Jakby ktoś się obawiał, że M5 jest upierdliwe w trasie, to na jednym tankowaniu można robić przejazdy po 600km:
to tyle co ford fusion :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Wrz 20, 2020 12:42   

Krzysztof, a to widzisz maja cos wspólnego :cool:

Dobra fota sprzed lat:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Paź 05, 2020 11:48   

Lincoln napisał/a:
Dobra fota sprzed lat:
ile to juz lat
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Śro Paź 21, 2020 14:32   

Przemek a tak serio patrząc na okres w którym posiadasz to bmw, czy polecił byś takie auto ? wiesz chodzi o ogół np. czy polecił byś mi e39 m5 ?
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Paź 22, 2020 00:24   

Krzysztof, o ile pamięć mnie nie myli 6 lat temu.

Kędzior, gdyby było słabe bym nie trzymał tak długo (czyt 2012r). Jestem zadowolony, za każdym razem cieszę się gdy mam nim jechać (no może poza wyjazdami typowo miejskimi, ale tych staram się unikać). Nie jest może jakoś specjalnie szybki, ale potrzebuje zaprzyjaźnionego z "nim" kierowcy, żeby wydusić max, bokami jeździ z dużą łatwością, rodzinę na wakacje weźmie, silnikiem i wydechem zamruczy, no mi przypasowało auto mimo bolączek (nie trzymania mocy, drogich typowych dla M podzespołów, czy wiekowej już konstrukcji)
 
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Paź 23, 2020 16:11   

Lincoln, nie trzymanie mocy według Ciebie co jest tego powodem?? Za każdym razem gdy szukam auta gdzieś temat e39 m5 mi się przewija i mimo iż jestem fanem bmw to trochę boję się tych M no chyba że mógłbym kupić od kogoś takiego jak Ty gdzie masz to auto tyle lat i dbasz o nie z pasją nie wyliczając każdej złotówki
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Paź 24, 2020 09:56   

Słyszałem opinie, że fabrycznie nie miały tych deklarowanych 400ps. Zdrowe sztuki mają po 370-390ps, wynik z "4" z przodu to białe kruki i zdarzają się tylko w poliftach (obniżyli trochę wagę układu korbowo-tłokowego, poprawili wtryski i Vanos). Wniosek jest taki, bo osiągi jakie podawał producent nie są ani trochę lepsze od tych sztuk co mają np 380ps, więc coś jest na rzeczy. Ogólnie silnik bardzo skomplikowany jak na swoje lata (końcem XXwieku w drogowych autach to była najnowocześniejsza jednostka z techniką znaną ze sportu) i to pewnie stanowi kłopot. Ja mam trochę zryty beret w kwestii osiągów i jak mi ostatnio trochę się czasy pogorszyły to spać nie mogłem :mrgreen: A jak się okazało świece trochę się wypaliły i przerwa zamiast 0.7mm jak mają nowe miały powyżej 1mm każda :razz:
 
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sob Paź 24, 2020 23:15   

Mnie to szlak trafia u mnie bo 8 garów a 16 świeczek, bmw jednak w tych M bardziej eksperymentowało niż Mercedes który jeden silnik tłukł x lat jedynie go poprawiając A jak mówią kto nie ryzykuje szampana nie pije i pewnie stąd biorą się bolączki które z czasem w M wychodzą i też niestety albo stety użytkownicy Mpowera bardziej wykorzystywali możliwości aut niż użytkownicy AMG którzy zwykle byli już na emeryturze 😁
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Paź 31, 2020 11:39   

Tak, BMW zazwyczaj buduje silnik od podstaw, chyba że jest udany to przekazuje go następnej generacji (choć w przypadku S63 to akurat nie jest prawda :mrgreen: ) Merc pakuje od C klasy aż do S praktycznie ten sam silnik, który tylko w małym stopniu odbiega od seryjnych (jak Krzysztofa M113, który nawet nazwę ma jak 4.3l i 5l). W kwestii użytkowej lepsze jest rozwiązanie MB, większa popularność, dostępność części, koszty obsługi, w BMW staje się ciężarem z wiekiem, ale nadaje większą nutę indywidualności. Silnik z mojego M5 napędzał też Z8 oraz ASCARI (gdzie rozwijał ponad 600koni bez turbo), zbudowany na bazie M62, ale z ogromną ilością zmian - szybciej by było wymienić te same elementy, niż te którymi się różnią...

W kwestii auta, to ciągle jeździ, ostatnio byłem na ściganku z bardzo szybkimi Seatami Cupra w okolicach 400ps - było wesoło.
Niedawno też całkowicie zrezygnowałem z zawieszenia gwintowanego Bilstein B14, na rzecz nowych amortyzatorów KONI i sprężyn lekko obniżających Eibach które miałem przed gwintem i było najlepszym kompromisem.
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Lis 07, 2020 23:51   

Doczekałem się w końcu paczki z Holandii:

W końcu dojechały amortyzatory na przód, z tyłu są już zamontowane, do tego springi eibach i powinno być bardziej komfortowo.
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Lis 09, 2020 10:25   

Lincoln napisał/a:
Doczekałem się w końcu paczki z Holandii:
bogaci żyją inaczej :) też chciałem koni jednak bym chyba nigdy nie odłożył kasy i kupiłem B8,
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Lis 15, 2020 11:28   

Krzysztof, do BMW były tańsze niż B8 - widać zależy od auta.

W kwestii auta po roku odebrałem odświeżoną "wyspę" elektrozaworów sterująca zmiennymi fazami, na której spalił się jeden z oporników, a jedna ścieżka wymagała regeneracji. Jedna wyspa przypada na jeden Vanos. Podziękowania dla Huragana!




Część skomplikowana (w e60 zamiast czterech zintegrowanych jak tu zaworów zastosowano dwa oddzielne, które można wymieniać pojedynczo), droga, mimo że jest mniejsza od np zaciśniętej pięści. Przy takim drobnym uszkodzeniu silnik traci kompletnie "dół", a na "górze" zostaje jakieś 250-300ps i taka usterka przytrafiła mi się przy wrzucanym tu nie raz pojedynku z maluchem V6, gdzie nie mogłem złamać 14s na 1/4 :cool: :P
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Gru 08, 2020 00:55   

Zima się zbliżała, więc postanowiłem pierwszy raz w karierze nałożyć jakąś powłokę na auto. Wybór padł na TENZI T1 z cząsteczkami tytanu, dwuskładnikowy, dwie ściereczki, aplikator, w takie efekty nie wierzę, ale dla sportu można się pobawić:
https://youtu.be/0PwTfB1N8s0
Trzy wieczory walczyłem sobie na spokojnie (a dla mnie nałożenie wosku w płynie to super dłubanie przy karoserii), dokładne mycie i lekkie glinkowanie karoserii, potem aplikacje na łatwiejsze elementy, ostatni wieczór zderzaki i felgi oraz polerowanie. Różnicy dużej nie widzę, choć lakier jest bardziej "szkilsty", a auto jest czyste jak nigdy i to chyba największa różnica :mrgreen: Przez prawie trzy tygodnie nie ruszałem auta z garażu, tak mnie to wykończyło :razz: :cool:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12