autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Sob Sty 12, 2013 16:14
Statystyki wypadków motocyklowych.
Autor Wiadomość
Fery
Kierowca Rajdowy
GHOST RIDER


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1572
Skąd: Starogard Gd.
  Wysłany: Pią Gru 31, 2010 20:25   Statystyki wypadków motocyklowych.

Według danych Komendy Głównej Policji, w 2009 roku w Polsce miały miejsce 44 193 wypadki, w których zginęły 4 573 osoby, a 56 042 użytkowników dróg zostało rannych. 290 kierowców oraz pasażerów motocykli straciło życie, a 2294 odniosło obrażenia. Kierowcy motocykli spowodowali 1151 wypadków.

Na jednośladach o pojemności mniejszej, niż 50 cm3 zginęło 68 osób. 2221 użytkowników motorowerów zostało rannych, spowodowali oni przy tym 1023 wypadki.

W podobnych statystykach z roku poprzedniego znajdujemy, iż motocyklistów zginęło 193, a obrażenia odniosło 1351. Byli oni sprawcami 1195 wypadków. Ta ostatnia wartość rzeczywiście delikatnie się zmniejszyła, ale za to zginęło w wypadkach aż o 50,2 proc. motocyklistów więcej, a liczba osób rannych wzrosła o 69,8 proc.

Wkrótce rozpoczynająca się wiosna zaowocuje pojawieniem się na drogach pierwszych motocykli. Wsiadając na motocykl po zimie, zwyczajnie nie jesteśmy jeszcze rozjeżdżeni. Ciągle niewielu z nas decyduje się na specjalne treningi poprawiające siłę, sprawność, czy refleks; oczywiście niezbędne jest przedsezonowe sprawdzenie stanu motocykla. Jak jednak uczy życie, na jednoślady wsiadają osoby zarówno bez przygotowania siebie, jak i sprzętu. Jeżdżąc na początku zachowawczo, bardzo łatwo uchronić się od potencjalnych zagrożeń.

W statystykach wypadków, motocyklistów ilościowo „przewyższają” kierowcy osobówek ze względu na ich mnogość oraz rowerzyści, jeżdżący często bez jakiejkolwiek ochronny. Liczba zabitych i rannych użytkowników motocykli to odpowiednio 9 proc. i 5 proc. w stosunku do łącznej liczby ofiar wypadków.

Niepokoi jednak, że w roku 2009 na motocyklach życie straciło prawie 300 osób, a blisko 2300 odniosło obrażenia. Nie dość, że liczba ta sama w sobie jest ogromna, to trzeba do niej doliczyć 68 ofiar i 2221 rannych użytkowników motorowerów. Jednoślady o pojemności nieprzekraczającej 50 cm3 osiągnęły w ostatnich trzech latach sprzedaż rzędu pół miliona sztuk. Jest to powód, dla którego liczbę ofiar i rannych na tych pojazdach można uznać za stosunkowo niedużą, choć ciągle zbyt wysoką. Odwrotnie przedstawia się sprawa motocykli: ponad 4 razy więcej ofiar na sprzętach, których sprzedało się lekko licząc 30 razy mniej, czyli zaledwie kilkanaście tysięcy sztuk w ciągu trzech lat.

Główną przyczyną wypadków, śmierci oraz urazów jest nadmierna prędkość. Najgorszy jest fakt, że polscy motocykliści nie uczą się na własnych błędach – podobna tendencja utrzymuje się już od trzech lat. Kolejnym powodem wypadków, według statystyk jest nieumiejętność prawidłowego wykonywania manewru wyprzedzania. Trzecią przyczyną wartą odnotowania jest niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

Najczęstszymi sprawcami wypadków jednośladów są kierowcy w ciągu pierwszych 6 lat od osiągnięcia pełnoletności i uzyskania prawa jazdy, którzy zaliczają się do przedziału wiekowego 25-39 lat.

Wynika to z przewagi tej grupy wiekowej wśród motocyklistów oraz ułańskiej fantazji często cechującej młodych ludzi.

Niepokojący jest fakt ogromnego przyrostu liczby wypadków na motocyklach, przy bardzo niskiej sprzedaży sprzętów. Przeraża niedostosowanie się do najprostszej zasady bezpieczeństwa - dostosowywania manewrów i prędkości do posiadanych umiejętności.

Poza często niedostatecznymi umiejętnościami jeździeckimi, zagrożenie często kryje się też w jakości dróg. Według Unijnych standardów, Polska ma najgorszą infrastrukturę drogową w UE.
_________________



Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Gru 31, 2010 23:27   

uważam że nowe przepisy spowodują że te statystyki się znacznie pogorszą, ponieważ jak wejdą w życie że prawo jazdy kat A dopiero od 25 lat, to może to spowodować wysyp ludzi całkowicie bez uprawnień a co się będzie działo jak człowieka bez uprawnień będzie chciała zatrzymać policja,
Już w tej chwili dużo osób jeździ bez uprawnień na motocyklach a to się jeszcze pogłębi.
Nie wiem dlaczego nasz kraj nie bierze przykładu od innych tam gdzie wypadków jest mniej. U nas nadal zasada obowiązuje TWORZYĆ ZAKAZY I NAKAZY I OGRANICZAĆ NA KAŻDYM KROKU a co to daje chyba nic jak widać po statystykach kierowców pijanych odsetek ich się nie zmiesza
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Fery
Kierowca Rajdowy
GHOST RIDER


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1572
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: Sob Sty 01, 2011 19:01   

niestety ale tak właśnie będzie. Zobaczymy statystyki na rok 2011, aż strach myśleć ile % wzrośnie...
Szczerze mówiąc mój pierwszy zakup też był na wariata bo byłem po motocykl w Sokołów Podlaski około 370 km od STG i wracałem na nim bez prawka, aż strach pomyśleć gdyby policja zatrzymywała mnie do kontroli. Dopiero po zakupie poszedłem na prawko, co prawda odwrotna kolejność ale na szczęście nic się nie wydarzyło..

Głupi ma zawsze szczęście... :razz:
_________________



Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT
 
 
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Śro Mar 30, 2011 00:56   

nie masz się co martwić już teraz ;] a poza tym większość najpierw kupuje moto i się na nim "uczy" a potem idzie na prawko... szczerze to nie wiem czemu akurat tak się przyjęło robić z moto a nie np. z autami :???:

co do statystyk za miniony 2010 rok to można zerknąć tutaj na liczby
:arrow: http://www.scigacz.pl/Wyp...ej,15002x2.html
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Śro Mar 30, 2011 01:04   

nie czytam, napis PATRZ W LUSTERKA MOTOCYKLIŚCI SĄ WSZĘDZIE wku.. denerwuję mnie tak bardzo że szkoda mi gadać, tak samo można głośić hasło uważaj na huragana na rondzie

Zapierdzielają niech uważają .. dla mnie to chora akcja
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
Ostatnio zmieniony przez mateuh Śro Mar 30, 2011 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 00:18   

mateuh napisał/a:
nie czytam, napis PATRZ W LUSTERKA MOTOCYKLIŚCI SĄ WSZĘDZIE wku.. denerwuję mnie tak bardzo że szkoda mi gadać, tak samo można głośić hasło uważaj na huragana na rondzie

Zapierdzielają niech uważają .. dla mnie to chora akcja


racje zawsze jest po dwóch stronach więc nie mozna powiedzieć że jest czarne lub białe sam kiedyś napisałeś że jako kierowca trzeba miec oczy wkoło głowy, prawda jest taka że jedni zasuwają to niech się martwią a inni sobie w mieście między autami jadą spokojnie bo wszyscy stoją i nagle jakis baran postanawia zmienić pas ruch często bez powodu i wjeżdża w motocyklistę który jechał przepisowo,

więc jak do każdej akcji trzeba podjeść z lekką rezerwą a patrzeć w lusterka kazdy ma obowiązek no i częściej to go usłyszysz niż zauważysz :D więc hasło powinno brzmieć wyłącz radio i słuchać tłumika hayabusy :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 18:36   

Jedni zapier.. , inni jadą normalnie. W lusterka i tak trzeba patrzeć bez względu czy jedziesz autem czy motorem. Gdzie można to można ale wszystko z głową. Większość wypadków gdzie ranni lub zabici motocykliści to jest z winny kierowców samochodów...

Co do hałasu z wydechów to też nie do końca jest słychać, wszystko zależy od tłumika jaki masz. Myślałem, że ja mam głośny ale kolega w CBR miał duuuzo głośniejszy. a teraz ma GSXR 1000 i jest cichutki wydech. Tak że w lusterka i tak trzeba patrzeć a nie słuchać :P
_________________
Było Volvo V40 1.9 TDI 97
Była Alfa 156 2.0 TS 99
Jest Peugeot 406 HDI 01

Była Yamaha Thundercat 02
Była Suzuki GSX-R 750 07
 
 
Fery
Kierowca Rajdowy
GHOST RIDER


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1572
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: Nie Maj 15, 2011 23:30   

Jar0 napisał/a:
Większość wypadków gdzie ranni lub zabici motocykliści to jest z winny kierowców samochodów...


Według danych KGP, ponad 55% wypadków z udziałem motocyklistów jest powodowanych przez kierowców samochodów osobowych. Okazuje się także, że statystycznie motocykliści są bezpieczniejszymi kierowcami. Ze świateł startują szybko, bo mają takie samo przyśpieszenie jak Ferrari. :cool:
_________________



Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Śro Cze 08, 2011 22:25   

Oczy trzeba mieć wszędzie jak się jeździ. szczególnie uważać na wymuszenia z bocznych dróg.
_________________
Było Volvo V40 1.9 TDI 97
Była Alfa 156 2.0 TS 99
Jest Peugeot 406 HDI 01

Była Yamaha Thundercat 02
Była Suzuki GSX-R 750 07
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12