autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Sob Paź 07, 2017 14:18
BMW E46 by grzeszak
Autor Wiadomość
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:53   

conpress napisał/a:
broj83 napisał/a:
(..)
7. Ile waży auto
Nie znam się na silnikach BMW ale myślę że jest zasilany pompą rotacyjną (jaki model) tak ?
:mrgreen:


z tego co pamiętam po mojej dawnej E46 w touringu to chyba 1400-1450kg a 150PS były zawsze na CR


Masz rację, na pewno jest to CR.
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 21:57   

grzeszak napisał/a:
6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej.


Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW :mrgreen:
Za resztę odpowiedzi dzięki :wink: tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem :)
Btw: bardzo ładne wnętrze auta.
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 22:21   

broj83 napisał/a:
grzeszak napisał/a:
6. Sprzęgło seria, w moim aucie jest takie samo jak w wersji 330d 184 konie. Jak miałem auto tylko po chipie zestrojone i zhamowane na 190 koni, to dawało radę. Teraz niestety już nie, kilka startów z kreski i zaczyna się ślizgać. Chcę je usportowić, znalazłem kolesia w Warszawie, Radzikowski się nazywa i robi takie rzeczy. Chyba, że znasz kogoś ogarniętego bliżej.


Tu chodziło mi o wielkość tarczy sprzęgłowej i rodzaj koła zamachowego, proszę ludzi od BMW o rozjaśnienie mi tej kwestii bo tak jak już wcześniej wspomniałem jestem zielony jeżeli chodzi o markę BMW :mrgreen:
Za resztę odpowiedzi dzięki :wink: tu również dla conpress-a, za wyjaśnienie kwestii zasilania paliwem :)
Btw: bardzo ładne wnętrze auta.


dzięki broj83 za pogrubienie mego nicka ;-) przeniesienie napędu to typowy duży LUK 240mm na dwumasie.. (tak jak grzeszak pisał to samo co 330d, oraz co ciekawe prawie identyczny zestaw jak np w 540i) ..w sumie, żeby co nieco polepszyć, nie wiem czy nie podpasowałby zestaw z E39 M5.. ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 22:38   

Świetnie się prezentuje, a dane robią wrażenie, dawaj na spoty i na Wilcze latem.
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 00:59   

grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 03:03   

broj83 napisał/a:
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?


znowu się wtrynię.. :twisted:

odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..

wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. :wink:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 13:06   

conpress napisał/a:
broj83 napisał/a:
grzeszak, a zamiast wzmacniania sprzęgła nie da się czegoś dopasować mocniejszego np: na jednomasie tak jak robi się to w Vag-ach ?


znowu się wtrynię.. :twisted:

odpowiem z teorii i doswiadczenia..może i by się dało.. ale w BMW wszystkie V8 od początków serii M60 czyli od 92/93 roku, prawie wszystkie małe R6 24V od 90 roku (M50) a od 95r. (M52) każda, stare duże R6 (M30) 3.5 benzynki zawsze i prawie większość 3.0 - w manualach miały dwumas! o dieslach nie wspomnę bo tam zawsze był dwumas.. Skoro w skrzyniach SMG (zrobotyzowana mechaniczna) praktycznie zawsze był dwumas.. w M5 E39 też jak i w E60 M5 też dawali dwumasę - to raczej tego nie ruszamy..

wzmocnić można mocną (spiek?) tarczą, lub customowym zestawem dwutarczowym.. wzmacnia się dociski.. i to by było na tyle.. jak dla mnie najlepsza byłaby tu skrzynia z serii 6HP.. ale to temat na inną bajkę.. :wink:



Tak jak napisałeś, przekładka raczej nie wchodzi w grę, tylko zestaw customowy albo dołożenie spieków i mocniejszy docisk.

A o skrzyni też już myślałem, obecna trochę mnie ogranicza, chodzi o Vmax.
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 03:53   

..widziane na żywo, autko robi robotę jak trzeba..

(a żeby startować z S7 to chyba nawet większa suszarka z coolerem na 3/4 przodu może nie wystarczyć.. :wink: )
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 10:52   

conpress napisał/a:
autko robi robotę jak trzeba..


a tam, bo dwójka mi nie weszła, i temperatura powierza była za niska, a dodatkowo to grzeszak, ruszył o 1 minutę wcześniej, :D


a na poważnie auto bardzo szybkie :D powodzenia
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 23:46   

Wczoraj wpadła rozpórka kielichów Staffa. Pierwsze wrażenia mega pozytywne. Z kolorem nie trafiłem :)



Dzisiaj autko było na hamowni, wynik trochę mnie zaskoczył, pozytywnie oczywiście.

 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 00:03   

Wynik bardzo pozytywny, ale chyba dużo czasu spędziłeś na hamowni bo temperatura zdążyła spaść o 14*C a ciśnienie o 3kPa :D
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 00:14   

Poprzedni wynik był robiony na tej samej hamowni jakiś rok temu. wtedy seria dostała tylko program. Teraz jest trochę pogrzebane.
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 03:26   

fajne Nm :razz:
_________________
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 00:05   

Dzisiaj wpadł komplet łączników stabilizatora Lemforder.

Ostatnio zmieniony przez grzeszak Wto Mar 25, 2014 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 00:32   

Niestety stała się rzecz straszna... Podczas killowania Passata B5 obróciło panewkę, uszkodziło wał, korbowód, tłok, komorę silnika. Najgorsza z możliwych opcji. Silnik na złom.

Prośba a zarazem pytanie do forumowiczów: ma ktoś dojście do dobrych silników?
Chyba, że jest ktoś zainteresowany kupnem auta z rozwalonym silnikiem?

Rozważę każdą propozycję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13