autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chiptuning OPEL OMEGA B 2.5TD
Autor Wiadomość
Marcin-stg
[Usunięty]

Wysłany: Śro Wrz 16, 2009 12:41   Chiptuning OPEL OMEGA B 2.5TD

U mnie chip siedzi dopiero dwa dni. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić niektórych osiągów i spalania więc opiszę to, co zauważyłem do tej pory.



plusy:

1. Zdecydowany wzrost mocy w dolnym zakresie obrotów

2. Lepsza kultura pracy silnika (ciszej chodzi)

3. Lepsze odpalanie ciepłego silnika

3. Ogólnie autko zaczęło fajnie jeździć, posiadacze 2.5TD aut. wiedzą ile trzeba gazu wcisnąć żeby fajnie wystartować spod świateł. Po wszczepieniu wirusa wciskam o połowę mniej pedał gazu.



minusy:

1.Rzeczywiście mocniej kopci ale tylko wtedy, gdy wciśniemy gwałtownie pedał gazu lub gdy wciśniemy go do końca, w normalnej eksploatacji nie zauważyłem nadmiernego dymienia.

2. Przy wykorzystywaniu większej mocy podnosi się temperatura silnika

3. Wczoraj przy maksymalnym przyśpieszaniu poczułem szarpnięcie skrzyni biegów przy przerzucaniu biegu. Było to tylko jeden raz, ale chyba będę musiał się ograniczać z wszelkimi wariacjami, automaty chyba tego nie lubią.



Chipa kupiłem w firmie Q-Tronik (prowadzą sprzedaż na Allegro), koszt to 180zł. Gość bardzo w porządku, przy zakupie 4szt(do różnych aut) wyszło mnie 150zł. Myślą przewodnią było wymodelowanie krzywej momentu obr tak żeby auto odżyło na niskich obrotach...i chyba się udało. Szaczowana moc po zabiegu to 160KM (130KM w serii), moment obr 305Nm (235Nm w serii). Te dane podał mi Pan z Q-Tronika, wydaje mi się że 2.5TD ma w standardzie 250Nm. Nie wiem ile jest dokładnie, bo nie byłem na hamowni. Nie mam takiej możliwości. Jedynym punktem odniesienia są pomiary, jakich dokonałem przed wszczepieniem:

0-100km/h - 13sek

V-max - 195km/h



Proszę nie krytykujcie mnie tylko doceńcie to, że chociaż w jakiś sposób staram się sprawdzić czy chipowanie za 150zł się opłaca. To tyle, resztę obserwacji opiszę w najbliższym czasie. I jeszcze jedno:



Z poprzedniej (rozbitej) Omegi posiadam cały komputer, gdzie też był wstawiony chip. Nie potrafię podać konkretnych wartości i osiągów ale zapewniam, że jeździła zadowalająco. Jedyne co pamiętam to V-max - 215km/h i temp. silnika 100st.



numer z oryginalnej kości:

0 281 001 215



takim samym numerem powinien być oznaczony komputer. Dane autka:

Omega B Caravan 2.5TD 1994r.

Gdyby znalazł sie chętny spełniający wymagania to zapraszam.
 
 
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 274
Skąd: z garażu
Wysłany: Śro Wrz 16, 2009 13:31   

Ja powiem tylko tyle: W Życiu bym nie zakładał gotowego chipa do silnika, każde auto jest inne i pod nie trzeba chip robić. Nie zdziw się jak Ci pompa padnie, turbo albo też coś innego. Może się uda, a może nie.



Najlepszy przykład tego widziałem, jak byłem na strojonku w Tune-up. Robert miał na warsztacie Audi A6 1,9TDI 130Km własnie na takim gotowym chipie. Z początku autko chodziło bardzo dobrze aż przestało jechać. Zabiło pompę wtryskową. Po wymianie pompy na nową, auto zostało shamowane na 140KM. Moment był tylko w zakresie 1,5-3 tyś. Niżej i wyżej dosłownie zero momentu. Po zmianie programu na seryjny, auto ledwie wypluło 100KM, 30 mniej od serii. Gotowy chip zabił silnik.



Takie są wszystkie wynalazki na allegro: strumiennice, chipy rezystory +47KM , magnetyzery, turbinki dolotu. Człowiek sobie wmówi, że jest dobrze...
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Wrz 16, 2009 15:57   

w automacie trzeba tez przestroić skrzynie biegów jak to nie zostało zrobione to możesz mieć problemy, chipa mam u siebie w Alfie ale robiony w vtechu i problemów zero na razie.
 
 
 
Marcin-stg
[Usunięty]

Wysłany: Śro Wrz 16, 2009 22:59   

Ale co to znaczy GOTOWY CHIP?? Przed zakupem musiałem podać nr komputera i powiedziałem czego oczekuję. Znam przypadek, gdzie gość dał do chiptuningu auto do autoryzowanego serwisu w Stg. Rzekomy przyrost mocy miał oscylować w granicach 40KM. Wyjechał Borą ( VW BORA 1.9TDi 130KM) z warsztatu i przy pierwszym maksymalnym depnięciu wystrzeliła rura od intercoolera. Więc tak naprawdę do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem. Drugą sprawą jest to, że trzeba wykorzystywać tę moc z rozsądkiem. To jest już moja druga Omega 2.5TD z chipem. Poprzednią jeździłem rok i nic się nie działo. Szkoda że teść mi ją rozbił :( Pozdrawiam.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Wrz 16, 2009 23:02   

TO nie jest dokąłdnie tak jak kolega mowi, bo gdyby tak było kazdy samochód musiałby przy wyjeździe z fabryki miec odzielne strojony soft, tak więc po prostu mapa musi byc robiona z głowa na zdrowym silniku, ja akurat miałem mozliwość zgrac mape z mojego sterownika i przesłac ja panu ktory znajac sie na rzeczy odpowiednio podnosi parametry (w benzyniaku tylko w niewielkim stopniu przy ca lkowitej serii mechanicznej)
 
 
 
Eurochip
Maniak Resoraków
Master of Power


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Starogard / Londyn
Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 15:49   

Witam.



Co do programow gotowcow to byo juz o tym na roznych forach i nie jest to zbyt rozsadny zakup. W programie indywidualnym trzeba uwzglednic stan jednostki i pod to zrobic odpowiedni program aby auto nie kopcilo itp. Nie mozna stwierdzac ze kazdy egzemplarz jest w takim samym stanie. Co do skrzyn automatycznych to prawda ze w niektorych autach trzeba przeprogramowac sterownik po chiptuningu ale w Omedze nie jest to wymagane.



Pozdrawiam !!!
 
 
 
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 274
Skąd: z garażu
Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 15:59   

No i o to mi właśnie chodziło. Nowy silnik w zasadzie każdy jest identyczny. Jeśli chodzi o auta po przebiegu to już każda jednostka jest w innym stanie.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Paź 08, 2009 12:21   

Ale przebitka 10 krotna przy chiptuningu gotowcu, to sporo!

Ja zczytałem moja mape, wysłałem do kolesia uwzglednił wiek i przebieg, jedyne czego nie mogł zmienić to odcinki (bardzo stary model), co prawda nie czuje zmian, ale poprawiła sie elastyczność (60-120 IV b. -12.7sek, po 11.2-11.5)
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 01:07   

z allegro chip to loteria-poprawek robilem juz kilka -dla mnie to wszyscy moga z allegro kupic -potem kasuje podwójnie za naprawe spapranej roboty,zastanowcie sie jaka odpowiedzialnosc bierze ktos sprzedajacy chip -a mialem juz przypadki ze po wymianie auto nie wstalo poprostu.Bo np. U Eurochip czy u mnie masz okres testowy(wystarczy nawet dzien) -nie podoba sie to zwrot gotowki i powrót na stara wersję softu-z allegro mozesz potem sobie go na sciane powiesic albo na szyje jako bizuterię;)Jest teraz tyle oszustów w tej branzy ze sobie trudno nawet wyobrazic co kupujecie.Przyklad taki -dlaczego jeden silnik ,mechanicznie taki sam ma różne sterowniki-inne moce? nie raz sie spotkalem ze po odczycie takiego chipa byl od zupelnie innego sterownika niż ten co byl przewidziany:)Wiem ze to brzmi jak reklama -ale ludzi ktorzy robia to dobrze jest kilku i nie trzeba do mnie przyjezdzac zeby zrobic to dobrze-tylko nie allegro-taka przestroga
 
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 21:40   

Moim zdaniem to hamownia i wirus. aby na "bieżąco" było można sprawdzać rezultaty zchipowania :)
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:14   

i to jest dobre zdanie -niestety nie mamy hamowni w stg i trzeba korzystac z innych firm ktore juz wiedza co i jak obrobic zeby bylo ok
 
 
 
Eurochip
Maniak Resoraków
Master of Power


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Starogard / Londyn
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 01:36   

hamownia jest tylko dostepna jak jestem w PL :)
 
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 12:52   

Jak będzie sezon letni i większa grupa chętnych i jakaś dodatkowa kaska w portfelu to może warto by był sie wybrać na hamownie aby sprawdzić serducha swoich autek :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11