autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokady w skuterze ZIPP
Autor Wiadomość
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 22:16   Blokady w skuterze ZIPP

Siema.
Ciepło się zrobiło a mi się taboret odziedziczyło
Jest to Zipp Vapor z 2008 roku

Odpala, jedzie i nie wysypuje sie z niego ryż na każdym zakręcie jednak jedzie za wolno

Doczytałem o magicznym różowym kabelku co czyta obroty i blokuje "wkręcanie" się silnika
Ucięty
Doczytałem o zawirowaczu spalin - zaspawany
Doczytałem o filtrze powietrza i gaźniku - usunieta zwężka w gaźniku nie było już tej śrubki
Został wariator i dystansik - nie wyrobiłem się w czasie ;p
We wtorek wywalę i zobaczę co się stanie

jedzie szybciej bo nawet 65 a było 45 :) (sprawdzane samochodem z navi bo mam linke prędkości urwaną) tylko strasznie muli jakby zalewało (świeca nowa) i rozpędzanie trwa długo a górki to masakra a przecież ma 2 kunie :) . Przed "tunningiem" nie mulił ale czuć było jak blokuje obroty silnika np z górki albo jak sie rozpędził


Ciekawi mnie tylko moduł CDI a raczej jego odblokowanie - jak tego gotowca szukać??
I czy może coś jeszcze zrobić??
"Sportowego" wydechu nie mam zamiaru zakładać bo i tak nie słychać własnych myśli

Może u nas znajdą się magicy od skuterków co wpomogą wiedzą
pojazd ma mnie wozić do pracy i do domu więc CB RADIO, tuba basowa i dody są mi nie potrzebne - no może ogrzewane gacie bo mi jajka wymarzły jak diabli jak po mieście jeździłem :P

Z góry dzięki
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
Ostatnio zmieniony przez mateuh Nie Kwi 26, 2015 22:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1502
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 00:00   

Jak odblokowałeś suszarkę to daj teraz większą dyszę gaźnika. Nie wiem co masz obecnie ale przykładowo z 65 na 70 albo 75 i potem wyreguluj gaźnik. Będzie dobrze. Chyba że nie chce Ci się grzebać to przywieź go do Siwiałki ;)
_________________
Forza Italia!
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 08:43   

Gaźnik ogarniemy z kolegą - on lubi te wynalazki :)
Do Siwiałki .... albo musiałbym Combo rozpakować albo jechać cały dzień :P

A gdzie kupić akumulator?? I jaki bo coś nie trzyma prądu zbytnio
bo koszt to pewnie jakieś 50 zł co :D
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1502
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 21:02   

jak ogarniecie gaźnik to pojedzie i 70kmh :p co do akumulatora to najlepiej wyciągnąć stary, pomierzyć wymiary i sprawdzić Ah i zamówić taki sam. Z tego co wiem to na przymorzu w jednym sklepie motoryzacyjnym maja dobre ceny chyba ze zgłosisz się do naszych forumowych kolegów ;)
_________________
Forza Italia!
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 09:22   

a ten dystans na wariatorze to się normalnie ściąga czy trzeba go stoczyć??
https://www.google.pl/sea...tml%3B640%3B480
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 08:58   

A jeszcze jedno.
Jak wygląda wymiana dysz w gaźniku?
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 16:52   

Proste jak drut :D wyjmujesz gaźnik, dokręcasz dolną część i masz dwie dysze, w części środkowej dysza główna i gdzieś bardziej z boku dysza ssania, odkręcasz normalnie kluczem płaskim/nasadowym lub nawet jakimiś szczypcami.
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Pią Maj 01, 2015 10:22   

Ale skąd mam wziąć większą dyszę... mam to ulepic z plasteliny czy wystrugać z patyka ??
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1502
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pią Maj 01, 2015 13:32   

kupujesz w skuterkowym sklepie, na pewno będą mieli.
_________________
Forza Italia!
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Pon Maj 04, 2015 09:28   

Kurcze Jaca!, tych sklepów jest pierdylion. Ja nie mam o tym gównie pojęcia. Na forach piszą same gnojki i dupie maryni i teoriach ze snów...
Nie mam czasu na szukanie zamawianie i wywalanie do kosza
Może ktoś napiszę kup dyszę "TAKĄ" i zmień
to samo co do wydechu - rozwiercić czy zamówić sporta?
Zawirowacz spalin wywalony już

To będzie gotowiec?
http://allegro.pl/gaznik-...p2,1&bi_c=29735
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
Ostatnio zmieniony przez mateuh Pon Maj 04, 2015 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 22:31   

W każdym razie problem rozwiązany.
Megabajty przeczytanych bzdur, godziny obejrzanych filmików niby poradników i udało się
Skuter jedzie swobodnie 70-75 km/h (po prostej) a dziś z górki jechałem 96,6 wg GPS
Pewnie by jeszcze poszedł ale ta prędkość plus gangsterskie alu 10 spowodowały we mnie strach :)

Co zrobiłem, gdy by komuś jeszcze strzeliło do głowy tanie przemieszczanie się, a się opłaca bo zamiast prawie 100 wydaję tygodniowo około 17 zł na paliwo :mrgreen:
Teraz pewnie spalanie wzrośnie o jakieś 50% procent i będę musiał wydać ze 25 zł na tydzień :P

Do rzeczy:
Mowa o silniku z ryżu o oznaczeniu GY6, czyli klasyczna 50 z chin

Blokada nr 1 - pierścionek na wariatorze - jak się rozbierze od razu wiadomo o co chodzi
Z czasem dam foto patentu do rozkręcania wario, to jak go będę zmieniał na lekki
to tak jak zamach w samochodzie :)
Blokada nr 2 - Zawirowacz spalin - cienka rurka wychodząca z wydechu i idąca do filtra
Obciąć zaspawać,
Blokada nr 3 - Piszą o jakieś śrubce w gaźniku, ale to nie to - regulacja iglicy czyli przesunięcie
pierścienia ograniczającego na niższą pozycję
Dałem go na sam dół i dławił się, rowek wyżej i jest OK
Blokada nr 4 - Dysza główna gaźnika - zmienić na 8 (standart ok 6)
Po pkt 3 i 4 trzeba wyregulwać gaźnik - proste :)
Blokada nr 5 - Rolki wariatora - zmieniłem z 7 gr na 4,5 - lepiej się zbiera.
Blokada nr 6 - "Różowy kabelek" obcięcie przewodu czujnika obrotów pomaga jednak zmiana moduły
odblokowany pozwala silnikowi nieco wyżej się kręcić

Poza blokadami pozmieniałem pasek napędowy na kewlarowy, zrobiłem porting wydechu i założyłem "gładki" dolot, Rozwierciłem wydech i czekam na przesyłkę ze stożkiem.

Nie wiem ile przybyło mocy ale zamiast 45-50 jedzie teraz jak pisałem 70-75 a to spora różnica
Teraz kolej na sierrę tylko nie wiem gdzie tam jest wariator :P

Postaram się podokładąć jakieś fotki dla... nie wiem mam nadzieję że komuś się przyda
jakby co chętnie posłużę pomocą przy jakiś prostych motocyklach 2 i 4t

A w planach jeszcze zmiana cylindra na 80 ccm i sprzedanie grata :lol: :lol:

Ps koszt całego tunningu to:
pasek,rolki, uszczelka pokrywy napędu, linka prędkości - 39 zł
Dysza główna gaźnika, dolot - 11 zł
Odblokowany moduł - 17 zł
Stożek - 7 zł
kask czarny mat - 60 zł

czyli razem 134 plus koszty wysyłki plus trochę pracy

Warto ?
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
Ostatnio zmieniony przez mateuh Wto Maj 26, 2015 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1502
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Nie Cze 07, 2015 16:10   

mateuh napisał/a:
Blokada nr 3 - Piszą o jakieś śrubce w gaźniku, ale to nie to - regulacja iglicy czyli przesunięcie
pierścienia ograniczającego na niższą pozycję
Dałem go na sam dół i dławił się, rowek wyżej i jest OK
Blokada nr 4 - Dysza główna gaźnika - zmienić na 8 (standart ok 6)
Po pkt 3 i 4 trzeba wyregulwać gaźnik - proste :)
Blokada nr 5 - Rolki wariatora - zmieniłem z 7 gr na 4,5 - lepiej się zbiera.


Co do "blokad" 3 i 4 to tego bym w ten sposób nie nazwał, po prostu zwiększyłeś mu dawkę paliwo-powietrze. ;)
mateuh napisał/a:
kask czarny mat - 60 zł

Tuning :D
_________________
Forza Italia!
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Pon Cze 08, 2015 09:24   

A jak nazwać coś co blokuje moc jak nie blokadą
skoro jest ograniczona dawka mieszanki to jest swego rodzaju blokada
ale mniejsza z piździkiem zaraz będzie na sprzedaż a ja chciałbym zainteresowac się 125 ccm
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14