autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:56
AUDI - rozmowy na temat tej marki
Autor Wiadomość
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 01:18   AUDI - rozmowy na temat tej marki

No wiec jako wielki fan tej marki zakładam temat w którym można pisać o uczuciach to tych samochodów:) za co je kochacie ślinicie się i wszelkie inne zboczenia ,które wam sie udzielają na widok tej marki:)hehe.Moją historie z tą marką zaczołem od Audi coupe 1982r 1.9 115 KM 5 garnuszków może ktoś kojarzy latała 4 lata temu po stg zółta klinowata:)prawie jak GMC hehe kolejne to coupe b3 czarne na 17" felgach 2,3 136 KM tez 5 garków cudowny warkot motorka no i teraz A3 skromne 4 garnuszki ale za to z suszarką:) zapraszam do konwersacji.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 02:10   

Jeśli ktoś lubi przepłacać za technike VW to jak najbardziej, ale za te same pieniadze można mieć komfortowego Mercedesa, albo dynamiczne/klasyczne BMW, a to juz przeginka!

Choć nie powiem pierwsza generacja A8 i nowe A5 jako jedyne do mnie przemawiają:)
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 16:29   

...na pewno Audi należy do zaawansowanych techniczni i solidnie zbudowanych samochodów najczęściej wartych swojej ceny.. (wiem z autopsji - m.in łącznie 3 lata pracy przy autach tej marki - 2 w USA i 1 rok w PL)



ale.. z pewnych powodów towar spod znaku 4 pierścieni jest też przewartościowany (!)- bo rzadko kiedy widziałem 6-10 letnie Audi w bdb stanie... (nie mówiąc już o rocznikach 1994-2000) co wynika z faktu spełnienia wysokiego reżimu technicznego napraw jak i użytych części..



ludzi stać może na Audi - bo uważają że jest warte swej wysokiej ceny, ale kompletnie nie stać ich właścicieli na prawidłowe serwisowanie i dlatego około 3/4 aut tej marki na naszych drogach to jeżdżący już złom..., którego doprowadzenie do bdb stanu technicznego mija się z celem... tyle że nadal opinia o tym wozach tej marki jest silniejsza niż ich faktyczny stan techniczny..



proste modele które pan Kazek i Staszek naprawiali za pomocą klucza 13 i 17 oraz przy pomocy młotka i przecinaka skończyły się na modelu B3/B4 i C4... każde kolejne to już zaawansowana maszyna która wymaga głównie trzech rzeczy... : kasy, pieniędzy i grubego portfela..
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 19:50   

Lincoln nie wiem o co chodzi z tym przepłacaniem ale mam nadzieje że nie mowisz tu o jakości spasowania i wykonania elementów np wnetrza porównując audi do vw a jezeli chodzi a technike to tez jesteś w grubym błedzie a poza tym teraz technika jest ogólna dla całego vaga ale wiekszosci rzeczy pionierem było audi.

Compres masz niestety rację duzo osób kupuje audi nie myśląc o eksploatacji i pakują zamieniki pokroju topran a pózniej wypisują na róznych forach że audi to szmelc bo zawieszenie głosne i mało komfortowe.Już się dość naczytałem takich rzeczy.Nie wiem czemu mówisz ze towar jest przewartosciowany u mnie w klubie jest naprawde duzo starych modeli audi nawet pokroju v8 które są utrzymane w bdb stanie ale tak jak piszesz wszystko kosztuje i to nie mało tak jest chyba z każda marką jezeli auto ma być zadbane to nie moze być olewane.Biorąc pod uwagę chociazby takie stare audi 80 powiedzcie jakie auto w 1988 roku miało tak nowoczesna linie i takie wykonczenie wewnątrz wtedy w wiekszosci aut panowały skrzypiące plastki wewnatrz może poza mercem i bmw bo one też miały wysoko wykończone wnętrze.Te audice mają teraz po 400 - 500 tyś przebiegu a siedzenia do teraz sie nie przecierają i wszystko wygląda swierzo.Mówię oczywiscie o zadbanych egzemplarzach a nie o autach w których kury nocują:)
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 20:27   

marasss2 napisał:
...nie wiem czemu mówisz ze towar jest przewartosciowany u mnie w klubie jest naprawde duzo starych modeli audi nawet pokroju v8 które są utrzymane w bdb stanie




..jak piszę że 3/4 jest w kiepskim stanie to jakoś nie widzę odzwierciedlenia tego w cenach aut sprzedawanych... tylko wszystkie ceny mają podobne.. (czytaj-za wysokie) wniosek taki 3/4 aut na rynku jest przewartościowane (przepłacone będą jak ktoś za to zapłaci... no bo to znowu przecież Audi :wink: )



marasss2 napisał:
..Biorąc pod uwagę chociazby takie stare audi 80 powiedzcie jakie auto w 1988 roku miało tak nowoczesna linie i takie wykonczenie wewnątrz wtedy w wiekszosci aut panowały skrzypiące plastki wewnatrz może poza mercem i bmw bo one też miały wysoko wykończone wnętrze..




.. mi linia B3/B4 jakoś nigdy się nie podobała.. - ale o gustach się nie dyskutuje..



plastiki może i były nieźle spasowane, ale co mnie zawsze najbardziej denerwował sposób mocowania foteli z przodu w B3/B4 (jak w golfie I) który wyrabiał się po kilkunastu przesunięciach fotela i mieliśmy kołyske.. gdzie po zmianie plastikowych ślizgów następowała poprawa i.. ich ponowne szybkie zużycie..



jak dla mnie - japończyki z lat 80 miały o wiele bogatsze wyposażenie wnętrz, lepsze plastki.. tyle że nie miały ocynku jak audi ...i jak wiemy deska z miękkich plastików jak i ładna welurowa wykładzina sztywnosci nadwozia nie poprawią..



co do BMW z lat osiemdziesiatych... to tez jakoś specjalnie super solidnych wnętrz nie miały, dopiero w modelu E32, E34 zaczęli robić to trochę lepiej..



marasss2 napisał:
..Te audice mają teraz po 400 - 500 tyś przebiegu




przebiegu to i maja pewno 2 razy więcej..





marasss2 napisał:


Compres




proszę.. nie nazywaj mnie okładem/opatrunkiem.. :)
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 23:34   

Ale czego nie rozumiesz z przepłacaniem? Poszperaj po cennikach Skody, Seata i VW, bo technika prawie ta sama
 
 
 
tuptus
Kierowca Rajdowy
Demotywator



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1394
Skąd: że znowu
Wysłany: Śro Lut 10, 2010 23:52   

jak dla mnie Audi to takie Volkswageny w wersji premium: A3 - Golf, A4 - Passat, Q7 - Touareg. Mialem okazje tylko jezdzic A4. szczerze, to taki mniejszy Passat w innym opakowaniu. reszta ta sama. wyposażenie tylko bogatsze, poza tym to zwyczajna technika VW

conpress napisał:
plastiki może i były nieźle spasowane, ale co mnie zawsze najbardziej denerwował sposób mocowania foteli z przodu w B3/B4 (jak w golfie I) który wyrabiał się po kilkunastu przesunięciach fotela i mieliśmy kołyske.. gdzie po zmianie plastikowych ślizgów następowała poprawa i.. ich ponowne szybkie zużycie..


ale jako marka premium chociaz to powinni poprawic, bo w mlodszych modelach to tez jest spotykane (i wQurwiające)
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 00:22   

dla mnie audi to auto dla bogatych-jednakze audi to nie to samo co vw -VW przy audi wyglada jak biedny kuzyn z afryki.Audi to inna półka mimo wszystko nie mam zamiaru tym jezdzic -nie stac mnie na naprawy ,ktore sa dosc kosztowne.Nie mowie tu o najtanszyc podrobach.
 
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 01:16   

Widzę że jestem sam na forum z fanów audi:) to może skomentujecie to iprzyrównacie te osiągniecia do swoich faworyzowanych marek:)

seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977

pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978

stały napęd na cztery koła w seryjnie produkowanym aucie osobowym Audi 80 Quattro (1980)

seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977

pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978

stały napęd na cztery koła w seryjnie produkowanym aucie osobowym Audi 80 Quattro (1980)

Audi 100 (Typ 44) – 1983 auto o najmniejszym wówczas współczynniku oporu powietrza Cx wynoszącym 0,3

całkowicie ocynkowana karoseria (Audi 80 od 1985).

koniec lat 80. – silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim (Audi 100 2.5 TDI) zastosowany w produkcji wielkoseryjnej samochodów osobowych.

Audi V8 1988, pierwsza luksusowa limuzyna ze stałym napędem na 4 koła

Audi A8 z roku 1994 – pierwsza luksusowa limuzyna z karoserią wykonaną z aluminium ASF (Audi Space Frame).

Audi A2 pierwsze małe auto z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium

Audi A2 1.2TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego

Silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim FSI

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG

Znakomity System Audio klasy high-end Duńskiej firmy Bang & Olufsen w najwyższym poziomie Audio dostępnym w modelach Audi (Pierwszy model było to flagowy Audi A8) który współpracuje z innowacyjną firmą High-End Bang & Olufsen Z rewelacyjnym nagłośnieniem z nowinkami takimi jak Processing platform (DSP), czy wysuwające się głośniki wysokotonowe Acoustic Lens Technology

silnik podwójnie widlasty W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001 do 2002)

5 zaworów na cylinder w silnikach długoskokowych

Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w audi Q7 (1000 Nm i 500 KM)
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 01:32   

Jeśli napisałeś to z pamięci to szacun :D
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 01:41   

Posiłkowałem sie trochę moją tajną bronią:):):)
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 05:17   

marasss2 napisał:


..seryjnie produkowany 5-cylindrowy silnik, po raz pierwszy zastosowany w Audi 100 5E (Typ43) w roku 1977

pierwszy na świecie 5-cylindrowy silnik wysokoprężny, Audi 100 5D (Typ43), rok 1978..




..bzdury.., o ile pamięć mnie nie zawodzi to pierwsze 5 garów było w Mercedesie – typ silnika OM617.912 - diesel... produkowany od 1974roku! - jak najbardziej seryjnie!! (pojemnosć 3005ccm z mocami od 59kW..)





marasss2 napisał:


..stały napęd na cztery koła w seryjnie produkowanym aucie osobowym Audi 80 Quattro (1980)..




jak dla mnie pierwsze seryjne 4x4 w osobówce to Jensen FF – w dodatku 14 lat przed Audi!!

(sporne może być tu najwyżej pojecie seryjności albo raczej masowości – Audi do Jensena..)

dodatkowo (mimo, że nie jestem fanem brytyjskiej motoryzacji) Jensen FF posiadał silnik Chryslera 6.3 litra V8, automatyczną skrzynie, szperę w mechanizmie różnicowym międzyosiowym, seryjny układ ABS (12 lat przed Mercedesem) i tylną szybę a 'Villa rocznik 84 (..ale nie ze względu na pomysłowość Audi, ale tego drugiego, od którego to właśnie Audi wzięło zapożyczenia konstrukcyjne do swych "luksusowych modeli")



Dla ścisłości pierwsze prawdziwe luksusowe Audi to A8 z 94 roku i to od tego czasu mówimy o segmencie F z napędem 4x4.. Dalej - kto chciałby kupić taki luksusowy samochód z silnikiem V8 z napędem na przód, gdzie rozkład masy wynosił 60:40 do 65:35 w lepszych wersjach silnikowych? napęd 4x4 wynikał z prostej przyczyny słabego prowadzenia się tego samochodu w porównaniu do innych aut segmentu F, w których dominował i dominuje napęd na tył..





marasss2 napisał:


Audi A8 z roku 1994 pierwsza luksusowa limuzyna z karoserią wykonaną z aluminium ASF (Audi Space Frame)...


..sytuacja analogiczna jak z nadwoziem ocynkowanym...



pierwsze A8 (D2) już można kupić za grosze ze względu na nieopłacalność mechanicznych napraw tego super trwałego ..nadwozia..

ja sam czekam na lekką obniżkę cen A8 (D3) bo uważam je za ładniejsze od analogicznego np. E65/E66 :wink:





marasss2 napisał:


Audi A2 pierwsze małe auto z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium..




..tak drogie w produkcji że kosztowało tyle co auta o dwa segmenty wyższe.. Audi zaprzestało produkcję ze względu na fiasko finansowe projektu.. najzwyczajniej nie sztuką jest zbudować coś wyjątkowego (to potrafi wielu producentów), sztuką jest dopasować ten produkt do odpowiedniej grupy klientów..





marasss2 napisał:


Audi A2 1.2TDI auto spalające średnio 3l/100 km oleju napędowego..




nie chce mi się czegokolwiek pisać – bo tu jestem nieobiektywny – NIENAWIDZĘ tego silnika… a konkretnie jego ohydnego dźwięku którego będą słuchać miłośnicy grupy VASS jak któreś z nich zostanie zesłane do piekieł… to coś jak słuchanie dźwięku Ursusa C-330.. znam parę osób które jeździło Lupo 3L i Audi A2 1.2 TDI.. i żadnej z tych osób spalanie w trasie nie wyniosło poniżej 3,5-4 litrów o mieście nie wspominając..





marasss2 napisał:


Silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim FSI..




..no i? wiele marek ma lub miało wtrysk bezpośredni.. jako pierwsze prace zakończyło Mitsubishi z silnikiem GDI w roku 1995.. do dziś tak naprawdę ciężko znaleźć znaczące zalety tego rozwiązania, za to ma bardzo podobne wady jak dieslowskie jednostki z CR II i III generacji.. żeby nie było że znowu coś mam.. dodam że za silnik 2.0 TFSI grupy VASS otrzymał International Engine of the Year Award 2008 :P ..

generalnie życzę każdemu powodzenia w eksploatacji jakiegokolwiek silnika z benzynowym wtryskiem bezpośrednim..



marasss2 napisał:


Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG..




..DSG zastosowana po raz pierwszy w VW Golfie IV R32 w 2003 roku (piszemy o VW czy Audi bo się pogubiłem?).. potem zastosowana w spłaszczonym Golfie z czerwonymi wskaźnikami i innymi znaczkami znanym czasem jako Audi TT..

sama idea tegu typu przekładni znana ze sportów motorowych od ponad ćwierć wieku..





marasss2 napisał:


Znakomity System Audio klasy high-end Duńskiej firmy Bang & Olufsen w najwyższym poziomie Audio dostępnym w modelach Audi (Pierwszy model było to flagowy Audi A8) który współpracuje z innowacyjną firmą High-End Bang & Olufsen Z rewelacyjnym nagłośnieniem z nowinkami takimi jak Processing platform (DSP), czy wysuwające się głośniki wysokotonowe Acoustic Lens Technology..




…a mój znajomy ma głośniki Audio Physic KRONOS, a jego kumpel: Peak Consult EMPRESS SIGNATURE… który z nich jest lepszy?? BMW ma gówniane menu w systemie iDrive, a Cadillac od x-lat night vision rodem z US Army… co do Cadillaca – uważam jego seryjne nagłośnienia jako naprawdę jedne z lepszych.. życzę każdemu, żeby miał kiedyś okazję wsiąść do takiego modelu np. Seville dajmy na to z 1997 i posłuchać… gwarantuję.. długo takiego grania jeszcze w seryjnych autach seryjnie montowanych nie będzie…





marasss2 napisał:


silnik podwójnie widlasty W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM (Audi A8 od 2001 do 2002)..




no i?? silniki gwieździste, rzędowe, widlaste, bokser, etc.. w liczbie 6-ciu, 8-miu , 10-ciu, 12-tu, 16-tu, 18-tu, 24-ech … znane są od dawna.. całe książki się oni pisze.. W12 budowano już we Włoszech w latach osiemdziesiątych, a W18 w sześćdziesiątych dla Formuły jeden…. Prezes Piech „trzasnął sobie wiele pomników”, które tylko grupę VASS zdołowały finansowo.. bo W12 okazało się kolejną finansowa wpadką podobnie jak wspomniane powyżej A2..



marasss2 napisał:


5 zaworów na cylinder w silnikach długoskokowych..




5 zaworów na cyl. to nic innego jak 5, a nie 4 dziury w głowicy na każdy cylinder, czyli np. 20 w rzędowej czwórce a nie np. 16... Znaczy to tyle, że zmniejsza się powierzchnia pracująca głowicy, czyli mniejsza odporność na wysokie ciśnienia. Co dalej? Zmniejszona żywotność głowicy, bo jakoś dziwnie częściej pękają te 20 zaworowe. Audi zapomniało ulepszyć materiałowo to coś i takie są efekty. Więc te silniki 1.8, a szczególnie z turbo to lekka porażka.. Przegrzanie silnika – proszę bardzo – mamy murowane pęknięcie. Kolejny powód? ..na bazie tego silnika zrobili "spece" 2.0 turbo do Fabii WRC. Jak zwiększyli pojemność? Rozwiercili, czyli powiększyli średnicę. Wniosek - w praktyce to jedno z gorszych silników, bo najmniej wytrzymałe… Nie na darmo samo Audi kiedyś stwierdziło że różnicy między 4 a 5 zaworami na cylinder nie widzą..





marasss2 napisał:


Silnik widlasty diesla 6.0 V12 zaprezentowany po raz pierwszy w audi Q7 (1000 Nm i 500 KM)..




..patrz co pisałem o odp dot. widlastego W12 o pojemności 6 litrów i mocy 420 KM… Pomnik i tyle z całego seryjnego zastosowania

_________________________





Na zakończenie długiego wywodu dodam, że powyższe słabiutkie argumenty są stosowane przez wszystkich Audi maniaków zawsze i wszędzie.. doszło nawet do tego że cała ta lista którą przedstawił nam marasss2 znajduje się na wikipedii - która to z założenia ma być obiektywna - a jak widzimy jest napisana przez jakiegoś Audi-Fana, gdzie nasz kolega zastosował ją jako poparcie wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.. poprzez funkcję Ctrl+C --> Ctrl+V..



lubię obiektywne argumenty i głęboko techniczne rozmowy.. sam trochę jednak trochę momentami zbywam też subiektywnie niektóre argumenty, bo uważam że zagorzali zwolennicy grupy VASS w PL trochę przeginają z naciąganiem faktów w pogoni za uwielbieniem do "ludowego wagena"...
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:43   

No gratulacje jesli to twoja wiedza sporo sie dowiedziałem na temat audi a dokładnie niektórych danych.To co pisałem nie było z wiki tylko z stronki klubowej audi o jensenie przyznam sie ze nigdy nie slyszalem i faktycznie mało ich powstało i to pewnie jest powodem tego ze pierwsze cztery łapy oficjalnie wprowadziło audi tak czy siak dzieki za rozwianie niektorych jak sie okazało mitow co nie zmienia faktu ze bede szukał w necie i próbował obalić niektore teorie:):)mimo wszystko i tak wolę audi niż inne marki choć nie powiem że gardze innymi autami zawsze podobały mi sie japonczyki a zwłaszcza ich silniki takie marzenie o suprze itd tak czy siak szacun conpress dla ciebie za to co napisałeś
 
 
granat1
Kierowca kat. A
??



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 168
Skąd: ze wsi
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 16:14   

Jak dla mnie świetna marka i wspaniałe jest to że można kupić ponad dwudziestoletni samochód bez śladów korozji na karoserii. Naprawdę szacunek dla nich :cool: gdybym tak o mojego nie musiał się martwić że coś go zjada od środka...
Ostatnio zmieniony przez Karol Nie Kwi 04, 2010 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fullas
Kierowca kat. B
Kierowiec rajdowy



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 243
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:56   

Ja to ujmę tak. Nie będzie żadnych danych technicznych itepe itede. Powiem jedynie że moje stare Audi 100 CC '84 (popularnie zwane cygaro :) ) przeżyło już nie jedno i muszę powiedzieć że tak wdzięcznego autka jeszcze nie widziałem. Samochód jest starszy ode mnie a nadal wozi dupsko i do zadań specjalnych jest jak znalazł. I jak trzeba to pójdzie i 180 :D Oczywiście, jak każde wysłużone auto, ma już swoje starcze wymagania. Oleju trzeba dolewać raz na miesiąc, pali 1,5 raza tyle niż powinien, jednak wciąż wsiadając do niego czuję, że ten staruszek mnie nie zawiedzie i zawiezie mnie choćby do Chin :D Mam ogromny sentyment do tej marki właśnie przez ten samochód i mam nadzieję, że nowsze modele Władcy Pierścieni są równie dobre i wdzięczne.

OOOO Rlz :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13