autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Szerokość felgi a opony naciąg
Autor Wiadomość
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:55   Szerokość felgi a opony naciąg

Hmm wygrzebałem takie info może się przydać na przyszłość temacik można podczepić
http://www.tyrestretch.com/index.php

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Śro Sty 16, 2013 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bigor
Kierowca kat. A


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Stg
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 11:04   

Hehe śmieszna ta tabelka :grin: jak ktoś lubi takie "baloniaste" opony to dobra jest :grin:
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 20:10   

bigor napisał/a:
Hehe śmieszna ta tabelka :grin: jak ktoś lubi takie "baloniaste" opony to dobra jest :grin:


tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??

na pewno jednak wg tabelki nie da się uzyskać popularnego w german-style naciągania oponki 195 na 8-9 calową felgę, co raz że wygląda masakrycznie, dwa jest pozbawione technicznego sensu..

jak np.: TU
lub te , albo np. te
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
bigor
Kierowca kat. A


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Stg
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 13:55   

conpress napisał/a:

tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??

Odpowiedz : szerokość opony większa niż szerokość felgi . Skoro uważasz że naciąg opon jest pozbawione technicznego sensu , w takim razie czemu drifterzy z japoni też naciągają opony i latają boki z dużą prędkością ? Jakiś sens to musi mieć :mrgreen: Miałem kiedyś Vectrę A , założyłem koła 9x16 i opony z naciągiem , dzięki czemu opony z tyłu mieściły się w nadkola mimo obciążenia.
Ostatnio zmieniony przez bigor Wto Kwi 06, 2010 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:17   

jeżeli chcecie podyskutować na temat naciągu opon to proszę nowy temat sobie zrobić bo z chęcią poczytam zwolenników tego naciągu :D
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 19:01   

bigor napisał/a:
conpress napisał/a:

tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??

Odpowiedz : szerokość opony większa niż szerokość felgi


..to nadal nie dowodzi że są "baloniaste".. miałem jeszcze w ubiegłym sezonie na feldze 7,5x16 opony 215/40R16 (vide tabelka) i był z tego naprawdę już pewien naleśnik :-P

bigor napisał/a:
(..)Skoro uważasz że naciąg opon jest pozbawione technicznego sensu , w takim razie czemu drifterzy z japoni też naciągają opony i latają boki z dużą prędkością ? Jakiś sens to musi mieć :mrgreen: Miałem kiedyś Vectrę A , założyłem koła 9x16 i opony z naciągiem , dzięki czemu opony z tyłu mieściły się w nadkola mimo obciążenia.


..w Japonii nie byłem, a naciągane opony to raczej typowy wymysł pokazowo-tuningowy (german style), żeby upchnąć jak największy rant pod w miarę standardową oponę..
dwa.. widziałem przypadek jak taka naciągnięta opona zeszła sobie z felgi po efektownym ręcznym.. (felga nie nadawała się potem do niczego..

Krzysztof napisał/a:
jeżeli chcecie podyskutować na temat naciągu opon to proszę nowy temat sobie zrobić bo z chęcią poczytam zwolenników tego naciągu :D


- wydaje mi się że nie trzeba robić nowego tematu, bo ten obecny jest wystarczająco wymowny... a sam z chęcią posłucham zwolenników "ciasnych gumek"..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
bigor
Kierowca kat. A


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Stg
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 19:25   

Może 215/40 na feldze 7,5 to naleśnik dla Ciebie , ale naciagu to tam nigdy nie będzie.
Jak już pisałem naciąg stosują drifterzy , zobacz to foto http://d.imagehost.org/view/0258/165-45-15-8J widać drift przy dużej prędkości i jakoś opona nie schodzi z felgi. Opona może się odkleić z każdej felgi bez naciągu jak wulkanizator źle założy.
A tu mały artykuł o naciągu w japoni http://driftjapan.com/blo...ri-style-tires/ więc to nie tylko german styl
 
 
fullas
Kierowca kat. B
Kierowiec rajdowy



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 243
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:21   

Taki naciąg nie wygląda zbyt efektownie :) ale ważne że jest praktyczny
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:29   

bigor napisał/a:
Może 215/40 na feldze 7,5 to naleśnik dla Ciebie , ale naciagu to tam nigdy nie będzie(..)

.. naciągu nie było.. fakt.. za to wiedziałem że dzięki wzmocnionym rantom nie uszkodzę felgi - wszystko było w jednej linii... generalnie - jak na nasze drogi i tak porażka...


bigor napisał/a:
(..)Jak już pisałem naciąg stosują drifterzy (..) A tu mały artykuł o naciągu w japoni http://driftjapan.com/blo...ri-style-tires/ więc to nie tylko german styl


hmm z tego co wyłapałem z tego tekstu - to stosuje się bo wąskie opony są tańsze od szerszych.. i łatwiej wprawić auto w jazdę bokiem.. i takie tam inne mniej lub bardziej istotne..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Kwi 14, 2010 13:56   

Nieee, no naciąg to lipa po całości, a ceniący się zakład nie załozy Ci jak zobaczy, że wchodzi to w trapez. Nie jest ani bezpieczne (boki opony sa przystosowane do pracy pod kątem 90stopni w stosunku do czoła), ani nie polepsza właśności trakcyjnych (wręcz je pogarsza) no i skraca się żywotność opon, no ale wiadomo LANS ponad wszystko :mrgreen:
 
 
 
bigor
Kierowca kat. A


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Stg
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 00:10   

W jaki sposób naciąg pogarsza własności trakcyjne opony ?? i niby czemu skraca jej żywotność ?? bajek się nasłuchałeś
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
  Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 01:43   

...Panowie!!!

powołujecie się na przykłady z dalekiego wschodu.., otóż wyjaśniam:

naciąg występuje przy próbie nałożenia stricte azjatyckich gum na europejski rozmiar... która to operacja najczęściej i tak kończy się pęknięciem gumy czyli nieszczęściem i poważnym wypadkiem.. :oops:

generalnie jak pisze Lincoln - lipa a sam dodam - kupa śmiechu i nic więcej :mrgreen:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Ada$
Kierowca kat. B


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 283
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 02:46   

Ale to nawet ładnie nie wygląda :P Co w tym fajne jak się zakłada za małe opony na duże fele? :D
_________________

 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 10:28   

Bigorku bajek to Ty sie nasłuchałeś na forach, ja mam info od wykładowcy budowy maszyn PG z tytułem Doktora Habilitowanego, ktory ten ostatni tytuł robił właśnie na badaniach opon i oporów ich toczenia oraz hałasu. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej zapraszam na PW lub gg
 
 
 
Zinek
Maniak Resoraków



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 25
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 11:55   

bigor napisał/a:
W jaki sposób naciąg pogarsza własności trakcyjne opony ?? bajek się nasłuchałeś


To jedź sobie na stację diagnostyczną i wejdź do kanału kiedy wykonywane są badania diagnozujące luzy w zawieszeniu (podczas trzymania hamulca nożnego auto porusza się na boki), a zobaczysz jaką ciężką robotę wykonują opony...
Ostatnio zmieniony przez Zinek Czw Kwi 15, 2010 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13