Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:56 |
silnik 2,8 oraz 2,9 VR6 z kocernu VAG - opinie, testy |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Gru 01, 2010 13:30 silnik 2,8 oraz 2,9 VR6 z kocernu VAG - opinie, testy
|
|
|
Witam
Kilka dni temu rozmawiałem z kilkoma osobami które miały rożne samochody itp. Dyskusja poszła w kierunku silnika VR6. Opinie strasznie podzielone jedni że silnik ok a inni że to bardzo awaryjna jednostka.
I teraz chciałem zapytać czy miał może ktoś do czynienia z tym silnikiem od podwórka znaczy miał jakiś samochód który miał taki silnik ich moce dochodzą do 190 km. W Corado np była taka jednostka a Corado mi się zawsze podobało i kiedyś chciałem kupić. Nie kupiłem w sumie za to paskudne wnętrze i drogie w stosunku do wyposażenia ale sam silnik montowany w Corado dawał osiągi na poziomie 7 sekund do setki. Oczywiście jak auto było nowe teraz pewnie już żadne Corado nie ma takiego powera. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Śro Gru 01, 2010 13:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Gru 01, 2010 22:48
|
|
|
nie slyszalem dobrej opini na temat tego motoru |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Gru 02, 2010 23:41
|
|
|
Znajomy ze studiów naprawiał silniki benzynwoe z grupy VAG i bardzo często spotykał nietrzymanie mocy przez te silniki, o samej awaryjnosci nic nie wspominał. Dzwięk silnik bardzo przyjemny, niestey dośc slabe skrzynie biegów są łaczone z VR6 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Gru 02, 2010 23:51
|
|
|
..pamiętam że w motorach m.in. AAA, ABV - były częste usterki z przepływką i bardzo często z gubieniem zapłonów (winne cewki, rzadziej przewody).. Wg mnie do codziennej jazdy motor OK.. do piłowania juz mniej..
konstrukcja motoru ciekawa.. ale szału czy to w jedną czy w drugą strone - nie dostrzegam
za to miło wspominam 200 konną Borę z motorem VR6 - zawsze lubiłem robić jazdy testowe tym pojazdem (właściwie jeden i ten sam klient i jego mega zadbane auto) |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Eurochip
Maniak Resoraków Master of Power
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 49 Skąd: Starogard / Londyn
|
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 00:18
|
|
|
Stare VR mialy troche bolaczek takie wlasnie jak Conpress opisuje ale te nowsze jednostki np. Golf 4 , Bora itp to juz zupelnie inna bajka. Nowe glowice, elektronika i szereg innych zmian zrobilo z tego silnika naprawde dobra baze do modyfikacji. Sporo tych silnikow lata uturbionych i naprawde sa mocne i bezawaryjne. Zreszta tak slynny R32 lub R36 to ta sama konstrukcja tyle ze zwiekszona zostala pojemnosc do 3.2 i 3.6. Mysle ze wiosna wyjedzie pierwsza Octavia R32 BiTurbo jezeli wlasciciel pokona wszystkie przeciwnosci losu bo przy takim swapie i modyfikacji problemow jest sporo i osobiscie trzymam kciuki za ten project |
_________________ Profi Chiptuning, Hamownia 4x4, Indywidualne programy do Sportu i na ulice.Elektronika i Diagnostyka Samochodowa z wykorzystaniem oryginalnego sprzetu BMW OPPS, VAG VCDS, MERCEDES STAR DIAGNOSIS itp.
+44 7545250979 |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 01:09
|
|
|
ogólnie to ten silnik fajnie się turbi sporo jest projektów które bezproblemowo łamią barierę 400 KM, nie kosztują przy tym miliarda zł i odziwo wcale się tak wszystko nie sypie przy doładowaniach rzędu 2 barów i całkiem mocnym katowaniu
dodam że vrt + haldex w budzie Golfa 2 bezproblemowo objeżdża auta z górnej pułki typu evo czy impreza a o autach z napedem na 1 os to nawet nie wspominam |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 00:50
|
|
|
Tomek napisał/a: | ogólnie to ten silnik fajnie się turbi sporo jest projektów które bezproblemowo łamią barierę 400 KM, nie kosztują przy tym miliarda zł i odziwo wcale się tak wszystko nie sypie przy doładowaniach rzędu 2 barów i całkiem mocnym katowaniu
dodam że vrt + haldex w budzie Golfa 2 bezproblemowo objeżdża auta z górnej pułki typu evo czy impreza a o autach z napedem na 1 os to nawet nie wspominam |
MAm kolege ze studiów ktory ma taki uturbiony silnik, chcesz z nim pogadac jakie to łatwie do uturbienia i nie psujące się jednostki? Bo to co piszesz, zupełnie przeczy jego opinii jako właściciela. Doładowanie 2 bary, wiesz ile to mocy powinno wyjść przy tej pojemnosci??? |
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Sob Gru 04, 2010 00:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 02:05
|
|
|
więc tak z tego co mi wiadomo i tego co sie orientowałem to porządne turbo do vr-y AAA/ABV nie jest ani latwo zrobić ani tym bardziej nie jest tanie dobre turbo + zakucie spodu to koszt 10tyś na gratach z usa :/ po drugie skrzynie biegów które czasami zostaja dosłownie rozerwane po trzecie rozrząd niby łańcuch + ślizgi ale wytrzymuję o wiele mniej niz np. w BMW czy mercedesie ... a z plusów to dźwięk ...osobiscie wolal bym nawet padniete G60 niż Vr6 |
|
|
|
|
badred
Kierowca Skutera v2000 kiedys bylo :(
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 477 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:01
|
|
|
z tym ze G60 nie jejdzie zbytnio u nas na zlocie mial 3 starty wlanie G60 i wszytkie dostal w dupe a startowal z V6 2,5 180PS z 2,0 turbo 4x4 i uwaga 2,0 8V (seria 115ps) ale ten byl mocno dlubniety (bez turbo) i wybebeszony wiec wg mnie szalu nie robi (a tak powaznie to koles jakis byl cfaniakowaty "ja was wszystkich nosem powciagam) |
_________________ Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic ! |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 14:45
|
|
|
Lincoln, ogólnie to nie chcę się kłócić bo vra turbo nie miałem więc opinia właściciela będzie najprawdopodobniej bardziej wiarygodna
A przy tej pojemności to doładowanie rzędu 2 barów daje ok 500 KM ( i nie są to wartości wyssane z palca ) |
Ostatnio zmieniony przez Tomek Sob Gru 04, 2010 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 19:24
|
|
|
2 bary to jest grubo ponad 600 koni i absurdalnie niska wytrzymałość! |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 22:41
|
|
|
Ups, to moj bład, nie wiedziałem że tak mało wyciska, tu jest pokaz możliwości jednego z ciekawszych starcyh BMW o tej samej pojemnosci, przy 2.0 bar ma 680ps (przy 1.2 - 550):
http://www.youtube.com/watch?v=3FSzFesgDLg |
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Sob Gru 04, 2010 22:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Eurochip
Maniak Resoraków Master of Power
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 49 Skąd: Starogard / Londyn
|
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 00:15
|
|
|
Przeczytaj dokladnie specyfikacje auta bo to od seryjnego silnika 2.8 sporo sie rozni miedzy innymi pojemnoscia |
_________________ Profi Chiptuning, Hamownia 4x4, Indywidualne programy do Sportu i na ulice.Elektronika i Diagnostyka Samochodowa z wykorzystaniem oryginalnego sprzetu BMW OPPS, VAG VCDS, MERCEDES STAR DIAGNOSIS itp.
+44 7545250979 |
Ostatnio zmieniony przez Eurochip Nie Gru 05, 2010 00:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 00:52
|
|
|
tak się zastanawiałem nad tymi różnicami w mocy przy podobnym doładowaniu i pojemności
i możliwe, że wynikają one z tego że te 2.0 bara w BMW to tyle ile dmucha turbina a w Golfie 2.1 bara to będzie doładowanie rzeczywiste liczone od 0 i wtedy Gofer na turbinie ma ok 1.1 i moc zgadza się z tą którą napisałeś a tu audi z vr6t w którym dmuchają 25 psi czyli ponad 1.7 bara i ma +600KM więc się wszystko zgadza
http://www.audizine.com/f...s-VR6-BAT-Build |
|
|
|
|
|