autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:56
silnik 2,8 oraz 2,9 VR6 z kocernu VAG - opinie, testy
Autor Wiadomość
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Gru 01, 2010 13:30   silnik 2,8 oraz 2,9 VR6 z kocernu VAG - opinie, testy

Witam

Kilka dni temu rozmawiałem z kilkoma osobami które miały rożne samochody itp. Dyskusja poszła w kierunku silnika VR6. Opinie strasznie podzielone jedni że silnik ok a inni że to bardzo awaryjna jednostka.
I teraz chciałem zapytać czy miał może ktoś do czynienia z tym silnikiem od podwórka znaczy miał jakiś samochód który miał taki silnik ich moce dochodzą do 190 km. W Corado np była taka jednostka a Corado mi się zawsze podobało i kiedyś chciałem kupić. Nie kupiłem w sumie za to paskudne wnętrze :D i drogie w stosunku do wyposażenia ale sam silnik montowany w Corado dawał osiągi na poziomie 7 sekund do setki. Oczywiście jak auto było nowe teraz pewnie już żadne Corado nie ma takiego powera.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Śro Gru 01, 2010 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Gru 01, 2010 22:48   

nie slyszalem dobrej opini na temat tego motoru
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Gru 02, 2010 23:41   

Znajomy ze studiów naprawiał silniki benzynwoe z grupy VAG i bardzo często spotykał nietrzymanie mocy przez te silniki, o samej awaryjnosci nic nie wspominał. Dzwięk silnik bardzo przyjemny, niestey dośc slabe skrzynie biegów są łaczone z VR6
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Gru 02, 2010 23:51   

..pamiętam że w motorach m.in. AAA, ABV - były częste usterki z przepływką i bardzo często z gubieniem zapłonów (winne cewki, rzadziej przewody).. Wg mnie do codziennej jazdy motor OK.. do piłowania juz mniej..

konstrukcja motoru ciekawa.. ale szału czy to w jedną czy w drugą strone - nie dostrzegam

za to miło wspominam 200 konną Borę z motorem VR6 - zawsze lubiłem robić jazdy testowe tym pojazdem (właściwie jeden i ten sam klient i jego mega zadbane auto) ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Eurochip
Maniak Resoraków
Master of Power


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Starogard / Londyn
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 00:18   

Stare VR mialy troche bolaczek takie wlasnie jak Conpress opisuje ale te nowsze jednostki np. Golf 4 , Bora itp to juz zupelnie inna bajka. Nowe glowice, elektronika i szereg innych zmian zrobilo z tego silnika naprawde dobra baze do modyfikacji. Sporo tych silnikow lata uturbionych i naprawde sa mocne i bezawaryjne. Zreszta tak slynny R32 lub R36 to ta sama konstrukcja tyle ze zwiekszona zostala pojemnosc do 3.2 i 3.6. Mysle ze wiosna wyjedzie pierwsza Octavia R32 BiTurbo jezeli wlasciciel pokona wszystkie przeciwnosci losu bo przy takim swapie i modyfikacji problemow jest sporo i osobiscie trzymam kciuki za ten project :)
_________________
Profi Chiptuning, Hamownia 4x4, Indywidualne programy do Sportu i na ulice.Elektronika i Diagnostyka Samochodowa z wykorzystaniem oryginalnego sprzetu BMW OPPS, VAG VCDS, MERCEDES STAR DIAGNOSIS itp.
+44 7545250979
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 01:09   

ogólnie to ten silnik fajnie się turbi :grin: sporo jest projektów które bezproblemowo łamią barierę 400 KM, nie kosztują przy tym miliarda zł i odziwo wcale się tak wszystko nie sypie przy doładowaniach rzędu 2 barów i całkiem mocnym katowaniu :mrgreen:
dodam że vrt + haldex w budzie Golfa 2 bezproblemowo objeżdża auta z górnej pułki typu evo czy impreza a o autach z napedem na 1 os to nawet nie wspominam :mrgreen:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 00:50   

Tomek napisał/a:
ogólnie to ten silnik fajnie się turbi :grin: sporo jest projektów które bezproblemowo łamią barierę 400 KM, nie kosztują przy tym miliarda zł i odziwo wcale się tak wszystko nie sypie przy doładowaniach rzędu 2 barów i całkiem mocnym katowaniu :mrgreen:
dodam że vrt + haldex w budzie Golfa 2 bezproblemowo objeżdża auta z górnej pułki typu evo czy impreza a o autach z napedem na 1 os to nawet nie wspominam :mrgreen:


MAm kolege ze studiów ktory ma taki uturbiony silnik, chcesz z nim pogadac jakie to łatwie do uturbienia i nie psujące się jednostki? Bo to co piszesz, zupełnie przeczy jego opinii jako właściciela. Doładowanie 2 bary, wiesz ile to mocy powinno wyjść przy tej pojemnosci???
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Sob Gru 04, 2010 00:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
misiek-stg
Kierowca Skutera



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 513
Skąd: z psychiatryka
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 02:05   

więc tak z tego co mi wiadomo i tego co sie orientowałem to porządne turbo do vr-y AAA/ABV nie jest ani latwo zrobić ani tym bardziej nie jest tanie dobre turbo + zakucie spodu to koszt 10tyś na gratach z usa :/ po drugie skrzynie biegów które czasami zostaja dosłownie rozerwane po trzecie rozrząd niby łańcuch + ślizgi ale wytrzymuję o wiele mniej niz np. w BMW czy mercedesie ... a z plusów to dźwięk ...osobiscie wolal bym nawet padniete G60 niż Vr6
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:01   

z tym ze G60 nie jejdzie zbytnio u nas na zlocie mial 3 starty wlanie G60 i wszytkie dostal w dupe a startowal z V6 2,5 180PS z 2,0 turbo 4x4 i uwaga 2,0 8V (seria 115ps) ale ten byl mocno dlubniety (bez turbo) i wybebeszony wiec wg mnie szalu nie robi (a tak powaznie to koles jakis byl cfaniakowaty "ja was wszystkich nosem powciagam)
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 14:45   

Lincoln, ogólnie to nie chcę się kłócić bo vra turbo nie miałem więc opinia właściciela będzie najprawdopodobniej bardziej wiarygodna :smile:
A przy tej pojemności to doładowanie rzędu 2 barów daje ok 500 KM :wink: ( i nie są to wartości wyssane z palca :mrgreen: )
Ostatnio zmieniony przez Tomek Sob Gru 04, 2010 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 19:24   

2 bary to jest grubo ponad 600 koni i absurdalnie niska wytrzymałość!
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 19:31   

http://www.racingforum.pl...43&st=0&start=0
Cytat:
motor wystrojony jest na ok 500+przy doladowaniu 2.1 bar
:wink:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Gru 04, 2010 22:41   

Ups, to moj bład, nie wiedziałem że tak mało wyciska, tu jest pokaz możliwości jednego z ciekawszych starcyh BMW o tej samej pojemnosci, przy 2.0 bar ma 680ps (przy 1.2 - 550):
http://www.youtube.com/watch?v=3FSzFesgDLg
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Sob Gru 04, 2010 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Eurochip
Maniak Resoraków
Master of Power


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Starogard / Londyn
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 00:15   

Przeczytaj dokladnie specyfikacje auta bo to od seryjnego silnika 2.8 sporo sie rozni miedzy innymi pojemnoscia :)
_________________
Profi Chiptuning, Hamownia 4x4, Indywidualne programy do Sportu i na ulice.Elektronika i Diagnostyka Samochodowa z wykorzystaniem oryginalnego sprzetu BMW OPPS, VAG VCDS, MERCEDES STAR DIAGNOSIS itp.
+44 7545250979
Ostatnio zmieniony przez Eurochip Nie Gru 05, 2010 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 00:52   

tak się zastanawiałem nad tymi różnicami w mocy przy podobnym doładowaniu i pojemności
i możliwe, że wynikają one z tego że te 2.0 bara w BMW to tyle ile dmucha turbina a w Golfie 2.1 bara to będzie doładowanie rzeczywiste liczone od 0 i wtedy Gofer na turbinie ma ok 1.1 i moc zgadza się z tą którą napisałeś :smile: a tu audi z vr6t w którym dmuchają 25 psi czyli ponad 1.7 bara i ma +600KM więc się wszystko zgadza :grin:
http://www.audizine.com/f...s-VR6-BAT-Build
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13