Przygotowanie auta do driftingu |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Czw Sty 27, 2011 15:01 Przygotowanie auta do driftingu
|
|
|
Jakie modyfikacje najlepiej wpływają na lepsze latanie bokiem?
Jako Hondziarz jestem za redukcją masy by silniczek miał mniej kilogramów zbędnych do niesienia po drodze
Szpera lub migoszpera, żeby było można lepiej przewidzieć zachowanie auta i płynniej je prowadzić w poślizgu.
Zawieszenie hmmm tu za pewne im twardsze i niższe tym lepsze by obniżyć środek ciężkości i żeby buda się nie przechylała w zakręcie oraz żeby auto nie miało szans żeby złapać trakcję wtedy kiedy jej nie chcemy
Dłubanie w silniku to koniecznie ogarnięcie chłodzenia bo silnik trzeba kręcić wysoko przez co jego temperatura też idzie wysoko. Wiadomo im więcej mocy tym lepiej ale do driftu jest lepsze N/A czy jakiś kompresor lub turbo ?
We wnętrzu najlepiej wstawić kubełki żeby dupsko nie latało po całym aucie, zmatowić deskę rozdzielczą żeby nic w oczka nie świeciło i jak już mówiliśmy o redukcji mas to i szyby z poliwęglanów warto wbić.
Warto zainwestować w hydrauliczny hamulec ręczny żeby nie musieć balansować masą auta żeby wyszedł dobry poślizg bo przez to trzeba brać duży zakręt albo z dużą prędkością
Oponki na niskim profilu bo balony 50+ raczej się nie sprawdzają tak super bo pracują we feldze na zakrętach i pewnie ich rozmiar daje inne przełożenie w stosunku do
felgi
klatka bezpieczeństwa najlepiej z zastrzałami do kielichow co by bude usztywnić i aby przy lataniu w parach czasem kawałek drzwi nam się w przeponę nie wbił
zwiększenie kąta skrętu przez co można uzyskiwać większe wychylenia oraz zostaje większy margines na skontrowanie
Takie jest moje pojęcie a Wasze? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bushido Pią Sty 28, 2011 19:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 03:57
|
|
|
czytałem, że zakładanie za wąskiej opony na felgę przy lataniu bokami pomaga... początkującym przy mniejszych prędkościach Przy takim naciągnięciu zmniejsza się wysokość ścianki bocznej dzięki czemu osiąga się bardziej gładkie przejścia i szybszą reakcje na gaz. Niestety osiąga się mniejszą przyczepność, dlatego dla początkujących jest to zaleta, a dla zawodowców przeciwnie. Japończycy i na to znaleźli sposób biorą opony o normalnej szerokości i montują na znacznie szersze fele |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 04:17
|
|
|
Też ciekawe podejście Ja mam alusy 16' z oponami 225 i wystają poza obrys felgi co mi się nie podoba i pewnie na spalanie też ma to wpływ a boka strzelić to graniczy z cudem nawet na trochę sypkim gruncie |
_________________
|
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 04:34
|
|
|
do tego co my tam bokami polecimy to się nadają jak najwęższe kółka ;] raz "testowałem" opony z cinquenento bo fele od cc mają taki sam rozstaw śrub ;P i na mokrym bardzo fajnie się sprawowaly a poza tym to wesoło bejca na czymś takim wygląda xD
dopisz do tej listy
zwiększenie kąta skrętu przez co można uzyskiwać większe wychylenia oraz zostaje większy margines na skontrowanie |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 04:40
|
|
|
Z tymi felgami od cc to mnie rozwaliłeś Muszę to wypróbować w lecie, przypalę laczka w 1.6 to będzie dopiero spektakl |
_________________
|
|
|
|
|
daro_8828
Kierowca Skutera
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 429 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 10:21
|
|
|
nie przypalisz bo e30 ma 4x100 a ty 5x120 do ciebie od cc nie podejda ,wogole to cc ma 4x98 dokladnie |
_________________ Mercedes W210 Kombi 99' 3.0 TD
SKUP AUT !! PŁATNE GOTÓWKĄ !!
509-706-137 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 14:07
|
|
|
daro_8828 napisał/a: | nie przypalisz bo e30 ma 4x100 a ty 5x120 do ciebie od cc nie podejda ,wogole to cc ma 4x98 dokladnie |
zgadza sie w 100%
do tego o ile dobrze pamiętam to w E30 muszą być bębny na tyle, bo przy tarczach niektóre fiatowskie (4J podajże) felgi trą o zacisk.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 14:34
|
|
|
kolejny ważny element:
klatka bezpieczeństwa najlepiej z zastrzałami do kielichow co by bude usztywnić i aby przy lataniu w parach czasem kawałek drzwi nam się w przeponę nie wbił |
|
|
|
|
Jankes
Mistrz Kierownicy Papież
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 2622 Skąd: Rywałd
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 16:00
|
|
|
Bushido napisał/a: | Muszę to wypróbować w lecie, przypalę laczka w 1.6 to będzie dopiero spektakl |
Możesz przypalić nawet bez felg od CC
Pierwszy lepszy filmik z YT...
http://www.youtube.com/watch?v=efqP82u8tLQ
Nawet bez filmiku wiem ze idzie |
_________________
Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa... |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 16:33
|
|
|
No właśnie byłem w szoku że od cc wejdzie do mojego bmw i że wąziuteńka felga w ogóle się na piastę zmieści Dzięki za sprostowanie bo już chciałem na złom jechać szukać takich kółek od cc
Ale by były jaja jakbym wstawił klatkę do 1.6 i wychodził jak pająk z niej |
_________________
|
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 18:29
|
|
|
mam bębny z tyłu i może dla tego wszystko pasowało a ford też ma 4x98 ? bo takie też miałem już u siebie ;p
dobrze że jeszcze zimówki na satalówkach od golfa zostały bo te na bank mają 4x100
Bushido dodawaj te zaznaczone " " pomysły do swojego pierwszego postu żeby od razu było wiadomo co i jak (nie trzeba czytać całego temtu ) |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 19:05
|
|
|
Oki dodałem o klatce i zwiększonym koncie skrętu
Czekam na więcej pomysłów |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 19:07
|
|
|
ford ma 4x108 |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 19:17
|
|
|
Hondy Civic i CRX oraz pochodne mają 100x4 więc też podpasują
Mam dwie dojazdówki 114,3 x4 od Preludy i niestety nic mi nie daje a szkoda bo zajebiście by bejca na nich wyglądała jak z cyrku |
_________________
|
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 19:23
|
|
|
Hondy tak 4x100 , czyli tak jak przy VW Golfie. |
|
|
|
|
|