autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakaz Tuningu??
Autor Wiadomość
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 06:00   Zakaz Tuningu??



Komisja Europejska przygotowuje nową dyrektywę o kontrolach technicznych pojazdów, która już stała się przedmiotem wielkich kontrowersji

Odezwały się już pierwsze protesty. Z propozycją nowych przepisów nie zgadzają się Brytyjczycy, którzy zapowiedzieli ostrą walkę z biurokratami z Brukseli. Według przygotowywanej dyrektywy unijnej każdy nowy samochód przez cały swój żywot powinien zachować fabryczną specyfikację i wygląd.
Według dziennika Daily Mail przyjęcie takich przepisów oznacza koniec jazdy po drogach publicznych dla milionów samochodów. Takiej kontroli nie przejdzie już żaden oldtimer ani też auto po tuningu. To nie tylko zakaz używania innych kół, zmodyfikowanego podwozia, czy róznych kitów nadwozia. Problemem mogą okazać się także wycieraczki, które mają inną długość niż fabryczne.
Według przedstawiciela Federacji klubów aut zabytkowych, takie pomysły są nie do zaakceptowania. Modyfikacje, zmiany i ulepszenia, to część historii motoryzacji. Tylko w Wielkiej Brytanii przy renowacji, modyfikacji i produkcji części zamiennych do pojazdów zabytkowych pracuje 28 tys. osób, a kolejnych 10 tys. zatrudnionych jest w firmach zajmujących się tuningiem aut. I to oni zamierzają` protestować aż do skutku.


źródło: http://aktualnosci.auto-s...-zakazu-tuningu

Bzdura jak nic .. :???:
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 09:18   

Ale sie cieszę! Tak samo jak jestem za tunningiem to tak samo uważam że powinno to podlegać kontroli nie dość że estetycznej i smakowej (wiem że o gustach się nie dyskutuje) co też przekłada się na bezpieczeństwo innych uzytkowników dróg, bo jeden spojler z fabrycznego pakietu, łądne progi cyrkle czy dokładki zderzaków z elastycznego ABS'u dodają autu charakjteru, ale 7 lotek, 2 skrzydła, 42 dokładki wszystkiego łącznie z wentylami i ryjem kierowcy może szpecić auto i powodować zla areodynamiikę a dodatkowo laminaty które moga mocno poranic przypadkowo potrąconego pieszego
a wiadomo z jakiś badan że kierowcy wieśstuninngowanych aut są kieorwcami słabymi technicznie i nie tylko przez bardzo glośne wydechy i głosniki, ciemne szyby czy opony bezbieżnikowe ale też ....

To samo tyczy się silników, to też powinno iść w parach z zawieszeniami i hamulcami i oponami i umiejetnościami kierowców. Jestem zdania że czym surowsze przepisy dotyczące bezpieczeństwa i uprawnień kierujących tym bezpieczniej a nie że się załatwia przeglądy na każdego golfa i tiko i tak samo prwako
potem jedzie debil któremu wójek załatwił egzamin na prawko albo dał kase na łapuwę, dali mu astrę ale kolega zamiast zrobić heble przyciemnił szyby a tuba była w cenie gum do zawieszenia i drążków więc wybór był prosty. Zamist opon doszły laminaty (oczywiście białe do czerwonej astry)

Teraz sytuacja. Jedziesz swoją wypieszczoną furą, zakręt lekko mokro z naprzeciwka astrra ściga się z IQ kierowcy (czyli wygrywa powyzej 80) na zakręcie astra wali w twój piekny wóz i co dalej to pochwalasz??
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 10:38   

Chory pomysł.... Nie ma szans, żeby takie coś przeszło...
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 12:15   

mateuh napisał/a:
to tak samo uważam że powinno to podlegać kontroli nie dość że estetycznej i smakowej


a kto ma decydować o tym co jest dobrym smakiem a co złym :D


Oczywiście sądzę że to jakaś wymyślona bzdura która nie ma szans by weszła pytanie tylko po co sobie to wymyślili. Może kwestia podjęcia takiego tematu jest przykrywką na prawdę ważnej sprawy i tyle.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Jankes
Mistrz Kierownicy
Papież



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2622
Skąd: Rywałd
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 13:19   

Czytalem o tym wczesniej na jakiejs czeskiej stronie chyba ale wydalo mi sie tak glupie ze nawet tu tego nie wrzucilem :)
_________________


Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa...
 
 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 18:03   

Mateuh ma część racji . Powinni zrobić przepisy "tuningowe" które zezwalają np na tuning pod warunkiem że auto jest bezpieczne i właściciel dba o każdy szczegół. Najpierw bezpieczeństwo a potem sobie tuninguj, ale tuninguj z głową. Czyli jak np pakujesz do Golfa w tdi lepszy silnik. Powiedzmy słynny vr6 to zrób tak by to było bezpieczne. Wsadź hamulce odpowiednie , odpowiednie ogumienie itd.
Jednak to z wyczuciem smaku to fakt ciężka sprawa bo każdy ma inne :P Mi np podoba sie german style a komu innemu szpojler style.
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 22:11   

Bzyk napisał/a:
Powinni zrobić przepisy "tuningowe" które zezwalają np na tuning pod warunkiem że auto jest bezpieczne i właściciel dba o każdy szczegół.


A nie jest tak obecnie ?? jeśli widać ewidentny drut to auto nie przechodzi przeglądu bo stan nie jest zgodny z przepisami a to że ktoś ma znajomości i go puszczą to inna para kaloszy :wink:

Bzyk napisał/a:
Wsadź hamulce odpowiednie , odpowiednie ogumienie itd.

A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 23:20   

:wink:
Tomek napisał/a:
A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować

Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta :wink:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 02:03   

Muszę się ze swapem śpieszyć
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 11:30   

jeśli chodzi o walory estetyczne moge byc szefem resortu zajmującego się tym. Jakoś wyżyję z tej marnej rządowej pensyjjki a i dla was znajdzie sie praca jak będziecie w potrzebie

Olek nie zacieraj tak rąk ustawa jeszcze nie weszła :P
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 20:50   

mateuh napisał/a:
jeśli chodzi o walory estetyczne moge byc szefem resortu zajmującego się tym.

Zginiemy! zaprawdę mówię wam że zginiemy! xD
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 23:07   

broj83 napisał/a:
:wink:
Tomek napisał/a:
A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować

Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta :wink:


ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie, :D

jakieś przepisy które to regulują w Polsce już przecież są, jeżeli auto je spełnia to niby wszystko ok pytanie czy te przepisy nie są za łagodne, bo pamiętają jeszcze czasy maluchów i polonezów a tam jak wszyscy wiemy z hamulcami było średnio
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 23:20   

Krzysztof napisał/a:
ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie, :D

To już zależy od zasobności portfela, tak samo jak z zakupem właśnie najtańszej czy najdroższej wersji bo i tak obie spełniają tą normę :D
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 23:46   

wg mnie to nie przejdzie .... za dużo wyjątków od reguły .... np w golfach III występowały małe lotki na tylnej klapie .... taki smaczek .... i w jaki sposób ma to zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym? a takich "detali" jest mnóstwo ...
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 00:48   

Krzysztof napisał/a:
broj83 napisał/a:
:wink:
Tomek napisał/a:
A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować

Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta :wink:


ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie, :D

jakieś przepisy które to regulują w Polsce już przecież są, jeżeli auto je spełnia to niby wszystko ok pytanie czy te przepisy nie są za łagodne, bo pamiętają jeszcze czasy maluchów i polonezów a tam jak wszyscy wiemy z hamulcami było średnio


Jakie przepisy??? Pytałem na stacji kontroli pojazdów PZM w gdańsku o zmianę pojemności z 1.6 na 2.9

I co mam przyjechać na przegląd i oni mi wbiją pieczątkę i do urzędu.
Pytałem o zawieszenie, hamulce to powiedzieli że mają działać z określoną w przepisach siła a w zawieszeniu nie ma być luzów - to są przepisy ????
Jednakowe widełki dla malucha i forda f350??
JAK TO MOŻNA NAZWAC PRZEPISAMI??
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11