Zakaz Tuningu?? |
Autor |
Wiadomość |
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 06:00 Zakaz Tuningu??
|
|
|
Komisja Europejska przygotowuje nową dyrektywę o kontrolach technicznych pojazdów, która już stała się przedmiotem wielkich kontrowersji
Odezwały się już pierwsze protesty. Z propozycją nowych przepisów nie zgadzają się Brytyjczycy, którzy zapowiedzieli ostrą walkę z biurokratami z Brukseli. Według przygotowywanej dyrektywy unijnej każdy nowy samochód przez cały swój żywot powinien zachować fabryczną specyfikację i wygląd.
Według dziennika Daily Mail przyjęcie takich przepisów oznacza koniec jazdy po drogach publicznych dla milionów samochodów. Takiej kontroli nie przejdzie już żaden oldtimer ani też auto po tuningu. To nie tylko zakaz używania innych kół, zmodyfikowanego podwozia, czy róznych kitów nadwozia. Problemem mogą okazać się także wycieraczki, które mają inną długość niż fabryczne.
Według przedstawiciela Federacji klubów aut zabytkowych, takie pomysły są nie do zaakceptowania. Modyfikacje, zmiany i ulepszenia, to część historii motoryzacji. Tylko w Wielkiej Brytanii przy renowacji, modyfikacji i produkcji części zamiennych do pojazdów zabytkowych pracuje 28 tys. osób, a kolejnych 10 tys. zatrudnionych jest w firmach zajmujących się tuningiem aut. I to oni zamierzają` protestować aż do skutku.
źródło: http://aktualnosci.auto-s...-zakazu-tuningu
Bzdura jak nic .. |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 09:18
|
|
|
Ale sie cieszę! Tak samo jak jestem za tunningiem to tak samo uważam że powinno to podlegać kontroli nie dość że estetycznej i smakowej (wiem że o gustach się nie dyskutuje) co też przekłada się na bezpieczeństwo innych uzytkowników dróg, bo jeden spojler z fabrycznego pakietu, łądne progi cyrkle czy dokładki zderzaków z elastycznego ABS'u dodają autu charakjteru, ale 7 lotek, 2 skrzydła, 42 dokładki wszystkiego łącznie z wentylami i ryjem kierowcy może szpecić auto i powodować zla areodynamiikę a dodatkowo laminaty które moga mocno poranic przypadkowo potrąconego pieszego
a wiadomo z jakiś badan że kierowcy wieśstuninngowanych aut są kieorwcami słabymi technicznie i nie tylko przez bardzo glośne wydechy i głosniki, ciemne szyby czy opony bezbieżnikowe ale też ....
To samo tyczy się silników, to też powinno iść w parach z zawieszeniami i hamulcami i oponami i umiejetnościami kierowców. Jestem zdania że czym surowsze przepisy dotyczące bezpieczeństwa i uprawnień kierujących tym bezpieczniej a nie że się załatwia przeglądy na każdego golfa i tiko i tak samo prwako
potem jedzie debil któremu wójek załatwił egzamin na prawko albo dał kase na łapuwę, dali mu astrę ale kolega zamiast zrobić heble przyciemnił szyby a tuba była w cenie gum do zawieszenia i drążków więc wybór był prosty. Zamist opon doszły laminaty (oczywiście białe do czerwonej astry)
Teraz sytuacja. Jedziesz swoją wypieszczoną furą, zakręt lekko mokro z naprzeciwka astrra ściga się z IQ kierowcy (czyli wygrywa powyzej 80) na zakręcie astra wali w twój piekny wóz i co dalej to pochwalasz?? |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 10:38
|
|
|
Chory pomysł.... Nie ma szans, żeby takie coś przeszło... |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 12:15
|
|
|
mateuh napisał/a: | to tak samo uważam że powinno to podlegać kontroli nie dość że estetycznej i smakowej |
a kto ma decydować o tym co jest dobrym smakiem a co złym
Oczywiście sądzę że to jakaś wymyślona bzdura która nie ma szans by weszła pytanie tylko po co sobie to wymyślili. Może kwestia podjęcia takiego tematu jest przykrywką na prawdę ważnej sprawy i tyle. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Jankes
Mistrz Kierownicy Papież
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 2622 Skąd: Rywałd
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 13:19
|
|
|
Czytalem o tym wczesniej na jakiejs czeskiej stronie chyba ale wydalo mi sie tak glupie ze nawet tu tego nie wrzucilem |
_________________
Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa... |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 18:03
|
|
|
Mateuh ma część racji . Powinni zrobić przepisy "tuningowe" które zezwalają np na tuning pod warunkiem że auto jest bezpieczne i właściciel dba o każdy szczegół. Najpierw bezpieczeństwo a potem sobie tuninguj, ale tuninguj z głową. Czyli jak np pakujesz do Golfa w tdi lepszy silnik. Powiedzmy słynny vr6 to zrób tak by to było bezpieczne. Wsadź hamulce odpowiednie , odpowiednie ogumienie itd.
Jednak to z wyczuciem smaku to fakt ciężka sprawa bo każdy ma inne Mi np podoba sie german style a komu innemu szpojler style. |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 22:11
|
|
|
Bzyk napisał/a: | Powinni zrobić przepisy "tuningowe" które zezwalają np na tuning pod warunkiem że auto jest bezpieczne i właściciel dba o każdy szczegół. |
A nie jest tak obecnie ?? jeśli widać ewidentny drut to auto nie przechodzi przeglądu bo stan nie jest zgodny z przepisami a to że ktoś ma znajomości i go puszczą to inna para kaloszy
Bzyk napisał/a: | Wsadź hamulce odpowiednie , odpowiednie ogumienie itd. |
A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 23:20
|
|
|
Tomek napisał/a: | A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować |
Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 02:03
|
|
|
Muszę się ze swapem śpieszyć |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 11:30
|
|
|
jeśli chodzi o walory estetyczne moge byc szefem resortu zajmującego się tym. Jakoś wyżyję z tej marnej rządowej pensyjjki a i dla was znajdzie sie praca jak będziecie w potrzebie
Olek nie zacieraj tak rąk ustawa jeszcze nie weszła |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 20:50
|
|
|
mateuh napisał/a: | jeśli chodzi o walory estetyczne moge byc szefem resortu zajmującego się tym. |
Zginiemy! zaprawdę mówię wam że zginiemy! xD |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 23:07
|
|
|
broj83 napisał/a: | :wink: Tomek napisał/a: | A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować |
Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta |
ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie,
jakieś przepisy które to regulują w Polsce już przecież są, jeżeli auto je spełnia to niby wszystko ok pytanie czy te przepisy nie są za łagodne, bo pamiętają jeszcze czasy maluchów i polonezów a tam jak wszyscy wiemy z hamulcami było średnio |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2012 23:20
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie, |
To już zależy od zasobności portfela, tak samo jak z zakupem właśnie najtańszej czy najdroższej wersji bo i tak obie spełniają tą normę |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 00:48
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | broj83 napisał/a: | :wink: Tomek napisał/a: | A co jest wyznacznikiem odpowiedniego hamulca albo ogumienia ? nie da się tego sprecyzować |
Np. specyfikacja seryjnego auta wychodzącego z fabryki z tym właśnie silnikiem i odpowiednio dobranymi hamulcami przez inżynierów marki do danej mocy auta |
ale chodzi Ci o auto w wersji najtańszej czy najdroższej z tym samym zakładam silnikiem, bo są różnice w hamulcach i systemach wspomagających hamowanie,
jakieś przepisy które to regulują w Polsce już przecież są, jeżeli auto je spełnia to niby wszystko ok pytanie czy te przepisy nie są za łagodne, bo pamiętają jeszcze czasy maluchów i polonezów a tam jak wszyscy wiemy z hamulcami było średnio |
Jakie przepisy??? Pytałem na stacji kontroli pojazdów PZM w gdańsku o zmianę pojemności z 1.6 na 2.9
I co mam przyjechać na przegląd i oni mi wbiją pieczątkę i do urzędu.
Pytałem o zawieszenie, hamulce to powiedzieli że mają działać z określoną w przepisach siła a w zawieszeniu nie ma być luzów - to są przepisy ????
Jednakowe widełki dla malucha i forda f350??
JAK TO MOŻNA NAZWAC PRZEPISAMI?? |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
|