autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning za normalną kasę
Autor Wiadomość
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 18:23   Tuning za normalną kasę

WYDECH PRZELOTOWY+KOLEKTOR 4-2-1



Dobrym sposobem na lepsze "odpychanie się" naszego samochodu za niewielkie pieniądze jest inwestycja w modyfikacje układu wydechowego.Warto w tym celu usunąć katalizator i zastąpić go zwykłą rurką.Oczywiście na allegro są strumienice które wstawia się na miejsce wyciętego katalizatora ale jest to ściema i tak na prawdę może przynieść spadek a nie wzrost mocy.Można także zainwestować trochę większą kasę w nowy układ wydechowy z rur o większej średnicy na przykład 2,5" ale oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg.Na zakończenie naszego wydechu polecam wydechy firmy WM Sport ponieważ są dobre i tanie a do tego bardzo ładnie brzmią na każdych obrotach silnika :) Po dokonaniu tych modyfikacji nasze auto powinno lepiej się zbierało w niższych partiach obrotów i przybędzie mu trochę mocy a o to nam właśnie chodzi :)



Koszty (w oparciu o doświadczenie z Hondy):



Kolektor 4-2-1... 400-700zł

Układ wydechowy o średnicy 2,5" z rur aluminiowanych ... od 400zł w górę

Wywalenie kata i zastąpienie go rurką... 20-50zł

Wydech WM Sport... 200-400zł
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 18:54   

jeep ma wydech 4,5 cala to jak wstawię 2,5 cala będzie lepiej się zbierał w niższych partiach :D





sorki za OT ale się nie mogłem powstrzymać,
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 19:00   

Temat świecił pustką więc wolałem napisać coś z własnego doświadczenia i doświadczenia znajomych niż by dalej miało być pusto bo najtrudniej zacząć od zera a teraz jest już coś.Zaznaczyłem również "oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg" więc jak nie trudno się domyślić Twój Jeep się do tego nie kwalifikuje...
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:25   

oj wiem wiem właśnie by postów więcej było w tym dziale to się wypowiedziałem,



chodzi o to że dotyczy to raczej silników o małej pojemności, wydech pewnie już w silnikach 2200 ma pewnie 2,5 cala chociaż pewien nie jestem. :D
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:35   

TAkic wydech musi byc policzony, z uwzglednieniem nie tylko średnicy, ale i masy innych parametrów, domowe sposoby tylko dobierają moc..
 
 
 
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 274
Skąd: z garażu
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:49   

No tak. To nie działa w każdym aucie. Co do hondy to taki zabieg ma jak najbardziej sens. Zwiększenie średnicy wydechu o te powiedzmy 0,5", daje bardzo dużo. Seryjne wydechy w hondach są z dupy jednym słowem i dobry wydech, zrobiony w/g utartych schematów daje na starcie 10-20 koni(ponad 10% przyrostu mocy). Co do innych aut, to bardzo często nie ma najmniejszej potrzeby robić wydechu bez wchodzenia w grubsze modyfikacje, gdyż seria jest wystarczająca. Można zmienić co najwyżej tłumiki na przelotowe, żeby wydech troszkę uwolnić.
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 22:53   

No to cieszę się że moja wypowiedź została zaaprobowana i że Wy też coś zaczniecie pisać o tuningu.Jest tu parę osób które nie jeździ seryjnymi autami a nic nie piszą o tym jak można coś ulepszyć, chociaż może dla niektórych to "top secret" :P :wink:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:27   

Heh w oplu np seryjny dolot i wydech sa na tyle dobrze policzone, że na starcie rpzy załozeniu stożka czy przelotu tracimy pare ps i Nm.

CZesto by coś usprawnic trzeba interowac w pare pkt, sam nowy wałek nie da takich efektów jakie bysmy oczekiwali, potrzeby do tego jest program i odpowienie modyfikacje dolotu i wydechu wąłsnie, co podraża koszta dalej, a przypływ nie jest wcale adekwatny do poniesionych kosztów:(
 
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:28   

Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka...
 
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:34   

No widzisz Lincoln w Hondach by coś dobrze działało trzeba to samemu zmienić,bo inżynierowie od wydechów i od kolektorów dolotowych szli na łatwiznę :D
 
 
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 274
Skąd: z garażu
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:43   

Karol1989 napisał:
Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka...






To nie jest żaden a`la mugen!!! Nazywanie tego mugen`em wymyślili idioci od tjjjjuningu z allegro, bo firma znana to musi się sprzedawać. Jak już to jest replika Apexi N1. Oczywiście firma WM-sport. Tanie nic mądrego, które drze japę tylko :D
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:46   

elchupakabra napisał:
... firma WM-sport. Tanie nic mądrego, które drze japę tylko :D




No o to mi chodziło gdy pisałem że ładnie brzmi na każdych obrotach,ale najlepiej brzmi przy 7000 RPM :twisted:
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 02:28   

Kiedyś kumpel mi wspominał właśnie o Apexi N1 style :D Jest w H3M. Ale mniejsza o to. Na allegro nie znalazłem ani jednego firmy WM-Sport Apexi N1... Same "WM MUGEN SUPER BASS", a buczącego basowego brzmienia nie chcę :) Pomocy :D hehe
 
 
 
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 274
Skąd: z garażu
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 11:51   

Jak lubisz darcie japy to bierz taki: http://www.allegro.pl/ite...ale_tuning.html



Zderzaka ciąć nie trzeba
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 15:29   

Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11