Tuning za normalną kasę |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 18:23 Tuning za normalną kasę
|
|
|
WYDECH PRZELOTOWY+KOLEKTOR 4-2-1
Dobrym sposobem na lepsze "odpychanie się" naszego samochodu za niewielkie pieniądze jest inwestycja w modyfikacje układu wydechowego.Warto w tym celu usunąć katalizator i zastąpić go zwykłą rurką.Oczywiście na allegro są strumienice które wstawia się na miejsce wyciętego katalizatora ale jest to ściema i tak na prawdę może przynieść spadek a nie wzrost mocy.Można także zainwestować trochę większą kasę w nowy układ wydechowy z rur o większej średnicy na przykład 2,5" ale oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg.Na zakończenie naszego wydechu polecam wydechy firmy WM Sport ponieważ są dobre i tanie a do tego bardzo ładnie brzmią na każdych obrotach silnika Po dokonaniu tych modyfikacji nasze auto powinno lepiej się zbierało w niższych partiach obrotów i przybędzie mu trochę mocy a o to nam właśnie chodzi
Koszty (w oparciu o doświadczenie z Hondy):
Kolektor 4-2-1... 400-700zł
Układ wydechowy o średnicy 2,5" z rur aluminiowanych ... od 400zł w górę
Wywalenie kata i zastąpienie go rurką... 20-50zł
Wydech WM Sport... 200-400zł |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 18:54
|
|
|
jeep ma wydech 4,5 cala to jak wstawię 2,5 cala będzie lepiej się zbierał w niższych partiach
sorki za OT ale się nie mogłem powstrzymać, |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 19:00
|
|
|
Temat świecił pustką więc wolałem napisać coś z własnego doświadczenia i doświadczenia znajomych niż by dalej miało być pusto bo najtrudniej zacząć od zera a teraz jest już coś.Zaznaczyłem również "oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg" więc jak nie trudno się domyślić Twój Jeep się do tego nie kwalifikuje... |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:25
|
|
|
oj wiem wiem właśnie by postów więcej było w tym dziale to się wypowiedziałem,
chodzi o to że dotyczy to raczej silników o małej pojemności, wydech pewnie już w silnikach 2200 ma pewnie 2,5 cala chociaż pewien nie jestem. |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:35
|
|
|
TAkic wydech musi byc policzony, z uwzglednieniem nie tylko średnicy, ale i masy innych parametrów, domowe sposoby tylko dobierają moc.. |
|
|
|
|
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 274 Skąd: z garażu
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 20:49
|
|
|
No tak. To nie działa w każdym aucie. Co do hondy to taki zabieg ma jak najbardziej sens. Zwiększenie średnicy wydechu o te powiedzmy 0,5", daje bardzo dużo. Seryjne wydechy w hondach są z dupy jednym słowem i dobry wydech, zrobiony w/g utartych schematów daje na starcie 10-20 koni(ponad 10% przyrostu mocy). Co do innych aut, to bardzo często nie ma najmniejszej potrzeby robić wydechu bez wchodzenia w grubsze modyfikacje, gdyż seria jest wystarczająca. Można zmienić co najwyżej tłumiki na przelotowe, żeby wydech troszkę uwolnić. |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 22:53
|
|
|
No to cieszę się że moja wypowiedź została zaaprobowana i że Wy też coś zaczniecie pisać o tuningu.Jest tu parę osób które nie jeździ seryjnymi autami a nic nie piszą o tym jak można coś ulepszyć, chociaż może dla niektórych to "top secret" |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:27
|
|
|
Heh w oplu np seryjny dolot i wydech sa na tyle dobrze policzone, że na starcie rpzy załozeniu stożka czy przelotu tracimy pare ps i Nm.
CZesto by coś usprawnic trzeba interowac w pare pkt, sam nowy wałek nie da takich efektów jakie bysmy oczekiwali, potrzeby do tego jest program i odpowienie modyfikacje dolotu i wydechu wąłsnie, co podraża koszta dalej, a przypływ nie jest wcale adekwatny do poniesionych kosztów:( |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:28
|
|
|
Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka... |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 23:34
|
|
|
No widzisz Lincoln w Hondach by coś dobrze działało trzeba to samemu zmienić,bo inżynierowie od wydechów i od kolektorów dolotowych szli na łatwiznę |
|
|
|
|
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 274 Skąd: z garażu
|
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:43
|
|
|
Karol1989 napisał: | Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka... |
To nie jest żaden a`la mugen!!! Nazywanie tego mugen`em wymyślili idioci od tjjjjuningu z allegro, bo firma znana to musi się sprzedawać. Jak już to jest replika Apexi N1. Oczywiście firma WM-sport. Tanie nic mądrego, które drze japę tylko |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 01:46
|
|
|
elchupakabra napisał: | ... firma WM-sport. Tanie nic mądrego, które drze japę tylko |
No o to mi chodziło gdy pisałem że ładnie brzmi na każdych obrotach,ale najlepiej brzmi przy 7000 RPM |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 02:28
|
|
|
Kiedyś kumpel mi wspominał właśnie o Apexi N1 style Jest w H3M. Ale mniejsza o to. Na allegro nie znalazłem ani jednego firmy WM-Sport Apexi N1... Same "WM MUGEN SUPER BASS", a buczącego basowego brzmienia nie chcę Pomocy hehe |
|
|
|
|
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 274 Skąd: z garażu
|
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 15:29
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie |
|
|
|
|
|