Otwarty przez: Krzysztof Śro Sie 23, 2017 16:41 |
E30 nr2 by Bartek |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 18:52 E30 nr2 by Bartek
|
|
|
Historia auta taka, że najpierw zaczęła mi się podobać na tablicy.pl bo sobie przeglądałem e30stki
Wystawiłem na próbe matową na sprzedaż (ciężka decyzja z myślą, że sprzedaję projekt ferego, który kosztował go wiele kasy i pracy). No więc po decyzji wystawiłem ją na tablice i driftforum, za dwa dni przyjechał typ z kołobrzegu (rok starszy ode mnie), po oględzinach i przejażdżce wszystko mu pasowało i wziął wracająć do Kołobrzegu na kołach !
No więc jak już miałem kase w dłoni, zacząłem szukac czegoś bardziej ekonomicznego i normalnego, po poszukiwaniach po całym internecie nic mi nie odpowiadało. Nie wiem co mnie podkusiło, żeby znowu pchać się w duży silnik bez gazu . Zapadła szybka decyzja, dzwoniłem do typa, wszystko ugadane. O godz 22 wyjazd do Radomia. Spodobała mi się oczywiście przez v'ke ferego, na zdjęciach była identyczna
Oglądałem ją i po matowej, wiedziałem oczywiście gdzie szukac rudej i przegnić. Podłoga jak i cała reszta zdrowa bez najmniejszej dziurki. Mankamentem jest lakier na tylnych nadkolach co mi w ogóle nie przeszkadza. Kupiłem ją bez przeglądu oraz z wyciągniętym wnętrzem (przez co brakuje mi jeszcze troche plasticzków). W drodze z Radomia oczywiście banan na twarzy po wciskaniu gazu w podłoge i spoglądaniu na wskaźnik paliwa Wyszło, że na trasie spaliła 9,5l/100km - w dodatku kilka razy sprawdzałem vmax, bo jechałem przez Niemcy (w porównaniu do matowej jestem bardzo zadowolony) . I oto jest
MODEL: BMW E30 320 Touring 1988r
SILNIK: swap m50b25 + chłodnica 2.4td +wiatraki załączane ze środka
UKLAD DOLOTOWY: tradycyjnie stożek
UKLAD WYDECHOWY: seria z e36 325 bez kata
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: el.szyby ! nawet wycieraczki ma sprawne
UKLAD NAPĘDOWY: nie mam pojęcia bo zapomniałem spytac, ale sądze że skrzynia seria + wał z diesla, dyfer zaspawany 4.27 (vmax 175km/h)
ZAWIESZENIE: MTS Technic 60/60, wymienione gumy w zawieszeniu z przodu, rozpórki przód i tył, z przodu camber plates (regulowany negatyw)
UKLAD HAMULCOWY: słaba seria, nie raz trzeba sobie pomóc biegami
BODY-KIT: Przedni zderzak m-tech 2
ŚRODEK: profilaktycznie jak w kazdej e30 podarte fotele, brak tapicerki w bagazniku, podsufitka obszyta gejowskim puszystym materiałem
CAR-AUDIO: R6
INNE:
Alufelgi Aluett 17' których muszę sie pozbyć
MOC:
seria: 129 KM , przy 6000 obr/min 164 Nm 12V
po swapie: 192 KM, przy 5900 obr/min 245 Nm 24V
Status: troche jeszcze trzeba pogrzebać
ale ogólnie jestem bardzo z niego zadowolony, w osiu spaliłem 3 komplety kół a paliwo które wtedy zalałem mam jeszcze do teraz. Po osiu jedyne co trzeba było zrobić to uszczelniacz w dyfrze (juz zrobione). Teraz mi pozostało zrobić piaste bo koło trzyma się na 3 śruby (dziękuję wulkanizacji na ul.derdowskiego ;*)
tutaj sprint 0-100 na oponach na których latałem w osiu dlatego tak ujowy start z 2
http://www.youtube.com/watch?v=kFld1OV0ftM |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Śro Maj 01, 2013 13:35, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
Jankes
Mistrz Kierownicy Papież
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 2622 Skąd: Rywałd
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 19:03
|
|
|
Pierwsze chwile jak go w Radomiu widzialem jakośnie bylem przekonany ale jak sie przejechalismy to mi sie spodobalo |
_________________
Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa... |
|
|
|
|
mtey
Kierowca kat. A
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 187 Skąd: okolice Pelplina
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 20:33
|
|
|
Potwierdzam, bardzo ładnie się napędza |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 21:34
|
|
|
..bardzo fajne E30.. mimo kilku widocznych nawet z daleka mankamentów które powyżej opisałeś - jest w stanie naprawdę niezłym (co potwierdza moją teorię, że najzdrowsze blachy mają roczniki 1988-1989)
swap zrobiony kulturalnie, bez wielkiego drutowania (można się na pewno do czegoś doczepić, ale ... w końcu nie jest to auto za 20-30 tyś).. odpycha się jak należy i wygląda lepiej niż ..3/4 E36 na naszych drogach..
..chwalebne jest to, że Bartek jest nadal uczniem Liceum, a ma już tak poważną furę.. pełen szacun dla Bartka, za jego determinację w realizacji marzeń.. za rozwijanie zdolności za kółkiem, które na moje (chyba niewprawne oko) są naprawdę dobre.. tak 3maj!! |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Pony
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 21:45
|
|
|
Najładniejsza e30 w Touringu jaką dotychczas widziałam - według mnie oczywiście Na ostatnim Osiu byłam nią wprost zauroczona
Widać, że dobrze o nią dbasz. Oby tak dalej |
_________________
|
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 21:45
|
|
|
heh dzieki, miło
Pony napisał/a: | Najładniejsza e30 w Touringu jaką dotychczas widziałam - według mnie oczywiście Na ostatnim Osiu byłam nią wprost zauroczona |
chyba mylisz z turasem ferego |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Pon Kwi 29, 2013 23:46, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 00:00
|
|
|
Fajnie że zostales przy e30, granty zakupu.... |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 00:38
|
|
|
dobrze o nią dbasz ? tosz on ja pałuje hahaa pozdro bart |
Ostatnio zmieniony przez EDI Wto Kwi 30, 2013 00:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 01:14
|
|
|
mi się też podoba a nigdy nie przepadałem za turasami |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Pony
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 11:10
|
|
|
Bartek napisał/a: | chyba mylisz z turasem ferego |
nie, nie, nie!
to, że jestem dziewczyną nie znaczy, że nie odróżniam aut
chodziło mi na 100% o Twoją e30 - jest po prostu zadbana i to się rzuca w oczy
EDI - a niech sobie ją pałuje, przecież od tego jest bemka
tylko szczerze mówiąc trochę żal mi dupę ściska jak sobie pomyśle, że moja beta to automat ;. ale zbieram na jakąś e30 |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Pony Wto Kwi 30, 2013 11:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 16:49
|
|
|
Pony napisał/a: |
jest po prostu zadbana i to się rzuca w oczy
|
haha
kurde dyfer bardzo mocno mi zaczął wyć jak jade na luzie ;/
a w dodatku urwałem dokładke z przodu bo spieszyłem sie do szkoly ;/ |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Wto Kwi 30, 2013 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 19:16
|
|
|
nic o nią nie dbasz |
|
|
|
|
Pony
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 19:43
|
|
|
Zobaczymy jak będzie wyglądała na majówce w Toruniu
ja swoją e46 od jutra zaczynam pucować ;p |
_________________
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:56
|
|
|
Bartek napisał/a: |
a w dodatku urwałem dokładke z przodu bo spieszyłem sie do szkoly ;/ |
Jaki z tego morał???
Do szkoły jeździ się komunikacją miejską, burżuje rowerem
A tak poważnie całkiem szybkie e30, ciekawe jak wyjdzie porównanie z seryjnym M20 |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 14:04
|
|
|
pierwszy raz od dłuższego czasu byłem autem w szkole bo miałem jeszcze troche paliwa a i tak musiałem po opony jechac ;p
matową byłem z 2-3 razy.
co do m20 to hmm chyba większych problemów by nie było zeby objechać . Ty lincoln a na twoim kanale Youtube masz jak się ustawiałeś z m50 nie? |
_________________
|
|
|
|
|
|