autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Sob Paź 07, 2017 15:16
Lancia Dedra Turbo 2000 by Jaca!
Autor Wiadomość
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Śro Gru 10, 2014 04:17   

może walne gafę ale co masz na myśli?
_________________
Forza Italia!
 
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Śro Gru 10, 2014 08:56   

poczytaj w googlach co to jest wgl afr . to bedziesz wiedział co ma kolega na myśli
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Śro Gru 10, 2014 20:05   

jak egt wzrośnie to wiedz że coś się dzieje :mrgreen:

Co to jest AFR i o czym decyduje?

Z ang. Air/Fuel Ratio czyli współczynnik powietrza do paliwa które spalają się w cylindrze. Przyjmuje się, że mieszanka stechiometryczna dla benzyny, czyli taka przy której paliwo jest spalane całkowicie ma współczynnik AFR 14.7 - im więcej paliwa dolejemy tym współczynnik bardziej spadnie (mieszanka bogata), przy zmniejszeniu dawki paliwa współczynnik wzrośnie (mieszanka uboga). Teoretycznie, najlepsze osiągi są przy AFR 12.5 - 13 dla silników wolnossących oraz 11.5-12 dla silników turbo/kompresor. Większość silników potrafi pracować chwilowo, bez awarii na AFR od 10 do 20. Należy pamietać, że dla różnych paliw inny jest współczynnik powietrza do paliwa dla mieszanki stechiometrycznej - dla benzyny 14.7, dla gazu lpg 15.7, dla metanolu 6.4, dla etanolu 9.0. Jeżeli mamy wątpliwości na jakie paliwo skalibrowany jest czytnik AFR, nalezy patrzeć na współczynnik Lambda (nie mylić z napięciem), który bez względu na paliwo dla mieszanki stechiometrycznej wynosi λ = 1. Współczynnik Lambda λ mierzymy specjalną szerokopasmową sondą wkręcaną na końcu wydechu (wydech przelotowy) lub przed katalizatorem (seryjny wydech), następnie na podstawie informacji na jakim paliwie jedziemy, obliczamy AFR. Sonda odczytuje ilość tlenu w spalinach, istnieje dokładna zależność między ilością tlenu w spalinach a składem mieszanki AFR przed wybuchem.

Jaka jest zależność między AFR a temperaturą silnika

Im bogatsza dawka (AFR niższy) tym temperatura w cylindrach spada, im dawka paliwa uboższa (AFR wyższy) tym temperatura w cylindrach i ostatecznie silnika rośnie. Istnieje także ryzyko spalania stukowego (detonacyjnego)


Co to jest spalanie stukowe (detonacyjne)?

To zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym. Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika. Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.
Ostatnio zmieniony przez EDI Śro Gru 10, 2014 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Pią Gru 12, 2014 23:28   

Jak pociągnie AFR 14 do odcinki to po dłuższym butowaniu zabije piękną wyremontowaną głowicę. Zwiększanie doładowania bez podpiętej sondy AFR to też średni pomysł zwłaszcza że ten silnik na pewno przy bucie idzie w pętli otwartej i sam paliwa sobie nie podleje oczywiście o ile wcześniej nie zaliczy trybu awaryjnego o ile go posiada. Miałem do sprzedania AFR jakiś czas temu, ale poszło więc już nie pomogę.
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 12:06   

Wiem co to afr ale szczerze mówiąc nie wiedziałem że jest jakaś skala mierząca stosunek paliwa do powietrza. Mam na słupku wskaźnik AFR który pokazuje mi dziwne wartości.

Pytanie pierwsze: podpinam go pod sonde lambda czy gdzieś indziej?

Na zimnym silniku wskaźnik pokazuje cały czas, gdy auto się rozgrzeje wartości wskakują na chwilę. Tak jakby sygnał uciekał.

Razem z autem dostałem dwa chipy, co trzeba zrobić żeby móc je wpią? ć
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Teos
Kierowca Rajdowy
MatiMati



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 866
Skąd: Okolice STG
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 12:26   

jak to co kompa rozkrecic wyciagnosc kosc i wpiat ta co dostales
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 14:21   

Dziwne wartości tzn? Do potrzebna jest sonda szerokopasmowa jeżeli masz wskażnik afr to musisz mieć też kontroler i sonde do tego chyba, że masz zegar imitujący afr podpięty pod zwykłą wąskopasmową sondę
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Nie Gru 14, 2014 16:38   

Jaca! napisał/a:
Mam na słupku wskaźnik AFR który pokazuje mi dziwne wartości.

Tak jak marasss2, napisał zapewne jest to wskaźnik AFR pod wąskopasmówkę i na środku ma voltomierz jak większość na rynku :cool:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Gru 15, 2014 02:29   

Gdy silnik pracuje na zimno wskaźnik pokazuje normalnie, dioda jest koło optymalnej skali. Gdy auto się rozgrzeje diody znikają i co jakiś czas jakaś wartość wskakuje na moment. Nie wiem czy tak ma być czy to uszkodzona sonda. Będę musiał sprawdzić :)


Znów mam problem z ciśnieniem paliwa, ledwo 3 bary to mało a pod obciążeniem spada chociaż dziwne to bo powinien przerywać.

lancia powoli zapada w sen zimowy, trzeba będzie zająć się trochę wizualką bo pakuję gruba kasę a tego nie widać :p
_________________
Forza Italia!
 
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Pon Gru 15, 2014 19:32   

Skoro masz diody na wskaźniku to masz pseudo AFR na wąskopasmówkę ,które pokazuje tylko czy jest ubogo albo bogato Jednym słowem pokazuje pogodę :wink: Jeżeli miałbyś uszkodzoną sondę zaraz na spalaniu byś zobaczył bo na pewno jest też do ecu podpięta chyba, że ktoś wstawił drugą tylko do zegarka. Sprawdź napięcie na pompie paliwa ciśnienie powinieneś mieć to co jest na regulatorze + doładowanie
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Wto Gru 16, 2014 09:44   

ładnie wczoraj syczała :D
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Wto Gru 16, 2014 22:59   

marasss2 napisał/a:
Skoro masz diody na wskaźniku to masz pseudo AFR na wąskopasmówkę ,które pokazuje tylko czy jest ubogo albo bogato Jednym słowem pokazuje pogodę :wink: Jeżeli miałbyś uszkodzoną sondę zaraz na spalaniu byś zobaczył bo na pewno jest też do ecu podpięta chyba, że ktoś wstawił drugą tylko do zegarka. Sprawdź napięcie na pompie paliwa ciśnienie powinieneś mieć to co jest na regulatorze + doładowanie


Wskaźnik prawda, podpięty jest pod sondę lambda.

Ciśnienie zaraz idę badać, usterka chyba zlokalizowana, wąż w baku przedziurawiony..
_________________
Forza Italia!
 
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Śro Gru 17, 2014 20:38   

No Jaca!, kombinuj, auto ma zajebsty potencjał...
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Śro Gru 17, 2014 21:43   

Ciśnienie paliwa już w normie. Wąż zmieniony, ogien dalej :P
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Gru 17, 2014 22:30   

fajnie to brzmi fajnie psyka :D i dobrze wygląda
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12