autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebna Pomoc
Autor Wiadomość
Pniaczek
Maniak Resoraków


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 45
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Sty 21, 2015 12:56   Potrzebna Pomoc

siema all, mam pewien problem ze swoim Fordem Mondeo mk3 2.0 tddi 115km z 2001. Otóż rano mi ciężko odpala, gdy jest mróz to go kręcę z dobra minutę, a jak już odpali to obroty bujają się jak na huśatwce i wgl nie ma siły ruszyć, a kopci jak jest zimny tak mocno, że ktoś raz chciał dzwonić na straż... Wymieniłem świece bo wgl były all spalone, pompe paliwa która dziwnie piszczy jak przejadę się kawałek, filtr paliwa. Był też podłączony pod CPU i pokazało takie cuś P 0149- początek wtrysku błędny i P 1564 Pompa wtryskowa, dawka wtrysku, znajomy mechanik mi mówi że tu jest do wymiany pompa, a ja się chce was zapytać czy jest jakaś inna możliwość usunięcia tego.. Bo znajomy mi załatwić może pompę używkę za 450 + wymiana..
 
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Śro Sty 21, 2015 14:12   

objawy pompy raczej ;-)
_________________
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Sty 21, 2015 15:05   

Bartek napisał/a:
objawy pompy raczej ;-)


Też tak myślę. A kody błędów możesz sobie w necie sprawdzić co od czego.
 
 
 
Pniaczek
Maniak Resoraków


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 45
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Sty 21, 2015 22:11   

czyli jednak będę zmuszony kupić pompe ;//
 
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 00:44   

Nie tak szybko, jest to uzasadnione od tego jakiego masz mechanika, ponieważ kąt wtrysku trzeba ustawić według kompa i specyfikacji producenta to samo z dawką, chyba że jest pompa zabrudzona wtedy zawór sterujący katem nie wyrabia to samo będzie z falującymi obrotami i dawką tylko to piszczenie jest podejrzane
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 00:54   

Pniaczek napisał/a:
(..) rano mi ciężko odpala, gdy jest mróz to go kręcę z dobra minutę, a jak już odpali to obroty bujają się jak na huśatwce i wgl nie ma siły ruszyć, a kopci jak jest zimny (..)


na jaki kolor kopci? zo tzn że nie ma siły ruszyć?

Pniaczek napisał/a:
(..)
Wymieniłem świece bo wgl były all spalone(..)


..musiałeś mieć pecha, albo ktoś o niego wcześniej tak ładnie dbał..

Pniaczek napisał/a:
(..)pompe paliwa która dziwnie piszczy jak przejadę się kawałek, filtr paliwa.


pompa paliwa elektryczna, czy pompa wysokiego ciśnienia??

Pniaczek napisał/a:
(..)Był też podłączony pod CPU i pokazało takie cuś P 0149- początek wtrysku błędny i P 1564 Pompa wtryskowa, dawka wtrysku, znajomy mechanik mi mówi że tu jest do wymiany pompa, a ja się chce was zapytać czy jest jakaś inna możliwość usunięcia tego.. Bo znajomy mi załatwić może pompę używkę za 450 + wymiana..


CPU? masz tam jakieś gniazdo do BDM? :roll: wtysk Common Rail to składowa 3 głównych elementów tj, sterownik, pompa CR, listwa wtryskiwaczy z samymi wtryskami.. podstawowa diagnostyka to ciśnienie paliwa na szynie, korekcja wtryskiwaczy, dawka wtrysku średniego, początek wtrysku (kat wyprzedzenia wtrysku).. coś było z powyższych pomierzone? jakie wartości? czy tylko zczytane błedy? kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 01:00   

conpress napisał/a:
wtysk Common Rail
oznaczenie silnika TDDI to chyba jeszcze pompa rotacyjna ...
Cytat:
kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa.
i tu właśnie błędy wskazują na pompę wysokiego ciśnienia ;)
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
Ostatnio zmieniony przez broj83 Czw Sty 22, 2015 01:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 01:46   

broj83 napisał/a:
conpress napisał/a:
wtysk Common Rail
oznaczenie silnika TDDI to chyba jeszcze pompa rotacyjna ...
Cytat:
kody błędów moze wskazują na problem z pompą, ale nie powiedziane że koniecznie winna jest pompa.
i tu właśnie błędy wskazują na pompę wysokiego ciśnienia ;)


w sumie racja.. nie doczytanie moje :-D widziałem 115 PS i już widziałem łuszcząca się pompe Delphiego.. a tu klekot na pompie (zdecydowana większość klientow u nas to raczej TDCI) :razz:

w takim razie.. padł moduł sterujący w pompie VP30/44? :roll:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Pniaczek
Maniak Resoraków


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 45
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 12:12   

nie rozumiem połowy z tego co piszecie, hehe a kopci na siwo znajomy mówił, że on daje mu za duży wtrysk i nie nadąża przepalać paliwa, a nie da się wymienić tego sterownika odpowiadającego za to a nie całą pompe ?
 
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 18:13   

Jak jest za dużo ON to kopci na czarno/ciemno siwo, a nastawnik da się wymienić lub zregenerować tylko wpierw trzeba porządnie zdiagnozować.
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12