autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nitro/Podtlenek azotu/NOS
Autor Wiadomość
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 00:52   Nitro/Podtlenek azotu/NOS

Hej,
doszedłem do wniosku że fajnie byłoby stać się konkurencyjnym na 1/4 mili a 193 konie w 1,5 tonowej budzie to malo wiec nitro okazuje sie najtańsza opcją podniesienia mocy.
Trochę się już orientowałem w temacie ale chcę zasięgnąć opinii z kilku źródeł:
1) Czy gdzieś na pomorzu montują instalacje podtlenku ?
2) Przykładowe koszty instalacja+strojenie ( strzał przed przepustnice - wet nitrous kit)?
3) Co sądzicie o strzale 150+ w seryjny M52B28, przeżyje ?
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 07:51   

Z wiedzy zaslyszanej
+50 km jest ok i wszystko powinno przetrwac
+70 km to wlasciwa dawka by cos poczuc i prawdopodobienstwo ze sie cos wysypie jest do zaakceptowania.

Kiedys ktos mowil ze pomylil dysze strzelil raz +150 km a drugiego strzalu silnik nie wytrzymal

Ale orientuj temat bo tez jestem zainteresowany.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 09:04   

W sumie mam lpg to i nos moglbym zalozyc :wink:
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 10:41   

Zawsze mnie ciekawiło jak się steruje dawką tego podtlenku dzieje się tam coś za pomocą elektroniki . Czy to działa mechanicznie na zasadzie idą dwie rurki w dolot przed przepustnice jedna z benzyną druga z gazem jak w przypadku LPG silnik dalej myśli ze przyspiesza na paliwie ale robi to poprostu szybciej na nitro :) ?
Bo tego co widziałem montaż takiego zestawu lpg jest w sumie banalnie prosty wychodziło by w sumie ze cała regulacja to wielkość tej dyszy.
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 13:02   

jak ktoś jest zainteresowany chętnię podzielę się kontaktami do ludzi z branży ;)

montaż nitro przypomina montaż lpg jest dosyć prosty

sterowanie można zrobić według własnego uznania nie ma tu filozofii ;)

jak już nitro to tylko MOKRE !! strzał 70km jest bardzo optymalny 100km to już sporo ale zależy od silnika oczywiście wiadomo że jak strzelisz 100km do silnika o mocy 100km to może coś nie wytrzymać zaś w silniku o mocy 500km to lajtowo można tyle strzelać ;)

Tomek, jeśli masz m52b28 i masz na pewno zdrowy silnik to przed nitro radził bym ci pomodzić go maksymalnie jak się da bez nitro dopiero jako zwięczenie projektu dać nitro na sam koniec ;)
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 20:50   

wrzuć dolot od m50b25. jest sporo większy, przybedzie troche km. Może troche krótszy dyfer ? Tylko nie wiem jak w e39 z przełoźeniami. Ogólnie to w 2.8 dolot i wydech to podstawa w modach. Silniki m52 są celowo zdławione, żeby zwiększyć żywotność. Z 2.8 bezproblemowo idzie uzyskać 210km (mowa o zdrowym motorze), tak jak z 2.5 - 190km jak jego starszy brat m50b25.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bartek Czw Maj 21, 2015 21:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 21:38   

Bartek, 210km to można zrobić z 2,5 m52b25 z 2,8 spokoj ie 230 jest do osiągnięcia oczywiscie na zdrowym silniku

Nitro jest dla takich aut jak np Lincolna vectra czy m5 gdzie nie ma już wielu możliwości na wzmocnienie silnika i nitro jest ostatnim krokiem , u Krzysztofa czy Grześka też ma sens ale w seryjnym motorze nie widzę sensu zbytnio to takie zaczynianie od dupy strony za przeproszeniem
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Czw Maj 21, 2015 23:00   

Nie konie zabijają silnik tylko zbyt duży moment a tego np przy +50km moze być ponad 100nm polecam kupić dół i grubsze korby ;D
W gd grab montuje jak by co
Ostatnio zmieniony przez EDI Czw Maj 21, 2015 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 23:22   

też się nad tym cudem zastanawiam
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 00:07   

o kolektorze i 220 koniach slyszalem ale to dalej mało,
seryjne M50/M52 przyjmuje na klate 400 - 500 Nm przy turbodoladowaniu

niitro jest fajna opcja bo turbienie mojego silnika na gotowo wyniesie okolo 20 kpln a to juz przestaje byc rozsądna kwota :)
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
Ostatnio zmieniony przez Tomek Sob Maj 23, 2015 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 00:10   

Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Nie Maj 24, 2015 13:34   

Huragan napisał/a:
Mogę zamontować i ogarnąć. Mam kolegę który sporo tego zamontowal


Mówisz o nitro, czy o turbo? Bo jak o nitro to ja chcę.
 
 
Kędzior
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 1315
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 09:35   

skoro jest tylu chętnych może pomyślmy o grupowym zakupie wyjdzie sporo taniej
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 20:04   

Grupowe wysadzenie ;D
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 22:17   

Ok sprawdzę co i za ile można kupić i dam znać. Montaż instalacji nitro nie jest problemem
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15