Audi D2 by arti |
Autor |
Wiadomość |
arti
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 683 Skąd: z okolic
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 00:12 Audi D2 by arti
|
|
|
Cześć,
postanowiłem w końcu opisać swoje autko.
Kilka osób z klubu chciałoby na temat poczytać ,
a tak po za tym , jest to gatunek zagrożony wyginięciem
Udało mi się dogłębniej poznać swój model , rozebrałem takie dwa angliki na czynniki pierwsze , no i miałem przyjemność zwiedzić fabrykę audi w Neckarsulm.
Więc zacznijmy bardziej szablonowo:
MODEL:
Audi A8 D2 z 2001 roku.
Ciekawostką jest to , że nadwozie w całości wykonane jest ze stopów aluminium. Główna konstrukcja jest ręcznie spawana. Zastosowane nity niby są takie same jak do produkcji samolotów.
SILNIK:
Jednostka wysokoprężna 3.3 tdi o kodzie AKF. Była produkowana nie całe trzy latka.
Pierwszy common rail i V8 diezel grupy vag-a.
Posiada dość złożoną konstrukcję jak na tamte czasy przy produkcji seryjnej np. intercooler w kolektorze ssącym chłodzony cieczą , cztery pompy paliwa , różnego rodzaju wymienniki ciepła , dwa sterowniki silnika , dwie turbosprężarki etc.
Niestety ma układ rozrządu identyczny co 2.5 tdi V6 , w tym roczniku coś musieli skopać , wiadomo
Silnik rozebrałem i wyremontowałem.
UKLAD WYDECHOWY:
Zrobiłem 2x DP o dość dużej średnicy , owinięty bandażem ...ależ było roboty.
Powiem szczerze , tak na oko profilowałem , ale się udało.
Za pierwszym montaże silnika odstęp od ekranów podłużnic wynosi równo po 3mm z każdej strony
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
Okazało się że poprzedni właściciel zrobił program i to chyba pod zużyty silnik , bo wyszło nieco więcej od serii przed remontem silnika.
Po remoncie znany programista ciutko poprawił
Zbudowałem nowe , diodowe podświetlenie wnętrza i to na bazie starych , oryginalnych żarówek. Mało prądu biorą i dają mocne natężenie światła
UKLAD NAPĘDOWY:
Skrzynia biegów automatyczna 5hp24 , tiptronic z napędem quattro.
Uszczelniłem skrzynie oraz przedni dyfer i skrzynke rozdzielczą napędów.
ZAWIESZENIE:
Przednie zwrotnice z S8
UKLAD HAMULCOWY:
Przód: zaciski czterotłokowe brembo z S8 , tarcze hamulcowe ponacinane + klocki ebc żółte
Tył: tarcze hamulcowe od A5 ponacinane + klocki żółte ebc , zacisk odsunięty na adapterku
Komplet sportowych przewodów hamulcowych w oplocie na dwie osie.
CAR-AUDIO:
Bose , to najsłabsze ale gra czysto
INNE:
Koła na lato multi spoke 20" od S8
Koła na zimę avus 18" od S8 , które to malowałem ma nowo bo tragicznie wyglądały.
Dystanse kół H&R
Plany na przyszłość?
Jakieś tam są. Przede wszystkim serwisować samochód na bieżąco i zrobić pod własne kopyto , dla siebie i wedle swoich wymogów , ale przy tym nie odstając od oryginalnego wyglądu.
Chciałbym w dobrym stanie zachować ten egzemplarz , jednakże ma służyc do codziennej jazdy.
Dalej to już poleci foto story , już niebawem... |
Ostatnio zmieniony przez arti Pon Wrz 28, 2015 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 00:28
|
|
|
Poczekam aż opiszesz to ciekawsze audi
Ale gratulacje zadbanego i nie zmęczonego egzemplarza podróże nim to sama przyjemnosc |
_________________ Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 08:33
|
|
|
arti napisał/a: | SILNIK:
Jednostka wysokoprężna 3.3 tdi o kodzie AKF. Była produkowana nie całe trzy latka.
Pierwszy common rail i V8 diezel grupy vag-a.
Posiada dość złożoną konstrukcję jak na tamte czasy przy produkcji seryjnej np. intercooler w kolektorze ssącym chłodzony cieczą , cztery pompy paliwa , różnego rodzaju wymienniki ciepła , dwa sterowniki silnika , dwie turbosprężarki etc.
Niestety ma układ rozrządu identyczny co 2.5 tdi V6 , w tym roczniku coś musieli skopać , wiadomo
Silnik rozebrałem i wyremontowałem. |
faktycznie wygląda na mocno skomplikowaną jednostkę
Generalnie s opisu wynika, że to auto dla bogatych ludzi z dużym zasobnym portfelem
arti napisał/a: | Ciekawostką jest to , że nadwozie w całości wykonane jest ze stopów aluminium |
to pewnie oznacza, że auto nie jest ciężkie, z ciekawości byleś może gdzieś na wadze ?
Miałem okazję z Tobą pojeździć i przyznać trzeba, że auto fajnie się odpycha a tego nie czuć ani trochę jak się siedzi jako pasażer, jedyne co to widać jak licznik zasuwa do góry.
Generalnie fajna fura, dobrze wygląda i fajnie jeździ. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 11:14
|
|
|
Naprawdę świetnie zachowane i zadbane auto . Samochód w naprawdę dobrych rękach .
Spędziłem cały dzień w tym samochodzie i mogę powiedzieć że to najładniej brzmiący i pracujący silnik tdi jakim jechałem ,słychać w środku delikatny pomruk v8 i praktycznie bez wibracji zupełnie jak nie diesel . Fakt lista rzeczy mogących się popsuć w tym samochodzie jest naprawdę imponująca, ale Artur to spec od tej marki .
Co do kół 20 cali pierwsze wrażenie jak sie dowiedziałem że to nie 18 było dziwne
Może na to nie wygląda ale to naprawdę kawał auta i pewnie zwykłe koła 17 zgineły by w tym samochodzie
Teraz czekamy na drugi projekt też z V8 |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 18:29
|
|
|
Auto rewelacja z zewnątrz i w środku, kto widział ten z pewnością potwierdzi. No i te mega wielki, 20 calowe koła |
|
|
|
|
arti
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 683 Skąd: z okolic
|
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 22:49
|
|
|
marasss2 troszkę trzeba będzie poczekać , obecnie powoli zbieram graty no i pracy będzie co nie miara , i to po godzinach
krzysztof prawie wszystko robię sam przy aucie , ale faktem jest że przez tyle tematów na raz ciężko było przebrnąć finansowo.
Samochód ważyłem , kierowca + paliwo wyszło dwie tony ...z oryginalnym hakiem holowniczym.
Rozbierając kiedyś takie auto , po zdemontowaniu jednostki napędowej z przednim zawieszeniem oraz wyposażenia , sam złapałem za podłużnice z przodu i pojechałem jak taczką
Co do 20" kół to jest to rarytas bo z S8 D2 , krótko produkowane , różnią się od S8 D3 choć wyglądają podobnie.
Dzięki w ogóle za słowa uznania , narobiłem się jak koń z tym audikiem a to jeszcze nie koniec. |
Ostatnio zmieniony przez arti Pon Wrz 28, 2015 22:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
arti
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 683 Skąd: z okolic
|
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 19:47
|
|
|
Parę fotek które udało się pstryknąć podczas remontu silnika
|
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 20:42
|
|
|
kawał motoru jest |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 21:50
|
|
|
wygląda jak w tych amerykańskich programach, czyściutko jak nie w warsztacie wielki nowy silnik przyszedł kurierem |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 22:15
|
|
|
dokładnie super warsztat |
|
|
|
|
grzeszak
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 1368 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Pią Paź 23, 2015 19:16
|
|
|
Ładna krowa, nie myślałem, że jest taki wielki. |
|
|
|
|
arti
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 683 Skąd: z okolic
|
Wysłany: Nie Paź 25, 2015 21:44
|
|
|
Krzysztof napisał/a: | wygląda jak w tych amerykańskich programach, czyściutko jak nie w warsztacie wielki nowy silnik przyszedł kurierem |
Krzysztof aż tak czysto nie jest , to nie fabryka cukierków
Ale faktem jest że składanie w piasku mija się z celem.
Jak zrobię porządek na regałach to porobię i wstawię zdjęcia jak wyglądały zużyte części.
W ogóle mam więcej foto , jak tylko znajdę troskę czasu będzie dalszy ciąg foto story |
Ostatnio zmieniony przez arti Nie Paź 25, 2015 21:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Paź 26, 2015 01:28
|
|
|
arti napisał/a: | Krzysztof aż tak czysto nie jest , to nie fabryka cukierków |
piszę własnie, że jak nie w warsztacie a w fabryce cukierków to dobre porównanie
Generalnie fajnie to wygląda. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Pon Paź 26, 2015 02:00
|
|
|
W takim warsztacie to się chce robić.... Co tam robiłeś z motorem? |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
|
|
|
|
|