autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Audi D2 by arti
Autor Wiadomość
arti
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 683
Skąd: z okolic
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 00:12   Audi D2 by arti

Cześć,
postanowiłem w końcu opisać swoje autko.
Kilka osób z klubu chciałoby na temat poczytać ,
a tak po za tym , jest to gatunek zagrożony wyginięciem :razz:
Udało mi się dogłębniej poznać swój model , rozebrałem takie dwa angliki na czynniki pierwsze , no i miałem przyjemność zwiedzić fabrykę audi w Neckarsulm.

Więc zacznijmy bardziej szablonowo:


MODEL:
Audi A8 D2 z 2001 roku.

Ciekawostką jest to , że nadwozie w całości wykonane jest ze stopów aluminium. Główna konstrukcja jest ręcznie spawana. Zastosowane nity niby są takie same jak do produkcji samolotów.



SILNIK:
Jednostka wysokoprężna 3.3 tdi o kodzie AKF. Była produkowana nie całe trzy latka.

Pierwszy common rail i V8 diezel grupy vag-a.
Posiada dość złożoną konstrukcję jak na tamte czasy przy produkcji seryjnej np. intercooler w kolektorze ssącym chłodzony cieczą , cztery pompy paliwa , różnego rodzaju wymienniki ciepła , dwa sterowniki silnika , dwie turbosprężarki etc.
Niestety ma układ rozrządu identyczny co 2.5 tdi V6 , w tym roczniku coś musieli skopać , wiadomo :???:
Silnik rozebrałem i wyremontowałem.



UKLAD WYDECHOWY:
Zrobiłem 2x DP o dość dużej średnicy , owinięty bandażem ...ależ było roboty.
Powiem szczerze , tak na oko profilowałem , ale się udało.
Za pierwszym montaże silnika odstęp od ekranów podłużnic wynosi równo po 3mm z każdej strony :mrgreen:



ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
Okazało się że poprzedni właściciel zrobił program i to chyba pod zużyty silnik , bo wyszło nieco więcej od serii przed remontem silnika.
Po remoncie znany programista ciutko poprawił :wink:
Zbudowałem nowe , diodowe podświetlenie wnętrza i to na bazie starych , oryginalnych żarówek. Mało prądu biorą i dają mocne natężenie światła



UKLAD NAPĘDOWY:
Skrzynia biegów automatyczna 5hp24 , tiptronic z napędem quattro.
Uszczelniłem skrzynie oraz przedni dyfer i skrzynke rozdzielczą napędów.



ZAWIESZENIE:
Przednie zwrotnice z S8



UKLAD HAMULCOWY:
Przód: zaciski czterotłokowe brembo z S8 , tarcze hamulcowe ponacinane + klocki ebc żółte
Tył: tarcze hamulcowe od A5 ponacinane + klocki żółte ebc , zacisk odsunięty na adapterku
Komplet sportowych przewodów hamulcowych w oplocie na dwie osie.



CAR-AUDIO:
Bose , to najsłabsze ale gra czysto :)



INNE:
Koła na lato multi spoke 20" od S8
Koła na zimę avus 18" od S8 , które to malowałem ma nowo bo tragicznie wyglądały.
Dystanse kół H&R




Plany na przyszłość?
Jakieś tam są. Przede wszystkim serwisować samochód na bieżąco i zrobić pod własne kopyto , dla siebie i wedle swoich wymogów , ale przy tym nie odstając od oryginalnego wyglądu.
Chciałbym w dobrym stanie zachować ten egzemplarz , jednakże ma służyc do codziennej jazdy.
Dalej to już poleci foto story , już niebawem...
Ostatnio zmieniony przez arti Pon Wrz 28, 2015 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marasss2
Kierowca Skutera


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 525
Skąd: STAROGARD GD
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 00:28   

Poczekam aż opiszesz to ciekawsze audi :razz:
Ale gratulacje zadbanego i nie zmęczonego egzemplarza podróże nim to sama przyjemnosc
_________________
Jest TURBO
Jest QUATTRO
jest ZABAWA
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 08:33   

arti napisał/a:
SILNIK:
Jednostka wysokoprężna 3.3 tdi o kodzie AKF. Była produkowana nie całe trzy latka.

Pierwszy common rail i V8 diezel grupy vag-a.
Posiada dość złożoną konstrukcję jak na tamte czasy przy produkcji seryjnej np. intercooler w kolektorze ssącym chłodzony cieczą , cztery pompy paliwa , różnego rodzaju wymienniki ciepła , dwa sterowniki silnika , dwie turbosprężarki etc.
Niestety ma układ rozrządu identyczny co 2.5 tdi V6 , w tym roczniku coś musieli skopać , wiadomo
Silnik rozebrałem i wyremontowałem.


faktycznie wygląda na mocno skomplikowaną jednostkę :)

Generalnie s opisu wynika, że to auto dla bogatych ludzi :) z dużym zasobnym portfelem :)

arti napisał/a:
Ciekawostką jest to , że nadwozie w całości wykonane jest ze stopów aluminium


to pewnie oznacza, że auto nie jest ciężkie, z ciekawości byleś może gdzieś na wadze ?

Miałem okazję z Tobą pojeździć i przyznać trzeba, że auto fajnie się odpycha a tego nie czuć ani trochę jak się siedzi jako pasażer, jedyne co to widać jak licznik zasuwa do góry.

Generalnie fajna fura, dobrze wygląda i fajnie jeździ.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 11:14   

Naprawdę świetnie zachowane i zadbane auto . Samochód w naprawdę dobrych rękach .
Spędziłem cały dzień w tym samochodzie i mogę powiedzieć że to najładniej brzmiący i pracujący silnik tdi jakim jechałem ,słychać w środku delikatny pomruk v8 i praktycznie bez wibracji zupełnie jak nie diesel :) . Fakt lista rzeczy mogących się popsuć w tym samochodzie jest naprawdę imponująca, ale Artur to spec od tej marki .
Co do kół 20 cali pierwsze wrażenie jak sie dowiedziałem że to nie 18 było dziwne :)
Może na to nie wygląda ale to naprawdę kawał auta i pewnie zwykłe koła 17 zgineły by w tym samochodzie :)

Teraz czekamy na drugi projekt też z V8 :)
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 18:29   

Auto rewelacja z zewnątrz i w środku, kto widział ten z pewnością potwierdzi. No i te mega wielki, 20 calowe koła :)
 
 
arti
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 683
Skąd: z okolic
Wysłany: Pon Wrz 28, 2015 22:49   

marasss2 troszkę trzeba będzie poczekać , obecnie powoli zbieram graty no i pracy będzie co nie miara , i to po godzinach :razz:

krzysztof prawie wszystko robię sam przy aucie , ale faktem jest że przez tyle tematów na raz ciężko było przebrnąć finansowo.
Samochód ważyłem , kierowca + paliwo wyszło dwie tony ...z oryginalnym hakiem holowniczym.
Rozbierając kiedyś takie auto , po zdemontowaniu jednostki napędowej z przednim zawieszeniem oraz wyposażenia , sam złapałem za podłużnice z przodu i pojechałem jak taczką :lol:

Co do 20" kół to jest to rarytas bo z S8 D2 , krótko produkowane , różnią się od S8 D3 choć wyglądają podobnie.

Dzięki w ogóle za słowa uznania :grin: , narobiłem się jak koń z tym audikiem a to jeszcze nie koniec.
Ostatnio zmieniony przez arti Pon Wrz 28, 2015 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arti
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 683
Skąd: z okolic
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 19:47   

Parę fotek które udało się pstryknąć podczas remontu silnika :razz:















 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 20:42   

kawał motoru jest :wink:
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 21:50   

wygląda jak w tych amerykańskich programach, czyściutko jak nie w warsztacie :) wielki nowy silnik przyszedł kurierem :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 22:15   

dokładnie super warsztat :D
 
 
grzeszak
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1368
Skąd: Tczew
Wysłany: Pią Paź 23, 2015 19:16   

Ładna krowa, nie myślałem, że jest taki wielki.
 
 
arti
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 683
Skąd: z okolic
Wysłany: Nie Paź 25, 2015 21:44   

Krzysztof napisał/a:
wygląda jak w tych amerykańskich programach, czyściutko jak nie w warsztacie :) wielki nowy silnik przyszedł kurierem :)


Krzysztof aż tak czysto nie jest , to nie fabryka cukierków :razz:
Ale faktem jest że składanie w piasku mija się z celem.

Jak zrobię porządek na regałach to porobię i wstawię zdjęcia jak wyglądały zużyte części.
W ogóle mam więcej foto , jak tylko znajdę troskę czasu będzie dalszy ciąg foto story :wink:
Ostatnio zmieniony przez arti Nie Paź 25, 2015 21:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Paź 26, 2015 01:28   

arti napisał/a:
Krzysztof aż tak czysto nie jest , to nie fabryka cukierków


piszę własnie, że jak nie w warsztacie a w fabryce cukierków to dobre porównanie :)

Generalnie fajnie to wygląda.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Paź 26, 2015 02:00   

W takim warsztacie to się chce robić.... Co tam robiłeś z motorem?
_________________
Forza Italia!
 
 
 
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Śro Paź 28, 2015 02:47   

kilka zdjęć ode mnie które już dawno powinny się w tym temacie znaleźć :)









link do pełnej galerii
https://plus.google.com/u/0/photos/116331797529054345635/albums/6210469927374314657
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14