autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
CONPRESS- wszystkie byłe auta
Autor Wiadomość
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 00:06   CONPRESS- wszystkie byłe auta

znalazłem chwilę i postanowiłem opisać i wkleić kilka fotek moich "byłych" i obecnych pojazdów..



Z racji że kilka sztuk już się przewinęło przez moje ręce (i mojej małżonki), podam chronologicznie te, które jakoś z różnych powodów zostały w pamięci..:



- Mydelniczka - bylo

MODEL: Trabant 601 znany jako karton/trampek

SILNIK: 2 śmieszne cylindry chłodzone powietrzem na pomieszane paliwo 1:50

UKŁAD DOLOTOWY: z racji niskobudżetowego projektu - rura PCV 50mm prosto do gażnika opadowego

UKŁAD NAPĘDOWY: nowoczesny (!)tj, na przód, (zmiana biegów jak w BMW E65, zgrabną manetką przy kierownicy), plus "wolne koło" (ciekawe kto to pamięta?)

ZAWIESZENIE: beznadziejne (tzn. charakterystyka jak w chińskiej piłce do ping-ponga)

UKŁAD WYDECHOWY: zardzewiały, wymieniony na rurę przelotową ze słupka ogrodzeniowego

UKŁAD HAMULCOWY: w miarę sprawny.. (w chwilach świetności na 3 koła)

CAR AUDIO: brak - ten dźwięk silnika to poezja dla uszu (dodam – ostro zapchanych uszu)

INNE: instalacja przerobiona na 12V, opony niskoprofilowe 165/65 R13 :P , karton rozpadł się w 2 tygodniu eksploatacji.. a silnik z braku chłodzenia się zatarł – ocena ogólna - nie polecam :P



-------------------------------------------------------------------------------------

- FORD CAPRI - było

MODEL: Capri MKIII 79 rok (w papierach MKII :P )

SILNIK: V6 2300 benzyna (113PS) (w papierach 1.6 :P cóż takie były czasy)

UKŁAD DOLOTOWY: podwójny gaźnik ze sterowanym elektrycznie ssaniem

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg, sztywny most

ZAWIESZENIE: przód McPherson, tył - epoka brązu (resory piórowe), koła jak w deskorolce 205/60R13

UKŁAD WYDECHOWY: podwójny - oddzielna prawa i lewa strona razem 6 puszek-tłumików! (a mimo to głośny jak diabli)

UKŁAD HAMULCOWY: jak to w capri - słabiutki w porównaniu do osiągów

CAR AUDIO: coś tam grało

INNE: fajne auto, dobra nauka driftu, miesiąc po sprzedaży zakończyło podobno swój żywot



-------------------------------------------------------------------------------------

- OPEL "korozja" SENATOR - było (skorodowało)

MODEL: Senator B 88rok

SILNIK: R6 3.0 Benzyna typ: C30NE (177PS)

UKŁAD DOLOTOWY: chodził za dobrze to go zatrułem gazem 8) (przestał potem dobrze funkcjonować :? )

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg. automat

ZAWIESZENIE: seria - wiec takie sobie..

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: z ABS który nawet działał!

CAR AUDIO: jakiś Blaupunkt,

INNE: deska DIGITAL, pełne wyposażenie, niezły moment obrotowy, solidny motor, ładne palenie gumy, szpera 25%, ale - <span style="font-weight: bold">wszędzie czaiła się korozja</span> (nawet przewody paliwowe zżarła!!)



-------------------------------------------------------------------------------------

- Mercedes 200D - było

MODEL: W123

SILNIK: R4 2.0 frytkownica (w momencie opuszczenia fabryki 60PS) 50 sek do 90km/h (setki nigdy na płaskim nie osiągał)

UKŁAD DOLOTOWY: uwalony olejem

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg.

ZAWIESZENIE: seria tj. pancerne!

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria (jak nie działały były niezłe strefy kontrolowanego zgniotu)

CAR AUDIO: nie pamiętam, jakieś safari czy coś..

INNE: jedna z ikon motoryzacji, chętnie kupiłbym jeszcze kiedyś takiego w 2.8 na benzynie, klasyczna deska, nieopisana wręcz solidność konstrukcji



-------------------------------------------------------------------------------------

- Mitsubishi Lancer - było



MODEL: Lancer C62 (91rok)

SILNIK: R4 1.5 typ 4G15 (83PS?)

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: przedni, 5 bieg (rewelacyjna praca wybieraka/lewarka)

ZAWIESZENIE: seria (drogie części!)

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria - przyzwoity

CAR AUDIO: jakiś pioneer z pilotem

INNE: szyby maksymalnie przyciemnione jako gwarancja częstych kontaktów z drogówką, jeden z ładniejszych lancerów w historii



-------------------------------------------------------------------------------------

- Mitsubishi Mirage - było






MODEL: Mirage (na płycie podłogowej znanego w europie Colta CAO) (94 rok)

SILNIK: R4 1.5 typ 4G15 (90PS)

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: przedni, 4 biegowy automat (przez to ustrojstwo, auto muliło niemiłosiernie!)

ZAWIESZENIE: seria + wybite amory = zero przyczepności

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria (gorszy niż w mitsu z europy)

CAR AUDIO: jakiś Sony na CD :P

INNE: pierwsze auto w US, klimatyzacja i szyby na korbki.. :? , 34MPG, 2 lata bezawaryjnej służby w domu



-------------------------------------------------------------------------------------

- Mercede 560SEL - było





MODEL: W126 w wersji L (86 rok)

SILNIK: V8 5.6 (242PS) z katalizatorem :(

UKŁAD DOLOTOWY: seria z KE-Jetronic

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 4 biegowy automat

ZAWIESZENIE: seria (no może nie do końca - był Nivomat)

UKŁAD WYDECHOWY: seria z niweczącym osiągi potężnym katalizatorem

UKŁAD HAMULCOWY: seria - nawet niezły

CAR AUDIO: BECKER Mexico :D

INNE: pełne wyposażenie, m.in. elektrycznie przesuwna i podgrzewana kanapa z tyłu, niezłe przyśpieszenie w przedziale 70kmh do 140kmh, no i niezły apetyt - jakieś 20 litrów na 100, solidne auto jak W123, ale i tak bardziej podobają mi się starsze modele jak W116 lub jeszcze starsze W108..



-------------------------------------------------------------------------------------



- BMW 528e - było



MODEL: 528e typ E28 wersja USA (czyli ohydne zderzaki)

SILNIK: R6 2.7 typ M20B27 eta (122PS!!! taki benzynowy, wolnoobrotowy diesel) czerwone pole obrotomierza od 4500 RPM!

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 3 biegowy automat

ZAWIESZENIE: seria US

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria

CAR AUDIO: BMW Alpine

INNE: pełna elektryka, klimatyzacja (83rok!), beżowa skóra.., zużycie paliwa średnio w przeliczeniu 8-9litrów na 100!! niezły moment obrotowy..



-------------------------------------------------------------------------------------


- BMW 525iA Touring - było





MODEL: 525 Touring E34 wersja USA (92rok)

SILNIK: R6 2.5 typ M50B25 (192PS) bez Vanosa

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 4 biegowy automat (GM)

ZAWIESZENIE: seria + nivo na tyle

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria

CAR AUDIO: BMW Alpine

INNE: pełna elektryka, podwójny szyberdach, czarny, czarna skóra.., świetne auto, niezłe prowadzenie, solidna konstrukcja (chętnie kupiłbym ponownie coś podobnego)



-------------------------------------------------------------------------------------

- BMW 320 Touring - było



MODEL: 320 Touring E30 (88rok)

SILNIK: R6 2.5 typ M20B20 (129PS)

UKŁAD DOLOTOWY: seria (zagazowana instalacją BRC Blitz)

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów

ZAWIESZENIE: seria

UKŁAD WYDECHOWY: seria (usunięty kat)

UKŁAD HAMULCOWY: seria + ABS

CAR AUDIO: BMW Blaupunkt

INNE: z całej gamy E30 – najlepsze prowadzenie i rozłożenie masy auta, jak na kombi b. mały bagażnik, świetny silnik M20 (no może nie w tej pojemności :wink: )

-------------------------------------------------------------------------------------



- Mitsubishi Lancer - było



http://img4.imageshack.us/i/1007174.jpg/

MODEL: Lancer GLXi CBO (92rok)

SILNIK: R4 1.6 typ 4G92 (115PS)

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: na przód, 4 biegowy automat

ZAWIESZENIE: seria, amortyzatory gazowe

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria

CAR AUDIO: Blaupunkt.. coś tam… na CD/MP3

INNE… pełna elektryka, nieźle prowadzący się samochód… rewelacyjny silnik 4G92, który nawet z automatem nieźle sobie poczyniał na drodze (szkoda tylko że to nie EVO)

-------------------------------------------------------------------------------------

- BMW 318 iS - obecnie



MODEL: 318iS E30

SILNIK: R4 1.8 typ M42B18 (136PS) – niemiecka szlifierka :P (regulowane koła rozrządu, kute korby w serii!)

UKŁAD DOLOTOWY: seria (najlepiej wstawić tu jakieś małe turbo :wink: )

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów, przełożenie 4,10 (jeszcze bez szpery)

ZAWIESZENIE: M-pakiet + sprężyny H&R – 20mm, rozpórka kielichów z przodu

UKŁAD WYDECHOWY: seria (seryjny wydech już w iS-ach był dosyć luźny)

UKŁAD HAMULCOWY: seria (w planach dołożenie ABS)

CAR AUDIO: BMW Blaupunkt (plany – BECKER Mexico Pro CD)

INNE: seria jak w typowym iS’ie, sportowe fotele, szyberdach, dołożone wspomaganie, dołożone elektryczne szyby, klimatyzacja (w trakcie dokładania – brak mocowania Klimy i jednego węża), lato 205/50R16, zima 195/60R15.. fajne auto rekreacyjne, niezła trakcja latem, brak prowadzenie zimą.. (za lekki tył), obecnie samochód II w rodzinie :wink:



-------------------------------------------------------------------------------------

- BMW 320i Touring - obecnie



MODEL: 320 Touring E36

SILNIK: R6 2.0 typ M52B20 (150PS)

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów manual

ZAWIESZENIE: seria, stabilizatory z M-pakietu

UKŁAD WYDECHOWY: seria

UKŁAD HAMULCOWY: seria + ABS

CAR AUDIO: BECKER Traffic Pro High Speed (plus seryjny wzmacniacz z seryjnym systemem audio 10 głośników)

INNE: 4 elektryczne szyby, klimatronic, sportowe fotele, fajny samochód na co dzień, ale kusi mnie swap silnika na M52B25 lub M52 B28 (rozsądne ceny tych jednostek i łatwa przeróbka)



-------------------------------------------------------------------------------------

no i na koniec - najlepszy mój były samochód - służbowy :P 8)





-------------------------------------------------------------------------------------

*w międzyczasie robiłem regularne wnikliwe testy wytrzymałości zawieszenia, układów napędowych i hamulca ręcznego w autach rodziny, znajomych i innych krótko przez siebie posiadanych:(<span style="font-weight: bold">POLONEZ</span> Caro 1.6 GLI, <span style="font-weight: bold">Ford Scorpio</span> 2.0 DOHC Automat, <span style="font-weight: bold">VW Passat</span> B1, Fiat <span style="font-weight: bold">Cinquecento</span> 700ED, <span style="font-weight: bold">FORD Escort</span> 1.3), <span style="font-weight: bold">Opel Astra 1.4</span>, <span style="font-weight: bold">Fiat Palio</span>, <span style="font-weight: bold"> Fiat 125p</span> Licencja FIAT, <span style="font-weight: bold">Chevrolet Astro</span>, Renault <span style="font-weight: bold">Laguna </span>I, <span style="font-weight: bold">W124</span> 260E - generalnie żadnego specjalnie nie polecam - jakby ktoś jeszcze taki nienadgryziony zębem czasu gdzieś wykopał..
Ostatnio zmieniony przez Bushido Czw Kwi 15, 2010 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 00:44   

:shock: Panie, tyle aut co Pan miał i opisał to chyba niejaki Clarkson nie miał :D Zdjęcie z BMW 525 z tym wielkim czerwonym kamieniem jest przepiękne i śmiało można je wstawiać do galerii historycznej BMW :) Kaaawał dobrej roboty w opisie aut i gratulacje dobrej pamięci co do kolejności i do szczegółów jakie opisałeś! Normalnie zasługujesz na pochwałę za wkład i zaangażowanie w nasze forum :)
 
 
tuptus
Kierowca Rajdowy
Demotywator



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1394
Skąd: że znowu
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 01:47   

popieram kolege nade mna, zajefajnie przedstwiona historia i opisy Twoich autek. az milo sie czytalo
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 03:58   

dziękuję za słowa poparcia, cieszę się że się podoba..



znalazłem jeszcze w moich albumach dwa moje "służbowe" sprzęty z początków za wielką wodą..



Ford F250, V8 czyli duuuuża frytkownica o pojemności 7.3 litra.. (daje to tłok wielkości całego silnika w europejskim aucie segmentu A/B..)

jakieś niecałe 300PS, ale moment - nie do opisania.. (jakieś 700Nm przy 1500RPM)







do tego taka mała zabawka... u nas to się nazywa sztaplarka, tyle że nie wiem, czy tej wielkości sprzęt to jeszcze to samo..






8)
Ostatnio zmieniony przez conpress Pią Lut 26, 2010 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 10:59   

conpress napisał:
Ford F250, V8 czyli duuuuża frytkownica o pojemności 7.3 litra.. (daje to tłok wielkości całego silnika w europejskim aucie segmentu A/B..)

jakieś niecałe 300PS, ale moment - nie do opisania.. (jakieś 700Nm przy 1500RPM)





No to już wiemy jaki Ford był inspiracją dla Huragana :D 700Nm przy 1500RPM ?? :shock: nie jedna ciężarówka chciałaby się poszczycić takim momentem :shock:



conpress napisał:


do tego taka mała zabawka... u nas to się nazywa sztaplarka, tyle że nie wiem, czy tej wielkości sprzęt to jeszcze to samo...




To jest sztaplarka do załadowywania sztaplarek do wysyłki :lol:
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 12:31   

super opisana historia, ale jak możesz nie polecać starego dobrego Poldka :D ja miałem caro 1,5 GLE (taka na gaźniku) wersja po lifcie :D czyli z szerszym rozstawem kół i mniej wygodnymi fotelami :D
 
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 16:59   

heh dłuuuuga lista
 
 
Dawid
Maniak Resoraków



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 18:25   

Niezła lista. Fajnie się czytało i oglądało.

pozdr
 
 
SLIVKA
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 650
Skąd: STG/Koszalin/Houston
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:21   

Conpress jeszcze zapomniał dodać GOFRA II, jeśli dobrze pamiętam rocznik '86 1.8l jedyny samochód posiadany w USA z ręczną skrzynią biegów, co wywoływało ogólne zdziwienie znajomych i wręcz podziw, że coś takiego potrafi się prowadzić. Po całym dniu odkopywania z liści i czyszczenia, mimo wypalonego przez słońce lakieru okzało się, że samochód jest w kolorze blado-niebiesko-srebrnym :D po wymianie kilku drobnostek eksploatacyjnych, jeździł bez zarzutu.
 
 
Marek
Kierowca Rajdowy



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 812
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:31   

Naprawde długa lista tylko pozazdrościć
 
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:53   

takiej listy pozazdrościć i widać miłość i zafascynowanie do BMW
 
 
Jankes
Mistrz Kierownicy
Papież



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2622
Skąd: Rywałd
Wysłany: Śro Cze 16, 2010 14:07   

To białe e30 fajne.
Mógłbyś jeszcze napisać co sie z każdym stało.. Dlaczego ich już nie masz itp
Fajnie sie czytało.
_________________


Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa...
 
 
 
Daria
Kierowca Rajdowy
Rozważny kierowca :)


Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 1380
Skąd: z Łosiolandii :-)
Wysłany: Sob Cze 19, 2010 20:04   

to jest prawdziwa sztaplarka, a nie to co u nas.. pierdki jakieś :mrgreen:
_________________
Kiedyś traktowalam ludzi dobrze.
Teraz - z wzajemnością.
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Wrz 07, 2011 22:27   

Widzę,że ktoś tu posmakował kawał dobrej motoryzacji. Brawo! :shock:
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 16:25   

Lista konkret, ja wybrałbym Senatora i Mesia 560:-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13