To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Chip tuning - fakty opinie uprzedzenia

Ada$ - Nie Sie 22, 2010 00:55

Cimar, mówisz że chcesz doprowadzić go do takiego stanu jaki ci się marzy to znaczy jaki stan, określ się troszke. Idziesz w totalne mody czy wracasz do serii?
Co do chipa to pamiętajcie że chipowanie go na maksa wykańcza silnik.
Mały OT dla przykładu,.Kumpel ma sharana 116 w seri i ma chip na 160. W tym tygodniu na granicy wypluł turbo wtryski i kompa, remont około 4 tys. polatał około 2 lat na chipie i wkońcu chip go wykończył.
Chip ok ale nie ma co na maksa z niego wyciągać. Zresztą gdzie on będzie te konie uzywał, chwile na hipciu do pajacowania? Teraz się liczy oszczędność :D

Eurochip - Nie Sie 22, 2010 01:30

misiek-stg napisał/a:
Czip tak tylko jeśli to silnik 1Z (90ps) bo tylko takie Tdi w tym roczniku wychodziło to już przybyło mu 20 koni czyli za dużo się już z tego nie wyciągnie a jeśli auto ma już przełożony silnika a nowszy AFN (96r. 110ps) to można z niego wystrugać 150 - 170 koni na luzie .


Mozesz mi powiedziec skad masz takie dane zeby z AFN na LUZIE zrobic 150-170KM ??

Co do 1Z spokojnie przy zdrowej jednostce 124KM.

Eurochip - Nie Sie 22, 2010 01:33

XxX_DARO_XxX napisał/a:
Cimar, mówisz że chcesz doprowadzić go do takiego stanu jaki ci się marzy to znaczy jaki stan, określ się troszke. Idziesz w totalne mody czy wracasz do serii?
Co do chipa to pamiętajcie że chipowanie go na maksa wykańcza silnik.
Mały OT dla przykładu,.Kumpel ma sharana 116 w seri i ma chip na 160. W tym tygodniu na granicy wypluł turbo wtryski i kompa, remont około 4 tys. polatał około 2 lat na chipie i wkońcu chip go wykończył.
Chip ok ale nie ma co na maksa z niego wyciągać. Zresztą gdzie on będzie te konie uzywał, chwile na hipciu do pajacowania? Teraz się liczy oszczędność :D


Rozumiem ze nieprawidlowy chiptuning prowadzi miedzy innymi do uszkodzenia turbiny ale co maja do tego wtryski i komp??? Sorry ale to bzdury !!!

Ada$ - Nie Sie 22, 2010 13:27

Eurochip napisał/a:
XxX_DARO_XxX napisał/a:
Cimar, mówisz że chcesz doprowadzić go do takiego stanu jaki ci się marzy to znaczy jaki stan, określ się troszke. Idziesz w totalne mody czy wracasz do serii?
Co do chipa to pamiętajcie że chipowanie go na maksa wykańcza silnik.
Mały OT dla przykładu,.Kumpel ma sharana 116 w seri i ma chip na 160. W tym tygodniu na granicy wypluł turbo wtryski i kompa, remont około 4 tys. polatał około 2 lat na chipie i wkońcu chip go wykończył.
Chip ok ale nie ma co na maksa z niego wyciągać. Zresztą gdzie on będzie te konie uzywał, chwile na hipciu do pajacowania? Teraz się liczy oszczędność :D


Rozumiem ze nieprawidlowy chiptuning prowadzi miedzy innymi do uszkodzenia turbiny ale co maja do tego wtryski i komp??? Sorry ale to bzdury !!!


Jak pewnie wiesz między innymi chip polega na zmianie dawki paliwa, powietrza i innych rzeczy, czyli nowa "mapka". Skoro podaje więcej paliwa wtryski dostają po dupie, poprostu się wypaliły i zamiast rozpylać to leją. komp jest do zmiany ze względu na ten chip. Słabo wytłumaczyłem sory. Wraca na seryjne 116 koni dlatego zmienia kompa. ;]

Cimar- no to czekam na zmiany w golfiku teraz wygląda bardzo fajnie nie moge się doczekać co z nim zrobisz :D

Eurochip - Nie Sie 22, 2010 14:57

XxX_DARO_XxX napisał/a:
Eurochip napisał/a:
XxX_DARO_XxX napisał/a:
Cimar, mówisz że chcesz doprowadzić go do takiego stanu jaki ci się marzy to znaczy jaki stan, określ się troszke. Idziesz w totalne mody czy wracasz do serii?
Co do chipa to pamiętajcie że chipowanie go na maksa wykańcza silnik.
Mały OT dla przykładu,.Kumpel ma sharana 116 w seri i ma chip na 160. W tym tygodniu na granicy wypluł turbo wtryski i kompa, remont około 4 tys. polatał około 2 lat na chipie i wkońcu chip go wykończył.
Chip ok ale nie ma co na maksa z niego wyciągać. Zresztą gdzie on będzie te konie uzywał, chwile na hipciu do pajacowania? Teraz się liczy oszczędność :D


Rozumiem ze nieprawidlowy chiptuning prowadzi miedzy innymi do uszkodzenia turbiny ale co maja do tego wtryski i komp??? Sorry ale to bzdury !!!


Jak pewnie wiesz między innymi chip polega na zmianie dawki paliwa, powietrza i innych rzeczy, czyli nowa "mapka". Skoro podaje więcej paliwa wtryski dostają po dupie, poprostu się wypaliły i zamiast rozpylać to leją. komp jest do zmiany ze względu na ten chip. Słabo wytłumaczyłem sory. Wraca na seryjne 116 koni dlatego zmienia kompa. ;]

Cimar- no to czekam na zmiany w golfiku teraz wygląda bardzo fajnie nie moge się doczekać co z nim zrobisz :D


Jezeli to silnik 115KM to pompowtrysk a tego nie zniszczysz tak latwo. Poprostu stawiam na zlej jakosci paliwo lub nieodpowiedni olej silnikowy. A w sterownikach nie dokladna sie zadnego chipa tylko przeprogramowuje sie i tyle. Takze dziwne te tlumaczenia :/

misiek-stg - Nie Sie 22, 2010 15:17

Eurochip napisał/a:
XxX_DARO_XxX napisał/a:
Cimar, mówisz że chcesz doprowadzić go do takiego stanu jaki ci się marzy to znaczy jaki stan, określ się troszke. Idziesz w totalne mody czy wracasz do serii?
Co do chipa to pamiętajcie że chipowanie go na maksa wykańcza silnik.
Mały OT dla przykładu,.Kumpel ma sharana 116 w seri i ma chip na 160. W tym tygodniu na granicy wypluł turbo wtryski i kompa, remont około 4 tys. polatał około 2 lat na chipie i wkońcu chip go wykończył.
Chip ok ale nie ma co na maksa z niego wyciągać. Zresztą gdzie on będzie te konie uzywał, chwile na hipciu do pajacowania? Teraz się liczy oszczędność :D


Rozumiem ze nieprawidlowy chiptuning prowadzi miedzy innymi do uszkodzenia turbiny ale co maja do tego wtryski i komp??? Sorry ale to bzdury !!!

170 jest do zrobienia ale juz sam chip nie pomoże ale kumpel samym chipem z AFN`a wyszedł na 145 ps

Eurochip - Nie Sie 22, 2010 15:29

145 to max na seryjnych gratach a 170KM to juz spora kasa do wlozenia. Jak by tak patrzec to i 230KM mozna z AFNa a koszta juz nie beda duzo wieksze jak by zrobic 170 tylko czy to oplacalne??
misiek-stg - Nie Sie 22, 2010 16:46

zależy kto co lubi jak ktoś lubi się pobawić to czemu nie
Eurochip - Nie Sie 22, 2010 16:53

misiek-stg napisał/a:
zależy kto co lubi jak ktoś lubi się pobawić to czemu nie


Do zabawy wybral bym nowsza jednostke np 130 konna i za te same pieniadze ktore wlozysz w AFNa tutaj uzyskasz duuuzo wiecej !!!

Krzysztof - Pon Sie 23, 2010 10:33

Ja miałem w mojej alfie 2,4 JTD zrobione w Vtechu z seryjnych 140 km na 178 i 421 momentu, jednostka doskonale to znosiła, już poprzedni właściciel miał tego chipa zrobione i zrobił chyba z 40 tyś km ja dodatkowo 30 tyś i mamy 70 tyś na chipie i nic się nie stało (sprzęgło słabo to znosiło) generalnie polecam,
Ada$ - Pon Sie 23, 2010 10:47

Tak to zależy od auta i uzytkowania. Według mnie mój kumpel mial troche za mocno wyżyłowane tego swojego sharana i dlatego wypluł kopyto. Ale.. turbo ma zmienone jeszcze komp i wtryski ;]
marasss2 - Czw Sie 26, 2010 16:09

Każdy chip jak jest źle zrobiony to zabije każdy silnik i nie ma wyjątków nie da się oszukać fizyki i każdy materiał ma swoją wytrzymałość.Jeżeli ktoś chce robić chip to lepiej w sprawdzonym i cieszącym się dobrą opinią warsztacie a nie u pana zdzisia w garażu co sciągną program z neta i już myśli żę potrafi zrobić program.
Eurochip - Czw Sie 26, 2010 17:02

marasss2 napisał/a:
Każdy chip jak jest źle zrobiony to zabije każdy silnik i nie ma wyjątków nie da się oszukać fizyki i każdy materiał ma swoją wytrzymałość.Jeżeli ktoś chce robić chip to lepiej w sprawdzonym i cieszącym się dobrą opinią warsztacie a nie u pana zdzisia w garażu co sciągną program z neta i już myśli żę potrafi zrobić program.



No i w koncu ktos napisal cos sensownego. Porobilo sie tak ze co druga osoba nie majaca pojecia co i jak wziela sie za "czipowanie" bo kupili sobie plytke z gotowcami z Alledrogo lub Ebay i mysla ze pozjadali rozumy. Niestety i w Starogardzie znajda sie takie osoby ktore za 200 czy 300 zlotych wgrywaja na pale gotowce nieznanego pochodzenia i tym samym psuja rynek nie tylko zanizaniem cen ale tez idzie opinnia na ten temat jakie to zlo chipowac auta, jak to sie wszystko psuje itp itd. Ktos kto ma pojecie o swojej pracy nie zrobi tego za 300zl bo za wiedze i dobrze zrobiona prace trzeba odpowiednio zaplacic. Kazdy program musi byc pisany indywidualnie. Malo kto wie ze taki sam sterownik o tych samych numerach ma kilka roznych rewizji tzn wersji oprogramowania ktore nie sa ze soba zamienne. Do tego kazde auto jest w innym stanie technicznym dlatego wazna jest profesjonalna diagnostyka przed i po zabiegu .

Ada$ - Pią Sie 27, 2010 00:12

No właśnie do chipowania auta silnik musi byc zdrowy bo starego trupa co z niego leje się olej w każdym mozliwym miejscu nie ma co robić, bo tylko wyciągnie kopyto i tyle by było z tego chipowania.
Krzysztof - Pią Sie 27, 2010 14:42

jak juz odzyskam moje 200 km w alfie to na pewno będę się rozgladał za chipem, i kims kto go zrobi bo w Vtechu powiedzieli NIE WIEMY JAK :d


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group