To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Plusy i minusy zaspawanego mechanizmu różnicowego

Bushido - Pią Sty 14, 2011 19:47
Temat postu: Plusy i minusy zaspawanego mechanizmu różnicowego
Myślałem by w moim potworze zaspawać mechanizm różnicowy by lepiej wyjeżdżać ze zasp i pod górkę no i oczywiście by boczkiem lepiej iść :D Z tego co słyszałem to auto bardzo szybko wymyka się spod kontroli nawet na mokrym i to jest ten minus. W przyszłości myślę o szperze ale póki co zastanawiam się nad spawem, by lepiej pod górkę się podjeżdżało przede wszystkim.


Powiedzcie mi jakie są plusy tego rozwiązania i jakie minusy :)

Lincoln - Pią Sty 14, 2011 20:27

Przesada z tym uciekaniem, najgorzej na parkingu i rondach, lub ciasnych krzyżówkach. POprawy trakcji na sniegu ogolnie jakos nie dostrzegłem
Bushido - Pią Sty 14, 2011 20:45

Ale to jakoś opony niszczy na zakrętach, bo wiem że jak się jedzie w zakręcie to szura tym kołem zewnętrznym :D Chyba lepiej się startuje jak ma się 50/50 moc na koła? Tylko czy moje 1.6 ogarnie migoszperę ? :D
Lincoln - Pią Sty 14, 2011 21:46

Za mało jeźdze by dostrzec znikajace opony:-) ale kontrola auta w poslizgu duzo lepsza
Bushido - Pią Sty 14, 2011 21:49

No to już jest bardzo miły plusik :D A minusiki ?
Krzysztof - Pią Sty 14, 2011 23:09

moim zdaniem na logikę całkowicie popsuje się sterowność w zakrętach
Huragan - Pią Sty 14, 2011 23:36

ja tam dawno zakończyłem zabawe ze szperami -tym bardziej ze ford ma do d.. jesli chodzi o zabawe.Ale odkąd mam zaspawany mechanizm nie zaliczylem zadnego krawężnika - fakt ze mam lęki przy duzych prędkościach bo jednak szybciej mozna auto w poslizg wprowadzic -ogolnie jak dla mnie to jest super
lokinios - Sob Sty 15, 2011 01:42

z pierwszej zimy w rwd + elektroszperungiem :mrgreen: (w moim moście słychać i czuć luzy wiec może stąd szarpanie przy lepszej przyczepności.. :sad: )

:arrow: sucho
zimówki piszczą w ciasnych zakrętach i na skrzyżowaniach, szarpie na rondach
przy wyższych prędkościach na uskokach auto chce ostrzyć do wewnątrz zakrętu

:arrow: mokro
piszczenie zamienia się w szuranie, na rondach szarpie trochę mniej reszta podobnie

:arrow: śnieg
zaczyna się zabawa, wyraźne znaki nadsterowności już przy niewielkich prędkościach (20-60), mniejszy problem z wyjazdem z parkingów i pod górki, trzeba uważać przy redukcjach bez między gazu (szczególnie w skręcie) późniejsze odzyskanie nie "zboczonego" toru jazdy niż w rwd bez szpery

:arrow: lód
j/w ale zabawa zaczyna się już przy małych prędkościach (7km/h) :wink:

Bushido - Sob Sty 15, 2011 04:02

Czyli mówiąc krótko- fajna zabawka na zimę i pomocna w zaspach, ale na suchym w lecie porażka?

Najlepiej chyba mieć jeden most ze szperą na lato a drugi zaspawany na zimę :)

lokinios - Sob Sty 15, 2011 20:18

Bushido napisał/a:
Czyli mówiąc krótko- fajna zabawka na zimę i pomocna w zaspach, ale na suchym w lecie porażka?

Najlepiej chyba mieć jeden most ze szperą na lato a drugi zaspawany na zimę :)


heh ja się martwiłem właśnie przed zimą jak to będzie, bo jesienią przy normalnej jeździe ciężko się skumać że coś jest ;)

fajnie by było mieć dwa całe mosty jeden do jazdy a drugi na przegląd :D

a właśnie powiedzcie koledzy ze stażem czy jak jest badanie techniczne to za taką "szpere" może nie przejść przeglądu? bo ogólnie to chyba można za to mieć zabrany dowód?

Huragan - Sob Sty 15, 2011 21:01

a jak na przegladzie ci to sprawdza albo na drodze policja
daro_8828 - Nie Sty 16, 2011 20:09

Bushido spawaj most , ja mialem pierwszy raz zespawany i bylem z tego zadowolony . Mysle ze diagnosta ani policjant nie da rady skumac ze masz pospawany most .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group