Nasze samochody - [MateuH] Sierra sedan '89 125 KM DOHC gaz/fabryka
Jankes - Czw Cze 24, 2010 13:36
Możecie mi ją dać. Chetnie przygarne
mateuh - Śro Cze 30, 2010 02:00
Jankes napisał/a: | Możecie mi ją dać. Chetnie przygarne |
dziś kolega do mnie dzwonił że jest jakaś kombi do oddania w Stg za grosze
2 litry z gazem
szczegółów nie znam,
ale wracjąc do mojej sierry
Zatrzymali mnie młodzi policianci,
rutynowa kontrola, na koniec dmuchanko
a na dowidzenia młody władza się pyta jak się auto sprawuję
mówię że ok!
a on do mnie że mieli w rodzinie identyczną tylko bez gazu (hehe hehe)
i żałuję że ją sprzedał jak ojciec mu ją podarował
powiedziałem że każdy popełnia w życiu błędy i..... i do zobaczenia
a chciałem powiedzieć "ale ty błedy masz we krwi, zatrzymujesz niewinnych ludzi wsępujesz do policji.." ugryzłem się w język naszczęście
Jankes - Śro Cze 30, 2010 03:37
Hehe. Z władzą sie nie rozmawia a ile za ta sierra? Napisz na gg zeby nie bylo OT
mateuh - Śro Cze 30, 2010 15:17
dziś spaliłem gumę na moście pontonowym w sobieszewie
no nie mogłem sobie odpuścić przypalenia drewnianej nawierzchni
niestety dostałem zjeby od obsługi
mateuh - Sob Lip 03, 2010 11:11
Mam w tej chwili 195/65 na 15-tkach ale to są balony i auto się strasznie na nich buja
chcę zmienić na 205/50 które już mam ale ma wątpliwości
boję sie ze znowu stanie się takie coś
i cała praca poszła na darmo
teraz jest tak
i jak widać poszło 40 mm w dół i tak miało w sumie być
wiem że te opony co mam mają 195/65 mają wysokość 126,75 mm (czy innej jednostki)
te co chce dać mają 205 razy 50% co daje 102,5 jednostki czyli 20 czyli około 2 cm
pytanie jak się to rozłoży na obwodzie i jakie powstaną szpary, da się jakość to sprawdzić i czy ET ma na to jakiś wpływ bo w raznie czego mogę stalowe przymierzyć (w sensie ubrac opony na stalowe fele)
conpress - Sob Lip 03, 2010 12:08
195/65R15 na 205/50R15???
195/65R15 -średnica koła - 634,5 mm
205/50R15 -średnica koła - 586 mm - 8 % różnicy!!!!
a jak chcesz mieć 205/50 i zachować średnice koła to musisz "obuć" to na 17tki..
205/50R17 -średnica koła - 636,8 mm - 0,36% różnicy..
a na marginesie.. to sierra miała chyba seryjnie 185/65R14, i 195/65R14 (podobnie jak E30..) a wtedy cała powyższa matematyka traci sens i trzeba liczyć od nowa..
mateuh - Nie Lip 04, 2010 02:14
conpress, chodzi mi tylko o to by auto było sztywniejsze bo na profilu rodem z lotów balonowych kołysze się jak balia na wzburzonej wodzie a mnie to nie robi
w poprzedniej sierrce miałem profil 205/50 przy r15 i było si!
niestety teraz nie chcę zrobić czarnych szpar pomiedzy kołem a nadkolem
doliczyłem że po promieniu to zmieni się o 2,5 mm ale nie wiem jak to wyjdzie organoleptycznie
zrobię chyba tak że wsadze stalówki z takim profilem odejdę 5 kroków i obejrzę
będzie si to zakładam na alu 50 będzie BE to i tak to zrobię tylko jeszcze troszkę się na ziemię położę
z tym że nie chciałbym wydechem szlifować progów zwalniających
jak to pogodzic kurka
ps widzisz różnicę między serią (od dizla) a po zdjęciu 40 mm ??
boje się że po wsadzeniu niższego profilu wrócę do wyglądu z serii
conpress - Nie Lip 04, 2010 12:29
...te 8% różnicy będzie wyglądało chyba gorzej niż myślisz..
czy w sierrach były stosowane różne grubości drążka stabilizatora?? jeśli tak - załóż najgrubszy z możliwych, do tego jakieś poliuretanowe tulejki stabilizatora.. powinno dać zdecydowaną poprawę..
jeśli wymiar kół w seryjnej sierze jest taki jak pisałem - polecam 205/50R16 całkiem fajny kompromis do codziennej jazdy autem rodem z lat osiemdziesiątych
Sam taki posiadam i jestem zadowolony.. (jak auto będzie do okazjonalnego poruszania się, zagości u mnie 215/40R17;-))
mateuh - Nie Lip 04, 2010 21:55
conpress, zawias jest ok
jest ponad seryjny (gumy kosłort, twarde sprezyny od dizla, gazowe amory)
ale ewidentnie buja się na gumach opon
co kurcze WIDAĆ
jesli powstaną przerwy w stylu jeep wragler
coż dalej na glebę poleci
Huragan - Nie Lip 04, 2010 23:54
ucinając kolejne zwoje springów?? jak by to bylo takie fajne to nie bylo by spręzyn o charakterystyce sport tylko kazdy by obcinal-bo gleba nie znaczy twardo. Jak bys skrocil skok amorka lub chociaz zminil mocowanie sprezyny to wtedy by nie kolysalo-poza tym stabilizator ma ogromne znaczenie jesli chodzi o przechyly.Jak by wystarczylo uciac springi i zalozyc niski profil oponki to trzeba bylo mi powiedziec wczesniej nie wyrzucal bym 3tys w zawias tylko kupil za to piwa np
conpress - Pon Lip 05, 2010 02:36
mateuh napisał/a: | conpress, zawias jest ok
jest ponad seryjny (gumy kosłort, twarde sprezyny od dizla, gazowe amory)
ale ewidentnie buja się na gumach opon
co kurcze WIDAĆ
jesli powstaną przerwy w stylu jeep wragler
coż dalej na glebę poleci |
na polskie drogi najlepsza mieszanka do bardzo sztywne amory i miękkie sprężyny..
dzięki temu jest komfort i prowadzenie... do stabilności na zakrętach podstawa to stabilizatory, profil opony do codziennej jazdy, bez narażania się na nieprzewidziane koszty to coś ok.55-50%
mateuh - Pon Lip 05, 2010 10:42
chętnie też bym wsadził 3 a nawet 4 tyś w zawias
ale nie stać mnie
Huragan - Wto Lip 06, 2010 16:21
mnie tez nie
-zbieralem ten zawias prawie dwa latka do kupy ale mam
mateuh - Wto Lip 06, 2010 22:03
na twoim zawiasie to bym tą bude w 3 miesiące na malutkie sierry pozamieniał
w pył by się zmieniła na gdańskich wertepach
zresztą pamiętasz jak ci pikapa tam trzęsło
2 sprawa chodzi mi o inne bujanie
jak pchasz np tył w lewo i prawo to ona się buja na oponach jak by się miało skręcić
Huragan - Śro Lip 07, 2010 02:37
kumam juz -napompuj po 4bary i bedzie ok :):):)
|
|
|