To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Nasze samochody - [MateuH] Sierra sedan '89 125 KM DOHC gaz/fabryka

Jankes - Czw Cze 24, 2010 13:36

Możecie mi ją dać. Chetnie przygarne :mrgreen:
mateuh - Śro Cze 30, 2010 02:00

Jankes napisał/a:
Możecie mi ją dać. Chetnie przygarne :mrgreen:


dziś kolega do mnie dzwonił że jest jakaś kombi do oddania w Stg za grosze
2 litry z gazem
szczegółów nie znam,

ale wracjąc do mojej sierry
Zatrzymali mnie młodzi policianci,
rutynowa kontrola, na koniec dmuchanko
a na dowidzenia młody władza się pyta jak się auto sprawuję
mówię że ok!
a on do mnie że mieli w rodzinie identyczną tylko bez gazu (hehe :twisted: hehe)
i żałuję że ją sprzedał jak ojciec mu ją podarował

powiedziałem że każdy popełnia w życiu błędy i..... i do zobaczenia
a chciałem powiedzieć "ale ty błedy masz we krwi, zatrzymujesz niewinnych ludzi wsępujesz do policji.." ugryzłem się w język naszczęście :lol:

Jankes - Śro Cze 30, 2010 03:37

Hehe. Z władzą sie nie rozmawia :D a ile za ta sierra? Napisz na gg zeby nie bylo OT :D
mateuh - Śro Cze 30, 2010 15:17

dziś spaliłem gumę na moście pontonowym w sobieszewie
no nie mogłem sobie odpuścić przypalenia drewnianej nawierzchni
niestety dostałem zjeby od obsługi :lol:

mateuh - Sob Lip 03, 2010 11:11

Mam w tej chwili 195/65 na 15-tkach ale to są balony i auto się strasznie na nich buja

chcę zmienić na 205/50 które już mam ale ma wątpliwości
boję sie ze znowu stanie się takie coś


i cała praca poszła na darmo
teraz jest tak


i jak widać poszło 40 mm w dół i tak miało w sumie być
wiem że te opony co mam mają 195/65 mają wysokość 126,75 mm (czy innej jednostki)
te co chce dać mają 205 razy 50% co daje 102,5 jednostki czyli 20 czyli około 2 cm

pytanie jak się to rozłoży na obwodzie i jakie powstaną szpary, da się jakość to sprawdzić i czy ET ma na to jakiś wpływ bo w raznie czego mogę stalowe przymierzyć (w sensie ubrac opony na stalowe fele)

conpress - Sob Lip 03, 2010 12:08

195/65R15 na 205/50R15???

195/65R15 -średnica koła - 634,5 mm

205/50R15 -średnica koła - 586 mm - 8 % różnicy!!!!

a jak chcesz mieć 205/50 i zachować średnice koła to musisz "obuć" to na 17tki..

205/50R17 -średnica koła - 636,8 mm - 0,36% różnicy..


a na marginesie.. to sierra miała chyba seryjnie 185/65R14, i 195/65R14 (podobnie jak E30..) a wtedy cała powyższa matematyka traci sens i trzeba liczyć od nowa.. ;-)

mateuh - Nie Lip 04, 2010 02:14

conpress, chodzi mi tylko o to by auto było sztywniejsze bo na profilu rodem z lotów balonowych kołysze się jak balia na wzburzonej wodzie a mnie to nie robi
w poprzedniej sierrce miałem profil 205/50 przy r15 i było si!

niestety teraz nie chcę zrobić czarnych szpar pomiedzy kołem a nadkolem
doliczyłem że po promieniu to zmieni się o 2,5 mm ale nie wiem jak to wyjdzie organoleptycznie

zrobię chyba tak że wsadze stalówki z takim profilem odejdę 5 kroków i obejrzę
będzie si to zakładam na alu 50 będzie BE to i tak to zrobię tylko jeszcze troszkę się na ziemię położę

z tym że nie chciałbym wydechem szlifować progów zwalniających

jak to pogodzic kurka


ps widzisz różnicę między serią (od dizla) a po zdjęciu 40 mm ??
boje się że po wsadzeniu niższego profilu wrócę do wyglądu z serii

conpress - Nie Lip 04, 2010 12:29

...te 8% różnicy będzie wyglądało chyba gorzej niż myślisz..

czy w sierrach były stosowane różne grubości drążka stabilizatora?? jeśli tak - załóż najgrubszy z możliwych, do tego jakieś poliuretanowe tulejki stabilizatora.. powinno dać zdecydowaną poprawę..

jeśli wymiar kół w seryjnej sierze jest taki jak pisałem - polecam 205/50R16 całkiem fajny kompromis do codziennej jazdy autem rodem z lat osiemdziesiątych

Sam taki posiadam i jestem zadowolony.. (jak auto będzie do okazjonalnego poruszania się, zagości u mnie 215/40R17;-))

mateuh - Nie Lip 04, 2010 21:55

conpress, zawias jest ok
jest ponad seryjny (gumy kosłort, twarde sprezyny od dizla, gazowe amory)
ale ewidentnie buja się na gumach opon
co kurcze WIDAĆ
jesli powstaną przerwy w stylu jeep wragler
coż dalej na glebę poleci

Huragan - Nie Lip 04, 2010 23:54

ucinając kolejne zwoje springów?? :) jak by to bylo takie fajne to nie bylo by spręzyn o charakterystyce sport tylko kazdy by obcinal-bo gleba nie znaczy twardo. Jak bys skrocil skok amorka lub chociaz zminil mocowanie sprezyny to wtedy by nie kolysalo-poza tym stabilizator ma ogromne znaczenie jesli chodzi o przechyly.Jak by wystarczylo uciac springi i zalozyc niski profil oponki to trzeba bylo mi powiedziec wczesniej nie wyrzucal bym 3tys w zawias tylko kupil za to piwa np :)
conpress - Pon Lip 05, 2010 02:36

mateuh napisał/a:
conpress, zawias jest ok
jest ponad seryjny (gumy kosłort, twarde sprezyny od dizla, gazowe amory)
ale ewidentnie buja się na gumach opon
co kurcze WIDAĆ
jesli powstaną przerwy w stylu jeep wragler
coż dalej na glebę poleci


na polskie drogi najlepsza mieszanka do bardzo sztywne amory i miękkie sprężyny..
dzięki temu jest komfort i prowadzenie... do stabilności na zakrętach podstawa to stabilizatory, profil opony do codziennej jazdy, bez narażania się na nieprzewidziane koszty to coś ok.55-50%

mateuh - Pon Lip 05, 2010 10:42

chętnie też bym wsadził 3 a nawet 4 tyś w zawias
ale nie stać mnie

Huragan - Wto Lip 06, 2010 16:21

mnie tez nie
-zbieralem ten zawias prawie dwa latka do kupy ale mam :)

mateuh - Wto Lip 06, 2010 22:03

na twoim zawiasie to bym tą bude w 3 miesiące na malutkie sierry pozamieniał
w pył by się zmieniła na gdańskich wertepach
zresztą pamiętasz jak ci pikapa tam trzęsło

2 sprawa chodzi mi o inne bujanie
jak pchasz np tył w lewo i prawo to ona się buja na oponach jak by się miało skręcić

Huragan - Śro Lip 07, 2010 02:37

kumam juz -napompuj po 4bary i bedzie ok ;) :):):)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group