To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Rozmowa na temat potencjału 1,8 Turbo z grupy VAG

Artur - Pią Sty 13, 2012 15:06

Jarzyn , mam pytanie, robisz sam program ?
marasss2 - Pią Sty 13, 2012 23:18

Panowie przede wszystkim trzeba odpowiedzieć o jakim 1,8t rozmawiamy bo wyszło ich tyle ile chyba 1,9tdi.Seryjne agu przeciętnie wykrzesa programem ok 175-180 kucy malutka turbinka i wtryski proszę nie piszcie że z 1,8t 150 koni seryjnie robi się programem 250 koni bo jeszcze ktoś uwierzy i później można przeczytać takie brednie. Sam silnik bez zakucia wytrzymuje ok 350 kucy wszystko zależy od zastosowanych podzespołów.Najwięcej z seryjnie montowanej i pasującej bez przeróbek k03 052 plus wtryski min 320 plus fmic i wydech można 250 koni zrobić, później przeskok na k04 z 210/225 konnej wersji ale to już inne koszta bo zmienia się nie tylko turbo ale kupę wężyków kolektor wydechowy.Wszystko piszę na podstawie silników występ[ujących w a3/s3/tt
Artur - Sob Sty 14, 2012 00:10

to mi powiedz dlaczego po zmianie mapy wyszlo 211?????
Karol - Sob Sty 14, 2012 00:17

Mistrz napisał/a:
to mi powiedz dlaczego po zmianie mapy wyszlo 211?????


Na jakiej hamowni auto było shamowane ? Tune Up ? Vtech ?

Artur - Sob Sty 14, 2012 00:18

wiem tyle ze w 3 miescie gdzies
ACzE - Sob Sty 14, 2012 03:28

Mistrz napisał/a:
to mi powiedz dlaczego po zmianie mapy wyszlo 211?????

Każdy kto tuninguje swoje auto wie doskonale i Ty też to powinieneś wiedzieć że program daje się na końcu planowanych modyfikacji bo tylko wtedy ma to sens żeby zaraz nie musieć robić tego od nowa po zmianie gratów na nowe stockowe
Prawdopodobnie tak też było w tym przypadku ale najlepiej zapytać właściciela-to nic nie kosztuje

Mistrz napisał/a:
wiem tyle ze w 3 miescie gdzies

to już coś..
bo jak dotąd nie zostały tu napisane żadne konkrety co do zakresu modyfikacji dające taki rezultat, ja Przema auta nie znam więc nie zabieram głosu-proste, mimo wszystko nie wydaje mi się żeby wynik 211ps. uzyskał samym programem w silniku BFB (osprzęt bliźniaczy z AGU-inne ECU)
Dla mnie totalną abstrakcją jest chiptuning AGU na seryjnym osprzęcie dającym 240-250ps
ktoś kto wypisuje takie brednie musi być po prostu bajkopisarzem a ludzie to kupujący zwyczajnie naiwni tym że wyrosną im gruszki na wierzbie i to w dodatku złote

Mistrz napisał/a:
Jarzyn , mam pytanie, robisz sam program ?

Nie robię a co więcej nie da się ukryć, że Ty też nie robisz :wink:

marasss2 napisał/a:
Panowie przede wszystkim trzeba odpowiedzieć o jakim 1,8t rozmawiamy bo wyszło ich tyle ile chyba 1,9tdi.Seryjne agu przeciętnie wykrzesa programem ok 175-180 kucy malutka turbinka i wtryski proszę nie piszcie że z 1,8t 150 koni seryjnie robi się programem 250 koni bo jeszcze ktoś uwierzy i później można przeczytać takie brednie. Sam silnik bez zakucia wytrzymuje ok 350 kucy wszystko zależy od zastosowanych podzespołów.Najwięcej z seryjnie montowanej i pasującej bez przeróbek k03 052 plus wtryski min 320 plus fmic i wydech można 250 koni zrobić, później przeskok na k04 z 210/225 konnej wersji ale to już inne koszta bo zmienia się nie tylko turbo ale kupę wężyków kolektor wydechowy.Wszystko piszę na podstawie silników występ[ujących w a3/s3/tt


wszystko w temacie
AMEN!

BTW: siemasz marasss druhu :razz:
poka no tu lepiej jak się fury ogarnia bo co nieco już na fb świeżych newsów przylukałem :cool:

Lincoln - Sob Sty 14, 2012 13:13

Panowie podstawowe pytanie: to co piszecie o możliwościach silników wynika z waszych osobistych doświadczeń czy trollingu po necie? Macie dane firmy, można wysłać zapytanie, podjechać, a i możliwe że czegoś się nauczyć - jak już ktoś napisał to nic nie kosztuje, a nie robić z siebie Alfe i Omege.
Co do konkretów: nikt nie mówił o 250ps, konkretem nie jest rzucanie oznaczeniami turbin czy silników, tylko ich choćby zarys technicznego potencjału (chociażby wydajność w konkretnych jednostkach, wilekosci strony zimnej/ciepłej, stopień kompresji)
Dla mnie abstrakcją jest mówienie, że silnik w aucie znajdującym sie daleko przed przednią osią zapewnia dobra trakcje i kierowalność :mrgreen:

Krzysztof - Sob Sty 14, 2012 15:53

marasss2 napisał/a:
Sam silnik bez zakucia wytrzymuje ok 350 kucy


tylko jak długo to wytrzymuje, :D przy takiej dawce mocy z małej pojemności to pewnie egt jest tak wysokie że tłoki się topią ,

Artur - Sob Sty 14, 2012 16:35

pewnie ze ja nie robie ale na codzien pracuje z kims oraz to moj szef co do grupy VW sam robi:)


Jarzyn napisał/a:
Każdy kto tuninguje swoje auto wie doskonale i Ty też to powinieneś wiedzieć że program daje się na końcu planowanych modyfikacji bo tylko wtedy ma to sens żeby zaraz nie musieć robić tego od nowa po zmianie gratów na nowe stockowe



po modach mapa byla oczywiscie tez zmieniana na nową.

marasss2 - Sob Sty 14, 2012 18:32

Tak się składa że jeżdżę dłubanym 1,8t i sporo musiałem przyswoić wiedzy aby coś z tego silnika wykrzesać.350 koni to często przewijająca się na forach moc bezpieczna na której jeżdżą auta i jakoś tłoki się nie topią wszystko zależy od strojenia i gratów i można latać długo i bezawaryjnie.Więc może niech ktoś napiszę dokładnie o jakim 1,8t rozmawiamy i wtedy można mówić o jego potencjale i ewentualnych gratach jakie do niego włożyć.Silniki są bardzo wdzięczne i sprawdzone(mówi się że to 2,2t bez jednego cylindra:)
Huragan - Sob Sty 14, 2012 21:02

marasss2 napisał/a:
Tak się składa że jeżdżę dłubanym 1,8t i sporo musiałem przyswoić wiedzy aby coś z tego silnika wykrzesać.350 koni to często przewijająca się na forach moc bezpieczna na której jeżdżą auta i jakoś tłoki się nie topią wszystko zależy od strojenia i gratów i można latać długo i bezawaryjnie.Więc może niech ktoś napiszę dokładnie o jakim 1,8t rozmawiamy i wtedy można mówić o jego potencjale i ewentualnych gratach jakie do niego włożyć.Silniki są bardzo wdzięczne i sprawdzone(mówi się że to 2,2t bez jednego cylindra:)

a ile ty masz wydłubane /hamowane twoje 1,8T i ile siana trzeb by lo poswieciec ??

Kędzior - Sob Sty 14, 2012 23:59

koleszka ma 1,8t i troche siana w nie wsadził a na hamowni indukcyjnej pokazało 238km z tego co mówił to zrobił co się dało bez większych zmian w silniku
ACzE - Nie Sty 15, 2012 00:04

marasss2 napisał/a:
może niech ktoś napiszę dokładnie o jakim 1,8t rozmawiamy i wtedy można mówić o jego potencjale i ewentualnych gratach jakie do niego włożyć.

Rozmawialiśmy o dokładnie takiej samej jednostce którą masz Ty pod machą (AGU) i rzekomym programie do 240ps na seryjnych gratach ale to już sprawa wyjaśniona mam nadzieje i nie ma sensu tego dłużej męczyć

Żeby nie robić off topa dodam tylko że gdzieś kiedyś na forum tematycznym przewinął mi się filmik z hamowania 1.8T i rezultatem troche ponad 1200ps więc potencjał ma wcale nie dużo mniejszy jak kultowy motur 2.2T

Silniki benzynowe 1.8T, 2.2T 10V/20V, 2.3 10V/20V, 2.7biT, 4.2 N/A i Biturbo to jednostki poddawane często modyfikacjom i dla kogoś kto w tym siedzi są one jak alfabet, każdy wie na jakim ori osprzęcie latają i co ma docelowo wylądować żeby osiągnąć jakąś wyznaczoną przez siebie granice
A oznaczeniami rzucam żeby się nie zgubić co jest czym bo jak kolega marass sam zauważył 1.8T jest najmniej tyle co 1.9TDI i w Naszym obowiązku leży zachować ład, skład i porządek tej dyskusji

Marass, wiem że celujesz w granice ok.250ps, napisz jakie gratki potrzebne Ci były żeby konstruktywnie podejść do tematu i niech jest dla potomnych :wink:

marasss2 - Nie Sty 15, 2012 00:15

No więc u mnie aktualnie siedzi turbo k03-052 wtryski z saaba 2,3t 350cc frontowy intercooler wydech przelot 2,5 cala i downpipe 2,75 wykres będzie prawdopodobnie w poniedziałek albo wtorek :)
Kod:
koleszka ma 1,8t i troche siana w nie wsadził a na hamowni indukcyjnej pokazało 238km z tego co mówił to zrobił co się dało bez większych zmian w silniku

Chyba chodziło o inercje.

Kędzior - Nie Sty 15, 2012 00:26

marasss2, faktycznie pomyłka z mojej strony ;D

wtryski 350ccm ? ja mam w serii 450ccm ;D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group