Nasze samochody - Moje BMW
Bartek - Wto Gru 29, 2009 14:42
Krzysztof napisał: | ile Twoje BMW ma w serii do setki, wg katalogowych danych,
latem mierzyliśmy przyspieszenia gtechem czekamy na wiosnę i będziemy powtarzać jak przyjedziesz na spota będziesz mógł zmierzyć też czas u siebie |
w ksiązce pisze dla 1.8 m40 :
hubraum 1796
zylinderzahl 4
kW 85
KM 115
Nm 168
spalanie :
90km/ 5.7 l/100km
120km/h 7.4 l/100km
w mieście 9.6 l/100km
waga 1205 kg
V max 198 km/h
0-50 km/h 3.8 s
0-80 km/h 7.6 s
0-100km/h 11.5 s
0-120km/h 16.2 s
80-120km/h 11.0 s na 4 biegu
Krzysztof - Wto Gru 29, 2009 15:23
11,5 do setki to dramatu nie ma, można już normalnie jeździć generalnie z takiej pojemności przyzwoity wynik,
Lincoln - Śro Gru 30, 2009 11:37
Ta, ale ten klekot rozrądu w tej serii silników (jakąs gafe strzelili)
Dodam, że w moim oplu podobnej wielkosci silnik o tej samej mocy i momencie generuje przyspieszenie (oczywisice jako nówka, bo teraz to wiadomo co se można) 10sek do 100:)
Krzysztof - Śro Gru 30, 2009 16:45
często jako nówka auto ma gorsze osiągi niż po przejechaniu powiedzmy 100 tyś kilometrów tak mają peugeoty 1,6 HDI
lukasz26stg - Śro Gru 30, 2009 20:27
Bartek napisał: | Krzysztof napisał: | ile Twoje BMW ma w serii do setki, wg katalogowych danych,
latem mierzyliśmy przyspieszenia gtechem czekamy na wiosnę i będziemy powtarzać jak przyjedziesz na spota będziesz mógł zmierzyć też czas u siebie |
w ksiązce pisze dla 1.8 m40 :
hubraum 1796
zylinderzahl 4
kW 85
KM 115
Nm 168 |
Nie wiem w jakiej książce to wyczytałeś ale te dane co podałeś dotyczą silnika M43B18, czyli tego na łańcuszku
jest to poprawiona wersja silnika M40 właśnie ze wzglęgu na ten rozrząd.
były 4 silniki 4- cyl (z wyjątkiem 1.8 is lub ti w compact M42, M44)):
M40B16 100KM oraz M40B18 113KM a poprawione to:
M43B16 102KM oraz M43B18 115KM
Bartek - Śro Gru 30, 2009 20:37
kurde nie no pomyliło mi sie m40 z naszym
lukasz26stg - Czw Gru 31, 2009 18:31
hmm.. naszym? ja mam akurat M40 klekot bo klekot ale pojedzie ze mną wszędzie, była ze mną w dalekiej Norwegii zimą nawet
Bartek - Czw Gru 31, 2009 19:24
naszym czyli ojca to ja juz sie pogubiłem jaki masz ale dobra spox
lukasz26stg - Czw Gru 31, 2009 19:41
Więc tak ja mam M40, ten który jest opisywany w tym temacie
Bushido - Wto Sty 12, 2010 01:08
Myślałem że tylko my Hondowcy mamy domenę posługiwania się swoim językiem oznaczeń typu H22A,D16Z5,4WS,LSD itp a tu się okazuje że Luftwaffe też ma coś z japońskich korzeni
Lincoln - Wto Sty 12, 2010 01:27
No widzisz, trzeba czasem wychylic nosa i sie dostrzeże, że poza Honda też są samochody i mają całkiem ciekawe i logiczne oznaczenia silników np Opel (x30xe, c20ne itd), bmw (m20b25, s82b50, m67d39)
Co do M40 to jakis czas temu spotkałem strasznego szrota e30, ale silnik właśnie "czterdziestka" i pracowała malinowo!!!
Bushido - Wto Sty 12, 2010 01:36
Wiem że poza Hondami są jesz inne auta... Mitsubishi,Nissany,Toyoty a nawet Acury Ale jakoś o sprawdzenie oznaczeń silnika w Swetrze jakoś mnie jeszcze nie pokusiło a pewnie je gdzieś ma
Karol - Wto Sty 12, 2010 02:09
Bushido napisał: | Wiem że poza Hondami są jesz inne auta... Mitsubishi,Nissany,Toyoty a nawet Acury Ale jakoś o sprawdzenie oznaczeń silnika w Swetrze jakoś mnie jeszcze nie pokusiło a pewnie je gdzieś ma |
Zapomniałeś jeszcze o Subaru i Mazda hehehe
Bushido - Wto Sty 12, 2010 02:15
Ooo kurde ale wtopa Swój swojego jednak rozumie
lukasz26stg - Śro Sty 13, 2010 01:42
Ogólnie ten silnik trochę klekocze ale jak dla mnie jest nie do zdarcia. Dbam o dobry olej na wymiane. Zmieniam co 10 tys km lub co rok. Kiedyś zmieniłem po roku po przebiegu 3,5 tys km Rok minął więc wymiana. Ja o nią dbam to i ona dba o mój portfel
|
|
|