autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E46 Compact
Autor Wiadomość
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Lip 18, 2021 13:07   E46 Compact

Siemanko
Ostatnio dla sportu szukałem jakiegoś auta tylnonapędowego, bo coraz bardziej szkoda mi e39, więc miało być niedrogie, w miarę zdrowe blacharsko i z jakimś tam potencjałem, bez względu na wygląd. Padło więc na Compacta, to najwolniejszy w klubie, ale nie najbrzydszy :mrgreen:
Kupiłem to 318i od młodziaków którzy dzień po zakupie zatarli zainstalowane tam N42, wrzucili na szybko m52b20 i pojeździli. Niestety wielu rzeczy nie potrafili ogarnąć, więc za rozsądne pieniądze postanowili sprzedać (braki w kontrolkach, klimie, stabilizatorze, chłodnicy, nie działało wspomaganie i kilka innych). Silnik 2.0 R6 pracował bardzo ładnie, palił mało, ale dynamika jak na niby 150ps - fatalna, 10.5s do setki. Zakupiłem w okolicy b25 z e39 na automacie i pierw chciałem wrzucić całość, ale za dużo roboty,więc został manual. Sądziłem że jestem w formie i Swap będzie szybki - niestety nie był :razz:



Komora jest mała, silnik dość duży, więc się sporo napociłem żeby wszystko zgrać. Auto wyjechało po tygodniu na testy i z pośpiechu tylko na drut maskę przyczepiłem i podczas euforii przy deptaniu 170ps (m52tub25) oraz dziurawej nawierzchni przy około 70km/h otworzyła się maska (ah ta moc :razz: ) Na szczęście wyrwało tylko siłowniki i pogięło maskę, szyba i dach całe, ale samo doświadczenie - bezcenne :mrgreen:



Wnętrze jest całkiem ładne, karoseria też (poza maską oczywiście :razz: ), klima po sprawdzeniu szczelna, ale trzeba kabelkologię ogarnąć, bo oba silniki mają inne wiązki i climatronic nie rusza kompresora.



Żeby sprawdzić czy auto jest w miarę sprawne wybraliśmy się ze szwagrem na tor w Pszczółkach i samochód bez problemu zniósł ciągłe 30min upalania pierw w ponad 30stopniach, potem przeszło w wielka ulewę - nie jest źle, choć osiągi nadal nie powalają...
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Nie Lip 18, 2021 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Lip 18, 2021 21:11   

Teraz ogarnąć sprzęta mechanicznie, wstawić jakiś lepszy zawias z grubymi stabami plus jakiegoś slika i można się ścigać 😁
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Lip 19, 2021 10:31   

Lincoln napisał/a:
Wnętrze jest całkiem ładne, karoseria też (poza maską oczywiście ), klima po sprawdzeniu szczelna, ale trzeba kabelkologię ogarnąć, bo oba silniki mają inne wiązki i climatronic nie rusza kompresora.
na zdjęciu widać wszystko :) po ciemku :)
w międzyczasie wysyłałeś mi informacje, ze auto już idzie ładnie w sumie nawet bardzo ładnie, to co z tymi pomiarami.

Ja bym zdjęcia proponował zrobić w dzień z modelkami to będzie już ładne :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Pon Lip 19, 2021 13:23   

Krzysztof napisał/a:
Ja bym zdjęcia proponował zrobić w dzień z modelkami to będzie już ładne :)


Obawiam się, że modelki nie pomogą. Chyba że będzie ich spora ilość i zasłonią auto :razz:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Lip 20, 2021 21:51   

Lechu, Chyba jednak nie, nie podchodzi mi sposób prowadzenia tak krótkiego auta z tylnym napędem. Ludzie chwalą, mi tak nie specjalnie pasuje.

Krzysztof, Jest ładny zachód słońca - musi wystarczyć :razz:
Co do osiągów to musiałem trochę poprawić, bo 8s do setki zupełnie przeciętnie jak na 2.5l. Zakupiłem więc kolektor i przepustnicę z silnika M54 (z którym obecne M52tub25 jest bardzo blisko spokrewniony), sterownik wysłałem do przeróbki softu z przesunięciem limitera i poprawą parametrów, po tych zabiegach na moje oko jest 190ps, bo parametry są ciut lepsze niż fabrycznego M52b25 o mocy 192ps:



Barley, zgadzam się, w tym przypadku modelki nie pomogą :mrgreen:
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Lip 21, 2021 21:14   

teraz to konkurent dla TT osiągi prawie identyczne tyle tylko, że TT ma turbo a compact NA

fordem zrobiłem 7,30 :)
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Śro Mar 23, 2022 08:14   

Klimę naprawił Huragan, alternator zregenerowany, kupiłem nawet Ori wydech bazujący na dwururce, nie zdążyłem zamontować, a przyjechała wesoła ekipa z Koszalina i wzięła Compacta :neutral:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11