autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator - wymiana łożysk.
Autor Wiadomość
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Gru 28, 2012 00:20   Alternator - wymiana łożysk.

Pacjent: alternator FSO

Jeśli z komory silnika zaczynają dobiegać niepokojące dźwięki typu głośny szum i piski to jedną z przyczyn mogą być łożyska alternatora które zaczynają się kończyć.

Łożyska nie są drogie a rozebranie i złożenie alternatora wbrew pozorom nie jest trudne.

Pierwszym krokiem jest odłączenie akumulatora. Następnym odłączenie kabli i wtyczek, które są do alternatora podłączone.
Później odkręcamy śruby które mocują go do silnika, zdejmujemy pasek napędzający altka i możemy go wyjąć z auta. Ja potrzebowałem kluczy 2x17, 19 do mocowań i 10 do kabli.

Jak już mamy nasz alternator na warsztacie można się zabrać za rozbiórkę. Zaczynamy od zdjęcia koła pasowego i wentylatora.



Potrzebny będzie oczkowy klucz 22 i imbusowy 6, imbusowym blokujemy wałek a 22 odkręcamy śrubę.

Po zdjęciu zabieramy się za tył alternatora.
Zdejmujemy plastik (trzyma się na wciskach), odkręcamy kluczem 8 regulator napięcia z szczotkotrzymaczem (to z napisem RNa 14V) i kondensator




Następnie kluczem 10 można odkręcić 3 śruby które łączą alternator.
Przedtem warto sobie zaznaczyć jak położone są względem siebie części przednia i tylnia.



(Z moim altkiem ktoś się nie pieścił i potraktował go solidnie jakimś przecinakiem)

Po odkręceniu tych śrub można zdjąć przednią część, nie będzie szło super łatwo bo jest na wcisk.
Po jej zdjęciu mamy dostęp do przedniego łożyska które znajduje się za blaszką przykręconą na 2 śruby.



Żeby wymienić tylne łożysko należy wyciągnąć wirnik z tylnej obudowy i zdjąć łożysko przy pomocy ściągacza



WAŻNE!!
Przednie łożysko jest ciasno pasowane w obudowie wiec wciskając je przy pomocy młotka i tulejki, tulejka musi być średnicy zewnętrznego pierścienia
W łożysku tylnym jest odwrotnie, jest ciasno pasowane na wale więc tuleja musi mieć średnicę pierścienia wewnętrznego łożyska

Składanie przebiega w odwrotnej kolejności niż rozbieranie.

I to by było na tyle...

Może moje wypociny się komuś przydadzą :smile:
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
Ostatnio zmieniony przez conpress Pią Gru 28, 2012 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12