Problem z odcinką |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 22:14 Problem z odcinką
|
|
|
to może i ja opisze problem
silnik działa normalnie, nieraz ciężej mu odpalić ale odpala. przy pełnym bucie idzie do 6tys i cofa się (jest szarpnięcie) i skacze między 5-5,5tys obrotów. Czytałem, że w takim wypadku chodzi w trybie awaryjnym. Wymieniłem czujnik temperatury, przeplywomierz, kable, świece są ok. Pali chyba tez troche więcej niż powinien ok 20l/100 ale to pewnie, przez ten tryb awaryjny. W kompie jest chip hardge, miałem wsadzony seryjny to tez nic nie dało.
więc WTF ??
czytałem, że czujnik wału, gdzieś słyszałem, że rozrząd źle ustawiony ...
komputer pokazał, że CZUJNIK PRĘDKOŚCI WŁASNEJ POJAZDU ale nie wiem o co chodzi, na początku myślałem, że to własnie ten czujnik poł wału.
ps: jeszcze dodam, że strzela marchewami z wydechu na tej odcince, nie wiem czy tak powinno być. https://www.facebook.com/...&type=3&theater |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Śro Lut 27, 2013 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 22:55
|
|
|
Uderzaj do Linkolna on ma bmw w paluszku,albo Łukasz tez ma gromadę wiedzy w tych tematach |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Śro Lut 27, 2013 23:51
|
|
|
i jeszcze dodam, że powinien na tym kompie mieć odcinke wyżej, nie pamietam ile to było ale cos powyżej 7tys. Dobrym planem na początek pewnie by było komputer podmienic ale nie wiem niestety kto w poblizu ma (wiem, zę cimar ale z tego co pamietam kruk mówił, mi że tam inne wejście jest) |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Śro Lut 27, 2013 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 00:26
|
|
|
Bartek napisał/a: | że powinien na tym kompie mieć odcinke wyżej, nie pamietam ile to było ale cos powyżej 7tys. |
no powiem Ci Bartek że kręciła się około 8,5 tys |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 16:49
|
|
|
Huragan napisał/a: | Uderzaj do Linkolna on ma bmw w paluszku,albo Łukasz tez ma gromadę wiedzy w tych tematach |
juz na spocie kiedys oglądali i z tego co pamiętam mówili, że spalanie to przez brak sondy (na komputerze wykazało, że jest zrobiona stała wartość) i z tym może się zgodzę ale czy to ma wpływ na to dziwne odcięcie ?
sondy na razie nie mam bo zamiast zwykłych kolektorów wydechowych są barany i nie ma miejsca na sonde, ale kiedys na pewno trzeba bedzie ją podpiąć jakoś |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Czw Lut 28, 2013 16:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 16:54
|
|
|
a może ją zalewa (przez brak sondy), nie przepala całego paliwa i dlatego strzela ... |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 16:57
|
|
|
a i jeszcze jedno, to nie było tak, że od zawsze ma to dziwne odcięcie a przecież sondy nie było prędzej i wkręcał się normalnie. Jeżeli dobrze pamiętam to po ostatnim Osiu własnie tak się dzieje. |
_________________
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 17:56
|
|
|
..nie wiem jaki Ty masz tam sterownik, bo np Lincolnowo-Cimarowe E30 ma cholernie prosty sterownik, co bierze sygnał do składu mieszanki bodajże tylko z przepływki i czujnika temp. cieczy chłodzącej.. chociaż z tego co pamiętam są też tam czujniki położenia wału, więc chyba siedzi tam jakiś prosty Motronic..
Jeżeli masz motronica co bierze sygnał z sondy - to ma ona dosyć spore znaczenie - koryguje ona bowiem skład mieszanki.. jeżeli sondy brak mamy przelanie i marchewy z wydechu
nie wiem jak w tym systemie realizowana jest odcinka.. ale z Osia pamietam, że pompa paliwa była podłączana na krótko z pominięciem sterownika.. i jeżeli są w tym aucie inne kwiatki, a raczej są .. to bez kompleksowego podejścia do sprawy jednym dotknięciem wszystkiego się nie naprawi..
..pytanie tylko na ile obrotomierz pokazuje właściwe dane |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Lut 28, 2013 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2013 18:03
|
|
|
góra silnika i sterownik(motronic) z e34 z 89r (na kompie jest vin i go rozkodowałem), czyli teoretycznie powinien mieć sonde. jest tez oczywiście wejście na sonde w wiązce pod szybą. |
_________________
|
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Śro Mar 06, 2013 13:45
|
|
|
znalazłem ten sam problem trybu awaryjnego tyle, że w v8 w e30. Jest słabszy i odcinka na 5tys, wymienił wszystko (przepływka, kable, krokowiec, czujnik poł. wału., sondy)
Rozwiązanie
"Udalo sie w koncu w 100% rozwiazac ten problem, silnik wpadal w tryb awaryjny bo komputer nie dostawal sygnalu o predkosci samochodu, aby dostarczyc ten sygnal nalezy do wiazki silnika v8 pod pin nr14 (kolor kabla bialo-czarny mowa o wtyczce laczacej z instalacja) podpiąć przewód bezposrednio z dyfra lub zegarów (w bialej kostce kabelek brązowo-czerwony) i po wszystkim. Powodzenia (opcja pewna przy silniku m60 jak z m62 jest nie wiem)"
tylko ciekawe jak to się ma do mojego silnika m20. |
_________________
|
|
|
|
|
mtey
Kierowca kat. A
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 187 Skąd: okolice Pelplina
|
Wysłany: Śro Mar 06, 2013 22:07
|
|
|
Na bank nie jest to czujnik prędkości. Stare motronic'i nie miały nawet na niego wejścia. Pozam nawet jakby to na postoju powinno być ok bo czujnik nie jest aktywny...
Jak dla mnie czujnik obrotów... |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 17:14
|
|
|
Jeśli wyskakuje błąd prędkości własnej pojazdu to może faktycznie trzeba coś podpiąć pod Sterownik, potrzebny schemat z opisem. |
|
|
|
|
mtey
Kierowca kat. A
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 187 Skąd: okolice Pelplina
|
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 22:03
|
|
|
Czujnik prędkości własnej to czujnik obrotów. Motronic w w e30 nie ma wejścia na owy czujnik (prędkości). Pozatym nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny w tym sterowniku. |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 22:23
|
|
|
mtey napisał/a: | Czujnik prędkości własnej to czujnik obrotów. Motronic w w e30 nie ma wejścia na owy czujnik (prędkości). Pozatym nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny w tym sterowniku. |
Cytat: |
góra silnika i sterownik(motronic) z e34 z 89r (na kompie jest vin i go rozkodowałem) |
Więc nie wykluczałbym tej opcji. |
Ostatnio zmieniony przez Bartek Czw Mar 07, 2013 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mtey
Kierowca kat. A
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 187 Skąd: okolice Pelplina
|
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 23:35
|
|
|
Lincoln napisał/a: | mtey napisał/a: | Czujnik prędkości własnej to czujnik obrotów. Motronic w w e30 nie ma wejścia na owy czujnik (prędkości). Pozatym nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny w tym sterowniku. |
Cytat: |
góra silnika i sterownik(motronic) z e34 z 89r (na kompie jest vin i go rozkodowałem) |
Więc nie wykluczałbym tej opcji. |
Motronic 1.3 jaki ma Bartek jest taki sam w e30 i e34 z silnikiem 2.5. |
|
|
|
|
|