BMW Turas E30 1,8i FERY |
Autor |
Wiadomość |
Marynarz
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 1161 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 15:17
|
|
|
Lincoln napisał/a: | a wpadka z niby syntetycznym 10w-60 tego producenta skreśla go z marszu.
|
syntetyczny to to raczej nie był xP
ale połsyntetyk z tymi parametrami powinien byc dobry bo z tego co sie orientuje to maja duża odporność na wysoką temperature silnika co u Ferego norma xP
a zawsze jak chcesz poeksperymentowac to zalej Ceramiczy olej xP (np. VX 5W30 XENUM) |
Ostatnio zmieniony przez Marynarz Wto Lis 06, 2012 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 22:06
|
|
|
Lincoln napisał/a: | Karol na ilu z tych olei smigałeś, że wydajesz takie opinie?
(..) |
..nie gryźć mi się tutaj
Lincoln napisał/a: |
(..)
W V6 Miałem do czynienia też z Valvoline 5w-50 i silnik jakoś gorzej pracował, a wpadka z niby syntetycznym 10w-60 tego producenta skreśla go z marszu.
(..) |
temat o olejach kiedyś był.. i to spory.. jeśli jest 10W60 - powinno być zawsze syntetyczne, gdyż z mineralnych frakcji się tego nie uzyska.. no chyba że inżyniery w tajnych laboratoriach coś ostatnio nowego wykminili..
na moje:
1. każdy syntetyk jest OK (najlepiej typowy najwyższej jakości, nie hydrokrakowany)
2. 5W40 już jest OK, jak motor pałowany i lekko zużyty - 5W50, 10W60.. a jak pełna światowa liga driftu, no limit budget na olej to 20W60
3. zmieniać często..!!! |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 23:06
|
|
|
jezdziłem na valvoline 10w60 , i jezdzę na liqui moly 10w60, ten drugi trzyma lepiej ciśnienie oleju (wyżej na rozgrzanym oleju ) i podczas upalania nie przekroczyłem temperatury powyżej 115stopni na valvolaine potrafiło do 125 dojść |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Śro Lis 07, 2012 00:13
|
|
|
no ok to będzie 10W60 LIQUI MOLY, a Lotos Karol był z braku laku na dolewkę- dobrze wiesz |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Lis 07, 2012 12:20
|
|
|
Fery napisał/a: | no ok to będzie 10W60 LIQUI MOLY, a Lotos Karol był z braku laku na dolewkę- dobrze wiesz |
Dobry wybór Wiem wiem Fery Pamiętam |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Śro Lis 07, 2012 16:02
|
|
|
na chwilę obecną muszę się wstrzymać z olejem bo dzieje się dziwna sprawa mianowicie wydmuchuje mi olej przez korek wlewu, wie może ktoś czym może to być spowodowane? pierścienie ? |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Lis 07, 2012 22:02
|
|
|
Zapchana odma, lub faktycznie kompresja, ale to najlepiej sprawdzić miernikiem.
Czasem jak korek jest tuż nad wałkiem to tez będzie wyrzucać olej siłą odśrodkową. |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Śro Lis 07, 2012 22:56
|
|
|
Lincoln napisał/a: | Zapchana odma |
odma wymieniona (oryginał)
Zobaczę, wymienię korek może coś da |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
|
|
|
|
Marynarz
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 1161 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Czw Lis 08, 2012 16:35
|
|
|
kup korek i tylko do starego korka uszczelke przełuz tak zeby były dwie ;D
juz to przerabiałem xP |
|
|
|
|
Marynarz
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 1161 Skąd: Z kątowni
|
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 21:38
|
|
|
Fery ma 4.4 - nie 4.0 no i moc się nie zgadza |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:14
|
|
|
nie to nie moja Beatka.... |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:16
|
|
|
a jak czuję się turas? wszystko gra i buczy czy masz coś do zrobienia ? |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Fery
Kierowca Rajdowy GHOST RIDER
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1572 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:20
|
|
|
oj powiem ci że się troszkę nazbierało robótki przy niej ale to się da... |
_________________
Tylko bokiem mozna uciec od codzienności >> DRIFT |
|
|
|
|
|