Zamknięty przez: cimar Czw Sty 30, 2014 08:13 |
Ułamana świeca żarowa |
Autor |
Wiadomość |
broj83
Kierowca kat. B
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 288 Skąd: GST
|
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 12:43
|
|
|
conpress napisał/a: | kwestia jak tam działa zmiana kątu zapłonu na zimno.. raczej na linkę to nie działa (nie mam pojęcia co tam za pompa siedzi.. ) |
W silnikach z ZS nie ma czegoś takiego jak "kąt zapłonu" ze względu właśnie na konstrukcję silnika jest tylko kąt wtrysku lub jak kto woli początek wtrysku i ustawia się to pompą wtryskową, w sumie przy każdej zmianie rozrządu powinno być to skorygowane do odpowiedniej wartości, wtedy nie ma problemów z uruchomieniem dezela w niskich temp i co nie jeden mechanik o tym zapomina, nie zwraca na to uwagi, nie ma sprzętu, nie potrafi tego zrobić, twierdzi "skoro pompa nie była ruszana to po co sprawdzać, powinno być ok" itp.
A i wykonuje się to w silnikach z pompami sterowanymi elektronicznie jak również mechanicznie to tak ku woli wyjaśnienia
Moja wypowiedz co do korekty kąta wtrysku tyczy się silników z grupy VAG ale wiele innych marek także używa pomp wtryskowych Bosch-a czy Lucas-a więc podejrzewam że zasada działania jest taka sama a przynajmniej podobna
I tak jak wyżej już napisano, załóż zawór zwrotny na przewodzie paliwowym przed pompą wtryskową |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata
|
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 14:01
|
|
|
broj83 napisał/a: | conpress napisał/a: | kwestia jak tam działa zmiana kątu zapłonu na zimno.. raczej na linkę to nie działa (nie mam pojęcia co tam za pompa siedzi.. ) |
W silnikach z ZS nie ma czegoś takiego jak "kąt zapłonu" ze względu właśnie na konstrukcję silnika (..) |
no racja.. dzięki za poprawienie błędu.. w całej mojej wypowiedzi (a nie w części którą zacytowałeś) pisałem o kącie wtrysku, a chcąc użyć innego określenia tego zjawiska napisałem błędnie z rozpędu "kąta zapłonu" zamiast "zwłoka zapłonu"
broj83 napisał/a: | (..) jest tylko kąt wtrysku lub jak kto woli początek wtrysku i ustawia się to pompą wtryskową, w sumie przy każdej zmianie rozrządu powinno być to skorygowane do odpowiedniej wartości, wtedy nie ma problemów z uruchomieniem dezela w niskich temp i co nie jeden mechanik o tym zapomina, nie zwraca na to uwagi, nie ma sprzętu, nie potrafi tego zrobić, twierdzi "skoro pompa nie była ruszana to po co sprawdzać, powinno być ok" itp.
A i wykonuje się to w silnikach z pompami sterowanymi elektronicznie jak również mechanicznie to tak ku woli wyjaśnienia
Moja wypowiedz co do korekty kąta wtrysku tyczy się silników z grupy VAG ale wiele innych marek także używa pomp wtryskowych Bosch-a czy Lucas-a więc podejrzewam że zasada działania jest taka sama a przynajmniej podobna (..) |
co racja to racja.. o ile w mechanicznych pompach pamiętają że istnieje kat wtrysku - ale najzwyczajniej im się nie chce, to w elektronicznych często mechaniory przecierają oczy ze zdumienia jak się im wspomni o kącie.. jeśli piszesz o VAGU to też często ustawia się samymi rolkami, a pompa siedzi na stałe..
broj83 napisał/a: | (..)I tak jak wyżej już napisano, załóż zawór zwrotny na przewodzie paliwowym przed pompą wtryskową |
na pewno warto spóbować.. sposób tani a często pomaga |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 17:47
|
|
|
MICHAŁ napisał/a: | oska masz starego diesla to nie ma co liczyć ze od kopa zapali . |
Srutututu ... Ja mam starego diesla i pali od kopa. Bardziej powinieneś napisać starego zaniedbanego |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 03:54
|
|
|
Oska wymień filtr paliwa pierw, może zatkany, woda stoi i zamarza.
Bzyk napisał/a: | oska masz starego diesla to nie ma co liczyć ze od kopa zapali .
Srutututu ... Ja mam starego diesla i pali od kopa. Bardziej powinieneś napisać starego zaniedbanego |
mój ma 350tys i pali na strzała |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 09:50
|
|
|
ja tam bym jechał po kolei zobaczył jak wtryski sikają w golfie miałem podobny problem kiedyś, jak już siętak chwalicie mój też na kopa dawał a miał przejechane ponad poł miliona |
_________________ "Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień" |
|
|
|
|
Yankes
Kierowca kat. B
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 278 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 09:53
|
|
|
A może pompa nie trzyma tak jak michał pisze i sie cofa paliwo dlatego nie może odpalić
Ps jak sie chwalicie to mój transit przy przebiegu 892tys pali od kopa nawet w mrozy |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:17
|
|
|
I teraz nagle okazuje się że każdy ma diesla
Tylko skoro paliwo sie cofa to zastanawia mnie skąd ten biały dym spod maski podczas próby odpalania. |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:33
|
|
|
No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie
Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie... |
|
|
|
|
rusek13
Kierowca Rajdowy ZIOMAL NIEGODZIWIEC
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 702 Skąd: Ty mieszkasz?
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:39
|
|
|
Lincoln napisał/a: | No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie
Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie... |
tró, nie słyszałem żeby koś kto ma opla w gazie narzekał |
_________________ LIFE WILL KILL YOU! |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 15:00
|
|
|
Lincoln napisał/a: | No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie
Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie... |
Dokładnie ale za to słyszałem sporo narzekań na pompę ropy w dieslowych oplach (tych do 2002r)
Co do cdti są to dobre silniki chodzą bardzo fajnie (niezła kultura pracy) ale jak się coś sypnie to szukać igły w stogu siana |
Ostatnio zmieniony przez Tomix Sob Sty 18, 2014 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 16:52
|
|
|
W przyszłym tygodniu pistaram sie cos wymienić w aucie, bo troche zmiana mi koliduje z miejscem postoju auta.. |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Czw Sty 23, 2014 11:11
|
|
|
oska, a weź polej gorąca wodą filtr i pompę wtryskowa. Musi zagadać. |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Czw Sty 23, 2014 16:41
|
|
|
a ja juz wiem co jest przyczyna takiego stanu na 90% pewne . silnik 1.7 d isuzu ma tedecjie do sklepywania zaworów regulowane blaszkami taki dzwiny patent i mało kto to robi lub wie jak to zrobić . sklepywanie powoduje kasowanie luzu zaworowego przez co silnik traci kompresje i nie chce odpalić nawet na plak .trzeba zdjać pokrywe zaworów i sprawdzić szczelinomierzem luz zaworow najczeście brak luzu pojawia sie na zaworach ssacych .blaszki regulacyjne dostepne sa w sklepach mot.. tylko trzeba przyrząd dorobić do sciągania . luz zaworowy w tym silniku winien wynosci zawór ssący 0.15 a zawór wydechowy 0.25 . myśle ze pomoge tym postem powodzenia |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 00:21
|
|
|
MICHAŁ napisał/a: | myśle ze pomoge tym postem |
ja tam jutro do Ciebie przyjadę |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
Bzyk
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 777 Skąd: Brak informacji
|
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 00:41
|
|
|
Cytat: | ja tam jutro do Ciebie przyjadę | Chyba auto przy pchasz |
|
|
|
|
|