autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: cimar
Czw Sty 30, 2014 08:13
Ułamana świeca żarowa
Autor Wiadomość
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 12:43   

conpress napisał/a:
kwestia jak tam działa zmiana kątu zapłonu na zimno.. raczej na linkę to nie działa (nie mam pojęcia co tam za pompa siedzi.. :-? )

W silnikach z ZS nie ma czegoś takiego jak "kąt zapłonu" ze względu właśnie na konstrukcję silnika :) jest tylko kąt wtrysku lub jak kto woli początek wtrysku i ustawia się to pompą wtryskową, w sumie przy każdej zmianie rozrządu powinno być to skorygowane do odpowiedniej wartości, wtedy nie ma problemów z uruchomieniem dezela w niskich temp i co nie jeden mechanik o tym zapomina, nie zwraca na to uwagi, nie ma sprzętu, nie potrafi tego zrobić, twierdzi "skoro pompa nie była ruszana to po co sprawdzać, powinno być ok" itp.
A i wykonuje się to w silnikach z pompami sterowanymi elektronicznie jak również mechanicznie to tak ku woli wyjaśnienia :D
Moja wypowiedz co do korekty kąta wtrysku tyczy się silników z grupy VAG ale wiele innych marek także używa pomp wtryskowych Bosch-a czy Lucas-a więc podejrzewam że zasada działania jest taka sama a przynajmniej podobna :wink:
I tak jak wyżej już napisano, załóż zawór zwrotny na przewodzie paliwowym przed pompą wtryskową :)
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 14:01   

broj83 napisał/a:
conpress napisał/a:
kwestia jak tam działa zmiana kątu zapłonu na zimno.. raczej na linkę to nie działa (nie mam pojęcia co tam za pompa siedzi.. :-? )

W silnikach z ZS nie ma czegoś takiego jak "kąt zapłonu" ze względu właśnie na konstrukcję silnika :) (..)


no racja.. dzięki za poprawienie błędu.. w całej mojej wypowiedzi (a nie w części którą zacytowałeś) pisałem o kącie wtrysku, a chcąc użyć innego określenia tego zjawiska napisałem błędnie z rozpędu "kąta zapłonu" zamiast "zwłoka zapłonu"

broj83 napisał/a:
(..) jest tylko kąt wtrysku lub jak kto woli początek wtrysku i ustawia się to pompą wtryskową, w sumie przy każdej zmianie rozrządu powinno być to skorygowane do odpowiedniej wartości, wtedy nie ma problemów z uruchomieniem dezela w niskich temp i co nie jeden mechanik o tym zapomina, nie zwraca na to uwagi, nie ma sprzętu, nie potrafi tego zrobić, twierdzi "skoro pompa nie była ruszana to po co sprawdzać, powinno być ok" itp.
A i wykonuje się to w silnikach z pompami sterowanymi elektronicznie jak również mechanicznie to tak ku woli wyjaśnienia :D
Moja wypowiedz co do korekty kąta wtrysku tyczy się silników z grupy VAG ale wiele innych marek także używa pomp wtryskowych Bosch-a czy Lucas-a więc podejrzewam że zasada działania jest taka sama a przynajmniej podobna :wink: (..)


co racja to racja.. o ile w mechanicznych pompach pamiętają że istnieje kat wtrysku - ale najzwyczajniej im się nie chce, to w elektronicznych często mechaniory przecierają oczy ze zdumienia jak się im wspomni o kącie.. jeśli piszesz o VAGU to też często ustawia się samymi rolkami, a pompa siedzi na stałe.. ;-)

broj83 napisał/a:
(..)I tak jak wyżej już napisano, załóż zawór zwrotny na przewodzie paliwowym przed pompą wtryskową :)


na pewno warto spóbować.. sposób tani a często pomaga :mrgreen:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Pią Sty 17, 2014 17:47   

MICHAŁ napisał/a:
oska masz starego diesla to nie ma co liczyć ze od kopa zapali .

Srutututu ... Ja mam starego diesla i pali od kopa. Bardziej powinieneś napisać starego zaniedbanego :P
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 03:54   

Oska wymień filtr paliwa pierw, może zatkany, woda stoi i zamarza.

Bzyk napisał/a:
oska masz starego diesla to nie ma co liczyć ze od kopa zapali .

Srutututu ... Ja mam starego diesla i pali od kopa. Bardziej powinieneś napisać starego zaniedbanego :P


mój ma 350tys i pali na strzała :P
_________________
Forza Italia!
 
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 09:50   

ja tam bym jechał po kolei zobaczył jak wtryski sikają w golfie miałem podobny problem kiedyś, jak już siętak chwalicie mój też na kopa dawał a miał przejechane ponad poł miliona
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
Yankes
Kierowca kat. B



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 278
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 09:53   

A może pompa nie trzyma tak jak michał pisze i sie cofa paliwo dlatego nie może odpalić

Ps jak sie chwalicie to mój transit przy przebiegu 892tys pali od kopa nawet w mrozy :)
 
 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:17   

I teraz nagle okazuje się że każdy ma diesla :P
Tylko skoro paliwo sie cofa to zastanawia mnie skąd ten biały dym spod maski podczas próby odpalania.
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:33   

No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie :mrgreen:

Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie...
 
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 13:39   

Lincoln napisał/a:
No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie :mrgreen:

Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie...


tró, nie słyszałem żeby koś kto ma opla w gazie narzekał :D
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 15:00   

Lincoln napisał/a:
No właśnie nie wiem: żalicie się czy chwalicie :mrgreen:

Nie znam tematu za bardzo więc jedyne co moge powiedzieć: Opla do dziś nie kupuje się w Dieslu, robi za to dobre silniki beznynowe chodzące na gazie...

Dokładnie ale za to słyszałem sporo narzekań na pompę ropy w dieslowych oplach (tych do 2002r)
Co do cdti są to dobre silniki chodzą bardzo fajnie (niezła kultura pracy) ale jak się coś sypnie to szukać igły w stogu siana :D
Ostatnio zmieniony przez Tomix Sob Sty 18, 2014 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 16:52   

W przyszłym tygodniu pistaram sie cos wymienić w aucie, bo troche zmiana mi koliduje z miejscem postoju auta..
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Czw Sty 23, 2014 11:11   

oska, a weź polej gorąca wodą filtr i pompę wtryskowa. Musi zagadać.
_________________
Forza Italia!
 
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Czw Sty 23, 2014 16:41   

a ja juz wiem co jest przyczyna takiego stanu na 90% pewne . silnik 1.7 d isuzu ma tedecjie do sklepywania zaworów regulowane blaszkami taki dzwiny patent i mało kto to robi lub wie jak to zrobić . sklepywanie powoduje kasowanie luzu zaworowego przez co silnik traci kompresje i nie chce odpalić nawet na plak .trzeba zdjać pokrywe zaworów i sprawdzić szczelinomierzem luz zaworow najczeście brak luzu pojawia sie na zaworach ssacych .blaszki regulacyjne dostepne sa w sklepach mot.. tylko trzeba przyrząd dorobić do sciągania . luz zaworowy w tym silniku winien wynosci zawór ssący 0.15 a zawór wydechowy 0.25 . myśle ze pomoge tym postem :razz: powodzenia
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 00:21   

MICHAŁ napisał/a:
myśle ze pomoge tym postem


ja tam jutro do Ciebie przyjadę :P
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Bzyk
Kierowca Rajdowy


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 777
Skąd: Brak informacji
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 00:41   

Cytat:
ja tam jutro do Ciebie przyjadę :P
Chyba auto przy pchasz :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13