|
|
"Thin Blade" Przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
Wysłany: Wto Sie 05, 2014 18:31 "Thin Blade" Przepustnicy
|
|
|
Zastanawialiście się kiedyś jak zoptymalizować przepustnice, żeby wyglądała i działała podobnie jak te aftermarketowe za kilkaset dolarów z ebaya? Oto opis. Smiley
Co na będzie potrzebne?
- Przepustnica Wink
- Dwie stalowe śrubki M4 z płaskimi łbami
- Dobry wkrętak
- Porządna piłka do metalu
- Opcjonalnie: papier ścierny ok. 400, papier wodny, dremel, końcówki polerskie, pasta polerska
Zaczynamy od rozebrania naszego obiektu. W tym celu odkręcamy TPS, a następnie śrubki motylka, a sam motylek delikatnie wyjmujemy. Na koniec wyciągamy samą ośkę odczepiając uprzednio sprężynę. Teraz przystępujemy do przeróbki ośki. Polega ona na odcięciu jej górnej części (tej od strony łbów śrub, nie tej z gwintem). Ucinamy ją w ten sposób, żeby zostawić ok. 1-2 mm po bokach, które będą podtrzymywały motylek także od góry:
Teraz przystępujemy do drobnej przeróbki samego motylka. Łby śrub które zastosujemy są płaskie od góry, ale od dołu mają kształt stożka. Trzeba więc wymodelować otwory w motylku w taki sposób, by stożek chował się ładnie w motylku. Najłatwiej zrobić to wiertarką lub dremelem ze stożkowym kamieniem szlifierskim. Uwaga tylko, żeby nie przesadzić, w motylku powinien chować się sam stożek łba śruby. Następnie przykręcamy wstępnie motylek do ośki (jeszcze nie składamy przepustnicy) i ucinamy końcówki śrub równo z ośką.
W tym momencie możemy opcjonalnie wypolerować przepustnicę i motylek. Uwaga! Nie ruszamy powierzchni styku motylka z korpusem przepustnicy, te części są dokładnie spasowane i jeśli to popsujemy, to przepustnica będzie nadawała się do śmieci.
Na koniec składamy wszystko do przysłowiowej kupy i cieszymy się zoptymalizowaną przepustnicą.
Jeśli wszystko się uda, to nasze dzieło powinno wyglądać mniej więcej tak:
Opis zapożyczony z FordTuningForum, zdjęcia własne |
_________________ było:
406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
|
Ostatnio zmieniony przez pietro Wto Sie 05, 2014 18:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Sie 05, 2014 23:10
|
|
|
Dobra, mów ile PS-ów dodaje, z tym że u mnie jest 10 takich elementów do zrobienia w obu autach |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
|
|