autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
"Thin Blade" Przepustnicy
Autor Wiadomość
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Wto Sie 05, 2014 18:31   "Thin Blade" Przepustnicy

Zastanawialiście się kiedyś jak zoptymalizować przepustnice, żeby wyglądała i działała podobnie jak te aftermarketowe za kilkaset dolarów z ebaya? Oto opis. Smiley

Co na będzie potrzebne?

- Przepustnica Wink
- Dwie stalowe śrubki M4 z płaskimi łbami
- Dobry wkrętak
- Porządna piłka do metalu
- Opcjonalnie: papier ścierny ok. 400, papier wodny, dremel, końcówki polerskie, pasta polerska

Zaczynamy od rozebrania naszego obiektu. W tym celu odkręcamy TPS, a następnie śrubki motylka, a sam motylek delikatnie wyjmujemy. Na koniec wyciągamy samą ośkę odczepiając uprzednio sprężynę. Teraz przystępujemy do przeróbki ośki. Polega ona na odcięciu jej górnej części (tej od strony łbów śrub, nie tej z gwintem). Ucinamy ją w ten sposób, żeby zostawić ok. 1-2 mm po bokach, które będą podtrzymywały motylek także od góry:









Teraz przystępujemy do drobnej przeróbki samego motylka. Łby śrub które zastosujemy są płaskie od góry, ale od dołu mają kształt stożka. Trzeba więc wymodelować otwory w motylku w taki sposób, by stożek chował się ładnie w motylku. Najłatwiej zrobić to wiertarką lub dremelem ze stożkowym kamieniem szlifierskim. Uwaga tylko, żeby nie przesadzić, w motylku powinien chować się sam stożek łba śruby. Następnie przykręcamy wstępnie motylek do ośki (jeszcze nie składamy przepustnicy) i ucinamy końcówki śrub równo z ośką.

W tym momencie możemy opcjonalnie wypolerować przepustnicę i motylek. Uwaga! Nie ruszamy powierzchni styku motylka z korpusem przepustnicy, te części są dokładnie spasowane i jeśli to popsujemy, to przepustnica będzie nadawała się do śmieci.

Na koniec składamy wszystko do przysłowiowej kupy i cieszymy się zoptymalizowaną przepustnicą.

Jeśli wszystko się uda, to nasze dzieło powinno wyglądać mniej więcej tak:





Opis zapożyczony z FordTuningForum, zdjęcia własne
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
Ostatnio zmieniony przez pietro Wto Sie 05, 2014 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Wto Sie 05, 2014 23:10   

Dobra, mów ile PS-ów dodaje, z tym że u mnie jest 10 takich elementów do zrobienia w obu autach :mrgreen:
 
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Śro Sie 06, 2014 09:11   

Dokladny przyrost jest rozny w kazdym przypadku... ale generalnie zmienia sie efektywna powierzchnia poboru powietrza takze przy zalozeniu zestrojenia tego moze byc calkiem milo.... bez programu oczywiscie jest przyrost ale tez spalanie podskoczy, program ma to unormowac
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13