autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[Volvo T5] pali olej przy pewnej temperaturze
Autor Wiadomość
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Czw Maj 05, 2016 15:23   [Volvo T5] pali olej przy pewnej temperaturze

Witajcie

Mam problem z moim Volvo

Od niedawna, chwile po odpaleniu auta na zimnym, niebieska chmura zaczyna się wydobywać z wydechu. Smród jest jednoznaczny: olej, dużo oleju. Moment ten następuje w chwili kiedy wskazówka temperatury wody "wstaje" z gleby (czyli nie od razu po odpaleniu auta, jakieś 2-3 minuty potem) aż do mniejwięcej 1/4 skali. Potem cisza, nic, zero. Jeżeli cały czas od odpalenia się poruszam, to nawet nie zauważam tego momentu, na postoju robie konkretną zadymę

Do tego cieknie mi on bardzo powoli z okolic pokrywy głowicy/czujnika wałka/odmy (nie jestem w stanie tego dokładnie namierzyć niestety)


Na początku była mowa o turbo, jednak pomysł szybko padł. Uszczelka pod głowicą raczej odpada, bo nie ma gnoju pod korkiem, płynu nie ubywa, i nie jest on brązowy.

Padły oskarżenia na uszczelniacze zaworowe. Tutaj pytanie do m.in. Jacy: czy to może być przyczyna?

Jeżeli tak, to kto podjąłby się inspekcji tego i ew. wymiany ich? Słyszałem, że można to zrobić bez ściągania głowicy (ściąganie wałków itd.) ale czy to ma sens?
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Maj 05, 2016 15:48   

Wygląda ewidentnie na uszczelniacze zaworowe. Chmurka pojawia się po odpaleniu, oraz po postoju na wolnych obrotach, ruszasz i dymek, a po chwili normalizuje się.
 
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Pią Maj 06, 2016 14:04   

Glowica na stowe moje val 2.5 dokladnie tak samo robilo . widac to doskonale po zdjeciu kolektorow . wystarczy luknac na trzonki zaworow i mozna bezblednie ocenic ktore uszczelniacze zaworowe sie poddaly . ale wiadomo przy takiej robocie najlepiej zrobic wszystkie uszczelniacze . nie wiem jak to w volvo ale czesto da sie usunac tenproblem bez wyciagania glowicy . tylko rozrzad i walki tzeba zdemontowac . o ile zawory i prowadnice zaworow sa jeszcze oki . zdaza sie tez ze nowe gumki soadaja z prowadnic gdy zostaly zle zainstalowan lub sa watpliwej jakosci
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Pią Maj 06, 2016 18:37   

No widziałem filmik jak jakiś rusek to robił bez ściągania głowicy i tak chciałbym to zrobić. Czyli muszę się uśmiechnąć do Jacy :P
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Śro Maj 11, 2016 21:17   

hmm zdaje mi się że Twoja głowica ma gównianą konstrukcję (z mojego punktu widzenia)... Pokrywa zaworów jest jednocześnie nasadą która przytrzymuje wałki, ma mechaniczną regulację luzu i napędzana jest dwoma wałkami na sztywnych kołach zebatych.

Typowy objaw zużytych uszczelniaczy to co opisałeś. Najlepiej mimo wszystko zdjąć czapkę i zweryfikować co jest do zrobienia a co nie. Głowicę wtedy mozna umyć, będzie piękna bielutka, jak nowa ;)
Wymiana gumek na aucie to jest prze**bana sprawa..
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12