Podwozie - Szerokość felgi a opony naciąg
cimar - Sob Kwi 03, 2010 00:55 Temat postu: Szerokość felgi a opony naciąg Hmm wygrzebałem takie info może się przydać na przyszłość temacik można podczepić
http://www.tyrestretch.com/index.php
bigor - Sob Kwi 03, 2010 12:04
Hehe śmieszna ta tabelka jak ktoś lubi takie "baloniaste" opony to dobra jest
conpress - Pon Kwi 05, 2010 21:10
bigor napisał/a: | Hehe śmieszna ta tabelka jak ktoś lubi takie "baloniaste" opony to dobra jest |
tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??
na pewno jednak wg tabelki nie da się uzyskać popularnego w german-style naciągania oponki 195 na 8-9 calową felgę, co raz że wygląda masakrycznie, dwa jest pozbawione technicznego sensu..
jak np.: TU
lub te , albo np. te
bigor - Wto Kwi 06, 2010 14:55
conpress napisał/a: |
tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??
|
Odpowiedz : szerokość opony większa niż szerokość felgi . Skoro uważasz że naciąg opon jest pozbawione technicznego sensu , w takim razie czemu drifterzy z japoni też naciągają opony i latają boki z dużą prędkością ? Jakiś sens to musi mieć Miałem kiedyś Vectrę A , założyłem koła 9x16 i opony z naciągiem , dzięki czemu opony z tyłu mieściły się w nadkola mimo obciążenia.
Krzysztof - Wto Kwi 06, 2010 19:17
jeżeli chcecie podyskutować na temat naciągu opon to proszę nowy temat sobie zrobić bo z chęcią poczytam zwolenników tego naciągu
conpress - Wto Kwi 06, 2010 20:01
bigor napisał/a: | conpress napisał/a: |
tu jakoś nic nie ma o profilu opony - to skąd wiesz że są "baloniaste"??
|
Odpowiedz : szerokość opony większa niż szerokość felgi |
..to nadal nie dowodzi że są "baloniaste".. miałem jeszcze w ubiegłym sezonie na feldze 7,5x16 opony 215/40R16 (vide tabelka) i był z tego naprawdę już pewien naleśnik
bigor napisał/a: | (..)Skoro uważasz że naciąg opon jest pozbawione technicznego sensu , w takim razie czemu drifterzy z japoni też naciągają opony i latają boki z dużą prędkością ? Jakiś sens to musi mieć Miałem kiedyś Vectrę A , założyłem koła 9x16 i opony z naciągiem , dzięki czemu opony z tyłu mieściły się w nadkola mimo obciążenia. |
..w Japonii nie byłem, a naciągane opony to raczej typowy wymysł pokazowo-tuningowy (german style), żeby upchnąć jak największy rant pod w miarę standardową oponę..
dwa.. widziałem przypadek jak taka naciągnięta opona zeszła sobie z felgi po efektownym ręcznym.. (felga nie nadawała się potem do niczego..
Krzysztof napisał/a: | jeżeli chcecie podyskutować na temat naciągu opon to proszę nowy temat sobie zrobić bo z chęcią poczytam zwolenników tego naciągu |
- wydaje mi się że nie trzeba robić nowego tematu, bo ten obecny jest wystarczająco wymowny... a sam z chęcią posłucham zwolenników "ciasnych gumek"..
bigor - Wto Kwi 06, 2010 20:25
Może 215/40 na feldze 7,5 to naleśnik dla Ciebie , ale naciagu to tam nigdy nie będzie.
Jak już pisałem naciąg stosują drifterzy , zobacz to foto http://d.imagehost.org/view/0258/165-45-15-8J widać drift przy dużej prędkości i jakoś opona nie schodzi z felgi. Opona może się odkleić z każdej felgi bez naciągu jak wulkanizator źle założy.
A tu mały artykuł o naciągu w japoni http://driftjapan.com/blo...ri-style-tires/ więc to nie tylko german styl
fullas - Wto Kwi 06, 2010 21:21
Taki naciąg nie wygląda zbyt efektownie ale ważne że jest praktyczny
conpress - Wto Kwi 06, 2010 21:29
bigor napisał/a: | Może 215/40 na feldze 7,5 to naleśnik dla Ciebie , ale naciagu to tam nigdy nie będzie(..) |
.. naciągu nie było.. fakt.. za to wiedziałem że dzięki wzmocnionym rantom nie uszkodzę felgi - wszystko było w jednej linii... generalnie - jak na nasze drogi i tak porażka...
hmm z tego co wyłapałem z tego tekstu - to stosuje się bo wąskie opony są tańsze od szerszych.. i łatwiej wprawić auto w jazdę bokiem.. i takie tam inne mniej lub bardziej istotne..
Lincoln - Śro Kwi 14, 2010 14:56
Nieee, no naciąg to lipa po całości, a ceniący się zakład nie załozy Ci jak zobaczy, że wchodzi to w trapez. Nie jest ani bezpieczne (boki opony sa przystosowane do pracy pod kątem 90stopni w stosunku do czoła), ani nie polepsza właśności trakcyjnych (wręcz je pogarsza) no i skraca się żywotność opon, no ale wiadomo LANS ponad wszystko
bigor - Czw Kwi 15, 2010 01:10
W jaki sposób naciąg pogarsza własności trakcyjne opony ?? i niby czemu skraca jej żywotność ?? bajek się nasłuchałeś
conpress - Czw Kwi 15, 2010 02:43
...Panowie!!!
powołujecie się na przykłady z dalekiego wschodu.., otóż wyjaśniam:
naciąg występuje przy próbie nałożenia stricte azjatyckich gum na europejski rozmiar... która to operacja najczęściej i tak kończy się pęknięciem gumy czyli nieszczęściem i poważnym wypadkiem..
generalnie jak pisze Lincoln - lipa a sam dodam - kupa śmiechu i nic więcej
Ada$ - Czw Kwi 15, 2010 03:46
Ale to nawet ładnie nie wygląda Co w tym fajne jak się zakłada za małe opony na duże fele?
Lincoln - Czw Kwi 15, 2010 11:28
Bigorku bajek to Ty sie nasłuchałeś na forach, ja mam info od wykładowcy budowy maszyn PG z tytułem Doktora Habilitowanego, ktory ten ostatni tytuł robił właśnie na badaniach opon i oporów ich toczenia oraz hałasu. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej zapraszam na PW lub gg
Zinek - Czw Kwi 15, 2010 12:55
bigor napisał/a: | W jaki sposób naciąg pogarsza własności trakcyjne opony ?? bajek się nasłuchałeś |
To jedź sobie na stację diagnostyczną i wejdź do kanału kiedy wykonywane są badania diagnozujące luzy w zawieszeniu (podczas trzymania hamulca nożnego auto porusza się na boki), a zobaczysz jaką ciężką robotę wykonują opony...
|
|
|