autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
kultowe i ciekawe silniki róznych marek
Autor Wiadomość
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:34   kultowe i ciekawe silniki róznych marek

Chciałbym w tym temacie zapoczątkować ogólną dyskusję na temat ciekawych, czasem wręcz już kultowych jednostek napędowych ogólnie dostępnych aut.. Warunkiem zakwalifikowania danej jednostki do ogólnej dyskusji jest jej popularność, dostępność i rozsądna cena.. (dajmy na to - max 20-25 tyś złotych za auto z takim silnikiem, co raczej wyklucza np. S52 BMW, LS1 GM, etc..)

Myślę że z czasem wyłuskamy kilka ciekawszych i omówimy je docelowo szerzej w osobnym temacie - choć obawiam się że nasze forum, może być do tego typu rozstrząsania tematu nieco za małe..

Na początek podam kilka moich typów:

Wolnossące benzyniaki: (z racji że jest tego większość na drogach - jest ich tu sporo)

- M42 BMW R4 DOHC - czyli popularne iS, tI.. 136/140PS (chyba wiadomo dlaczego :-P )

- M50 BMW R6 DOHC - najlepiej w wersji 2.5 litra 192PS, i jego dalsza pochodna - M52 najlepiej w wersji 2.8 litra 191/193PS

- klasyka BMW - M20 R6 OHC z BMW 2.0-2.7 (121-204PS) - stary ale jary.. duża ilość kombinacji blok-głowica - w tej kategorii dodałbym jeszcze "dużą szóstkę" BMW - M30..

- V6 Cologne Ford (2.0, 2.3, 2.4, 2.9, 4.0) OHV, OHC, DOHC.. stary i niezniszczalny blok.. (tu prosiłbym naszych ford-maniaków o pomoc w uzupełnieniu materiału)

- M104 DB Mercedes - R6 DOHC (2.8-3.6) 197-276PS (ostatnie R6 mercedesa)

- M119 DB Mercedes - V8 DOHC (4.2-6.0) 279-415PS (w mocniejszych wersjach przekracza założony budżet dyskusji) jak dla mnie najlepsza europejska V-ósemka lat 90tych ubiegłego wieku

- C26/C30/C40 GM - głównie OPEL, R6 DOHC (najlepiej w wersji LOTUS ;-) .. nie wiem dlaczego silnik ten zastąpiono kiepską V6..)

- Fiat "b-seria" R4 DOHC - odchodzące w zapomnienie, pełne temperamentu - obecnie raczej już do działu youngtimery ;-)

- 4G92, 4G63 Mitsubishi R4 DOHC (w przeciwieństwie do konkurencyjnych silników Hondy miałem z nimi sporo do czynienia i uważam je tak samo świetne, a czasem i lepsze.. )


Doładowane Benzynowe (nie podaję mocy, bo w serii szły od ok.200 PS do wręcz nieskończoności.. ;-) )

- Red Block Volvo R4 OHC/DOHC (B200/B230 ET/FT)- ogromna wytrzymałość, prostota konstrukcji, duże wsparcie techniczne ze strony zakręconych szwedzkich fan klubów.. przystępne koszty..

- B-seria koncernu Fiat - R4 DOHC (nie mylić z późniejszymi R5),

- AAN Audi R5 DOHC... 230 PS w serii do 300, 350, czy ile tam jeszcze PS..

- seria B-200-B212 SAAB (nie mylić z serią B200/B230 Volvo bo to różne silniki)

Dieslami się tu nie zachwycam, bo najzwyczajniej się na nich nie znam.. zrobiłem tę listę, gdyż w aucie zawsze najbardziej interesowało mnie jego serce, aniżeli samo opakowanie (karoseria).. zawsze też interesowały mnie "swapy" silników w karoseriach innych firm.. bo.. dlaczego by nie.. ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Marcin
Kierowca Rajdowy
I tak będzie Alfa


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 651
Skąd: Wielki Bukowiec
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:49   

:twisted:
_________________
Przyjaciół w biedzie się poznaje, to powiedzenie autopsją się staje.
Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Wrz 23, 2010 17:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
D2
Kierowca kat. B
Forever Eclipsed



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 367
Skąd: Stg/Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:51   

4G63t lub jego odmiana wolnossąca 4G63. Silnik znany EVO I-IX (od 1992 do 2008), Eclipse 1g i 2g. W evo FQ-400 wyciśnięto z niego 405,2KM, a wynik 202,6KM to najwięcej co wyciśnięto z 1l pojemności w seryjnych silnikach. Jego największym problemem jest niestety crankwalk (szczególnie w tuningowanych Eclipse 2g) :P
[edit] dopiero teraz zauważyłem, że jest już na liście.. no ale zawsze kilka ciekawostek dopisać można :P
Ostatnio zmieniony przez D2 Czw Wrz 23, 2010 00:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:58   

D2 napisał/a:
4G63t lub jego odmiana wolnossąca 4G63. Silnik znany EVO I-IX (od 1992 do 2008), Eclipse 1g i 2g. W evo FQ-400 wyciśnięto z niego 405,2KM, a wynik 202,6KM to najwięcej co wyciśnięto z 1l pojemności w seryjnych silnikach. Jego największym problemem jest niestety crankwalk :P
[edit] dopiero teraz zauważyłem, że jest już na liście.. no ale zawsze kilka ciekawostek dopisać można :P


dlatego uważam te motory jako jedne z ciekawszych made by Japan..
były wolnossące i doładowane.. masa ludzi znających się w tym temacie na całym świecie plus całkiem realne ceny takich motorów a co za tym idzie - samochodów..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 01:36   

Ejjjj, nie zgodze się, że V6 są lipne, zmienie zdanie jak złoisz V6 GM, Is-em:-)

-Oplowskie C20XE/LET (pancerny wał do 500Nm, w serii 150/204ps na seryjncyh gratach nawet 300ps ) uważany przez wielu za najlepsze europejskie R4 lat 90'
-SR20DET (Nissan 200sx) mega wytrzymały i ulegajacy modyfikacjom
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 01:46   

Lincoln napisał/a:

-Oplowskie C20XE/LET (pancerny wał do 500Nm, w serii 150/204ps na seryjncyh gratach nawet 300ps ) uważany przez wielu za najlepsze europejskie R4 lat 90'


jakieś konkrety? brzmi ciekawie (coś o tym "megawytrzymałym" już gdzieś słyszałem)
uzupełnij info o tym motorze o jakieś linki.. co i jak trzeba zrobić, żeby mieć te 300PS..

Lincoln napisał/a:

-SR20DET (Nissan 200sx) mega wytrzymały i ulegajacy modyfikacjom

hmm pasuje do grupy benzynowe-uturbione w serii... czy poza 200SX gdzieś go stosowano jeszcze??


Lincoln napisał/a:
Ejjjj, nie zgodze się, że V6 są lipne, zmienie zdanie jak złoisz V6 GM, Is-em:-)


iS można porównać z C20XE... tę V-kę opla porównajmy np z jakimś M50/52 (czyli 170PS vs 170PS lub 192PS vs te 200 PS z opla..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 02:37   

V6 spokojnie robi pół miliona km, po prostu ma rozbudowaną elektronikę i lipny dobór przełożeń (megga długie), ale ogolnie nie sa to złe jednostki.
C20LET wystepował tylko w Calibrze (czasem w VA), więc jedynie u miłośników tego modelu można szukać opisów, aczkolwiek spotkałem ten silnik w corsie A/B, Kadecie, czy nawet BMW e30!
 
 
 
D2
Kierowca kat. B
Forever Eclipsed



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 367
Skąd: Stg/Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 02:50   

conpress napisał/a:
(SR20DET) hmm pasuje do grupy benzynowe-uturbione w serii... czy poza 200SX gdzieś go stosowano jeszcze??

z ciekawszych aut to Nissan Silvia (s13-s15) i Sunny GTI-R
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 15:23   

odnośnie c20xe to tu jest ciekawy artykuł o jego turbieniu:
http://www.moto.rzeszow.p...nika_c20xe.html

-RB25DET NISSAN- 2.5l R6 24v, montowany w skyline'ach, seryjnie 250 hp, 319 Nm ,bardzo duży potencjał,
-1.9 TDI ARL- seryjnie 150 Km, duży potencjał, bezpieczne 220~230kM i duuużo Nm, niskie spalanie :wink:
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 13:27   

no to tak sam mam c20xe (jeszce) motor swietny bardzo elastyczny w polaczaniu z f20 skrzuynia (takwychodzily w seri) auto jest szybkie jak na lata 90 (calyczas nie mialem okazji zmierzyc na g-tech tu pozdrowienia w strone krzysztofa) ale niestyety ma kilka wad :( a mianowicie:
pekajace glowice ( sa 3 rodzaje ks400 (zawsze paka) ks700 (peka zadko) i coswortha ktora nie peka nigdy)
nastepna zmora silnika jest scinajacy sie klin na wale (nie idzie go wymienic) wtedy 16 zaworow mowi papa ( sam tego doswiadczylem)
no i uszczelnienie miski olejowej to juz poezja w gre tylko wchodzi sylikon :(

ale silnik miesci sie w zasadzie do kazdego opla jakiego mozna sobie wymyslec nawet corsa A

no i cena to jak za 150PS to raczej promocja bo ok 1500zl z osprzetem do 2500 ale to juz za ta cene to malinka musi byc

a jesli chodzi o waly to faktycznie pancerne jak pekl mi trzpien tloka przy predkosci ponad 200km/h wal okazal sie caly i nie skrzywiony choc czesc tego trzpienia przebila blok (niezapomniene to przezycie)
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12