|
|
kultowe i ciekawe silniki róznych marek |
Autor |
Wiadomość |
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:34 kultowe i ciekawe silniki róznych marek
|
|
|
Chciałbym w tym temacie zapoczątkować ogólną dyskusję na temat ciekawych, czasem wręcz już kultowych jednostek napędowych ogólnie dostępnych aut.. Warunkiem zakwalifikowania danej jednostki do ogólnej dyskusji jest jej popularność, dostępność i rozsądna cena.. (dajmy na to - max 20-25 tyś złotych za auto z takim silnikiem, co raczej wyklucza np. S52 BMW, LS1 GM, etc..)
Myślę że z czasem wyłuskamy kilka ciekawszych i omówimy je docelowo szerzej w osobnym temacie - choć obawiam się że nasze forum, może być do tego typu rozstrząsania tematu nieco za małe..
Na początek podam kilka moich typów:
Wolnossące benzyniaki: (z racji że jest tego większość na drogach - jest ich tu sporo)
- M42 BMW R4 DOHC - czyli popularne iS, tI.. 136/140PS (chyba wiadomo dlaczego )
- M50 BMW R6 DOHC - najlepiej w wersji 2.5 litra 192PS, i jego dalsza pochodna - M52 najlepiej w wersji 2.8 litra 191/193PS
- klasyka BMW - M20 R6 OHC z BMW 2.0-2.7 (121-204PS) - stary ale jary.. duża ilość kombinacji blok-głowica - w tej kategorii dodałbym jeszcze "dużą szóstkę" BMW - M30..
- V6 Cologne Ford (2.0, 2.3, 2.4, 2.9, 4.0) OHV, OHC, DOHC.. stary i niezniszczalny blok.. (tu prosiłbym naszych ford-maniaków o pomoc w uzupełnieniu materiału)
- M104 DB Mercedes - R6 DOHC (2.8-3.6) 197-276PS (ostatnie R6 mercedesa)
- M119 DB Mercedes - V8 DOHC (4.2-6.0) 279-415PS (w mocniejszych wersjach przekracza założony budżet dyskusji) jak dla mnie najlepsza europejska V-ósemka lat 90tych ubiegłego wieku
- C26/C30/C40 GM - głównie OPEL, R6 DOHC (najlepiej w wersji LOTUS .. nie wiem dlaczego silnik ten zastąpiono kiepską V6..)
- Fiat "b-seria" R4 DOHC - odchodzące w zapomnienie, pełne temperamentu - obecnie raczej już do działu youngtimery
- 4G92, 4G63 Mitsubishi R4 DOHC (w przeciwieństwie do konkurencyjnych silników Hondy miałem z nimi sporo do czynienia i uważam je tak samo świetne, a czasem i lepsze.. )
Doładowane Benzynowe (nie podaję mocy, bo w serii szły od ok.200 PS do wręcz nieskończoności.. )
- Red Block Volvo R4 OHC/DOHC (B200/B230 ET/FT)- ogromna wytrzymałość, prostota konstrukcji, duże wsparcie techniczne ze strony zakręconych szwedzkich fan klubów.. przystępne koszty..
- B-seria koncernu Fiat - R4 DOHC (nie mylić z późniejszymi R5),
- AAN Audi R5 DOHC... 230 PS w serii do 300, 350, czy ile tam jeszcze PS..
- seria B-200-B212 SAAB (nie mylić z serią B200/B230 Volvo bo to różne silniki)
Dieslami się tu nie zachwycam, bo najzwyczajniej się na nich nie znam.. zrobiłem tę listę, gdyż w aucie zawsze najbardziej interesowało mnie jego serce, aniżeli samo opakowanie (karoseria).. zawsze też interesowały mnie "swapy" silników w karoseriach innych firm.. bo.. dlaczego by nie.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Marcin
Kierowca Rajdowy I tak będzie Alfa
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 651 Skąd: Wielki Bukowiec
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:49
|
|
|
|
_________________ Przyjaciół w biedzie się poznaje, to powiedzenie autopsją się staje. |
Ostatnio zmieniony przez conpress Czw Wrz 23, 2010 17:57, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
D2
Kierowca kat. B Forever Eclipsed
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 367 Skąd: Stg/Warszawa
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:51
|
|
|
4G63t lub jego odmiana wolnossąca 4G63. Silnik znany EVO I-IX (od 1992 do 2008), Eclipse 1g i 2g. W evo FQ-400 wyciśnięto z niego 405,2KM, a wynik 202,6KM to najwięcej co wyciśnięto z 1l pojemności w seryjnych silnikach. Jego największym problemem jest niestety crankwalk (szczególnie w tuningowanych Eclipse 2g)
[edit] dopiero teraz zauważyłem, że jest już na liście.. no ale zawsze kilka ciekawostek dopisać można |
Ostatnio zmieniony przez D2 Czw Wrz 23, 2010 00:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 00:58
|
|
|
D2 napisał/a: | 4G63t lub jego odmiana wolnossąca 4G63. Silnik znany EVO I-IX (od 1992 do 2008), Eclipse 1g i 2g. W evo FQ-400 wyciśnięto z niego 405,2KM, a wynik 202,6KM to najwięcej co wyciśnięto z 1l pojemności w seryjnych silnikach. Jego największym problemem jest niestety crankwalk
[edit] dopiero teraz zauważyłem, że jest już na liście.. no ale zawsze kilka ciekawostek dopisać można |
dlatego uważam te motory jako jedne z ciekawszych made by Japan..
były wolnossące i doładowane.. masa ludzi znających się w tym temacie na całym świecie plus całkiem realne ceny takich motorów a co za tym idzie - samochodów.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 01:36
|
|
|
Ejjjj, nie zgodze się, że V6 są lipne, zmienie zdanie jak złoisz V6 GM, Is-em:-)
-Oplowskie C20XE/LET (pancerny wał do 500Nm, w serii 150/204ps na seryjncyh gratach nawet 300ps ) uważany przez wielu za najlepsze europejskie R4 lat 90'
-SR20DET (Nissan 200sx) mega wytrzymały i ulegajacy modyfikacjom |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 01:46
|
|
|
Lincoln napisał/a: |
-Oplowskie C20XE/LET (pancerny wał do 500Nm, w serii 150/204ps na seryjncyh gratach nawet 300ps ) uważany przez wielu za najlepsze europejskie R4 lat 90' |
jakieś konkrety? brzmi ciekawie (coś o tym "megawytrzymałym" już gdzieś słyszałem)
uzupełnij info o tym motorze o jakieś linki.. co i jak trzeba zrobić, żeby mieć te 300PS..
Lincoln napisał/a: |
-SR20DET (Nissan 200sx) mega wytrzymały i ulegajacy modyfikacjom |
hmm pasuje do grupy benzynowe-uturbione w serii... czy poza 200SX gdzieś go stosowano jeszcze??
Lincoln napisał/a: | Ejjjj, nie zgodze się, że V6 są lipne, zmienie zdanie jak złoisz V6 GM, Is-em:-) |
iS można porównać z C20XE... tę V-kę opla porównajmy np z jakimś M50/52 (czyli 170PS vs 170PS lub 192PS vs te 200 PS z opla.. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 02:37
|
|
|
V6 spokojnie robi pół miliona km, po prostu ma rozbudowaną elektronikę i lipny dobór przełożeń (megga długie), ale ogolnie nie sa to złe jednostki.
C20LET wystepował tylko w Calibrze (czasem w VA), więc jedynie u miłośników tego modelu można szukać opisów, aczkolwiek spotkałem ten silnik w corsie A/B, Kadecie, czy nawet BMW e30! |
|
|
|
|
D2
Kierowca kat. B Forever Eclipsed
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 367 Skąd: Stg/Warszawa
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 02:50
|
|
|
conpress napisał/a: | (SR20DET) hmm pasuje do grupy benzynowe-uturbione w serii... czy poza 200SX gdzieś go stosowano jeszcze?? |
z ciekawszych aut to Nissan Silvia (s13-s15) i Sunny GTI-R |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 15:23
|
|
|
odnośnie c20xe to tu jest ciekawy artykuł o jego turbieniu:
http://www.moto.rzeszow.p...nika_c20xe.html
-RB25DET NISSAN- 2.5l R6 24v, montowany w skyline'ach, seryjnie 250 hp, 319 Nm ,bardzo duży potencjał,
-1.9 TDI ARL- seryjnie 150 Km, duży potencjał, bezpieczne 220~230kM i duuużo Nm, niskie spalanie |
|
|
|
|
badred
Kierowca Skutera v2000 kiedys bylo :(
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 477 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 13:27
|
|
|
no to tak sam mam c20xe (jeszce) motor swietny bardzo elastyczny w polaczaniu z f20 skrzuynia (takwychodzily w seri) auto jest szybkie jak na lata 90 (calyczas nie mialem okazji zmierzyc na g-tech tu pozdrowienia w strone krzysztofa) ale niestyety ma kilka wad a mianowicie:
pekajace glowice ( sa 3 rodzaje ks400 (zawsze paka) ks700 (peka zadko) i coswortha ktora nie peka nigdy)
nastepna zmora silnika jest scinajacy sie klin na wale (nie idzie go wymienic) wtedy 16 zaworow mowi papa ( sam tego doswiadczylem)
no i uszczelnienie miski olejowej to juz poezja w gre tylko wchodzi sylikon
ale silnik miesci sie w zasadzie do kazdego opla jakiego mozna sobie wymyslec nawet corsa A
no i cena to jak za 150PS to raczej promocja bo ok 1500zl z osprzetem do 2500 ale to juz za ta cene to malinka musi byc
a jesli chodzi o waly to faktycznie pancerne jak pekl mi trzpien tloka przy predkosci ponad 200km/h wal okazal sie caly i nie skrzywiony choc czesc tego trzpienia przebila blok (niezapomniene to przezycie) |
_________________ Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic ! |
|
|
|
|
|
|