autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Z cyklu "Jak jeździć taniej"
Autor Wiadomość
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Nie Cze 03, 2012 20:38   Z cyklu "Jak jeździć taniej"



Czyżby jazda własnym samochodem miała stać się znowu luksusem dostępnym dla nielicznych? Nie pozwolimy na to! Z auta należy korzystać rozsądnie - po gazetę do kiosku za rogiem czy po bułki do najbliższego sklepu można pójść na piechotę. Ale dla wielu samochód to nie zabawka, z której można, z bólem serca, w czasach kryzysu zrezygnować, lecz narzędzie pracy, jedyny dostępny środek transportu.

Olej silnikowy z czasem gęstnieje i traci część swoich właściwości smarnych. Nie warto więc wydłużać interwałów między jego wymianami. Koncerny petrochemiczne od kilku lat intensywnie reklamują oleje niskooporowe, które mają pomagać w oszczędzaniu paliwa. Rzeczywiście, dzięki swoim parametrom podwyższają one nieco moc silnika i jednocześnie obniżają - nawet o kilka procent - zużycie paliwa. Niestety, nie oznacza to, że można je z czystym sumieniem polecić każdemu.



W przypadku starszych aut radość z oszczędności może trwać krótko, bo wiele konstrukcji nie jest przystosowanych do pracy na środkach smarnych o takich właściwościach - ich użycie może grozić nawet zniszczeniem silnika. Najbezpieczniej jest stosować olej o parametrach zgodnych z zaleceniami producenta samochodu - ważne też, żeby był on regularnie wymieniany.

Bagażniki dachowe są praktyczne, ale przy większych prędkościach powodują olbrzymie opory aerodynamiczne. Jeśli relingów używamy np. tylko po to, żeby w weekend przewieźć na dachu auta rowery, to w tygodniu lepiej zostawić je w garażu. O ile jazda z prędkościami "miejskimi" nie wpływa na zużycie paliwa w sposób odczuwalny, o tyle pozostawienie bagażnika na dachu auta średniej klasy z silnikiem benzynowym podczas szybszej jazdy poza terenem zabudowanym może nas kosztować dodatkowy litr paliwa na 100 km. Im szybciej jedziemy, tym więcej tracimy.



Jeśli zdarza się wam jeździć po drogach zachodniej Europy, to na pewno zauważyliście, że tam auta brudzą się wolniej, bo drogi są czystsze. Wielu z nas zapomina o tym, że kurz i błoto lądują nie tylko na nadwoziu - równie szybko brud blokuje filtr powietrza. Niedrożny filtr sprawia, że silnik ma problem z "oddychaniem" i znacznie więcej pali.

źródło : http://moto.wp.pl/kat,457...,wiadomosc.html
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
Artur
Kierowca Rajdowy
Sensej


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 952
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Cze 04, 2012 02:23   

skoro stac kogos na samochod jaki sobie kupi to powinno go stac na to by go zatankowac :wink:
_________________
DynoSet Remapping Service
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Cze 04, 2012 12:14   

Mistrz napisał/a:
skoro stac kogos na samochod jaki sobie kupi to powinno go stac na to by go zatankowac :wink:


to jak by powiedzieć że skoro kupiłeś auto nie powinieneś go przerabiać na LPG bo po co jeździć taniej przecież powinno Ciebie być stać,

Wiesz jak ktoś zna krzywą zysków i strat to raczej potrafi też liczyć pieniądze osobiście nie znam żadnej bogatej osoby która ma dziurawy portfel i nie liczy pieniędzy.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12