Przesunięty przez: Krzysztof Pon Lis 16, 2015 23:55 |
Moc z pojemności czy turbo? |
Co byś wybrał? |
Moc z pojemności |
|
63% |
[ 14 ] |
Turbo |
|
36% |
[ 8 ] |
|
Głosowań: 22 |
Wszystkich Głosów: 22 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 22:56
|
|
|
zdecydowanie bardziej rozwojowe jest turbo, ale moc z pojemności jest na pewno fajniejsza do opanowania wykrs przebiega lepiej.
Więc kwestia kasy pewnie jak zawsze. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Barley
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 1668 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:53
|
|
|
Mnie jakoś bardziej przekonuje moc z pojemności. Zaraz na myśl przychodzą wielkie amerykańskie V-bloki |
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 00:05
|
|
|
a do mnie zawsze przemawiało Turbo i słynne "psssyttt" |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
lokinios
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 735 Skąd: StG
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 03:16
|
|
|
turbawka ma fajnego kick downa kiedy już się napompuje i czuć jak wyrywa, natomiast minusem jest niestety oczekiwanie na to w większej pojemości tego nie ma i dlatego po dochamowaniu itp. od razu mamy tyle mocy ile powinno być. Oby dwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy ale jeżeli mogę pozwolić sobie na fantazjowanie to połączenie tych dwóch rozwiązań dało by największą frajdę :d |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 09:29
|
|
|
moc pojemnosci + kompresor i po klopocie
trzeba bylo zadzwonić pietro, a nie męczyć sie i temat zakładać
a tak serio wielkie V choćby dla dźwięku pracy silnika który aż czuć a nie co sie kreci jak wiertarka z tesco |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 11:44
|
|
|
Od kiedy mam pojemność większą niż civicowe 1.5, CRX'owe 1.6 to dopiero doceniłem jak fajnie może brzmieć i działać Fałka W Hondach dźwięk auta pochodził z głośnika (bo WM Racing to głośnik a nie tłumik) a w autach z pojemnością większą niż 2.0 i to z fałką pod maską to całkiem inna bajka i fajny basowy pomruk czuć że pochodzi w głównej mierze ze silnika a nie rury wydechowej i puszek Takie przynajmniej jest moje zdanie. Nie miałem auta turbo ale jakbym miał do wyboru Nyse S13 1.8T a Oplowskie 3.0 to z trudem bym wybrał 1.8T bo to bardziej mi pasuje na wzgląd na moje zapędy do aut typu wysokoobrotowa szlifierka, a jak do tego jeszcze syczy i ma kopa to poezja
Ciężki wybór bo jedno to silnik a drugie to buda i wnętrze w jakie opakowany jest ten silnik.
Raczej trzeba patrzeć na całokształt niż tylko kierować się silnikiem, bo nikt nie chce jeździć szybko wyglądającym autem które nie jedzie i na odwrót
Bym miał mega rebus jakbym nie musiał zwracać uwagi na paliwożerność i miał do wyboru moją kochaną Supre 3.0 biturbo a jakiegoś Hamerykańca z 6,7 lub 8 litrowym silnikiem to miałbym mega ciężki wybór. Mimo że sercem jestem za japońcem ale ogromna moc pochodząca z wulgarnie prostego silnika też jest mega kusząca |
_________________
|
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 18:13
|
|
|
Bushido napisał/a: | Nie miałem auta turbo ale jakbym miał do wyboru Nyse S13 1.8T a Oplowskie 3.0 to z trudem bym wybrał 1.8T bo to bardziej mi pasuje na wzgląd na moje zapędy do aut typu wysokoobrotowa szlifierka, a jak do tego jeszcze syczy i ma kopa to poezja
Ciężki wybór bo jedno to silnik a drugie to buda i wnętrze w jakie opakowany jest ten silnik.
Raczej trzeba patrzeć na całokształt niż tylko kierować się silnikiem, bo nikt nie chce jeździć szybko wyglądającym autem które nie jedzie i na odwrót
Bym miał mega rebus jakbym nie musiał zwracać uwagi na paliwożerność i miał do wyboru moją kochaną Supre 3.0 biturbo a jakiegoś Hamerykańca z 6,7 lub 8 litrowym silnikiem to miałbym mega ciężki wybór. Mimo że sercem jestem za japońcem ale ogromna moc pochodząca z wulgarnie prostego silnika też jest mega kusząca |
dlatego jako przykład do rozważenia tej kwestii dałem konkretne autko ( passat b5 ) w dwóch wersjach silnikowych ... bo patrząc na dwa różne autka to rzeczywiście w grę wchodzi o wiele więcej czynników do wyboru .... a przy jednym konkretnym a dwóch silnikach skupiamy się w sumie tylko na rozwiązaniach technicznych |
_________________ było:
406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
|
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 18:22
|
|
|
Tylko nie b5 Z tych silników zdecydowanie lepszy jest 1.8t moment od dołu charakterystyka jak diesel sam miałem 1.8t tyleże bam 225 koni. Auto pali bardzo mało i coś tam jedzie. |
|
|
|
|
pietro
Mistrz Kierownicy bus driver ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 2732 Skąd: się znamy?
|
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32
|
|
|
Pojemność jest bardziej bezawaryjna i zapewnia wyższą kulturkę, turbo ma większy potencjał, ale i turbodziure jak w dieslu (akurat dla mnie to wada niż zaleta) |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 23:41
|
|
|
jak mowi moj stary kolega -pojemności nie oszukasz. A 1,8T to szmelc -tyle ze tani w zakupie . Nie raz i nie dwa latalem takimi na jazde próbną - to nie ma dołu wogole . Moje zdechle 170KM z 2,9 zbieralo sie o niebo lepiej . Moim zdaniem 1,8 to troche mala pojemnosc i do normalnej jazdy spoko styka ale jak cos poszalec to kapeć. Ale to moje odczucia i nie kazdy musi sie z nimi zgadzac. Moim zdaniem im wiekszy silnik tym lepszy moment i tego nie da sie oszukac ,jak pisał linkoln awaryjność wielkiej v-ki jest sporo mniejsza niz wyzyłowanego 1,8T np. |
_________________ ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
|
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 10:16
|
|
|
i kto by chcial passata miec |
_________________ NIE MA TAKIEGO USERA !!!!! |
|
|
|
|
OSKA
Szybki i wściekły
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 6613 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 12:07
|
|
|
ci ktorych na niego stac :p |
_________________ Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...
Work Hard!
Dream Big! |
|
|
|
|
rwtnt
Kierowca kat. B
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 221 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 23:20
|
|
|
Zawsze można kupić v z turbo ja mam i nie narzekam. W każdym razie dziwne 1.8t jedzie od 2200 obrotów to nie jest tak źle. |
|
|
|
|
|