autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Lis 16, 2015 23:55
Moc z pojemności czy turbo?

Co byś wybrał?
Moc z pojemności
63%
 63%  [ 14 ]
Turbo
36%
 36%  [ 8 ]
Głosowań: 22
Wszystkich Głosów: 22

Autor Wiadomość
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 21:32   Moc z pojemności czy turbo?

Chciałbym poruszyć temat wg mnie sporny tzn .... co lepsze/ bardziej rozwojowe/ awaryjne etc... Jako przykład weźmy VW Passata B5-
a) 2.8 V6 o mocy 193KM
b) 1.8T o mocy 180KM

Moce są zbliżone, przyspieszenie chyba porównywalne...

Ciekaw jestem waszych opinii ... a co byście wybrali dla siebie? pojemność czy turbawkę?
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 22:56   

zdecydowanie bardziej rozwojowe jest turbo, ale moc z pojemności jest na pewno fajniejsza do opanowania wykrs przebiega lepiej.
Więc kwestia kasy pewnie jak zawsze.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:53   

Mnie jakoś bardziej przekonuje moc z pojemności. Zaraz na myśl przychodzą wielkie amerykańskie V-bloki :mrgreen:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 00:05   

a do mnie zawsze przemawiało Turbo i słynne "psssyttt" :D
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
lokinios
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 735
Skąd: StG
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 03:16   

turbawka ma fajnego kick downa kiedy już się napompuje i czuć jak wyrywa, natomiast minusem jest niestety oczekiwanie na to :( w większej pojemości tego nie ma i dlatego po dochamowaniu itp. od razu mamy tyle mocy ile powinno być. Oby dwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy ale jeżeli mogę pozwolić sobie na fantazjowanie to połączenie tych dwóch rozwiązań dało by największą frajdę :d
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 09:29   

moc pojemnosci + kompresor i po klopocie
trzeba bylo zadzwonić pietro, a nie męczyć sie i temat zakładać :P

a tak serio wielkie V choćby dla dźwięku pracy silnika który aż czuć a nie co sie kreci jak wiertarka z tesco
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 11:44   

Od kiedy mam pojemność większą niż civicowe 1.5, CRX'owe 1.6 to dopiero doceniłem jak fajnie może brzmieć i działać Fałka :) W Hondach dźwięk auta pochodził z głośnika (bo WM Racing to głośnik a nie tłumik) a w autach z pojemnością większą niż 2.0 i to z fałką pod maską to całkiem inna bajka i fajny basowy pomruk czuć że pochodzi w głównej mierze ze silnika a nie rury wydechowej i puszek :D Takie przynajmniej jest moje zdanie. Nie miałem auta turbo ale jakbym miał do wyboru Nyse S13 1.8T a Oplowskie 3.0 to z trudem bym wybrał 1.8T bo to bardziej mi pasuje na wzgląd na moje zapędy do aut typu wysokoobrotowa szlifierka, a jak do tego jeszcze syczy i ma kopa to poezja :D
Ciężki wybór bo jedno to silnik a drugie to buda i wnętrze w jakie opakowany jest ten silnik.
Raczej trzeba patrzeć na całokształt niż tylko kierować się silnikiem, bo nikt nie chce jeździć szybko wyglądającym autem które nie jedzie i na odwrót :)

Bym miał mega rebus jakbym nie musiał zwracać uwagi na paliwożerność i miał do wyboru moją kochaną Supre 3.0 biturbo a jakiegoś Hamerykańca z 6,7 lub 8 litrowym silnikiem to miałbym mega ciężki wybór. Mimo że sercem jestem za japońcem ale ogromna moc pochodząca z wulgarnie prostego silnika też jest mega kusząca :D
_________________

 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 18:13   

Bushido napisał/a:
Nie miałem auta turbo ale jakbym miał do wyboru Nyse S13 1.8T a Oplowskie 3.0 to z trudem bym wybrał 1.8T bo to bardziej mi pasuje na wzgląd na moje zapędy do aut typu wysokoobrotowa szlifierka, a jak do tego jeszcze syczy i ma kopa to poezja :D
Ciężki wybór bo jedno to silnik a drugie to buda i wnętrze w jakie opakowany jest ten silnik.
Raczej trzeba patrzeć na całokształt niż tylko kierować się silnikiem, bo nikt nie chce jeździć szybko wyglądającym autem które nie jedzie i na odwrót :)

Bym miał mega rebus jakbym nie musiał zwracać uwagi na paliwożerność i miał do wyboru moją kochaną Supre 3.0 biturbo a jakiegoś Hamerykańca z 6,7 lub 8 litrowym silnikiem to miałbym mega ciężki wybór. Mimo że sercem jestem za japońcem ale ogromna moc pochodząca z wulgarnie prostego silnika też jest mega kusząca :D


dlatego jako przykład do rozważenia tej kwestii dałem konkretne autko ( passat b5 ) w dwóch wersjach silnikowych ... bo patrząc na dwa różne autka to rzeczywiście w grę wchodzi o wiele więcej czynników do wyboru .... a przy jednym konkretnym a dwóch silnikach skupiamy się w sumie tylko na rozwiązaniach technicznych ;)
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 18:22   

Tylko nie b5 ;) Z tych silników zdecydowanie lepszy jest 1.8t moment od dołu charakterystyka jak diesel sam miałem 1.8t tyleże bam 225 koni. Auto pali bardzo mało i coś tam jedzie.
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 18:33   

b5 to przykład, nie przymierzam się do zakupu .... po prostu podszedł mi do porównania ze względu na występowanie motoru turbo i większej pojemności .... skupmy się na temacie ;)
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32   

Pojemność jest bardziej bezawaryjna i zapewnia wyższą kulturkę, turbo ma większy potencjał, ale i turbodziure jak w dieslu (akurat dla mnie to wada niż zaleta)
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 23:41   

jak mowi moj stary kolega -pojemności nie oszukasz. A 1,8T to szmelc -tyle ze tani w zakupie . Nie raz i nie dwa latalem takimi na jazde próbną - to nie ma dołu wogole . Moje zdechle 170KM z 2,9 zbieralo sie o niebo lepiej . Moim zdaniem 1,8 to troche mala pojemnosc i do normalnej jazdy spoko styka ale jak cos poszalec to kapeć. Ale to moje odczucia i nie kazdy musi sie z nimi zgadzac. Moim zdaniem im wiekszy silnik tym lepszy moment i tego nie da sie oszukac ,jak pisał linkoln awaryjność wielkiej v-ki jest sporo mniejsza niz wyzyłowanego 1,8T np.
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
mateuh
Szybki i wściekły



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5091
Skąd: gdańsk
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 10:16   

i kto by chcial passata miec :D
_________________
NIE MA TAKIEGO USERA !!!!!
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 12:07   

ci ktorych na niego stac :p
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
rwtnt
Kierowca kat. B


Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 221
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 23:20   

Zawsze można kupić v z turbo ;) ja mam i nie narzekam. W każdym razie dziwne 1.8t jedzie od 2200 obrotów to nie jest tak źle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14