|
|
CONPRESS- wszystkie byłe auta |
Autor |
Wiadomość |
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 00:06 CONPRESS- wszystkie byłe auta
|
|
|
znalazłem chwilę i postanowiłem opisać i wkleić kilka fotek moich "byłych" i obecnych pojazdów..
Z racji że kilka sztuk już się przewinęło przez moje ręce (i mojej małżonki), podam chronologicznie te, które jakoś z różnych powodów zostały w pamięci..:
- Mydelniczka - bylo
MODEL: Trabant 601 znany jako karton/trampek
SILNIK: 2 śmieszne cylindry chłodzone powietrzem na pomieszane paliwo 1:50
UKŁAD DOLOTOWY: z racji niskobudżetowego projektu - rura PCV 50mm prosto do gażnika opadowego
UKŁAD NAPĘDOWY: nowoczesny (!)tj, na przód, (zmiana biegów jak w BMW E65, zgrabną manetką przy kierownicy), plus "wolne koło" (ciekawe kto to pamięta?)
ZAWIESZENIE: beznadziejne (tzn. charakterystyka jak w chińskiej piłce do ping-ponga)
UKŁAD WYDECHOWY: zardzewiały, wymieniony na rurę przelotową ze słupka ogrodzeniowego
UKŁAD HAMULCOWY: w miarę sprawny.. (w chwilach świetności na 3 koła)
CAR AUDIO: brak - ten dźwięk silnika to poezja dla uszu (dodam – ostro zapchanych uszu)
INNE: instalacja przerobiona na 12V, opony niskoprofilowe 165/65 R13 , karton rozpadł się w 2 tygodniu eksploatacji.. a silnik z braku chłodzenia się zatarł – ocena ogólna - nie polecam
-------------------------------------------------------------------------------------
- FORD CAPRI - było
MODEL: Capri MKIII 79 rok (w papierach MKII )
SILNIK: V6 2300 benzyna (113PS) (w papierach 1.6 cóż takie były czasy)
UKŁAD DOLOTOWY: podwójny gaźnik ze sterowanym elektrycznie ssaniem
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg, sztywny most
ZAWIESZENIE: przód McPherson, tył - epoka brązu (resory piórowe), koła jak w deskorolce 205/60R13
UKŁAD WYDECHOWY: podwójny - oddzielna prawa i lewa strona razem 6 puszek-tłumików! (a mimo to głośny jak diabli)
UKŁAD HAMULCOWY: jak to w capri - słabiutki w porównaniu do osiągów
CAR AUDIO: coś tam grało
INNE: fajne auto, dobra nauka driftu, miesiąc po sprzedaży zakończyło podobno swój żywot
-------------------------------------------------------------------------------------
- OPEL "korozja" SENATOR - było (skorodowało)
MODEL: Senator B 88rok
SILNIK: R6 3.0 Benzyna typ: C30NE (177PS)
UKŁAD DOLOTOWY: chodził za dobrze to go zatrułem gazem (przestał potem dobrze funkcjonować )
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg. automat
ZAWIESZENIE: seria - wiec takie sobie..
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: z ABS który nawet działał!
CAR AUDIO: jakiś Blaupunkt,
INNE: deska DIGITAL, pełne wyposażenie, niezły moment obrotowy, solidny motor, ładne palenie gumy, szpera 25%, ale - <span style="font-weight: bold">wszędzie czaiła się korozja</span> (nawet przewody paliwowe zżarła!!)
-------------------------------------------------------------------------------------
- Mercedes 200D - było
MODEL: W123
SILNIK: R4 2.0 frytkownica (w momencie opuszczenia fabryki 60PS) 50 sek do 90km/h (setki nigdy na płaskim nie osiągał)
UKŁAD DOLOTOWY: uwalony olejem
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny, skrzynia 4 bieg.
ZAWIESZENIE: seria tj. pancerne!
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria (jak nie działały były niezłe strefy kontrolowanego zgniotu)
CAR AUDIO: nie pamiętam, jakieś safari czy coś..
INNE: jedna z ikon motoryzacji, chętnie kupiłbym jeszcze kiedyś takiego w 2.8 na benzynie, klasyczna deska, nieopisana wręcz solidność konstrukcji
-------------------------------------------------------------------------------------
- Mitsubishi Lancer - było
MODEL: Lancer C62 (91rok)
SILNIK: R4 1.5 typ 4G15 (83PS?)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: przedni, 5 bieg (rewelacyjna praca wybieraka/lewarka)
ZAWIESZENIE: seria (drogie części!)
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria - przyzwoity
CAR AUDIO: jakiś pioneer z pilotem
INNE: szyby maksymalnie przyciemnione jako gwarancja częstych kontaktów z drogówką, jeden z ładniejszych lancerów w historii
-------------------------------------------------------------------------------------
- Mitsubishi Mirage - było
MODEL: Mirage (na płycie podłogowej znanego w europie Colta CAO) (94 rok)
SILNIK: R4 1.5 typ 4G15 (90PS)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: przedni, 4 biegowy automat (przez to ustrojstwo, auto muliło niemiłosiernie!)
ZAWIESZENIE: seria + wybite amory = zero przyczepności
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria (gorszy niż w mitsu z europy)
CAR AUDIO: jakiś Sony na CD
INNE: pierwsze auto w US, klimatyzacja i szyby na korbki.. , 34MPG, 2 lata bezawaryjnej służby w domu
-------------------------------------------------------------------------------------
- Mercede 560SEL - było
MODEL: W126 w wersji L (86 rok)
SILNIK: V8 5.6 (242PS) z katalizatorem
UKŁAD DOLOTOWY: seria z KE-Jetronic
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 4 biegowy automat
ZAWIESZENIE: seria (no może nie do końca - był Nivomat)
UKŁAD WYDECHOWY: seria z niweczącym osiągi potężnym katalizatorem
UKŁAD HAMULCOWY: seria - nawet niezły
CAR AUDIO: BECKER Mexico
INNE: pełne wyposażenie, m.in. elektrycznie przesuwna i podgrzewana kanapa z tyłu, niezłe przyśpieszenie w przedziale 70kmh do 140kmh, no i niezły apetyt - jakieś 20 litrów na 100, solidne auto jak W123, ale i tak bardziej podobają mi się starsze modele jak W116 lub jeszcze starsze W108..
-------------------------------------------------------------------------------------
- BMW 528e - było
MODEL: 528e typ E28 wersja USA (czyli ohydne zderzaki)
SILNIK: R6 2.7 typ M20B27 eta (122PS!!! taki benzynowy, wolnoobrotowy diesel) czerwone pole obrotomierza od 4500 RPM!
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 3 biegowy automat
ZAWIESZENIE: seria US
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
CAR AUDIO: BMW Alpine
INNE: pełna elektryka, klimatyzacja (83rok!), beżowa skóra.., zużycie paliwa średnio w przeliczeniu 8-9litrów na 100!! niezły moment obrotowy..
-------------------------------------------------------------------------------------
- BMW 525iA Touring - było
MODEL: 525 Touring E34 wersja USA (92rok)
SILNIK: R6 2.5 typ M50B25 (192PS) bez Vanosa
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył - 4 biegowy automat (GM)
ZAWIESZENIE: seria + nivo na tyle
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
CAR AUDIO: BMW Alpine
INNE: pełna elektryka, podwójny szyberdach, czarny, czarna skóra.., świetne auto, niezłe prowadzenie, solidna konstrukcja (chętnie kupiłbym ponownie coś podobnego)
-------------------------------------------------------------------------------------
- BMW 320 Touring - było
MODEL: 320 Touring E30 (88rok)
SILNIK: R6 2.5 typ M20B20 (129PS)
UKŁAD DOLOTOWY: seria (zagazowana instalacją BRC Blitz)
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria (usunięty kat)
UKŁAD HAMULCOWY: seria + ABS
CAR AUDIO: BMW Blaupunkt
INNE: z całej gamy E30 – najlepsze prowadzenie i rozłożenie masy auta, jak na kombi b. mały bagażnik, świetny silnik M20 (no może nie w tej pojemności )
-------------------------------------------------------------------------------------
- Mitsubishi Lancer - było
http://img4.imageshack.us/i/1007174.jpg/
MODEL: Lancer GLXi CBO (92rok)
SILNIK: R4 1.6 typ 4G92 (115PS)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: na przód, 4 biegowy automat
ZAWIESZENIE: seria, amortyzatory gazowe
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
CAR AUDIO: Blaupunkt.. coś tam… na CD/MP3
INNE… pełna elektryka, nieźle prowadzący się samochód… rewelacyjny silnik 4G92, który nawet z automatem nieźle sobie poczyniał na drodze (szkoda tylko że to nie EVO)
-------------------------------------------------------------------------------------
- BMW 318 iS - obecnie
MODEL: 318iS E30
SILNIK: R4 1.8 typ M42B18 (136PS) – niemiecka szlifierka (regulowane koła rozrządu, kute korby w serii!)
UKŁAD DOLOTOWY: seria (najlepiej wstawić tu jakieś małe turbo )
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów, przełożenie 4,10 (jeszcze bez szpery)
ZAWIESZENIE: M-pakiet + sprężyny H&R – 20mm, rozpórka kielichów z przodu
UKŁAD WYDECHOWY: seria (seryjny wydech już w iS-ach był dosyć luźny)
UKŁAD HAMULCOWY: seria (w planach dołożenie ABS)
CAR AUDIO: BMW Blaupunkt (plany – BECKER Mexico Pro CD)
INNE: seria jak w typowym iS’ie, sportowe fotele, szyberdach, dołożone wspomaganie, dołożone elektryczne szyby, klimatyzacja (w trakcie dokładania – brak mocowania Klimy i jednego węża), lato 205/50R16, zima 195/60R15.. fajne auto rekreacyjne, niezła trakcja latem, brak prowadzenie zimą.. (za lekki tył), obecnie samochód II w rodzinie
-------------------------------------------------------------------------------------
- BMW 320i Touring - obecnie
MODEL: 320 Touring E36
SILNIK: R6 2.0 typ M52B20 (150PS)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: klasyczny na tył – 5 biegów manual
ZAWIESZENIE: seria, stabilizatory z M-pakietu
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria + ABS
CAR AUDIO: BECKER Traffic Pro High Speed (plus seryjny wzmacniacz z seryjnym systemem audio 10 głośników)
INNE: 4 elektryczne szyby, klimatronic, sportowe fotele, fajny samochód na co dzień, ale kusi mnie swap silnika na M52B25 lub M52 B28 (rozsądne ceny tych jednostek i łatwa przeróbka)
-------------------------------------------------------------------------------------
no i na koniec - najlepszy mój były samochód - służbowy
-------------------------------------------------------------------------------------
*w międzyczasie robiłem regularne wnikliwe testy wytrzymałości zawieszenia, układów napędowych i hamulca ręcznego w autach rodziny, znajomych i innych krótko przez siebie posiadanych:(<span style="font-weight: bold">POLONEZ</span> Caro 1.6 GLI, <span style="font-weight: bold">Ford Scorpio</span> 2.0 DOHC Automat, <span style="font-weight: bold">VW Passat</span> B1, Fiat <span style="font-weight: bold">Cinquecento</span> 700ED, <span style="font-weight: bold">FORD Escort</span> 1.3), <span style="font-weight: bold">Opel Astra 1.4</span>, <span style="font-weight: bold">Fiat Palio</span>, <span style="font-weight: bold"> Fiat 125p</span> Licencja FIAT, <span style="font-weight: bold">Chevrolet Astro</span>, Renault <span style="font-weight: bold">Laguna </span>I, <span style="font-weight: bold">W124</span> 260E - generalnie żadnego specjalnie nie polecam - jakby ktoś jeszcze taki nienadgryziony zębem czasu gdzieś wykopał.. |
Ostatnio zmieniony przez Bushido Czw Kwi 15, 2010 11:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 00:44
|
|
|
Panie, tyle aut co Pan miał i opisał to chyba niejaki Clarkson nie miał Zdjęcie z BMW 525 z tym wielkim czerwonym kamieniem jest przepiękne i śmiało można je wstawiać do galerii historycznej BMW Kaaawał dobrej roboty w opisie aut i gratulacje dobrej pamięci co do kolejności i do szczegółów jakie opisałeś! Normalnie zasługujesz na pochwałę za wkład i zaangażowanie w nasze forum |
|
|
|
|
tuptus
Kierowca Rajdowy Demotywator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1394 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 01:47
|
|
|
popieram kolege nade mna, zajefajnie przedstwiona historia i opisy Twoich autek. az milo sie czytalo |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 03:58
|
|
|
dziękuję za słowa poparcia, cieszę się że się podoba..
znalazłem jeszcze w moich albumach dwa moje "służbowe" sprzęty z początków za wielką wodą..
Ford F250, V8 czyli duuuuża frytkownica o pojemności 7.3 litra.. (daje to tłok wielkości całego silnika w europejskim aucie segmentu A/B..)
jakieś niecałe 300PS, ale moment - nie do opisania.. (jakieś 700Nm przy 1500RPM)
do tego taka mała zabawka... u nas to się nazywa sztaplarka, tyle że nie wiem, czy tej wielkości sprzęt to jeszcze to samo..
|
Ostatnio zmieniony przez conpress Pią Lut 26, 2010 01:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 10:59
|
|
|
conpress napisał: | Ford F250, V8 czyli duuuuża frytkownica o pojemności 7.3 litra.. (daje to tłok wielkości całego silnika w europejskim aucie segmentu A/B..)
jakieś niecałe 300PS, ale moment - nie do opisania.. (jakieś 700Nm przy 1500RPM)
|
No to już wiemy jaki Ford był inspiracją dla Huragana 700Nm przy 1500RPM ?? nie jedna ciężarówka chciałaby się poszczycić takim momentem
conpress napisał: |
do tego taka mała zabawka... u nas to się nazywa sztaplarka, tyle że nie wiem, czy tej wielkości sprzęt to jeszcze to samo... |
To jest sztaplarka do załadowywania sztaplarek do wysyłki |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 12:31
|
|
|
super opisana historia, ale jak możesz nie polecać starego dobrego Poldka ja miałem caro 1,5 GLE (taka na gaźniku) wersja po lifcie czyli z szerszym rozstawem kół i mniej wygodnymi fotelami |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 16:59
|
|
|
heh dłuuuuga lista |
|
|
|
|
Dawid
Maniak Resoraków
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 146 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 18:25
|
|
|
Niezła lista. Fajnie się czytało i oglądało.
pozdr |
|
|
|
|
SLIVKA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 650 Skąd: STG/Koszalin/Houston
|
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:21
|
|
|
Conpress jeszcze zapomniał dodać GOFRA II, jeśli dobrze pamiętam rocznik '86 1.8l jedyny samochód posiadany w USA z ręczną skrzynią biegów, co wywoływało ogólne zdziwienie znajomych i wręcz podziw, że coś takiego potrafi się prowadzić. Po całym dniu odkopywania z liści i czyszczenia, mimo wypalonego przez słońce lakieru okzało się, że samochód jest w kolorze blado-niebiesko-srebrnym po wymianie kilku drobnostek eksploatacyjnych, jeździł bez zarzutu. |
|
|
|
|
Marek
Kierowca Rajdowy
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 812 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:31
|
|
|
Naprawde długa lista tylko pozazdrościć |
|
|
|
|
cimar
Szybki i wściekły Naczelnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5105 Skąd: Północ
|
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:53
|
|
|
takiej listy pozazdrościć i widać miłość i zafascynowanie do BMW |
|
|
|
|
Jankes
Mistrz Kierownicy Papież
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 2622 Skąd: Rywałd
|
Wysłany: Śro Cze 16, 2010 15:07
|
|
|
To białe e30 fajne.
Mógłbyś jeszcze napisać co sie z każdym stało.. Dlaczego ich już nie masz itp
Fajnie sie czytało. |
_________________
Go Hard or Go Home... tutaj nikt
nie jara się springami Eibacha -40 i
oponą 205/45, tutaj tnie sie
kolektory na części i składa na
nowo żeby urwać jeszcze pół
centa... |
|
|
|
|
Daria
Kierowca Rajdowy Rozważny kierowca :)
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 1380 Skąd: z Łosiolandii :-)
|
Wysłany: Sob Cze 19, 2010 21:04
|
|
|
to jest prawdziwa sztaplarka, a nie to co u nas.. pierdki jakieś |
_________________ Kiedyś traktowalam ludzi dobrze.
Teraz - z wzajemnością. |
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Wrz 07, 2011 23:27
|
|
|
Widzę,że ktoś tu posmakował kawał dobrej motoryzacji. Brawo! |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 17:25
|
|
|
Lista konkret, ja wybrałbym Senatora i Mesia 560:-) |
|
|
|
|
|
|