To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
autostarogard.pl
Automobil Klub Starogard

Tuning mechaniczny - Większy Intercooler - jak to zrobić

Krzysztof - Wto Lut 22, 2011 16:57
Temat postu: Większy Intercooler - jak to zrobić
Czy są jakieś konsekwencje wstawienia większego Intercoolera, bo czytałem u Ediego w temacie że sobie wstawia większą tą chłodnicę a nie wiem czy ja też mogę zrobić tylko to.

Czy trzeba jakieś inne zmiany robić by go wymienić na większy i lepszy. Czy potrzebne będzie jakieś strojenie czy sa jakieś konsekwencje dla silnika itp.

conpress - Śro Lut 23, 2011 15:54

kwestia też czy jest gdzie "to coś" wstawić.. u Ciebie to raczej krucho z tym wolnym miejscem.. no chyba że ładna dziura w zderzaku...

czy sam intercooler coś tobie da? tego niestety nie wiem.. ;-)

Huragan - Czw Lut 24, 2011 01:20

teoretyzując to większy intercooler powinien pomóc -chłodniejsze powietrze to jego większa masa i raczej nie trzeba nic dodatkowo stroić .komputer sobie z tym poradzi
Krzysztof - Czw Lut 24, 2011 10:03

coś jak bym jeździł non stop zimą :D
mateuh - Czw Lut 24, 2011 11:24

Mam nadzieję że niedługo też będę miał takie problemy :D bo z tego co się orientuję w skład kompletu który mam zamiar kupic wchodzi IC
marasss2 - Sob Lut 26, 2011 12:17

Wieksze coolery zaklada się tak jak ktoś wcześniej napisał dla obniżenia temperaury powietrza a co za tym idzie wjecej tlenu a to zwieksza moc. Seryjny program bez problemu poradzi sobie z taką modyfikacją wiec nie trzeba stroić auta.Zazwyczaj zakłada się FMIC czy intercooler centralny. Dlaczego centralnie to chyba nie trzeba tłumaczyć.Wiekszy IC daje przedewszystkim wieksze możliwości strojenia auta poprostu przy mocnym upalaniu auta rośnie strasznie szybko temperatura powietrza i ori intercooler nie daje rady go schłodzić i auto puchnie.Wiekszy IC przesuwa granice gdzie auto zacznie tracić na mocy a nie żadko przy dobrym FMIC taki efekt nie występuje.Najczęsciej zakłada sie colery chińskie na allegro są w cenie 400 do chyba 600 zł zależnie od wilkości do normalnej zabawy wystarczają o firmowych nie bede pisał bo ceny są ogromne.Tak więc możesz spokojnie zakladać wyjdzie ci to tylko na plus jednak trzeba uważać z prowadzeniem rur by nie przesadzać z ich średnicą i długością bo zwiekszy ci się lag a tego nikt nie chce dlatego wszystko trzeba robić z głową.
Krzysztof - Pią Mar 18, 2011 00:52

nie orientuje sie ktoś gdzie mi podłączą większy IC
marasss2 - Nie Mar 20, 2011 14:35

Z tego co się orientuję to nikt w stg się nie zajmuje modyfikacjami auta a szkoda chyba że nie wiem. Jeżeli masz smykałke to lepiej sam popatrz jak poprowadzić rury itd poczytaj na internecie.Miło by było jakby ktoś takimi rzeczami się zajmował ale do tego potrzebny jest sprzęt który jet raczej drogi no i umiejętności w spawaniu.Ja też sam od podstaw robie aktualnie DP i przymiarki do FMIC i będe szukał tylko ogarniętego spawacza który mi to pospawa a cięcie i dopasowanie zostawiam tylko dla siebie
Krzysztof - Nie Mar 20, 2011 15:24

już wszystko wiem cały koszt zamknie sie w 1800 pln,
EDI - Nie Mar 20, 2011 23:30

czyli co dokładnie ? sporo hasju :neutral:
Krzysztof - Pon Mar 21, 2011 10:00

Mail od technologic polecani przez SRT
Cytat:

Witaj
Wymiana samego icka nie wiele da, trzeba zbudowac tez orurowanie wiekszej średnicy (czyli rury od turbo do icka i od icka do przepustnicy) Przyblizony koszt :

koszt robocizny to ok 450 zł (jest to calkowita robocizna za montaz icka i pospawanie orurowania z montażem)
nowy intercooler ok 500zł-700zł ( moze być mniej, musimy pomierzyć, zobaczyc jaki wymiar wejdzie itp.)
rury na dolot ok 200-350 zł ( mozna bliżej okreslic po przymiarkach)
złączki elastyczne sylikonowe max 200zł (tez do wyceny dokladnej mając auto na miejscu)
szerokie opaski metalowe ok 100zł

Całkowity koszt na nowych elementach ok 1500-1800zł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group