autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja luzu zaworowego silnik Fiat/Lancia 1.6 MPI
Autor Wiadomość
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 01:17   Regulacja luzu zaworowego silnik Fiat/Lancia 1.6 MPI

Ostatnio wyczytałem, że w moim silniku luz zaworowy kasuje się za pomocą płytek. Od kiedy mam Dedrę słychać, szczególnie na zimnym silniku cykanie zaworów, prawie jak we fieście.. Silnik też nierówno pracuje na gazie...Moje pytanie jest proste. Głupi nie jestem, narzędzia, pojęcie i jako takie zdolności mam, jednak nigdy nie regulowałem zaworów. Poczytałem conieco na necie i temat trochę sobie przybliżyłem.

Znalazłem wartości luzu dla mojego silnika. Macie dla mnie jakieś rady co do samej czynności, techniki itd? Każda rada będzie pomocna :) Wyczytałem, że dla silnika z LPG te wartości są nieco inne.

Ssące 0.40
Wydechowe 0.50

Jeden gościu na forum Tipo/Tempra z tego co wyczytałem to zrobił S na 0.30 a W na 0.40. Wiem że tolerancja wynosi +/- 0.05

Czego tu się złapać?
 
 
 
Marynarz
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 1161
Skąd: Z kątowni
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 04:20   

hmm... prawde mowiąc w samochodzie nigdy tego nie robiłem ale na statkowych silnikach owszem i mysle ze to jedno i to samo tyle ze gabaryty inne xP
a złapac sie trzeba szczelinomierza, śrubokreta i klucza i do akcji xP
z tego co pamietam najpierw odkrecić kontre no i regulowac srubokretem a wybrany listek na szczelinomierzu musi przechodzic ciasno xP
aaaa no i trza odpowiednio wał ustawic na poszczegolne cylindry ;D
ale moze to sie troche roznic w samochodzie xP
do ustawiania pozycji wału mozna zrobic 2 technikami łatwiejsza luknać kolejność zapłonu poszczegolnych garów albo (napewno w dieslu) wykorzystać obserwacje tzw mijania zaworów
ale to sie wtedy regulowało jakos symetrycznie ;P
to tyle co wiem xP
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 16:19   

u mnie właśnie nie ma regulacji śrubowej, trzeba dobierać odpowiednie płytki i nimi kasować luzy.
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Marynarz
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 1161
Skąd: Z kątowni
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 19:23   

no to inna bajka ;D
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Lis 12, 2012 22:55   

a ja sądzę, że jak płytkami to zabawa na maksa, :D przecież jak coś będziesz regulował to potrzebujesz pełno tych płytek, a jak jakieś nie kupisz tylko rozkręcisz silnik zdejmiesz pokrywę zaworów to co chwilę do sklepu jeździć nie będziesz,

Sprawdzić czy są dobrze ustawione to pewnie można samemu kilka godzin pracy, ale ustawienie bez odpowiedniego zaplecza płytek to masakra.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Lis 14, 2012 01:04   

..płytkowa regulacja - toż to jak w bolidach F1 :smile:

opcje są 2....:

- jedziemy do warsztatu co mam wpip płytek i jeszcze kilka.. i zlecamy mu robotę
- zdejmujemy dekiel i sprawdzamy szczelinomierzem... wartość ze szczelinomierza dodajemy do wartości z płytki.. jeśli nie jest oryginalna bo na nich najczęściej nie ma nic napisane i trzeba ja zmierzyć samemu.. jak już mamy sumę - kupujemy sobie taką płytkę (jeśli jej nie mamy).. jeżeli płytka jest za gruba.. wywalamy ją i wkładamy jakąś najcieńszą .. plus znów szczelinomierz.. ryzyko utrafienia w właściwy rozmiar za pierwszym pomiarem.. +- 50% szans.. :-P
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Czw Lis 15, 2012 19:08   

pomierzone co prawda mam... ale dalej nie chce mi sie grzebać. Trzebaby wyssać olej bo wałki pracują na mokro a ja nie mam czym :D

A poleci ktoś dobry i w miarę tani warsztat?
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11