Przesunięty przez: Krzysztof Pon Kwi 26, 2010 12:47 |
Ropniaki |
Autor |
Wiadomość |
DymusPGT [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Sty 01, 1970 05:45
|
|
|
A miał ktos okazje jechac lepszym Dieslem niz Osławione tu 1.9tdi i podobne
Ja miałem polecam przejazdzke 5.0TDI i wcale nie klekocze tak bardzo
do tego DSG i jest Bajencja moment obrotowy urywa głowe nawet miałem okazje sie czapnać z czyms takim po Chipsie Dawałem rade nawet bardzo ale wrażenia z jazdy 5.0tdi nie porownywalne do mojego ogorka
Post przeniesiony z działu Benzyna ponieważ piszesz o plusie ropy nad benzyną |
|
|
|
|
fullas
Kierowca kat. B Kierowiec rajdowy
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 243 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 21:33 Ropniaki
|
|
|
To może ja z kolei trochę o ropniakach. Silniki diesla oczywiście w połączeniu z turbinką mają świetną elastyczność i bardzo przyjemne przyspieszenie. Do tego są bardzo ekonomiczne. Jednak nie można porównywać silników przykładowo 1,8 benzyna i 1,8 diesel nawet w turbo bo nie od wczoraj wiadomo że diesel jest przeznaczony głównie do wozidup, do ścigania nie bardzo. Chociaż też już się ropniakiem nie raz leciało A jakie są wasze doświadczenia z dieslami? |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:20
|
|
|
dobry diesel nie jest zły i do normalnego użytku jak najbardziej -wiadomo nie od dzis ze nowoczesne diesle maja duze mozliwosci jesli chodzi o chip -ale do wariowania chyba by nie daly rady-nie wyobrazam sobie diesla w sierce mojej ,pewnie byl by to juz ktorys z kolei po zmianie |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:26
|
|
|
Jak ktoś chce diesla do szybszej jazdy to tylko Seata Leona z silnikiem 150 ps bo są świetne nawet benzynowy 2.8 Vr6 ma z nim problemy a jeśli ktoś szuka diesla, który jest nie do zajechania to jedynym słusznym jest silnik mercedesa Chociaż we każdym dieslu jest wiele rzeczy które mogą się zepsuć. A i jeszcze bardzo dynamiczne są dieslowskie silniki forda w systemie common rail tylko niestety są one bardzo czułe na jakość paliwka |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:43
|
|
|
jeżeli chodzi o diesle to Alfa ma bardzo dobre doświadczenia, zresztą pierwszy system comonrail był zamontowany właśnie w Alfa Romeo 156 ich 2,4 ma obecnie 200 km i łatwo to podnieść chipem,
W obecnej Alfie mam diesla 2,4 10V z podniesiona mocą do 178 km i 421 momentu,
diesel jak najbardziej ok ale do pokonywania dużych tras, jak ktoś robi mało kilometrów to diesel będzie tylko kosztował w naprawach,
Mam doświadczenie w peugeotach 1,6 HDI spalanie 6,2 w 308 i poniżej 5,5 w 307 natomiast silnik 2,0 HDI w 407 pali 7,00 tak pokazuje komputer, |
|
|
|
|
Jar0
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 232 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:12
|
|
|
Ja dieselka kupiłem czysto z rozsądku Trzeba oszczędnie się przemieszczać. Przyjemnie się jeździ moja 406, elastyczność na dobrym poziomie a jak przychodzi moment tankowania po przejechaniu ok 1200 km to średnie spalanie przedziału 5.1 - 5.3 litra. Klekoty nie są już takie powolne i teraz coraz ciężej nazwać je klekotami ponieważ silniki pracują już coraz ciszej
A jak ktoś chce szybkiego diesla to jest w czym wybierać a spalanie mniejsze napewno niż w benzynie a przyjemność z jazdy musi też być.
Jako pierwsza Alfa wprowadziła CR i chwała jej za to bo moce silników diesla są Bardzo dobre 2.4 i 200 KM jak dla mnie rewelacja
Bardzo zastanawia mnie silnik Peugeota 407 2.7 HDI |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:25
|
|
|
a ja nie wiedziałem że jest w peugeocie silnik 2,7 HDI, |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 02:36
|
|
|
no ja mialem 407HDI i fakt jedzie to ale oszczedne wcale nie jest --ani troche,a wogole chce mi sie smiac jak ktos przyjedzie mi np a4 i probuje wmowic ze spala mu 5l -chyba jak z górki jedzie na luzie jak sie jezdzi jak czlowiek to i 8 wciagnie bez problemu |
|
|
|
|
mateuh
Szybki i wściekły
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 5091 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 13:22
|
|
|
a ja sie na ropniakach nie znam wiem że ropa śmierdzi a olej opałowy jest tańszy |
|
|
|
|
Dawid
Maniak Resoraków
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 146 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:14
|
|
|
W Le Mans wygrywają diesle, ale nie dlatego, że są szybsze, ale dlatego że więcej przejadą km na 1 tankowaniu |
|
|
|
|
Jar0
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 232 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 12:47
|
|
|
Huragan napisał: | no ja mialem 407HDI i fakt jedzie to ale oszczedne wcale nie jest --ani troche,a wogole chce mi sie smiac jak ktos przyjedzie mi np a4 i probuje wmowic ze spala mu 5l -chyba jak z górki jedzie na luzie jak sie jezdzi jak czlowiek to i 8 wciagnie bez problemu |
Ja miesięcznie ok 2 tyś km robię. i Spalanie tak jak napisałem i jestem bardzo zadowolony z tego silnika To jest normalna jazda, nie jest to ani zamulanie ani jakaś wyczynowa jazda Teraz okres zimowy, jazda ograniczona do małych prędkości i zobaczę ile w takich warunkach spali, tak szacuje że w granicach 6,5 l . Przy naprawdę EMERYT MODE spalanie wyszło 4,5.
6,5 -7 litrów spalania to tak średnio miałem w Volvo V40 1.9 tdi. |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 01:05
|
|
|
moja Alfa 2,4 JTD pali w granicach 7-8,5 max co spaliła, ja uważam że diesel najwięcej pali na autostradzie bynajmniej komputerek mi tak zawsze pokazuje w miescie disel jest moim zdaniem oszczedny |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 02:53
|
|
|
Krzysztof komputerowi nie można za bardzo ufać choć fakt akurat Alfą nigdy dłużej nie jeździłem ale bajki a Vw czy Audi Tdi palących po 5 litrów to można włożyć między bajki z doświadczenia i opowiadań rzetelnych użytkowników wiem, że te auta potrafią spalić nawet do 10l ON a 8,5 to już standard a po ok 300 tyś kilometrów auta te nadają do remontu nieco lepiej jest w przypadku Mercedesa chociaż też nie jest to auto aż tak oszczędne choć jego luksus w klasie E i wyższej rekompensuje spalanie. A wracając do ery oszczędnych diesli to do nich można zaliczyć tylko Golfa I z silnikiem 1.5 D Passata B2 (tzw szczupak1.6D ) i parę aut z lat 80 i początku lat 90 . |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 18:36
|
|
|
te silniki to maja 300tys jak przyjezdzaja do mnie na odmlodzenie -spokojnie przejezdzaja i 500tys-pomysl handlarz przyprowadza auto ,ma 350tys i cofamy liczydlo na 170tys a potem klientowi ktory kupil silnik umiera przy 300tys -stad biora sie takie krzywe fakty ze tylko 300tysi i po nim |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 21:54
|
|
|
Może i po 500 tysiącach ale wszystko zależy od użytkownika. Sam znam wielu handlarzy i wiem jak oni obchodzą się z autami często jak robię im jakieś auto to chcą żeby zrobić to jak najmniejszym kosztem i zdarza się tak że auto po niby lekkim dzwonie składa się na sztukę byle by się go pozbyć "a przyjdzie głupi to kupi " a najlepszym lekiem na auta sprowadzone jest wg. nich moto doktor. |
|
|
|
|
|