Amortyzatory Bilstein - seria B6, B8 |
Autor |
Wiadomość |
Lechu
Kierowca kat. B
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 214 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 23:17 Amortyzatory Bilstein - seria B6, B8
|
|
|
Jak w temacie, rozglądam się za amorkami Bilsteina tylko nie wiem w sumie co wybrać Czy iść w serię B6 i zamontować je z fabrycznymi sprężynami, czy od razu ładować B8 + sprężyny Eibacha ? Co sądzicie o tych 2 zestawach, jakieś doświadczenia w swoich autach ?
Zestaw będzie montowany w Volvo S60 2,4 D5. Zależy mi na zachowaniu jako takiego komfortu ale priorytetem jest lepsze prowadzenie w zakrętach. |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 00:48
|
|
|
Na volvoforum jeden koleś pisał o takim zestawie, ale do V70. B8 mówił idealne, twardsze, ale auto prowadziło się jak po sznurku. B6 będzie chyba lepsze do charakteru S60 |
|
|
|
|
Lechu
Kierowca kat. B
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 214 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 08:52
|
|
|
Rozchodzi mi się głównie o lepsze prowadzenie auta w zakrętach. B8 będzie musiało być montowane z krótszymi sprężynami z racji małego skoku amorka. B6 można montować z seryjnymi sprężynami. Bardziej przekonuje mnie B6, chociaż różnica cenowa między tymi zestawami amorków jest niewielka |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 10:35
|
|
|
Jak mówie, B6 poprawi właściwości, B8 je bardzo poprawi, ale już jakimś kosztem. Kwestia tego kogo musisz nim wozić |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 11:34
|
|
|
w prawdziwym świecie seryjne zawieszenie jest lepsze, ja bynajmniej mam takie własnie doświadczenia. Kiedyś w Top Gear wstawili większe koła i utwardzone zawieszenie to auto było wolniejsze.
Moim zdaniem jak wstawisz nowe seryjne amortyzatory to już zdecydowanie poprawisz własności jezdne, nowe to nowe. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Lechu
Kierowca kat. B
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 214 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:11
|
|
|
W serii na 1-szy montaż idzie Sachs Touring, jest na nich komfortowo ale brakuje im sztywności. Myślę że najlepszą altenatywą będzie zestaw B6 w szczególności na niskoprofilowych oponach. |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:25
|
|
|
Twardsze amorki są po prostu lepsze wiadomo kosztem komfortu
Fery ma w turasie B8 chyba i nie wydawało się mega twardo
Ja bym wstawiał B8 i jakieś springi auto zyska wizualnie i w zakrętach |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 12:33
|
|
|
Tomix napisał/a: | Twardsze amorki są po prostu lepsze |
ale na torze czy ogólnie w prawdziwym świecie na drogach, bo po dziurach jakoś widzę, że Ci na sztywnym twardym niskim zawieszeniu sie wloką i blokują drogi. Na zakrętach jakoś też szału nigdy nie widziałem.
Tomix napisał/a: | Ja bym wstawiał B8 i jakieś springi auto zyska wizualnie i w zakrętach |
to samo pytanie czy na torze czy w prawdziwym świecie, no jak droga autostrada jak stół to rewelacja a normalnie dziury tarka na drodze i zapomnij, że będziesz szybszy. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 01:17
|
|
|
..zasada jest taka:
- nawierzchnie idealne, gładkie jak porządny stół (czyli nie u nas a za zachodnią granicą) - twarde niskie sprężyny, miękkie amory
- nawierzchnie niezbyt idealne, inaczej mówiąc gówniane (czyli na wschód od Odry) - miękkie sprężyny, twarde szybko tłumiące amory
dwa - Volvo ma raczej 60% masy z przodu (benzyniak, diesel nawet więcej), do tego długi przedni zwis - nie przesadzamy z obniżeniem.. w serii szału nie ma.. (jest bliżej do kanapy niż do niemieckiej konkurencji) myślę że sprężyny to np. Eibach ProKit (-30mm) + Bilstein B8 to najlepszy kompromis cena-jakość-prowadzenie |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Lechu
Kierowca kat. B
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 214 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 15:09
|
|
|
Czy faktycznie sprężyny Eibacha obniżają zawias o te -30 mm ? Jak to wygląda w praktyce ? Auto będzie wykorzystywane typowo do jazdy miejsko-autostradowej. Conpress miałeś stycznosć z zestawem B6 ? Jak wygląda charakterystyka zawiasu na tym zestawie + seryjne sprężyny ? |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 03:13
|
|
|
Ja mam w Dedrze Eibachy -30mm i ładnie siedzi, do tego amorki B4 i szczerze mówiąc jest już twardo i nisko, zastanawiam się nad powróceniem do seryjnych sprężyn.
Ogólnie co auto to inny zawias, masa i w jednym taki sam setup będzie twardy a w drugim poprawi prowadzenie a komfort będzie akceptowalny. Najlepiej szukać odpowiedzi na Twoje pytanie na forum Volvo, na pewno ktoś przerabial ten temat i bedziesz miał info z pierwszej ręki jak takie zawieszenie sprawuje się w S60. |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
|