autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Łożysko koła przód Suzuki Swift MK4 - problem
Autor Wiadomość
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 12:17   Łożysko koła przód Suzuki Swift MK4 - problem

W moim Swifcie MK4 zaczęło mi wyć łożysko - prawy przód. Zamówiłem łożysko firmy Optimal i dałem do wymiany mechanikowi, gdyż nie mam wyciskarki... Jednak łożysko wyje nadal (ciszej niż wcześniej) i co najgorsze grzeje się. Ciepłe było już po 3km jazdy. Zamówiłem już drugie łożysko, tym razem OYODO, powinno być lepsze. Pytanie z mojej strony, czy uważacie, że mechanik dał ciała ? Może za mocno dociągnął ? Jednak jak sprawdzałem to wyglądało ok... W ten sam dzień sprawdziłem co jest nie tak, odkręciłem koło, cała piasta chodziła z wyraźnym oporem. Sprawdziłem zacisk, z hamulcami nie ma żadnego problemu, wszystko pracuje elegancko. Do piasty przykręciłem nakrętki kół, razem z podkładkami, odpaliłem auto, wrzuciłem 5 bieg i "jechałem" tak w garażu przy licznikowym 100km/h przez około 30 sekund na lewarku. Piasta również zrobiła się ciepła, mimo braku obciążenia... Dzwoniłem do hurtowni z której to brałem, mówili, że mam reklamować. Co zrobić ? Dać temu samemu mechanikowi do wymiany kolejne łożysko ? Szczerze mówiąc mam opory... Wie ktoś może jakim momentem powinno być dokręcone ???
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 14:17   

Zarzuć jakis schemat piasty, to może coś uda się podpowiedzieć. Jaki tm jest typ łożyska? Stożek, kulka, kulka dwurzędowa?
 
 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 15:04   



Tak wygląda łożysko. Ze schematem piasty raczej będzie problem...



Na necie takie coś znalazłem, ale nie wiem, czy coś Ci to da...
 
 
 
Marynarz
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 1161
Skąd: Z kątowni
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 16:40   

Karol napisał/a:
Wie ktoś może jakim momentem powinno być dokręcone ???

jak ja wymieniałem łożysko to dokręcałem na wyczucie, dokręcić tak żeby nie było luzu ale swobodnie się obracało ;D Wolałem zrobić to po swojemu bo po wymianie u mechanika po kilku dniach znowu hałasowało i się okazało ze chodziło na sucho... jak ja wymieniałem to waliłem smaru ile wlezie ;D
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:27   

..wygląda na jednocześciowe dwurzędowe..

Optimal - niska półka, kiedyś robili lepsze łożyska.. teraz robią jedne z najtańszych..
Oyodo - łożysko tanie, lub tańsze niż optimal.. japońsko brzmiąca nazwa sugeruje jakość, pod którą kryje się tania część pakowana w PL dla II-go pod względem obrotów dystrybutora cześci w kraju. oyodo to tak naprawdę linia produktów klasy budżetowej..

pytanie jeszcze - jak wyglądała piasta w aucie? jeżeli jeździłeś za długo na rozpier.. łożysku, to zabiłeś zapewne piastę.. jeżeli piasta "za luźno wchodzi" w łozysko - piasta kwalifikuje się zawsze do wymiany..

jeżeli piasta OK.. to albo hu... łożysko, albo mechanik dał ciała.. bo można np. wprasowując piastę w łożysko można "nieco przesadzić" ..prawdopodobieństwo błędu mechanika-łożyska 50/50
generalnie - z reklamacją u dystrybutora nie powinno być problemu.. u mechanika gorzej :-P

-------
PS. sam osobiscie pracując na warsztacie zabiłem kilka lat temu 2 SKF-y na przełomie 3 m-cy, zanim zakumałem ile "przyłożyć" przy zakładaniu.. ;-) 3 raz wyszło OK i auto jeździło jeszcze długi czas ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Karol
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3344
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:34   

conpress napisał/a:
..wygląda na jednocześciowe dwurzędowe..

Optimal - niska półka, kiedyś robili lepsze łożyska.. teraz robią jedne z najtańszych..
Oyodo - łożysko tanie, lub tańsze niż optimal.. japońsko brzmiąca nazwa sugeruje jakość, pod którą kryje się tania część pakowana w PL dla II-go pod względem obrotów dystrybutora cześci w kraju. oyodo to tak naprawdę linia produktów klasy budżetowej..

pytanie jeszcze - jak wyglądała piasta w aucie? jeżeli jeździłeś za długo na rozpier.. łożysku, to zabiłeś zapewne piastę.. jeżeli piasta "za luźno wchodzi" w łozysko - piasta kwalifikuje się zawsze do wymiany..

jeżeli piasta OK.. to albo hu... łożysko, albo mechanik dał ciała.. bo można np. wprasowując piastę w łożysko można "nieco przesadzić" ..prawdopodobieństwo błędu mechanika-łożyska 50/50
generalnie - z reklamacją u dystrybutora nie powinno być problemu.. u mechanika gorzej :-P

-------
PS. sam osobiscie pracując na warsztacie zabiłem kilka lat temu 2 SKF-y na przełomie 3 m-cy, zanim zakumałem ile "przyłożyć" przy zakładaniu.. ;-) 3 raz wyszło OK i auto jeździło jeszcze długi czas ;-)


Niestety tylko Optimal i OYODO dostępne... Na dodatek OYODO znacznie droższe... Piasta jest ok, mechanik twierdzi, że pracę wykonał dobrze. Wyje łożysko z tyłu z prawej strony, z przodu został Optimal, który założony był wczoraj... Jednak łożysko się grzeje, aczkolwiek już nie tak mocno jak wczoraj...

Wkur!@#$%ia mnie już ten samochód... Mało tego sprężyna pęknięta z przodu... Komplet na przód KYB wraz z osłonami i odbojami już czeka...
Ostatnio zmieniony przez pietro Sob Lut 16, 2013 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13