autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka automatu na Manuala ...
Autor Wiadomość
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 17:33   Przekładka automatu na Manuala ...

Mam pytanie do lepiej zorientowanych ... mam możliwość zakupu samochodu ( audi a4 b5 2.4 benzyna ) ze skrzynią Automatyczną z TipTronic'iem ... i tu pytanie: jako że nie wiem jak tam wgl ta skrzynia się czuje i wolałbym jazdę manualem ( mimo że doceniam wygodę automatu )... co byłoby potrzebne do przekładki na manuala ( wiadomo że skrzynia i kpl pedałów ale co dalej )? Jakie koszta przekładki i kto się takowymi zajmuje? czy skrzynia jest identyczna z jakimiś innymi modelami audi/silnika ?
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 17:44   

Marty przyjaciel chciał przełożyć w passacie b5 fl skrzynie z automata na manuala, ale szybko stwierdził, że mu się to nie opłaca.
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 17:46   

ale spowodowane to było kosztami czy komplikacjami w całej operacji?
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
OSKA
Szybki i wściekły



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 6613
Skąd: Kłodawa
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 17:47   

kosztami :) Ale on to wszystko na tip top chciał mieć zrobione, więc wiesz.. Miłosz przekładał, także uderzaj do niego :P
_________________
Limity takie jak strach są tylko złudzeniem ...

Work Hard!
Dream Big!
 
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 17:50   

Tu masz trochę info http://www.audiklub.org/f...p?f=27&t=114563
a tu zestaw ale nie kompletny raczej http://allegro.pl/audi-a4...3089231455.html

A tu cała poeracja krok po kroku :D sorry że post pod postem (mod scal proszę :) zrobiłem, OSKA :) )
Kod:
Wymiana skrzyni automatycznej na manualną - instrukcja

    Witam,
    Po problemach z automatyczną skrzynią tiptronic w swoim audi b5 2.4.ALF ‘98r FWD, postanowiłem ją wymienić na dużo mniej upierdliwy i tańszy w eksploatacji manual, bo jak wiadomo słabą stroną grupy VAG z tego okresu są właśnie automaty. Opis dotyczy wszystkich benzynowych silników V6 30v – zarówno 2.4 jak i 2.8. chyba podobnie sprawa bedzie sie miała w 2.6 i 2.8 starszego typu, chociaż nie gwarantuję. Oto jakie części są potrzebne:
    - Skrzynia biegów 5-cio biegowa
    - półośki
    - pedały, najlepiej kompletne
    - pompka sprzęgła – u mnie była w kompletnych pedałach
    - przewód od pompki do wysprzęglika
    - kompletne sprzęgło z dwumasą
    - kasetka zmiany biegów wraz z mieszkiem i gałką.

    Co jeszcze jest potrzebne:
    - kanał
    - laptop z VAG
    - druga osoba (ja robiłemz tatą)
    - wyciągarka do silnika.
    - troszkę piwka i jakaś muzyczka żeby smutno nie było

    1. Wyciągnięcie silnika wraz ze skrzynią.

    Z racji tego że pacjentem jest B5 z silnikeim V6, najlepiej jest wywalić silnik wraz ze skrzynią na zewnątrz, bo wszędzie jest cholernie ciasno (czas ok 3-4h).
    - odkręcamy zderzak wraz z jego mocowaniami.
    - spuszczamy płyn chłodniczy do pojemnika odczepiając dolny wąż od chłodnicy
    - odkręcamy przewody od chłodzenia oleju w skrzyni od chłodnicy (na ich łączeniu zaraz za pasem przednim).
    - wypinamy lampy, przewody od chłodnicy i wiatraków, chłodnicę klimy odciągamy na bok i zdejmujemy pas przedni. Pozbywamy się plastikowych osłon z silnika.
    - spuszczmy płyn od wspomagania poprzez rozłączenie układu do pojemnika.
    - odkręcamy wiatrak, ściągamy pasek, odkręcamy pompe klimy, mocowania przewodów klimy i odciągamy ją na bok dzięki czemu nie będzie potrzebne ponowne nabijanie kimy po operacji
    - odkręcamy alternator i rozłączamy rozrusznik, który znajduje się pod alternatorem.
    - rozłączmy przewody paliwowe, wszystkie kable od silnika, linkę gazu (najlepiej zdjąć przy tym dolot przepustnicy) oraz podciśnienie od serwa.
    - wykręcamy filtr powietrza (ja wywaliłem bo było mi wygodniej)
    - odkręcamy tłumiki od kolektorów (troszke ciężko bo straszni ciasno – my dochodzilismy z kanału kluczem z przedłużką).
    - odkręcamy dwie poduchy silnika oraz dwie poduchy od skrzyni.
    - odkręcamy koło, luzujemy przegub koła, odkręcamy półoski i mamy cały zestaw na zewnętrznym . Wymieniamy półoski i odkładmy na bok.
    - rozłączmy linke od pozycjonera autoamtu albo od wybieraka, wypinamy wtyczki ze skrzyni.
    - sprawdzamy czy wszystko już wykręcone i podpinamy silnik do wyciągarki. Troszkę do góry i wyjeżdżamy z silnikiem i skrzynią na zewnątrz.
    - pssssss....tryk (otwieramy piwko i chwilka przerwy)

    2. Skręcanie manuala z silnikem.

    - Wykręcamy dookoła wszystkie śruby łączące silnik ze skrzynią – ładnie nam wszystko powinno się rozłąćzyć. Przy silniku zostaje jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne, które należy odkręcić przez szparę od strony silnika, ustawiając po kolei śruby w dostępnym miejscu obracając wałem silnika (są 3). Wywalamy sprzęgło.
    - wykręcamy koło zamachowe autoamtu wraz z podkładkami.
    - przykładamy koło dwumasowe do silnika i ..... nie pasuje. Wszystkiemu jest winien trzpień wbity w wał, który centruje sprzęgło hydrokinetyczne. Pozbyłem sie tego nacinając go kątówką z 4- ech stron oraz użyciu młotka i przecinaka Wyszedł jak mażenie i teraz wszystko pasuje
    - ustawiamy tarcze i docisk i skręcamy skrzynię z silnikem.
    - rozrusznik będzie potrzebował nowej śruby z zakrętką. Automat miał gwint a tutaj jest przelot i potrzebna zakrętka.
    - zestaw skręcony i gotowy do montażu

    3. Walka z wnętrzem.
    - kładziemy na fotele jakieś szmty (osłony) żeby nam sie nie usyfiło – ja tego nie zrobiłem niestety i pranie mnie czeka.
    - Wyciągamy radio, pod radiem są śruby które trzeba wykręcić, zdejmujemy dekor konsoli i kolejne dwie śruby, wykręcamy śruby wokół konsoli i zdejmujemy ją.
    - wypinamy linkę z wybieraka automata, śrubokrętem- ruchem w prawo, wypinamy przewody.
    - odkręcamy cztery śruby trzymające wybierak i prosimy kogoś żeby odebrał wybierak z kanału.
    - przymierzamy kasetkę z manuala i przykręcamy.
    - odkręcamy osłonę pod kierownicą, kładziemy sie i wyciągamy zawleczkę z bolca w pedałach od strony gazu i wyciągamy go razem z pedałem hamulca. (stelaż pedałów jest ten sam więc spoko)
    - wkręcamy pompke sprzęgła, wyciągając elastyczny przewód przez otwór, do zbiorniczka wyrównawczego. (oba otwory należy otworzyc bo sa zaślepione gumowymi wstawkami)
    - z nowych pedałów wyciągamy bolec, hamulec, sprzęgło oraz sprężynę. Montaż jest banalnie prosty, choć trzeba troszkę gimnastyki.
    - Wykręcamy serwo spod przedniej szyby (trzyma sie na dwie śruby) oraz rozłączmy zbiorniczek wyrównanwczy hamulców z pompą hamulcową.
    - Teraz mamy świetny dostęp do pompki sprzęgła i mozemy bez problemu przełozyć wężyk metalowo-gumowy od pomki sprzęgła do wysprzeglika (na początku próbowałem bez demontażu serwa, ale mam chyba na to za mało nerwów a zwalenie serwa to ok 20 min zabawy)
    - wciskamy wężyk w pompkę oraz wysprzęglnik w skrzyni i montujemy serwo z pompą hamulcową

    4. Montaż wszystkiego do kupy

    - Wjeźdźamy z silnikem i skrzynia do budy i montujemy go na poduchach. Wszystkie łapy od manuala pasują, więc nie trzeba wywalać całych sanek. Pasuje plug&play.
    - podłączmy kable do slinika, paliwo, podciśnienie, linke gazu, filtr powietrza, w sumie skręcamy cały silnik do kupy (alternator, klima)
    - wrzucamy nowe półoski z przegubami i skręcmy z kołami i skrzynia.
    - montujemy drążki wybieraka ze skrzynią i ustawiamy (bardzo dobrze jest to opisane w książce „sam naprawiam Audi A4”)
    - skręcamy konsolę i montujemy gałke z mieszkiem.
    - w tym momencie sprawdziłem, czy autko wogóle da znaki życia – należy zmostkować przekaźnik znajdujący się w gnieździe nr 13 (najgrubsze przewody) u mnie przekaźnik 213. Wywalicć komputer skrzyni spod siedzenia pasażera).Podłączyłem aku, włączyłem luz i odpalił od strzała – głośno jak cholera bo bez tłumików.
    - Poskręcac wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, wyrzucając z chłodnicy pozostałości rurek od chłodzenia oleju, zalać płynów i odpowietrzyc układ hamulcowy, sprzęgło (ładnie opisane jest to w „Sam naprawiam audi a4”) odpowietrzać bez uruchomionego silnika jak to jest w instrukcji- sprzegło odpowietrzymy bez problemu.

    5. Elektryka i sterowniki
    - Aby ominąć blokadę rozrusznika i stacyjki od automatu, należy zmostkowac przekaźnik znajdujący się w 13 gnieździe w skrzynce przekaźników pod kierownicą (wspomniane wcześniej)
    - Należy usunąć sterownik automatycznej skrzyni spod fotela pasażera (kable zostawić)
    - W tym momencie auto powinno bez problemu dać się uruchomic, lecz cały czas myśli, że jest automatem i nie działa ABS i ASR.
    - Należy podłączyć się VAGiem pod auto i w sterowniku silnika zmnienić kodowanie z xxx5x na xxx0x ( umnie było 5151 a teraz 5105). W sterowniku ABS należy zmienic kodowanie z xxx3 na xxx0 ( u mnie było 0003 a jest 0000). ABS i ASR działa jak należy i autko już wie że dostało nową skrzynię i jest teraz manualem.
    - wsteczny podłączmy do dwupinowego wyjścia w manualnej skrzyni. Kable ciągniemy z półokręgłej wtyczki od automatu (2 piny od okrągłej strony)

    Należy odpowietrzyć układ chłodzenia silnika i mozna cieszyć sie jazdą z manualem.
    U mnie autko dostało nowe życie, jest żwawsze, troszkę oszczędniejsze ale ciut mniej wygodne (bo automatem fajnie sie śmiga do czasu kiedy coś się nie zacznie sypać;)
    VAG nie pokazuje błędów więc wszystko „jak z fabryki”
    Mam nadzieję, że komus opis sie przyda i jak o czymś zapomniałem to sorki. Przeciwników takich przeróbek jest wielu, ale mam nadzieję że nie będzie hamskich docinków, a trud pracy zostanie doceniony, choćby w pisanie tego posta.
    Pozdrawiam
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
Ostatnio zmieniony przez OSKA Pią Mar 15, 2013 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 18:01   

jak by się uparł samemu by to zrobił, tylko kanał i jazda :P
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 18:09   

powiedzmy że sam nie chce się brać żeby nie schrzanić ... dlatego interesuje mnie:
-lista zakupów ( i +/- koszta )
-kto się tym zajmuje
-ile kosztuje taka zabawa
-czy wgl brać swap skrzyni pod uwagę bo w sumie TipTronic to nie jest zła skrzynia ..... ale 1,5sek straty od 0 do 100 ;)
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
milosz
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 647
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 18:09   

Ja przekładałem jedną nyse z automatu na manual i wszystko hulało aż miło :grin:
_________________
 
 
 
broj83
Kierowca kat. B



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 288
Skąd: GST
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 18:30   

Z tego co wyczytałem na forum AudiA4klub.pl skąd też jest opis przekładki :) to czas potrzebny przy pierwszym razie :) to 3-4 dni na gotowo w 2 osoby, a koszta to około 1500zł plus browar aby nie zaschło w gardle :) ale to było jakiś czas temu ceny mogły ulec zmianie a czy warto to robić to już kwestia posiadacza :D ale dopóki tip się nie sypie to chyba nie warto bo wyścigówką i tak nie zostanie prawie 1,5t kredens 165KM/230Nm od 0 do 100 = 9,6 według producenta :P
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)
Bo nie prędkość zabija,tylko jej gwałtowna utrata :evil:
Ostatnio zmieniony przez broj83 Pią Mar 15, 2013 18:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dlugi2050
Kierowca kat. B
najczęściej w garażu



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 389
Skąd: Skarszewy
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 20:18   

ostatnio rozbierałem a4 i za komplet czesci chcialem tysiaka, w tym skrzynia z łapami i poduchami, ,półosie, pedały,pompka sprzegła +przewod sprzęgła ,wysprzeglik z łozyskiem ,,docisk z tarcza i koło zamachowe,i wajcha ze srodka ,

(audi 2,4 ma zapewne dwumas)

ogołnie to juz pozbylem sie skrzyni i połosi,

robocizne to trzeba te 500 liczyc,
 
 
 
pietro
Mistrz Kierownicy
bus driver ;)



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 2732
Skąd: się znamy?
Wysłany: Pią Mar 15, 2013 21:28   

Z tego co wiem to tak
_________________
było:

406 Pininfarina 133 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=3444
Passat V6 USA 192 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=4766
Toyota AE92 SI 105 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5135
Mazda RX-8 193 PS http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=5576
Mondeo ST220 226 PS http://www.autostarogard....p?p=88952#88952
Mercedes CE230 132 PS http://autostarogard.pl/viewtopic.php?t=6426


"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl
 
 
dlugi2050
Kierowca kat. B
najczęściej w garażu



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 389
Skąd: Skarszewy
Wysłany: Sob Mar 16, 2013 00:00   

a tak ogolnie to po raz kolejny spotykam sie z takim podejsciem do sprawy :

jeszcze nie kupił ale juz kombinuje -jakby go tu przełozyc bo w pl społeczeństwo jest na "NIE" automatom,

bo potem sie nie sprzeda itd.albo kapcia nie przypali...

ALE druga opcja najpierw wystawiasz kaste automat na sprzedaż za 1500zl z mozliwoscia sprawdzenia i przejechania sie i czekasz..........na klienta
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Mar 16, 2013 02:26   

ogolnie nie jest miętowo jesli chodzi o stronę elektryczną . Bo vaginy sa odporne i czasem trzeba o ile sie da przeflashowac ster silnika a czasem rzeba dobrac od manuala bo nie ma mozliwosci programowania . Licznik tez nie zawsze sie da programowac . abs itd nie powinno byc problemu ,nie spotkalem sie z brakiem mozliwosci programowania na manual.
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
milosz
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 647
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Mar 16, 2013 03:49   

No Huragan, pamiętasz jak było u mnie w nissanie? poza tym kabelkiem który przyjechałem do ciebie żebyś mi pomógł ogarnąć to nic więcej nie trzeba było robić no ale to sa stare auta, a jak się ma sprawa w nowszych z elektroniką to nie wiem.. U mnie wystarczyło tylko zrobić tak aby komp widział że jest na N lub P bo inaczej nie chciał odpalić(automata można odpalić tylko na N lub P) :grin:
_________________
 
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Sob Mar 16, 2013 04:55   

nie porownuj smietnika technologicznie starszego o dekadę do vaginy b5. W starych autach to można powiedzieć że no problem
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA 504-074-873
huragan.sierrafan.pl
NAPEŁNIANIE KLIMATYZACJI (czyszczenie ukladu,wymiana oleju w układzie) 120PLN
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13