autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
vectra b sladami lincolna :)
Autor Wiadomość
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Maj 12, 2013 23:48   vectra b sladami lincolna :)

z racji tego ze znajomy ma vectre B i500 (qsavery) i spotkala go ponad 2 miechy temu niemila niespodzianka w postaci wysprzeglika (znam to z autopsji i Lincon tez) podjolem sie wymiany tegoz ustrojstwa a przy okazji :

1 wymiana silnika na 3,0
2 obrobka glowicy w postaci powiekszenia kanałów wydechowych do uszczelki z 3,2
3 pozbycie sie i zaslepienia EGR
4 pozdycie sie stopni :schodów na kanałach ssacych w glowicy
5 wymiana uszcelniaczy walkow i walu
6 rozrzad i inne pierdolki
5 osprzet caly i walki pozostaja z wersji i500 wiec jaki bedzie efekt nie do konca wiadomo podobno bedzie good gdyz walki maja taki sam wznios lecz dluzej pozostaja otwarte zawory
odrazu mam wymienic skrzynie na F23 + odchudzone kolo zamachowe i dopiero wtedy wysprzeglik
6 uklad wydechowy mam wstawic tlumik srodkowy lexmaula
7 ecu master DET3
8 nacinane i nawiercane tarcze mikoda GT
9 konservacja podwozia
10 i wszystko co zauwaze i uznam by trzeba by zrobic

wiec po rozebraniu trzeba by sprawdzic przedewszytkim tarcze sprzegla mam odkamienic chlodnice i cos sie jeszce napewno znajdzie

wiec qsvery poszedl w slady lincolna z przerobkami
jedynym problem to to ze 3,0 lezalo na palecie na polu przykryte tylko plandeka
ponad rok bez kolektorow i bez swiec wiec nie wiadomo w jakim stanie sa gladzie cylindrow i pierscienie prubowalem go namowic na zdjecie glowic ale nic z tego wiec zobaczymy co bedzie

ja z kolei dostane jego silnik z versji i500 bo moj umiera i wsadze go do mnie
ale silnik z i500 bez walkow i bez kompa to nie i500 tylko zwykle v6 ale w duzo lepszym stanie niz moje :)

wiec w niedlugim czasie czeka mnie 2 razy wyciaganie silnika :P (i moze sie skacza moje przygody z ciaglym czyms :P )
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 09:18   

no to wtedy zanim ruszysz wałem w tym 3.0 to daj mu na tłoki jakiś wd 40 albo nafty lub coś podobnego. rozumiem że dolot zostaje od x25xe jak bedą progi usuwane ?.jeśli tak to musisz progi usunąć w dolocie a nie w głowicy .3.0 ma wieksze kanały niż 2.5.powodzenia w pracach
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 10:07   

progi beda usuwane wszedzie - ostatnia podkladka ta plastikowa zostaje z 3,0 bo faktycznie ma wieksza srednice niz w 2,5 ale pomimo to z jednej strony sa progi ok 1-2 mm a dolot pozostaje z x25xe troche sie bede
przed ruszeniem walem psiknolem troche wd bo nafty sie troszku obawiam bo nafta rozpusci wszystkie nagary w piz*** i moze sie rozszczelic bardziej sie obawiam wzerow rdzy na gladziach cylindrow zastanawiam sie jak tam zajrzec bez sciagania glowicy
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 10:26   

..nafta jest jak najbardziej bezpieczna.. co więcej, przy klasykach, autach długo nie odpalanych - zalewamy naftą na kilka dni... potem dopiero kręcimy wałem.. miskę olejową zawsze warto zdjęć i zerknąć od spodu co i jak.. grzechem byłoby tego nie zrobic mając silnik na wierzchu..

zaglądać do środka możesz endoskopem.. obecnie nie problem coś takiego dostać, na alledrogo jest full mini kamerek na USB i na ekranie komputera masz to co kamera w ciemnych zakamarkach zarejestruje.. np coś takiego

na moje.. przy budżecie o którym wspominałeś.. te niecałe 200zł na uszczelki pod głowice.. i zerknięcie co i jak, ew. poprawki.. to pikus... jak mawiała reklama pan pikuś..

pierścienie to kolejne 200zł... ale widać radość z rozkładania motoru na aucie po miesiącu od remontu - bezcenne..
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 10:36   

człowiek sie uczy na błedach :razz:
progi zostaną pomiedzy dolotem a przekładką plastikową .
jak pisal przedmówca . przy takiej inwestycji i braku cisnienia przy wykonywaniu swapa . ja bym głowice jednak zwalił. bo wiadomo jak to w 3.0 i tak zaraz sie okaże ze uszczelki są do du.... a przy okazji można też zerknąć czy przypadkiem zaworki trzeba dopiłować czy też uszczelniacze zaworów.koszta są smiesznie małe a jest pewniak ze motor jeszcze wtedy polata ładne par tyś km. zgwałć tam inwestora niech nie robi takich jaj.
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
Ostatnio zmieniony przez MICHAŁ Pon Maj 13, 2013 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 17:34   

ja powiem tak rozmawialem z nim juz o tym z 3 razy nie wiem co nim kieruje ale mowi nie mowilem mu ze to sie pewnie skaczy zle ale to jego wybor jak chce to mu to zloze a potem jeszcze raz rozbiore on ma nadzieje ze nie bo silnik niby 40 tys temu mial robiana kapitalke przez goscia z aso w okolicach opola i jak rozbieram ten silnik to nawet uszczelki pod pokrywy zaworow nowe bo miekka guma a co mnie zdziwilo ze to orginal GM podobno wszytkie czesci przy kapitalce orginał GM i on ma nadziej ze to chyba uratowalo silnik oby sie nie mylil ja takim optymista nie jestem szczegulnie po tym jak na kole zamachowym jest warstwa rdzy ok 1mm to zastanawaia mnie jak gladzie cylindrow wygladaja skoro to tez zywy metal silnik jak zostal zemontowany podobno na cylindry zostal zalany olejem ale by musial byc caly cylinder wypelniony a nie tylko troche no cuz jego wybor
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Pon Maj 13, 2013 23:13   

oby wszystko poszło ok to będą dwie ciekawe Vectry B w klubie
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
Ostatnio zmieniony przez Barley Wto Maj 14, 2013 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:51   

Znając Badreda jest to projekt długoterminowy, więc do końca 2013 jestem spokojny :mrgreen:
 
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 20:57   

To może uda się szybciej zrealizować mój plan :grin:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Maj 17, 2013 02:11   

Barley napisał/a:
To może uda się szybciej zrealizować mój plan :grin:



..jo, następny chce pchać dodatkowe 2 gary pod maskę.. nie lepiej pakować LS1 pod mache..?? :twisted:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Sob Maj 18, 2013 00:26   

Na pewno było by lepiej, tylko pewnie nie zmieścił by się za bardzo
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 23:31   

Lincoln nie znajac badreda tylko znajac ilosc czaasu jakim dysponuje ... a tak btw 3,0 juz przygotowane po obrobkach glowicy calkowice gole w i500 caly dolot zdemontowany jakies paski wtryskiwacze i wsio co nie potrzebne by zmierzyc kompresje moze jutro bede mial manometr obojetnie czy bedzie czy nie dalsza rozbiurka i w next weekend wkładam skrzynie bo silnik i stara skrzynia jakos w tygodniu wyleci w tym momencie tak jak pisalem najwiekszy problem mam z manometrem bo bym chcial 2 auta pomierzyc te i500 i moje bo u mnie kompresji juz pewnie nie ma bo nie mam mocy wogule na dole :( i chcialbym porównac zdjeci mam sporo wiec jak ogarne jakis program do hurtowego pomniejszania to wrzuce i zrobie cala fotorelacje

a wracajac do dlugoterminowosci mysle ze na jakiego 9 czerwaca 2013 da rade ogarnac :) a potem szybko moja przekladke :P
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Barley
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 1668
Skąd: Skórcz
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 23:33   

ciekawie się zapowiada :grin:
_________________
“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
 
 
 
badred
Kierowca Skutera
v2000 kiedys bylo :(


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 477
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 23:57   

mała aktualizacja z razcji zazywania antybiotykow przez prawie tydzien nie bywalem w garazu lecz silnik jest juz poza autem skrzynia biegow jeszze w aucie ale juz prawie tez wyjeta wiec jedziemy prawie zgodnie z planem :)
do konca tygodnia nastepnego oczywiscie chce wymienic skrzynie tarcze i inne bzdety przy okazji troche sie prace przystopuja bo caly wuzek jest skorodowany i trzeba go oczyscic przemalowa i jakias masa bitumiczna potraktowac do piero potem dasze prace silnikowe ale jak juz wszyscy wiedzia przed wlozeniem samego silnika zostanie on skrecony do kupy i zrobiony pomiar kompresji a potem decyzja co z nim dalej ... jutro jeszcze przestoj i we wtorek bede dzialal dalej ... za tydzien napisze co dalo sie zrobic
_________________
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
Nie wiesz ! Nie wiesz ! Nie rozumiesz nic !
 
 
Qsawery
Jestem Nowy

Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: Śro Maj 29, 2013 00:54   

No to czekamy na newsy :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14